Kokeneet kertoisitteko

Anonyymi

Jos on aloittanut horm. hoidot ennen trans-tutkimuksiin menemistä, kysyvätkö he siitä tai tuleeko siitä ongelmaa? Onnistuuko jatkaa hoitoja silti heidän kauttaan? Tälläistä tuli pohdittua, haluaisin kuulla niiltä jotka todella tietävät kokemuksesta tai ovat kuulleet joltain kokemuksista asiaan liittyen.

10

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      20 vuotta sitten Mattila kysyi olenko aloittanut itsenäisesti ja se oli siihen aikaan jopa kohtuuyleistä, kun hoitoihin pääsy oli hitaampaa kuin nykyisin. Siihen aikaan ei olisi haitannut ja olisi ollut vain plussaa, koska silloinhan lääkäri olisi nähnyt, että hormonit sopivat henkilölle ja vointi paranee. Nykyisin saattaa sitten olla eri linja, en tiedä yhtään.

    • Hormonihotoa ilman lääkärin valvontaa? Noh kyllä tulee ongelmia :)

      • Anonyymi

        Tarvitaanhan reseptien kirjoittamiseen lääkärikäynti, samalla seurantakin hoituu. Labrassa voi käydä ilman lääkärin lähetettäkin, eikä tutkimukset ole paljon kalliimpia.


      • Anonyymi

        Millä lailla?


    • Anonyymi

      Hei! Jos saat reseptin, niin sinulle ei tule siitä HUS/TAYS ongelmia.
      Ennen reseptin kirjoittamista täytyy kuitenkin tarkistaa yksinkertaisin (veri)kokein, että hormonilääkitys on sinulle turvallista ja ok., niinkuin norm.kuntoiselle elimistölle yleensä onkin.
      Aloitin itse horm.hoidot yksityisen kautta transtutkimusten ollessa vielä vaiheessa.
      Olen sittemmin saanutF 64.0 diagnoosin ja lääkitys on siirtynyt kunnalliselle puolelle.
      Be brave!

      • Anonyymi

        Jos lääkityksen on aloittanut itsekseen, ei varmaan verikokeisiin pääse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lääkityksen on aloittanut itsekseen, ei varmaan verikokeisiin pääse?

        Jos on saanut hormonireseptit yksityislääkäriltä, hän voi kirjoittaa tarvittavat labralähetteet yksityislabraan. Yksityislabra tekee tutkimuksia myös ilman lähetettä (maksu ilman kelakorvausta ei ole kovin paljon suurempi).

        Kun transprosessissa siirrytään tutkimusyksikön keskussairaalan hormonipolin potilaaksi, labrakokeet ja tarvittavat reseptit saa sieltä. Jos on aloittanut hormonilääkityksen sellaisella lääkkeellä joka ei kuulu hormonipolin hoitolinjaan, voi pyytää reseptien uusinnat alkuperäiseltä lääkäriltä tai sitten hyväksyy vaihdon polin käyttämään lääkitykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on saanut hormonireseptit yksityislääkäriltä, hän voi kirjoittaa tarvittavat labralähetteet yksityislabraan. Yksityislabra tekee tutkimuksia myös ilman lähetettä (maksu ilman kelakorvausta ei ole kovin paljon suurempi).

        Kun transprosessissa siirrytään tutkimusyksikön keskussairaalan hormonipolin potilaaksi, labrakokeet ja tarvittavat reseptit saa sieltä. Jos on aloittanut hormonilääkityksen sellaisella lääkkeellä joka ei kuulu hormonipolin hoitolinjaan, voi pyytää reseptien uusinnat alkuperäiseltä lääkäriltä tai sitten hyväksyy vaihdon polin käyttämään lääkitykseen.

        Entä jos ei ole aloittanut yksityisellä vaan muuten?


    • Anonyymi

      Itselläni ei ilmennyt ongelmia, vaikka olinkin epävirallisia reittejä pitkin HRT:n aloittanut jäähyn aikana. Pikemminkin toivovat saavansa pian potilaan hoidon piiriin, jotta hommaa voidaan seurata.

      • Anonyymi

        Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe