Miten voin varmistaa ennen asunnon ostoa, ettei joku ole kuollut sinne?

Anonyymi

Pelkkä ajatuskin siitä, että asuntoon on mahdollisesti kuollut joku tuntuu kamalan "likaiselta" ja ahdistavalta, sellaisesta paikasta on kodikkuus täysin poissa. Miten asunnon historian pystyisi selvittämään ennen ostoa? Olen hirvittävän herkkä ja helposti ahdistuva, ja jatkuva kelaaminen asunnon mahdollisesta historiasta kävisi pahasti mielenterveyteni päälle.

12

848

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

a) pitää ostaa asunto uudiskohteesta

b) pitää käydä lanttumaakarin juttusilla

• Anonyymi

Entäpä jos inhoaa lanttuja?

• Anonyymi

Ei se uudenkaan ostaminen ole varma "kuolemattomuuden" tae. Itse asuin lapsena talossa, minkä rakennusvaiheessa työmiä oli kuollut. Ei siitä ollut minkäänlaista haittaa.

Enemmänkin lähtisin tutkimaan sitä, miksi kuolema on noin suuria tunteita herättävä. Kuoleminen on ihan normali osa elämää.

• Anonyymi

Aloittaja olisi voinut kutsua meedion tms. poppamiehen ennenkuin tekee näinkin turhan aloituksen !

• Anonyymi

Kysele naapureillta ennen muutoa.
      Käy soittelemassa obikelloa ja luet lehdistä missäpäin sattunut onnettomuuksia

Naapurit va t maan kertoo mielellään.
      Talon pihalla kun tapaa vanhemman henkilön juttele hänelle asiasta ja kerro hatårkitsevasi asunnosn ostoa.

Kyllä se siittä

• Anonyymi

Aloittajaa pelottaa kuolema, eikä hän ole asian kanssa sinut. Kieltää sen, että itsekin kuolee joku päivä. Kuolemanpelon sijaan pitää nauttia niistä hetkistä kun saa olla elossa, muuten koko ihmiselämä on turhaa.

Kävi tässä vähän aikaa sitten siten, että pk-seutulaiset päättivät ostaa "kartanomaisen" kiinteistön järvenrannalta, aika paljon kauempana alkuperäisestä asuinpaikastaan. Vähän ennen itse kaupantekoa sopivat toisen myyjän kanssa vielä yhden tapaamisen kyseiselle kiinteistölle. Löysivät tullessaan tapaamiseen lupautuneen myyjäosapuolen sitten kuolleena sängystä. tietenkin järkyttyivät, mutta kauppa tehtiin ja asuvat onnellisina ostamassaan kiinteistössä.

Ei kuolema mitenkään saastuta asuntoa, eikä se kuolema ole käytännössä koskaan mikään kliininen sairaalassa tapahtuva asia, vaan siinä paikassa, jossa se koittaa tapahtuva asia, varsin usein ihmisen omassa kodissa se koittaa.

Nyt aloittaja ottaa isteään niskasta kiinni ja hokee itselleen, että minä tulen kuolemaan, eikä se ole kiva asia, mutta en ole kuolemassa juuri nyt!

P.S. Miksi omistusasunnossa asuminen, jossa joku on kuollut, olisi pahempi asua kuin vuokra-asunnossa, jossa jonkun edeltäneen asukkaan kuoleminen asuntoon on todennäköisempää (eli kuntien vuokra-asunnoissa)?

• Anonyymi

Kevennyksenä isoäitiäni kohdannut "kuolema".

Isoäitini asui eläkeiässä Helsingissä ns. kaupungintalossa (nykyisin HeKa). Eräänä päivänä asuntoon tuli talonmies omilla yleisavaimillaan. Isoäitini varauti iskemään vasaralla, mutta kysyi mitä helvettiä talkkari asunnossa teki. Talkkari väitti, että asunnon haltija rouva N.N. on kuollut ja vaati isoäitiäni poistumaan asunnosta. Isoäitin kertoi olevansa rouva N.N. ja helvetin hyvässä hengessä. Lisäksi talkkari saisi tuntea vasaran iskun päässää, mikäli ei poituisi paikalta.

Tilanne sitten eskaloitui kärhämäksi, mutta ilmeisesti vasara sai talkkarin poistumaan.

Asiaa selvitellessä kävi ilmi, että kaiken takana oli byrokraattien kömmähdys. Isoäitini oli todella "tapettu" mutta vain paperilla. Elävän ihmisen kuolleesta herättäminen osoittauti varsinaiseksi byrokraattiseksi painajaiseksi. Jos sattuu paperien mukaan kuolemaan, menee useita kuukausia, että pääsee takaisin elävien kirjoihin.

• Anonyymi

Ei tällä pallollakaan voisi olla lainkaan, tännehän on moni kuollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tällä pallollakaan voisi olla lainkaan, tännehän on moni kuollut.

Neuvostoliitossa valmistettiin betonia paikallisilla keskitys/työleireillä kuolleiden vankien luista.

Olisiko taas tämäkin käytössä, kun kova haikailu sillä suunnalla vanhoihin hyviin aikoihin?

• Anonyymi

Haju ei lähde millään…

• Anonyymi

Ainoa varma tapa on ostaa uusi asunto jota ei ole otettu käyttöön.

• Anonyymi

Tämä aloitus olisi syytä nostaa useamminkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45572
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      43
      11343
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      221
      10961
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9775
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      88
      8602
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      276
      6650
    7. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      43
      2344
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      12
      2284
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      44
      2124
    10. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      2075
    Aihe