IS Viikonloppu 20.-21.3.2021

Anonyymi

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua viikonlopun iltiksen tehtävistä. Koviksen pääkuvalause(et) paljastetaan.

29

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lauseitapa ei olekaan.

    • Anonyymi

      Ei juu ja jos olisikin, olisi liiallista ristikon ratkonnan helpottamista, jos ne paljastettaisiin turhan aikaisin. En pidä mielekkäänä liian aikaista pääkuvista johdettujen sanaketjujen paljastamista. Niiden keksiminen on ristikon parasta antia. Toivon, että tällaisia säikeiden aloituksia ei enää nähtäisi.

    • Teemu Pallosen ristikossa ei ole pääkuvaa, mutta siinä on muutamia viiden vaaleankeltaisen ruudun muodostamia kuvioita. Niiden merkitys on helposti arvattavissa. Ne hieman helpottavat ratkontaa. Siksi on toivottavaa, että ei nyt helpoteta ratkontaa enempää paljastamalla jotain erikoisruuduista. Annetaan nyt kaikille ratkojille mahdollisuus hoksata niiden idea. Uskon, että jokainen asian hoksaa itse. Jos joku ei hoksaa, voi vinkata ratkonnan palauttamisajan loppupuolella. Tähän tuskin on tarvetta.

      Oli tässä silti kovikseksi asti pohdittavaa. Vihjeitys ja sanasto on kiitettävää tasoa.

      • Anonyymi

        Pitikö kertoa, että ovat helposti arvattavissa! Ei saanut itse päätellä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö kertoa, että ovat helposti arvattavissa! Ei saanut itse päätellä!

        No joo, oli sekin helpotus, pyydän anteeksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No joo, oli sekin helpotus, pyydän anteeksi.

        Täällähän on jo hyvä meininki päällä! Paljastan ratkottuani kaikki ratkaisut. Sitä voisi ksi kutsus anatomiaksikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän on jo hyvä meininki päällä! Paljastan ratkottuani kaikki ratkaisut. Sitä voisi ksi kutsus anatomiaksikin.

        Anatomia on ratkaisusanojen kertomisen lisäksi vihjeiden logiikan selvittämistä "rautalankaa hieman vääntäen". Sikäli anatomian voi tehdä vain laatija, koska vain laatija voi kertoa ristikon taustoja. Yksittäisten vihjeiden osalta joku muu kuin laatija voi onnistua osuvat selitykset antamaan.

        Voin tarvittaessa auttaa, mutta harrastan ratkaisun palautusaikana viikon verran "hippaleikkiä". Jos se ei tässä säikeessä toimi, voi tulla sivuilleni. Tähän ei jäänyt minulla vihjeitä, joita en olisi ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Anatomia on ratkaisusanojen kertomisen lisäksi vihjeiden logiikan selvittämistä "rautalankaa hieman vääntäen". Sikäli anatomian voi tehdä vain laatija, koska vain laatija voi kertoa ristikon taustoja. Yksittäisten vihjeiden osalta joku muu kuin laatija voi onnistua osuvat selitykset antamaan.

        Voin tarvittaessa auttaa, mutta harrastan ratkaisun palautusaikana viikon verran "hippaleikkiä". Jos se ei tässä säikeessä toimi, voi tulla sivuilleni. Tähän ei jäänyt minulla vihjeitä, joita en olisi ymmärtänyt.

        Vasemmalle keltaisiin ruutuihin tulee b.
        Keskimmäisiin c ja oikealle d.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmalle keltaisiin ruutuihin tulee b.
        Keskimmäisiin c ja oikealle d.

        Aivan törkeää! Oikean yläkulman asettelu on VÄÄRIN! Miten tällaista on voitu päästää laadunvalvonnassa läpi. Tästä on lähetettävä palaute. Miten laatija voi ajatella ratkojan saavan hyvän kokemuksen, kun asettelu on väärin? Ratkoja kuluttaa tuntitolkulla aikaa väärän asettelun takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan törkeää! Oikean yläkulman asettelu on VÄÄRIN! Miten tällaista on voitu päästää laadunvalvonnassa läpi. Tästä on lähetettävä palaute. Miten laatija voi ajatella ratkojan saavan hyvän kokemuksen, kun asettelu on väärin? Ratkoja kuluttaa tuntitolkulla aikaa väärän asettelun takia.

        Yläisan vihjeiden asettelu voisi olla parempi, mutta ei nyt liioiteltaisi asiaa tehden siitö ikään kuin parodiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmalle keltaisiin ruutuihin tulee b.
        Keskimmäisiin c ja oikealle d.

        Kuka pyysi kertomaan? Kun apuja ei edes pyydetä vaan annetaan ratkaisuja pyytämättä, se on erittäin epäkunnioittavaa köytöstä ratkojia kohtaan. Nyt joku varta vasten haluaa spoilata toisten ratkontailoa!

        Tämä on ylimielistä oman osaamisen korostamista. Varsinkin kun on vasta ensimmäinen päivä, kun ristikko on ratkottavana.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yläisan vihjeiden asettelu voisi olla parempi, mutta ei nyt liioiteltaisi asiaa tehden siitö ikään kuin parodiaa.

        Teksti jäi tarkistamatta oikofixillä, sori.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuka pyysi kertomaan? Kun apuja ei edes pyydetä vaan annetaan ratkaisuja pyytämättä, se on erittäin epäkunnioittavaa köytöstä ratkojia kohtaan. Nyt joku varta vasten haluaa spoilata toisten ratkontailoa!

        Tämä on ylimielistä oman osaamisen korostamista. Varsinkin kun on vasta ensimmäinen päivä, kun ristikko on ratkottavana.

        Tuollahan se lukee aloitusviestissä. Jos ei halua paljastuksia, ei myöskään lue tätä lankaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yläisan vihjeiden asettelu voisi olla parempi, mutta ei nyt liioiteltaisi asiaa tehden siitö ikään kuin parodiaa.

        Sääntöhän on selvä. Ylempi tulee ensin. Nyt sitä on rikottu ilmeisen tahallaan. Tästä lähtee palaute!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollahan se lukee aloitusviestissä. Jos ei halua paljastuksia, ei myöskään lue tätä lankaa.

        Mutta eikö sentään odoteta edes sitä, että joku kysyy.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuka pyysi kertomaan? Kun apuja ei edes pyydetä vaan annetaan ratkaisuja pyytämättä, se on erittäin epäkunnioittavaa köytöstä ratkojia kohtaan. Nyt joku varta vasten haluaa spoilata toisten ratkontailoa!

        Tämä on ylimielistä oman osaamisen korostamista. Varsinkin kun on vasta ensimmäinen päivä, kun ristikko on ratkottavana.

        Ylimielinen oman osaamisen ja muka oikeassaolon korostaminen onkin täällä ihan ennen kuulumatonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollahan se lukee aloitusviestissä. Jos ei halua paljastuksia, ei myöskään lue tätä lankaa.

        Tää säie kyllä ottaa päähän, sillä en koe tällaista toimintaan järkevänä. Minä en tätä säiettä tarvitse. On varmaan paras että en lue enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielinen oman osaamisen ja muka oikeassaolon korostaminen onkin täällä ihan ennen kuulumatonta.

        Satiiri menee eräältä ohi. Pitää vääntää rautalangasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satiiri menee eräältä ohi. Pitää vääntää rautalangasta.

        Koska asettelu oli törkeällä tavalla väärin, pisin sana on emocockerspanieli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielinen oman osaamisen ja muka oikeassaolon korostaminen onkin täällä ihan ennen kuulumatonta.

        Myönnettäköön, että tulee tuotua esille omaakin osaamista. Miksikään täydelliseksi ratkojaksi en ole itseäni nostanut. Pyrin kunnioittamaan toisia ratkojia.

        Laadinnasta minulla on kyllä omat ehkä turhankin jyrkät mielipiteeni. Pyrin kyllä ymmärtämään poikkeaviakin näkemyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska asettelu oli törkeällä tavalla väärin, pisin sana on emocockerspanieli.

        Ei yläreunan vihjeet niin huonosti ole asteltu, että pitää paljastaa ratkaisusana, vaikka kukaan ei sitä edes ole pyytänyt. Anna nyt ratkojien ensin itse ratkoa ristikkoa äläkä vie joltakin ratkonnan ilon. Odota edes jonkin aikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Satiiri menee eräältä ohi. Pitää vääntää rautalangasta.

        Minulla on luonnostaan sen kanssa vaikeuksia, mutta tämä on hyvä paikka opetella. Kyllä minä sitä olen oppinut ymmärtämään, mutta joudun monesti pohtimaan, onko kyse mollauksesta, satiirista, ironiasta, parodiasta , muunlaisesta piikittelystä vai onko henkilö tosissaan. Virhearvioita tulee tehtyä.

        Huvittavin virhearvio oli se kun luulin "Siperia opettaa" olevan piikittelyä, mutta se olikin vain asiallinen, vihjeeseen liittyvä vinkki.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei yläreunan vihjeet niin huonosti ole asteltu, että pitää paljastaa ratkaisusana, vaikka kukaan ei sitä edes ole pyytänyt. Anna nyt ratkojien ensin itse ratkoa ristikkoa äläkä vie joltakin ratkonnan ilon. Odota edes jonkin aikaa.

        Jos laatijat toimivat omia sääntöjään vastaan törkeästi, minä paljastan ratkaisusanoja just niin paljon kun huvittaa. Ne tekee sitä työkseen ja virheistä rankaistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos laatijat toimivat omia sääntöjään vastaan törkeästi, minä paljastan ratkaisusanoja just niin paljon kun huvittaa. Ne tekee sitä työkseen ja virheistä rankaistaan.

        Olen kyllä itsekin vähän vastaavasti toiminut selkeästi virheelisen vihjeen suhteen. Näissä tapauksissa fakta ei ole pitänyt paikkaansa.


    • Olen avun tarjoamisen tyrkyttämistä arvostellut. Tuli HS suhteen toimittua samaan tapaan. Kerroin keitä oli kuvassa, vaikka sitä ei minulta edes kysytty.

      Lopetin ratkaisusanojen tyrkyttämisen kun sain siitä huomautuksia. Jospa nyt joku muu voisi lopettaa ratkaisusanojen tyrkyttämisen.

      Pata kattilaa...

      • Anonyymi

        Järjetön teos? = dadaistinen
        Lomasaari = thassoas ja samos
        Puvulle = koetus
        Liikuttavaa = aerobic
        Riisilläkin = kebab
        Jupiter = kuin
        Pallomainen = pisara
        Perua = titicaca
        Aakkosten tekijä = malaco
        Olympiavoittsja = habibi
        Voi palosta = pelastua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järjetön teos? = dadaistinen
        Lomasaari = thassoas ja samos
        Puvulle = koetus
        Liikuttavaa = aerobic
        Riisilläkin = kebab
        Jupiter = kuin
        Pallomainen = pisara
        Perua = titicaca
        Aakkosten tekijä = malaco
        Olympiavoittsja = habibi
        Voi palosta = pelastua

        Näemmä just päinvastainen vaikutus, aivan kuin...


    • Anonyymi

      Voisiko joku selittää millä logiikalla alkuaine×2= naisen nimi. Toki tämä voi olla väärin täytettykin. Kiitos !!

      • Kahdella eri tavalla ilmaistu alkuaine peräkkäin (? ? = ratkaisusana). Kyse ei ole monikkomuodosta, kuten vihje antaisi olettaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe