Kävin eilen Pitäjänmäellä tutustumassa molempiin uutuuksiin (olivat kätevästi saman katon alla).
Uusi Mondeo oli ehkä vähän sporttisempi verrattuna setämäisempään Passattiin. Monista ilmeisistä yhtäläisyyksistä huolimatta valitsisin Passatin, joka oli jämäkän laadukkaassa olemuksessaan vaikuttava. Mondeo oli jotenkin Passatin "kopion" oloinen ikäänkuin astetta köykäisempi.
Ihan ulkonäöllisesti ajateltuna ainakin Fordin keula on kesy verrattuna Passattiin (täysin makuasia).
Asia mikä kuitenkin mietityttää on se, mitä rahoilleen saa tekniikkapuolella vastineeksi, 85 kilowattinen Volkkari vai 107 kilowattinen Ford (sama hinta).
Ford osaston korkean keskustelun tason tuntien uskalsin kertoa täällä täysin subjektiivisen mielipiteeni. Kumpaakaan autoa en ole vielä koe- ajanut. Mitä mieltä muut vertailuja tehneet olette?
Mondeo ja Passat
27
4587
Vastaukset
- XR4x4
Johtunevat siitä että edellisen Passatin muotoilija siirtyi Fordin leipiin ja on sittemmin suunnitellut uuden Mondeon. Ainakin kattolinjassa on selkeästi havaittavissa yhtäläisyyksiä. Tekniikasta en mene sanomaan mitään koskapa en ole kumpaakaan vielä koeajanut.
- Jorma
Itseltänikin on vielä tarkempi tutustuminen tekemättä, mutta uskoisin saavani Fordista enemmän vastinetta rahalle. Passat on kyllä kaikinpuolin laadukkaan oloinen, mutta alitehoinen moottori ja heikompi varustelu pudottaisi sen luultavasti pelistä. Mondeo mielestäni myös paljon tyylikkäämpi. Passatin ylikromattu keula on vähän vanhahtavan ja mauttoman näköinen.
- Passat better
Laadun Oloinen? Itsellä Ford Mondeo oli aina pajalla ja Passat kulki kuin nimensä mukainen tuuli. Laatu on muutakin kuin moottoriteho ja uusi keula.
- Jorma
Passat better kirjoitti:
Laadun Oloinen? Itsellä Ford Mondeo oli aina pajalla ja Passat kulki kuin nimensä mukainen tuuli. Laatu on muutakin kuin moottoriteho ja uusi keula.
Miten Passatin laatu sitten ilmenee? Kovasti siitä puhutaan, mutta minkään näköistä näyttöä ei taida olla. Itse en pidä Volkkaria yhtään keskivertoa laadukkaampana autona, vaikka se onkin hieman Fordia kalliimpi. Edelleen, jos vaihtoehtona on Passatin ja Mondeon halpisversiot, niin en keksi yhtään järkisyytä Passatin hyväksi.
- Passat
Jorma kirjoitti:
Miten Passatin laatu sitten ilmenee? Kovasti siitä puhutaan, mutta minkään näköistä näyttöä ei taida olla. Itse en pidä Volkkaria yhtään keskivertoa laadukkaampana autona, vaikka se onkin hieman Fordia kalliimpi. Edelleen, jos vaihtoehtona on Passatin ja Mondeon halpisversiot, niin en keksi yhtään järkisyytä Passatin hyväksi.
Oman Passatin kohdalla laatu ilmeni käyttövarmuutena. Autossa ei ollut mitään ihmeellistä, mutta kaikki toimi. (TDI Passat) vaihdoin auton TD-Mondeoon ja samalla alkoivat ongelmat Auto oli "testivoittaja" /ei kestotesti voittaja. Otti pannuun kun auto oli aina pajalla ja esim osia ei saannut. Oli 3 viikkoa pajalla kun ei ollut osia! Soittelin mahantuojat ja etc läpi ja ymmärsin ostaneeni Englantilaisen auton jossa ei huolto toimi. Ajan vuosittain noin 60-70000km ja ymmärrät miksi adrenaali kohosi ylemmäksi kuin Isometsän doping hiihtojen.Vaihdoin Monzan Tojon Anjovikseen ja ko auto on pelannut kuin Passat. Passatin kohdalla oli probleema , jun olisin hieronut kauppaa, niin olisi pitänyt laittaa 80 000mk väliä 1,5 vuotta vanhan auton kanssa.TDI-Variant.
puheet että arvo säilyy, kannattaa käydä uudestaan , jos ostat auton Laakkoselta. - äijä
Passat kirjoitti:
Oman Passatin kohdalla laatu ilmeni käyttövarmuutena. Autossa ei ollut mitään ihmeellistä, mutta kaikki toimi. (TDI Passat) vaihdoin auton TD-Mondeoon ja samalla alkoivat ongelmat Auto oli "testivoittaja" /ei kestotesti voittaja. Otti pannuun kun auto oli aina pajalla ja esim osia ei saannut. Oli 3 viikkoa pajalla kun ei ollut osia! Soittelin mahantuojat ja etc läpi ja ymmärsin ostaneeni Englantilaisen auton jossa ei huolto toimi. Ajan vuosittain noin 60-70000km ja ymmärrät miksi adrenaali kohosi ylemmäksi kuin Isometsän doping hiihtojen.Vaihdoin Monzan Tojon Anjovikseen ja ko auto on pelannut kuin Passat. Passatin kohdalla oli probleema , jun olisin hieronut kauppaa, niin olisi pitänyt laittaa 80 000mk väliä 1,5 vuotta vanhan auton kanssa.TDI-Variant.
puheet että arvo säilyy, kannattaa käydä uudestaan , jos ostat auton Laakkoselta.kaverillani oli tdi passatteja kaksi kappaletta takseina (ensimmäinen kolarin vuoksi lunariin) ja häneltä saamani kuva autosta ei ole todellakaan ruusuinen. Myönnän ettei ole henk.koht kokemuksia enkä muista kaikkia vikoja mitä autoissa oli, mutta automaattilootan takia tais olla aika monta kertaa pajalla, jarruissa oli muistaakseni myös häikkää. Tämä mies vaihtoi auton heti kun kykeni ja äijän nykyinen asenne volkkariin on enemmän kuin epäilevä. (Mies ei kyllä mondeotakaan työvälineekseen valinnut.)
- Mondeo TD
äijä kirjoitti:
kaverillani oli tdi passatteja kaksi kappaletta takseina (ensimmäinen kolarin vuoksi lunariin) ja häneltä saamani kuva autosta ei ole todellakaan ruusuinen. Myönnän ettei ole henk.koht kokemuksia enkä muista kaikkia vikoja mitä autoissa oli, mutta automaattilootan takia tais olla aika monta kertaa pajalla, jarruissa oli muistaakseni myös häikkää. Tämä mies vaihtoi auton heti kun kykeni ja äijän nykyinen asenne volkkariin on enemmän kuin epäilevä. (Mies ei kyllä mondeotakaan työvälineekseen valinnut.)
Fordilla oli vanhanaikaiset dieselit mutta en usko että ne olevat sen huonommat kuin muitten dieselit niin kuin täällä väitetään. Itse olen ajannut yli 120.000 km 1.8 TD ilman ongelmia.
Nyt Mondeossa on nykyaikainen diesel = vähemmän polttoainetta. - markku
Passat kirjoitti:
Oman Passatin kohdalla laatu ilmeni käyttövarmuutena. Autossa ei ollut mitään ihmeellistä, mutta kaikki toimi. (TDI Passat) vaihdoin auton TD-Mondeoon ja samalla alkoivat ongelmat Auto oli "testivoittaja" /ei kestotesti voittaja. Otti pannuun kun auto oli aina pajalla ja esim osia ei saannut. Oli 3 viikkoa pajalla kun ei ollut osia! Soittelin mahantuojat ja etc läpi ja ymmärsin ostaneeni Englantilaisen auton jossa ei huolto toimi. Ajan vuosittain noin 60-70000km ja ymmärrät miksi adrenaali kohosi ylemmäksi kuin Isometsän doping hiihtojen.Vaihdoin Monzan Tojon Anjovikseen ja ko auto on pelannut kuin Passat. Passatin kohdalla oli probleema , jun olisin hieronut kauppaa, niin olisi pitänyt laittaa 80 000mk väliä 1,5 vuotta vanhan auton kanssa.TDI-Variant.
puheet että arvo säilyy, kannattaa käydä uudestaan , jos ostat auton Laakkoselta.Olen pari viime kertaa autoa vaihtaessani käynyt myös volkkarin liikkeessä (Laakkonen) mutta kukaan ei ole tullut kysymään että mitä minä siellä oikein teen. Myönnetään, en ollut puku päällä ja kravatti kaulassa mutta en myöskään rähjäisissa verkkareissa. Palvelua ei ole löytynyt. Saman liikkeen pösöpuolella palvelu on ollut ihan toista ja viimeksi melkein tehtiin kauppojakin. Vaihtohinta kuitenkin ratkaisi homman Mondeon hyväksi. Olen kuullut muilta saman tapaisia juttuja. Volkkariin yritetään ilmiselvästi kytkeä samantapaista statusajattelua kuin mersussa ja bemarissa on, eli ne ajaa joilla on rahaa, muut tyytykööt halvempiin. Siksi volkkari on kalliimpi vaikka ihan perusversionakin.
- Jorma
markku kirjoitti:
Olen pari viime kertaa autoa vaihtaessani käynyt myös volkkarin liikkeessä (Laakkonen) mutta kukaan ei ole tullut kysymään että mitä minä siellä oikein teen. Myönnetään, en ollut puku päällä ja kravatti kaulassa mutta en myöskään rähjäisissa verkkareissa. Palvelua ei ole löytynyt. Saman liikkeen pösöpuolella palvelu on ollut ihan toista ja viimeksi melkein tehtiin kauppojakin. Vaihtohinta kuitenkin ratkaisi homman Mondeon hyväksi. Olen kuullut muilta saman tapaisia juttuja. Volkkariin yritetään ilmiselvästi kytkeä samantapaista statusajattelua kuin mersussa ja bemarissa on, eli ne ajaa joilla on rahaa, muut tyytykööt halvempiin. Siksi volkkari on kalliimpi vaikka ihan perusversionakin.
Kun menin itse kerran Mersuliikkeeseen t-paidassa ja farkuissa, niin myyjä ohjasi minut heti kohteliaasti takapihalle vaihtoautojen pariin. Ei tullut kauppoja sillä kertaa. Jos saisin Volkkariliikkeessä saman kohtelun niin pinna palaisi hyvin äkkiä. Volskin status on kuitenkin aika olematon, paitsi niiden keskuudessa jotka ovat ostaneet hinnat alkaen-karvahattu-Passatin pihaansa koristamaan.
- Aftonbladet/bil
"asiantuntijan" komentti samaan asiaan mitä mainitsit (lyhyesti sanottuna Mondeon alusta on parempi kuin Passatissa kun taas Passatissa on, niin kuin mainitsit, paremman laadun tuntua. Molempia ei voi saada autossa mitä maksaa 200.000. Eli autoissa on painotettu eri asioihin) :
Ford Mondeo och VW Passat må tillhöra samma klass och ha likartat utseende men det finns också klara skillnader. Medan VW har valt att förföra köparna av den exklusiva designen och dyrbara känslan i materialen, har Ford valt att satsa pengarna på chassit.
Få om ens någon annan bil i familjeklass når upp till Ford Mondeo vad det gäller körglädje och väghållning. Däremot saknar bilen den klass som Passat sitter inne med vad gäller detaljförfining och kvalitetskänsla.
Passat saknar i sin tur den kvalitet som Mondeo uppvisar på vägen, vilket till stor del beror på billigare typ av hjulupphängning. Uppträdandet är utpräglat understyrt och känslan förmedlad till föraren är långt ifrån sportig, men helt okej för en den familjebil som Passat utger sig för att vara.
Anledningen till att båda bilarna briljerar på olika punkter och uppvisar brister på andra, är att det finns en begränsning för vad man som biltillverkare kan göra på en bil för cirka 200 000 kronor.
Satsar man som Ford det mesta av krutet på chassiet, finns helt enkelt mindre krut över till annat. Allt är en fråga om prioritering.
Vilken av de båda bilarna man väljer är en fråga om prioritering. Snyggt bygge med högklassig känsla eller spänstigt och sportigt, båda bäst i klassen på sitt eget vis. Men jag är nog mest frestad av en Ford Mondeo kombi 2,0. Mycket familjebil för pengarna. - pena
... kilowatteihin on sitten taas ihan turha tuijotella. Harvinaisen lujassa se käsitys, että niilläolisi jotain merkitystä. Vääntävä moottori hoitaa homman paremmin, kuin kone, joka antaa jollain käsittämättömällä kierrosluvulla 150 heppaa, juuri ennen kierrosluvunrajoittimen mukaantuloa. Eihän kukaan aja niin !
No ... itse valitsisin kyllä laadukkaan volkkarin, jonka moottorit tunnetusti kestää huimasti.
98 mondeoni oli surullinen tapaus. 1. kone 160 tkm:n kohdalla rikki ja vaihtomoottori kesti kuukauden. Onneksi vaihtokoneen korjaus meni takuuseen, mutta sen jälkeen vaihdoin nopeasti ko- auton pois.
Toinen kummallisuus oli se, että neljästä auton kaiuttimesta toimi enää yksi, vaikka kyseessä oli alkuperäiset. Radio oli ensiasennusradio. Takasähköikkunoista vasemmanpuoleinen ei ollut toiminut enää vuoteen.
Tällaisia vikoja ei volkkareissa ole.- Monza
Kyllä ne Passatin pienimmät bensakoneet ovat todella ankeita vehkeitä, sillä nehän häviävät suorituskyvyssä kaikille samanluokan autoille, ja 2.0 Passattihan on todella laiska kiihtymään niin suurilla vaihteilla, kuin 0-100 km/h!
Ja Passat on ollut Ruotsissa vuosina 99 ja 2000 tilastojen varjossa vikaherkin auto, eli mm. ensimmäisenä vuonna n. 60% passateista joutui menemään takuukorjaukseen, ja siihen ei lasketa edes huoltoja, vaan ainoastaan ylimääräiset korjaamo käynnit, ja keskimääräinen korjaamolla seisomisaika oli myös selvästi pisin, joten ei se vanhemmman mallin Passat ole mikään viattomuuden esikuva. Ja eihän tähän "uuteen" Passattiin tullut pienten ulkomuotojen muuttumisen lisäksi varusteita lisää kuin ajotietokone, sisältä avattava takaluukku, ja hälytin, jolla ei tee mitään, koska se ei ole edes VAT hyväksytty.
Uudessa Mondeossa on sentään ilmastointi vakiona, ja taitaapa olla polttoaine lämmitinkin dieseli malleissa, tai ainakin focuksessakin on. Ja hintaero Passattiin on melkoisen suuri.....
Eli EN TODELLAKAAN tajua, että joku maksaa 170 tmk:aa laiskasta ja varusteettomasta 1,6 Passatista!
Koneiden kestävyydestä minulla ei ole tietoa, mutta sen tiedän, että volskin dieselit ovat parhaita diesel koneita, mutta bensa koneista ne 1.6 ja 2.0 ovat todella vanhanaikaisia.
- Q
Unohda se Passatin kaksilitrainen bensakone ja käännä katseesi turbomalleihin -- bensaat tai dieseliin. Tosin hinta menee sitten jo Mondeon yli.
- Jo olis rahaa paljon, niin en
Siis ohittaahan KAIKKI Passat mallit Mondeon vähintään 15 tmk:lla! Ja jos otetaan molempiin samanlaiset varusteet, niin hintaero on aivan valtaisa! Ja Voitko sä heittää tuon kommentin suoraan, että osta turbokone? Joo ja laita vielä 100 tmk:aa lisää, niin saat kunnollisen mersun, ja vielä siihen toiset "pikku" 100 t:a lisää, niin saa jo vieläkin paremman mersun......
Siis halvimman TOSI karvalakki dielselin saa 200 tmk:lla, eli jos joku on ostamassa esim Mondeota pienimmällä bensakoneella, niin sen hinta jää alle 160 tmk:n, joten aika suuret heitot on budjetissa, jos tuollainen 40 tmk:n "heitto" ei tunnu missään? - Q
Jo olis rahaa paljon, niin en kirjoitti:
Siis ohittaahan KAIKKI Passat mallit Mondeon vähintään 15 tmk:lla! Ja jos otetaan molempiin samanlaiset varusteet, niin hintaero on aivan valtaisa! Ja Voitko sä heittää tuon kommentin suoraan, että osta turbokone? Joo ja laita vielä 100 tmk:aa lisää, niin saat kunnollisen mersun, ja vielä siihen toiset "pikku" 100 t:a lisää, niin saa jo vieläkin paremman mersun......
Siis halvimman TOSI karvalakki dielselin saa 200 tmk:lla, eli jos joku on ostamassa esim Mondeota pienimmällä bensakoneella, niin sen hinta jää alle 160 tmk:n, joten aika suuret heitot on budjetissa, jos tuollainen 40 tmk:n "heitto" ei tunnu missään?Niin, siis yritin tuoda esille Passatin kalleutta, koska se kaksilitrainen on kivikautinen. En käskenyt ostaa sitä. Ja diesel-Passat ei ollut tarkoitettu hinnan puolesta vertailtavaksi, ainostaan konetekniikan.
Summa summarum: Mondeosta saa enemmän rahalle vastinetta.
Ihan mielenkiinnosta, minkä auton sitten ostaisit Passatin hinnalla? - Expensive
Q kirjoitti:
Niin, siis yritin tuoda esille Passatin kalleutta, koska se kaksilitrainen on kivikautinen. En käskenyt ostaa sitä. Ja diesel-Passat ei ollut tarkoitettu hinnan puolesta vertailtavaksi, ainostaan konetekniikan.
Summa summarum: Mondeosta saa enemmän rahalle vastinetta.
Ihan mielenkiinnosta, minkä auton sitten ostaisit Passatin hinnalla?Kirjoitit näin: "ja käännä katseesi turbomalleihin -- bensaat tai dieseliin" eli annoit vain aluksi ymmärtää, että osta Passat, ja turbo sellainen! Mutta nyt kun paljastit, että Mondeo on hinnaltaan/varusteiltaan parempi ostos, niin homma ok!
Ja EN ostaisi Passttia, koska pienemmällä raha summalla saa paremman, ja vaikka unohdettaisiin hinta-ero, niin ottaisin Mondeon ja ryyppäisin "ylijäävän osuuden ;-)"!
Ja jos mennään nokivasaroihin, niin kyllä suuntaisin jo katseeni Audiin, sillä samoilla varusteilla (ESP ja autom ilmastointi, alut) Passat on jo samanhintainen kuin Audi A4. Ja siinä on jo oikea auto verrattuna karvalakki-perus-kansanautoon! Ja toisaalta reilulla 200 tmk:lla en edes katsoisi Passatin suuntaan, vaan jos on varaa laittaa lähemmäs neljännes miljoona autoon, niin vaihtoehtoja on jo paljon, kuten hienoa Alfaa, Audia, Volvoa, Mersua.... Jotka nyt on aivan eriluokassa kuin Passat tai vaikkapa Mondeo.
Ja ihan perusmallin Passatin (1.6 firstline) hintaisista, eli n. 170 tmk maksavista, valitsisin mielummin mm. juuri Mondeon, 406 tai Avensiksen (2.0 150hp). - T q
Q kirjoitti:
Niin, siis yritin tuoda esille Passatin kalleutta, koska se kaksilitrainen on kivikautinen. En käskenyt ostaa sitä. Ja diesel-Passat ei ollut tarkoitettu hinnan puolesta vertailtavaksi, ainostaan konetekniikan.
Summa summarum: Mondeosta saa enemmän rahalle vastinetta.
Ihan mielenkiinnosta, minkä auton sitten ostaisit Passatin hinnalla?"se kaksilitrainen on kivikautinen"
?
Niin miten? - Vanha ei ole vältämättä huonoa
T q kirjoitti:
"se kaksilitrainen on kivikautinen"
?
Niin miten?on pohjaltaan ikivanha. Olisiko peräti 80-luvulta ja vääntö ja tehokäyrät kuin 1.6-1.8 l moottorit 16 venttilillä. "Vanhoissa" (tekniikaltaan) moottoreissa polttoainekulutus on turhan korkea.
- moni kakku päältä kaunis
Ruotsissa on uskallettu käydä kiivasta keskustelua Passatin "laadusta" eri autolehdissä. Siellä on tuotu esiin kuinka paljon Passateissa on ollut vikoja, aivan luvattoman paljon sen hintaiseen autoon. Siellä on jouduttu jonottamaan merkkikorjaamoille jopa 3-4 viikkoa. Minä en ostaisi Passatia tutkittuani Ruotsin autolehtiä.
- Q
Omien tutkimusten perusteella (haastatellut sekä Mondeon että Passatin omistajia) vikatilanne olisi tasan 1-1. Kummastakin löytyy sekä ongelmattomia että "täysin susia".
- vm2000-Mondeo 2.0
Q kirjoitti:
Omien tutkimusten perusteella (haastatellut sekä Mondeon että Passatin omistajia) vikatilanne olisi tasan 1-1. Kummastakin löytyy sekä ongelmattomia että "täysin susia".
Vielä mielenkiintoisempaa olisi tutkia loppuun asti eli tehtaiden työvuoroista, onko nämä "maanantai kappalet" aina esim saman vuoron tai henkilöiden tekemiä/kasaamia. Todennäköisesti näin on ja palaute pitäisi saada myös sinne asti.
- Timo
vm2000-Mondeo 2.0 kirjoitti:
Vielä mielenkiintoisempaa olisi tutkia loppuun asti eli tehtaiden työvuoroista, onko nämä "maanantai kappalet" aina esim saman vuoron tai henkilöiden tekemiä/kasaamia. Todennäköisesti näin on ja palaute pitäisi saada myös sinne asti.
Ei se ole kasaajien vika, kun autofirmat säästää viimeisenkin mahdollisen pennin osien hankinnassa. Valitaan heikkolaatuisia komponentteja ja itse suunniteltavat osat mitoitetaan heikoiksi.
- JJ
Timo kirjoitti:
Ei se ole kasaajien vika, kun autofirmat säästää viimeisenkin mahdollisen pennin osien hankinnassa. Valitaan heikkolaatuisia komponentteja ja itse suunniteltavat osat mitoitetaan heikoiksi.
Jos lukot tai katkaisijat kiukuttelevat niin ei se voi olla kokoonpanosta kiinni. Alihankkijat kilpailutetaan niin tiukille, että ne eivät voi tehdä sillä hinnalla kunnon osia ja tasalaatuisesti. Jossain sen penninvenyttämisen on näyttävä.
- Päälisin puolin
asiallisesta keskustelusta! Ensi kuussa on Tuulilasin vuoro testata kaverukset. Jään odottamaan...
- Autoja löytyy
Mondeo on täysin uusi ja Passat oikeastaan vain Faceliftattu...
toi voi olla hyvä asia, koska esim. Focuksen ensimmäiset tuotantovuodet olivat kauhistuttavan heikkolaatuisia!!!!!
Passatin perusmoottori on melkoinen Meksikolainen vanha "uutus" (Valmistusmaasta ei mitään negatiivista)...
Mondeo muuten ylivoimainen kokonaisuus Passatin rinnalla!
Mutta tolla hinnalla valintakriteereiksi mukaan 156, 406, uusi Laguna,Seat , Skoda, Vectra, Japseista muutamat!
Enemmän rahaa niin tiputa muut, jätä Mondeo ja 406 ja ota mukaan A4 ja BMW 3-sarja....Kyllä se siitä löytyy!!- Juuso
Kaikki on suhteellista. Minulle tehdyn tarjouksen mukaan 210tkm maksavan Passatin saisin 3tkm halvemmalla kuin 190tkm maksavan Mondeon. Vw on muuten itsekin todennut tietyt ongelmat tuotannossaan, ja muuttanut alihankintasysteemiään.
- Ostin 2 l. Mondeo farkun kilpa
Autokuumeeni lähti liikkeelle vuosi sitten Audi A6:sista. Seuraava varsinainen ihastukseni oli puoli vuotta sitten Volvo V70 (-01). Halusin hyvän farkkuauton ja koeajoin Bemarin (520), Saap 95, T.Avensiksen 2l ja vielä lopuksi muutaman V.70:sen ennen uusia Mondeoita. Tutkin tekniset tiedot kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja päädyin aina samaan lopputulokseen: rahalle saa parhaan vastineen Mondeo farmarista. Siis tilasin 2l Mondeon, hopeanharmaan. Valot kylläkin ovat surkeat, mutta ne aion vaihtaa myöhemmin parempiin: ei pitäisi maksaa paljoa. Mondeo on viimeisintä koriteknologiaa, jossa kilpailioita tulee vasta n. vuoden päästä.
ps. kilpailutin useaa autokauppaa ja Lahtelainen autokauppa: Etelä-Suomen Autokauppa löi laudalta ripaasti muut tarjoukset....suosittelen ko.liikettä.
Mielelläni vaihdan kokemuksia ja autan auton hakinnassa, jos joku aikoo hankkia mm. uuden Foord Mondeon
tv. hessu, puh.050-3036056
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su19513074- 826275
- 1266104
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495562Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234472- 934421
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434332Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla424251Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko334238Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?483757