Ammattikoulut on muutettu nuorison päivähoitopaikoiksi !

Anonyymi

Ammattikoulut on muutettu nuorison päivähoitopaikoiksi


”Näyttää siltä, että ammattikoulut on muutettu nuorison päivähoitopaikoiksi, joissa keskitytään muuhun kuin ammattiopetukseen. Itse ammattiin oppiminen jää monessa kohtaa taka-alalle.”

”Ammattikouluun ohjataan nuoria puolipakolla. Kouluissa tehdään sitten jotakin, jotta nuoret eivät syrjäytyisi, mutta kolmen vuoden päivähoito ei tuota toivottua tulosta”, Mäkinen pohtii.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Ei ihme että ei ole vieläkään ammattia ja nyt se on jo myöhäistä kun 49v mittarissa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme että ei ole vieläkään ammattia ja nyt se on jo myöhäistä kun 49v mittarissa !

        Vielä ehtii putkimieheksi jos vain haluja löytyy.


    • Anonyymi

      Ammattikulutuksissa ei ole enää aikoihin kukaan opettanut mitään. En tiedä mikä nykyajan opettajia vaivaa kun eivät ilmeisesti ymmärrä mikä opettamistyön tarkoitus on. Opettamisen tarkoitus on informaation siirto opiskelijoille opetettavasta asiasta ja mahdollisuuksien tarjoaminen asioiden harjoitteluun. Olen käynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana useita ammatillisia koulutuksia ja kursseja, enkä yhdestäkään voi sanoa mitään positiivista. Sitten kun koulusta valmistuu ammattitaidottomana, se katsotaan opiskelijan syyksi. Opiskelu itsessään on tehty niin monimutkaiseksi että ensin pitäisi opiskella miten opiskellaan. Jopa käytännönläheisillä aloilla se itse opiskeltava ammatti jää sivuosaan kun opiskeluaika täytetään oppilaitoksen oman opetussuunnitelman taholta kaikella muulla.

      Esim. lähihoitajan koulutuksista valmistuu tätä nykyä täysin ammattitaidottomia hoitajia. Vielä 90- luvulla hoitoalan koulutuksissa opetettiin asioita. Nykyisin opettajat eivät enää opeta mitään. Ja sitten mennään soster- alalle ja pistetään katetri vahingossa korvaan kun ei kukaan ole opettanut koulussa mitään. Edes petiä ei osata pedata oikein. Vielä 90 luvulla opetettiin pedin petaamisen tärkeyttä makuuhaavojen estämiseksi. Nykyisin soster- alan ammattilaiset eivät osaa edes tätä. Ja auta armias kun opiskelijana yrität opiskella siellä työharjoittelujaksoilla. Koko sairaalan henkilökunta pistää kampoihin ja vaikeuttaa tahallisesti oppimistasi.

      Ammattikorkeakouluissa sama meininki. Opettajat eivät tunne vastuutaan ja harvoin heitä edes näkee livenä.

    • Anonyymi

      Oireellista että Mäkinenkin sijoittaa ongelman nuorisoon joka on ammattikoulutuksessa. Vika on tietenkin opettajissa jotka kieltäytyvät opettamasta ammattia. Mitä varten ne opettajat siellä koulussa luulevat olevansa?

      Jos ammattioppilaitokset jättävät ammattiin opettamisen taustalle se ei ole oppilaiden syy. Jos ammattioppilaitokset itse antavat nuorisolle mieluummin päivähoitoa kuin ammatillista opetusta, se kielii heidän omasta ala- arvoisesta asenteestaan opiskelijoita kohtaan. Ja mikäli oppilasta ei tunneilla näy eikä opiskelu kiinnosta, heidät tietenkin erotetaan koulusta. Näin on aina toimittu.

    • Anonyymi

      Eikös nykyinen hallitus panostanut juurikin tähän oppivelvollisuuden pidentämiseen!

      Vasemmistolaiseen ideologiaanhan kuuluu että määrä korvaa laadun!

      • Anonyymi

        Sillä ideologialla pääsee vain kaupungin hommiin sillä:
        Yksityisellä tehdään urakalla, mutta kaupungin hommissa porukalla.


    • Anonyymi

      nuorisotakuu , takuulla olet työtön !!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2963
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1463
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1321
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1151
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe