Onko täällä ketään,kuka olisi opiskellut ensin sairaanhoitajaksi ja jatkanut sosionomiksi?
Miten on töitä piisannut? Palkkaus?
Ai niin,ei tarvii tulla sitten taas määkimään,että sosionomi on arvo,ei tutkinto!
Nykyisin sosionomi(amk) ON tutkinto,jolla haetaan hyvinkin moninaisia työpaikkoja,koska voi opiskella eri suuntautumisvaihtoehtoja.
Sairaanhoitaja+sosionomi
8
1742
Vastaukset
- miina
sairaanhoitaja sosionomi = rakkaus !
- miisu
...mutta sosionomi ja sairaanhoitaja ovat rinnakkaistutkintoja, saman arvoisia mutta eri alueen pätevyys. et voi ns. jatkaa sairaanhoitajasta sosionomiksi, sillä sosionomi ei ole mikään jatkotutkinto. että näin. normaalisti voit toki hakea sosionomiopiskelijaksi, voihan olla että saat sairaanhoitajaopinnoissa suoritettuja yleispäteviä opintoja hyväksiluetuiksi ja opintosi lyhenevät. mutta asia ei ole niin, että sairaanhoitajasta jatkettaisiin sosionomiksi.
- Marja-Liisa
Tutkinnot samanarvoisia,toki sen tiedän.
Kysyin,onko kellään vastaava koulutus- ja työkokemustaustaa ja onko missä töissä.
En suinkaan kuvitellut,että sosionomin tutkinto olisi jokin korkeamman asteen tutkinto kuin norm. amk. EN OLE NIIN TYHMÄ! - opiskelija
Marja-Liisa kirjoitti:
Tutkinnot samanarvoisia,toki sen tiedän.
Kysyin,onko kellään vastaava koulutus- ja työkokemustaustaa ja onko missä töissä.
En suinkaan kuvitellut,että sosionomin tutkinto olisi jokin korkeamman asteen tutkinto kuin norm. amk. EN OLE NIIN TYHMÄ!...niin ainakin soveltumaton koko sosiaali- ja terveysalalle ylipäätään. tuosta ilmaisutavastasi sitä päättelin. ystävällisyyttä ja kärsivällisyyttä tarvitaan :) ja minäkin sain aloitustekstistäsi sellaisen käsityksen, että olet "jatkamassa" sosionomiksi. asioitahan voi tarkoittamattaan käsittää väärin.
- Marja-Liisa
opiskelija kirjoitti:
...niin ainakin soveltumaton koko sosiaali- ja terveysalalle ylipäätään. tuosta ilmaisutavastasi sitä päättelin. ystävällisyyttä ja kärsivällisyyttä tarvitaan :) ja minäkin sain aloitustekstistäsi sellaisen käsityksen, että olet "jatkamassa" sosionomiksi. asioitahan voi tarkoittamattaan käsittää väärin.
Miten päättelet,että olen soveltumaton "koko sosiaali- ja terveysalalle" ???????????
Sorry nyt vaan, mutta en ole vielä koskaan kuullut ensimmäistäkään moitetta terv.huoltoalan työtä tehdessäni ja kokemus on pitkä.
Mikäli joku pystyy analysoimaan toisen persoonallisuutta muutamasta rivistä,sillä voisi ansaita elantonsa ja tehdä rahaa.
Tiedätkö,mitä tarkoitin sillä,ettei tarvitse taas tulla määkimään sosionomin olevan arvo,ei tutkinto?
Tällä palstalla esiintyy koko ajan joku akateeminen(????) kalkkis,joka on fiksoitunut menneisyyteen. Muinoin sosionomi oli arvo ja sitä hän heittää yhä vielä joka keskusteluun. On ilkeä ja mollaa meitä ihmisten parissa aidosti työskenteleviä. Kaikille se yliopistotutkinto ei anna mahdollisuuksia tehdä sitä työtä,mitä rakastaa.
Hädässä olevan ihmisen kohtaaminen vaatii muutakin kuin kirjatietoa,ennen kaikkea elämänkokemusta ja empatiaa.
Voin halutessani täydentää oppiarvoani aivan niin pitkälle kuin on tarvis. Resursseja löytyy. - opiskelija
Marja-Liisa kirjoitti:
Miten päättelet,että olen soveltumaton "koko sosiaali- ja terveysalalle" ???????????
Sorry nyt vaan, mutta en ole vielä koskaan kuullut ensimmäistäkään moitetta terv.huoltoalan työtä tehdessäni ja kokemus on pitkä.
Mikäli joku pystyy analysoimaan toisen persoonallisuutta muutamasta rivistä,sillä voisi ansaita elantonsa ja tehdä rahaa.
Tiedätkö,mitä tarkoitin sillä,ettei tarvitse taas tulla määkimään sosionomin olevan arvo,ei tutkinto?
Tällä palstalla esiintyy koko ajan joku akateeminen(????) kalkkis,joka on fiksoitunut menneisyyteen. Muinoin sosionomi oli arvo ja sitä hän heittää yhä vielä joka keskusteluun. On ilkeä ja mollaa meitä ihmisten parissa aidosti työskenteleviä. Kaikille se yliopistotutkinto ei anna mahdollisuuksia tehdä sitä työtä,mitä rakastaa.
Hädässä olevan ihmisen kohtaaminen vaatii muutakin kuin kirjatietoa,ennen kaikkea elämänkokemusta ja empatiaa.
Voin halutessani täydentää oppiarvoani aivan niin pitkälle kuin on tarvis. Resursseja löytyy.että kirjoitustyylisi on hieman hyökkäävä? siksi minäkin innostuin vastaamaan kun niin kärkkäästi ja hieman nenäkkäästi kerroit mielipiteitäsi :) itse olen yo, mutta kätilötyötä olen hakemassa opiskelemaan. minullekin se aito ihmisläheinen työ on tärkeämpää kuin paperipätevyys ja sulka hatussa :) että lykkyä tykö vain sinullekin! en toki sano, että sinut tuntisin muutaman rivin perusteella, sanoin vain millaisen kuvan sain noista muutamista riveistä :)
- Marja-Liisa
opiskelija kirjoitti:
että kirjoitustyylisi on hieman hyökkäävä? siksi minäkin innostuin vastaamaan kun niin kärkkäästi ja hieman nenäkkäästi kerroit mielipiteitäsi :) itse olen yo, mutta kätilötyötä olen hakemassa opiskelemaan. minullekin se aito ihmisläheinen työ on tärkeämpää kuin paperipätevyys ja sulka hatussa :) että lykkyä tykö vain sinullekin! en toki sano, että sinut tuntisin muutaman rivin perusteella, sanoin vain millaisen kuvan sain noista muutamista riveistä :)
Et siis ole SE kalkkis! Hoitotyö tarvitsee uusia kasvoja, varsinkin lähimmmän 5 vuoden ajan.
"Ns. suuret ikäluokat" eläköityvät ja meitä osaajia tarvitaan.
Anteeksi se ehkä töykeä ilmaisuni ensimmäisessä viestissäni. Tympii vain amk-tutkintojen härski aliarviointi. Työ tekijäänsä kiittää ja työnantajat valitsevat osaajansa!
Olin itse välillä kotiäitinä 3 vuotta ja sekin aika oli kalliarvoista lapsilleni ja minulle. Miten kummassa jonkin työn vaativuutta ja arvostusta voisi mitata vain opintoarvon perusteella? Tärkeintä on oma tunne siitä, että tekee merkittävää työtä ja on itse tyytyväinen omaan "uraansa". Sosiaali- ja hoitotyön urakehitys on mitä on,mutta silti... =)
- mur
Kyllä tässä myös kauan alalla olleena täytyy sanoa että tyylisi nosti karvat pystyyn. Olet ilmeisesti todella alan vaihdon tarpeessa, joten suosittelen että hakeudut määkimään ihan muualle kuin sosiaali puolelle. Kaltaisiasi on työelämässä ihan tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839