Tuettu loma

Anonyymi

Voisitteko jakaa kokemuksia? Onko joku järjestö parempi muita? Mikä olisi hyvä paikka mennä? Millaista ohjelmaa, millaista ruokaa tai muuta tietoa paikoista? Olen miettinyt Pajulahtea, Imatran kylpylää, Kisakeskusta ja Kuortanetta. Ja menisimme julkisilla lomalle perheen kanssa, kun meillä ei ole autoa. Eli mites kulkuyhteydet? Ja onko noissa tai muissa paikoissa tekemistä 7-17-vuotiaille lapsille/nuorille. Millekään lisämaksullisille ohjelmille ei voida osallistua.

13

9471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noiden paikkojen nettisivuilta varmasti löytyy tietoa mitä aktiviteetteja heiltä löytyy. Kannattaa tsekkailla. Myös ravintoloiden ruokatarjontaa löytynee ja minkälaiset majoitukset.

      Tuetulla lomalla on viikko-ohjelma ja vetäjät huolehtii tekemisistä, mutta niihin ei ole pakko osallistua jos haluaakin mennä omalla ohjelmalla.
      Jos on liikunnallinen perhe ja tykkää erilaisista aktiviteeteista niin suosittelen noita liikuntaopistoja , niissä pääsee paremmin kokeilemaan erilaisia juttuja kuin kylpylässä.
      Lapsiperhelomista en tarkemmin tiedä mutta olettaisin että siellä järjestettäisiin lapsille omaakin ohjelmaa.

      Toki jos ei halua kovin liikunnallista lomaa viettää niin onhan se mukava siellä kylpylässäkin lillua :)

      Lomia järjestävistä järjestöistä minulla ei ole kokemusta kuin Solaris-lomat mutta heillä siitä hyvä että näet koko vuoden lomatarjonnan kerralla jo vuodenvaihteessa ja sieltä sitten helppo poimia mieleiset vaihtoehdot lomahakemukseen. Sivulla myös linkit lomapaikkojen esittelyyn. Olen ollut heidän työttömien virkistyslomalla ja nyt myöhemmin alle 70v eläkeläisten lomalla, kaikenkaikkiaan neljä lomaa ja olen ollut todella tyytyväinen ohjelmaan joka sisältänyt mukavasti myös liikuntaa.
      Hyvinvointilomat heillä taas näkee vain kolmen kuukauden tarjonnan kerrallaan ja lomapaikatkin on osittain eri paikkoja kuin Solariksella.

      Kaikkein paras kun ei aseta ihmeemmin odotuksia lomalle vaan ajattelee niin että pääseepähän muutamaksi päiväksi pois kotoo muihin ympyröihin, niin säästyy ainakin isommilta pettymyksiltä jos ei menekään niinkuin odottaa.
      Ilman muuta kuitenkin kannattaa lomalle hakea jos mahdollista, kyllä se kummasti piristää päästä edes hetkeksi uusiin maisemiin.

      Kulkuyhteyksiä kannattaa tsekkailla Matkahuollon ja VR:n sivuilta kun katsoo ensin missä lomakohde sijaitsee. Itse autottomana tsekkaan aina kulkuyhteydet ennen lomahakemuksen tekoa, kun kotipaikkakunnaltani ei joka paikkaan suoraan pääse julkisilla. Nyt toki korona rajoittaa niitäkin.

    • Anonyymi

      Kalajoella ruoka ollut tosi huonoa.
      PHT paljon pakollista ohjelmaa, luentoja ja kaikkea. Ilman osallistumista kaikkeen ei saa lomaa tuetun hinnalla.

      • Anonyymi

        Tuettua lomaahan ei saa kuin noiden lomajärjestöjen kautta hakemalla ja jos hyväksytään niin loma maksetaan etukäteen. Tietääkseni niistä ei mitään enää jälkikäteen veloiteta vaikka ei kaikkiin osallistukaan ja ainakin niillä lomilla mihin olen päässyt vetäjä on sanonut että pakko ei ole kaikkeen osallistua vaan voi tehdä muutakin. Ethän voi esim uimataidotonta pakottaa altaalle räpiköimään jos ohjelmassa on vaikka vesipalloa tai jalkavaiva rajoittaa pallopeleihin osallistumista yms. Jos Kalajoella joku velottaa jälkikäteen lomasta jotain niin väärin toimii ja siitä pitää tehdä ilmoitus lomajärjestölle joka tuetun loman on myöntänyt!


    • Anonyymi

      Tuetut lomat, muista katsoa myös mistä ne rahat sinne tulee. Nauttikaa lomasta, ja ne avustukset tulee RAY.ltä nyk . veikkaus.

    • Anonyymi

      Palasimme juuri tuetulta lomalta (mtlh)Kyyhkylästä,omaishoitajat hoidettavat lomalta,kokemus oli todella kamala! loman piti esitteen mukaan olla Kyyhkylän kartanohotellilla,mutta meidät olikin majoitettu (2ryhmää)ns.terveyshotelli kyyhkylään,joka on vanha homeinen veteraanisairaala ja majoitus sairaalahuoneissa,saattohoito-osastolla:( merivaaran ikivanhat sairaalasängyt ja muut sairaala jäämistö kalusteet!
      matkaa kyyhkylän kartanohotellille 150m (joka kiinni)
      ruoka oli huonoa,majoitus kamala,loma ohjelma omaehtoista ulkoilua ja tuolijumppaa,ei mitään ilta-ohjelmaa,ja nukkumaan klo 21.00 viimeistään yökön saapuessa,oli osaston oltava hiljainen!
      allergigot oireilivat homeesta,ruokana makaroonia,riisiä,nakkisoppaa,ja surkeita aamupaloja:(lomalla oli 2ryhmää,toimen mikkelin seudun muistisairaat mtlh,ja toinen omaishoitajaliitto mlth,)jo alussa oltiin kahden kerroksen väkeä,omaishoitajaliiton lomalaiset saivat tulokahvit muut eivät!(kysyttäessä syy kahvia ei ollut:( päiväkahvia ei saanut edes rahallaja kävimme kaffella paikallisessa huoltamossa 1,5km päässä:( saunaan pääsi 1x5vrk aikana ja sauna oli JÄÄKYLMÄ,siinäkin siis säästety:(Kylpylä nimike käy jo vitsistä,pieniplutakko uima-allas jossa pystyi kastautumaan,sinne sai mennä ILMAN VALVONTAA 2x loman aikana,no menemättä jäi) koko loma oli suuri fiasko ja iso pettymys meille omaishoitajille ja eritoten hoidettaville! eli älä ainakaan Mikkeliin Kyyhkylään lomaasi maksa,ei ole rahan arvoista! omavastuu oli 150e/5vrkXhölö,meiltä siis 300e tyhjästä:(

      • Anonyymi

        Annoittehan palautetta kyseiseen paikkaan sekä myös loman järjestävälle taholle. Asioihin ei parannusta tule jos kukaan ei uskalla puuttua epäkohtiin.


    • Anonyymi

      Kiva olisi tietää myös enemmän näistä lomista, missä ihmiset ovat toisille vieraita. Mitä loma antoi? Luin että pakko ei ole osallistua yhteisiin juttuihin, omin päin voi myös harrastaa. Tottakait niitä ystäviä tarkoitus saada ja vaihtaa kuulumisia ym. Missä päin ootte olleet lomalla?

      • Anonyymi

        Minä olen tämän ensimmäisen kommentin kirjoittaja
        "Anonyymi
        20.03.2021 10:51"

        Minulla siis kokemusta jo neljästä tuetusta lomasta ja olen ollut tyytyväinen ohjelmiin, olen myös osallistunut kaikkiin mitä tarjolla on ollut viikko-ohjelmassa kullakin lomalla. Ainoastaan viimeisellä lomallani yhtenä iltapäivänä jätin väliin kun kävin lomapaikan lähellä asuvan tuttavani luona kylässä, siitäkin ilmoitin ohjaajalle etukäteen.

        Koska näille lomille yleensä tulee ihmisiä vähän joka puolelta, joko pariskuntia, kaveruksia tai yksin niin harvoin varmaan mitään pitempiä ystävyyssuhteita niistä syntyy. Itse en ainakaan ole yhteystietojakaan keneltäkään saanut, kerran olen antanut yhdelle "kämppikselle" sähköpostiosoitteeni jos haluaa pitää yhteyttä mutta jäi yhteen viestiin.

        Monella siellä kotipuolessa on ne vakiintuneet kaverit joten eivät siihen uusia tuttavuuksia halua, varsinkaan kauempana asuvia kun heistä ei siten ole välttämättä kaveriksi mihinkään menoon myöhemmin ja tapaamisetkin on järjestelyjen takana, ei käy extempore lähdöt edes lenkille.

        Lomalla olen ollut Rauhalahdessa, Vesileppiksessä ja Lohja Spa & Resortissa ja viihtynyt kaikissa, jopa Lohja Spassa vaikka majoituin yksin kun mulle ei riittänyt "kämppistä" ja koronan takia siellä ei ollut juuri iltaohjelmaakaan.

        Ensi vuonna taas eläkeläisten lomalle johonkin missä en ennen ole käynyt ja julkisilla pääsen , jos luoja suo ja tulen valituksi.


    • Anonyymi

      Taitaa haku tuettuun lomaan yksityishenkilöiltä olla minimissään kun nyt voi tehdä haku ryhmälomaan 2024 yhdistyksille.

      • Anonyymi

        Kesälle valittu 960 perhettä lomailemaan. Näytti tuolla olleen yksi lapsiperhelomapaikka minne jäänyt vielä tilaa ja laittaneet jatkohakuun.


      • Anonyymi

        Niin jos olet kyseisen yhdistyksen jäsen. Ryhmälomat haetaan yhdistyksen toimesta ja yleensä ne hakulomakkeet sitten lähetetään kaikilta yhdistyksen jäseniltä jotka lomaa hakee samassa paketissa. Jos ei kuulu mihinkään yhdistykseen on lomaa haettava ihan itsenäisesti ja lähdettävä yksin jos ei ole kaveria jo valmiiksi lomalle. Tuetulle lomallehan voi ottaa kaverin mukaan, mutta jos kaverilla ei oikeutta eikä saa tuettua lomaa, niin joutuu maksamaan normaalihinnan ja ei voi osallistua ohjattuun lomalaisten toimintaan.


    • Anonyymi

      Tuleeko ennen lomaa ohjeitten mukana osallitujaluetteloa

      • Anonyymi

        ei tule


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe