Terveystalo laskuttaa tekemättömistä töistä ja hoidoista, joita lääkäri ei ole antanut.
Kävin Terveystalon lääkärillä, ja lääkäri sai hermoromahduksen eikä kyennyt antamaan hoitoa. Vastaanotto keskeytyi enkä saanut hoitoa.
Siitä huolimatta Terveystalo lähettää täyden laskun. Myös ylilääkäri on juonessa mukana. Ei korvaansa lotkauta huomautukselle vaan ainostaan uhkailee asian viemisellä perintään. Onko muilla kokemuksia Terveystalon ahneudesta?
Terveystalo on roisto
31
4172
Vastaukset
- Anonyymi
Sama kokemus. Laskutti 60 minuutin taksan 30 minuutin hoidosta. En ole käyttänyt sen jälkeen.
- Anonyymi
Yksityislääkäri laskuttaa varatun ajan mukaan vaikka vastaanotto jäisikin lyhyemmäksi. Eihän lääkäreillä ole käytössä kellokorttia ja tuntiveloitus sen perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityislääkäri laskuttaa varatun ajan mukaan vaikka vastaanotto jäisikin lyhyemmäksi. Eihän lääkäreillä ole käytössä kellokorttia ja tuntiveloitus sen perusteella.
Vaan annetusta hoidosta saa laskuttaa. Yliaikaa ei saa laskuttaa. Lääkärit on sika ahneita.
- Anonyymi
Kuopiossa liikalaskuttaa myös.
- Anonyymi
Jos lääkäri on saanut hermoromahduksen ja siitä aiheutunut kesken vastaanoton hänelle työkyvyttömyys, kyllä hoitolaskua kohtuullistettaisiin. Taitaa olla vaan oma tulkintasi tilanteesta, joten maksa kiltisti laskusi.
- Anonyymi
Lääkäri on asiantuntija potilaaseen nähden. Ei varmasti tarvitse maksaa jos ei saa palvelua.
- Anonyymi
Tein muistutuksen Terveystalon potilasasiamiehelle. Sitten tuli soitto Malmin ylilääkäriltä. Arvatkaa miten lähestyi asiaa. Uhkaili perinnällä ja vaan toitotti että sinun on maksettava aiheeton lasku.
- Anonyymi
Onpa huonoa palveluasennetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa huonoa palveluasennetta
Terveystalo vähättele potilaiden asioita. Vain laskujen teko on heistä kivaa.
- Anonyymi
Sama kokemus palaute "laatu vastaalle", samaa palautetta kuin lääkäriltä.
" Pahoittelut jos ette, ollut tyytyväinen. No en ollut miksi ei asiasta voitu antaa kunnon palautetta, no lasku oli kyllä täydeltä ajalta, mutta aika tutkimus aika ei ollut sitä.? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveystalo vähättele potilaiden asioita. Vain laskujen teko on heistä kivaa.
Onpas täällä tosi hyvä kommentti ja lyhyesti.
Siteeraan sitä :Terveystalo vähättelee potilaiden asioita. Vain laskujen teko on heistä kuvaa.
Tämä on totista totta kun itse voin kokemusta vahvistaa., eivät kestä palautetta. - Anonyymi
Terveystalo ihan luokaton firma.
- Anonyymi
Kaikesta Terveystalossa haisee asiakkaan huijaus. Ahneus on tyly. Jätetään käymättä ihmiset ja lyödään boikottiin.
- Anonyymi
Terveystalo kerää rahat ihmisiltä ja ei ota mitään vastuuta hoidoista. Jos joku erehtyy antamaan palautetta hoidosta ja sen laadusta niin vähän muokkaillaan potilasmerkintöjä sillain että asiakas on väärässä ja terveystalon laatuvastaavakin on mukana juonessa. Huonot on kokemukset terveystalosta.
- Anonyymi
Tutuilta kuullut myös Terveystalon ahneudesta. Yritämme välttää käyttöä.
- Anonyymi
Kyllä nyt on minullekin selvinyt mitä terveystalon toiminnan ydin on, se raha ja raha.
Terveystalon lääkärit on vasta erikoistuvia, mutta käytös kuin hallitsivat asiat, joka on osoitautunut tosiaan harhaksi, ja ei ole pokkaa tunnustaa vaikka on mokattu.
Tämä on selvinyt oman tapauksen kautta, kun lääkärin käytös on ollut törkeää.
En viitsi sitä tänne tuoda kun oletan, että terveystalon laatu vastaava vielä asiaa tutkii.
Lääkäri ja tämä laatuvastaava ovat kyllä lähettäneet " pahoittelut"!
Mutta törkeää käyttäytymistä, ei myö netä, vaikka kaikki tutut ja asiantuntijat ovat sitä mieltä, että törkeään käytökseen, sanalliseen, ei ole mitään perusteita.
Niinkuin täällä moni on todenut, luottamus lääkäriin, palautuksen vastaan ottajaan on se sitten laatuvastaava tai lääkärin esimies, kylmää torjuntaa kun tekee valitusta aiheesta on se sitten lääkärin toiminta tai laskutuksen perusteista.
Kyllähän sen näkee mitä yksityinen lääkäri ja myos yritys hakee karmean hyvää tulosta.
Tosiaan sen näkee kun lukee vero ja tulo tietoja, onhan varmaan etenkin nuorilla lääkäreillä armoton kilpailu miten aikaisemmin, pääsee näyttämään komeat talot ja auton pitää olla kalliimpi kuin toisilla, siinä pitää saada laskutusta aikaan.
Totuus on etenkin vanhempaa väkeä, ei ainakaan osa lääkäreistä pidä kuin laskun maksajina, kokonaisvaltainen terveyden / sairauden tutkimus jää toisarvoiseksi.
Tähän loppu tulokseen olen terveystalon lääkäreiden osalta ikävä kyllä tullut.
Kun taas yleisen terveyden huollon puolesta, en voi sanoa kuin kiitos heille, sieltä olen saanut hyvää, inhimillistä hoitoa, kuten myös Mehiläisen ja Terveysaseman henkilöstöltä.- Anonyymi
Se on juuri näin.
- Anonyymi
On!
Sekä lääkärien osaamattomuudesta.
Eikä mokia tunusteta, asiakasta syyllistetään. On ihan tuore kokemus. Asia on vielä kesken. Tilasin tammikuun lopulle ajan älyttömän kalliiseen koronatestiin. Olin lähdössä Ruotsiin eikä julkisen puolen testeihin päässyt sillä syyllä. Sitten Ruotsin viranomaiset muuttivat matkustusääntöjä ettei testiä tarvitakaan. Peruutin ajan. Terveystalo vaati kuitenkin peruutuksesta jotain hallinnollista maksua, jonka maksoin 11.2.2022. Kaikki oli maksussa ok, viitenumerot ym. paitsi eräpäivä liian aikainen, olisi pitänyt olla 17.2.
Sain maksumuistutuksen, jonka jälkeen lähetin heti sähköpostia Terveystalon laskutukseen että lasku on maksettu, että muistutus on aiheeton. Sain automaattivastauksen, että asiaa käsitellään. Otsikossa asian no.
Sen jälkeen mitään ei kuulunut, ei ihmisen kirjoittamaa vastausta, ei puhelinsoittoa.
NYT 26.3. hain postilaatikosta Ropo Capitalin maksuvaatimuksen, jossa alkuperäinen 20€ oli lähes kaksinkertaistunut! Paatuneet puusilmät eivät ole ilmeisesti lukeneet viestejäni ollenkaan. Nyt on siis seuraavana arkena edessä asiakaspalveluun jonottaminen, sillä tuskin nuo lukevat sitä toistakaan sähköpostiviestiä jossa kiistän uudelleen maksuvaatimuksen.
Terveystalon laskutuskäytännöt ovat häikäilemättömiä ja virheellisiä. Täytyy valittaa kuluttajaviranomaisille.- Anonyymi
Laita kuluttaja-asiamiehelle, yrittävät, että vanhukset säikähtää perintälaskuja, ihan niiden oma vika.
- Anonyymi
Soitin vahingossa Terveystalo Rovaniemellä ja sieltä kysyttiin, että Varataanko aika lääkärille? No sanoin, että jos se ei ole yksityinen lääkäri niin ilman muuta. Ei se nainen kuunnellut minua vaan varasi ajan minulle. Ja yksityinenhän puljuhan se Terveystalo on. Lasku lääkärissä käynnistä sisälsi labra kokeet myös n. 15min ja 347.80€. Peruin puhelinajan lääkärin kanssa koska ne varmasti olisivat laskuttaneet siitäkin. Melko törkeää on laskuttaminen. Lohduttauduin sillä, että Kunnallisella puolella on hoitoon pääsyssä jonot joten oletin, että saan paremmin lähetteen jatko hoitoon sairaalaan. Mutta eihän mitään lähetettä tule koska Labrakokeet ovat viitearvojen sisällä. Kyseessä on suonikohju oikean polven vasemmalla puolella heti sen polven alapuolella vasemmalla. Nyt sitten se saa jäädä ja toivottavasti se ei pahene tuosta.
- Anonyymi
Lisään tuohon Terveystalo tapaukseen Rovaniemellä. Kun huomasin, että olen soittanut Yksityiselle lääkäriasemalle aloin katua sitä ja soitin peruakseni lääkäri ajan niin sepä ei onnistunutkaan koska pitää soittaa 24h ennen varattua aikaa, jos soitat sen jälkeen ne laskuttavat tupla maksun siitä. Miksi pitää rangaista tuplamaksulla? Päätin mennä sitten lääkäriin koska eihän sitä tiedä miten pahaksi se suonikohju voisi mennä . Ihan selvästi jäi rahastamisen maku kyllä tästä reissusta. No nyt en hevillä mene enää yksityiselle puolelle lääkäriin. Tavalliselle pulliaiselle tuollaiset maksut ovat kyllä liian kovia. Verojen kautta kun maksetaan Kunnallisen puolen hoitoon pääsyn niin se saa riittää. Nyt kuitenkin on pitkät jonot Kirurgisiin toimenpiteisiin Rovaniemelläkin jonossa yli tuhat potilasta tällä hetkellä. Kela ei korvaa vain pienen osan jos menee yksityiselle puolelle lääkäriin. Minäkin sain tuosta laskusta 8€uroa Kelalta. Kyllä tämä Hyvinvointi alueet ovat surkeasti epäonnistuneet. Ja minä mieluummin nimittäisin aluetta nimellä Pahoin Vointi alueet. Miten ihmeessä ne kuvittelivat, että raha kasvaa puussa ja perustivat Hyvin Vointialueet.
- Anonyymi
Samaa laskua laskutetaan siellä myös toistuvasti maksettavaksi. Vuosien takaa otettu koronanäyte, jota olen jo pakotettu maksamaan kahdesti, nyt siis kolmas kerta tulossa. Edellisen kerran palvelunumerolta sain vaan kehotuksen maksaa lasku uudestaan, vaihtoehtona heiltä asia eteenpäin perintään. Vot näin rahaa heille tulee.
- Anonyymi
Kuvia otetaan mutta niitä ei katso sen alan asiantuntija.Rahaa meni 400
- Anonyymi
Rahastus pelaa hyvin, muusta ei sitten niin väliä olekaan!
- Anonyymi
Välttäkää terveystaloa, he olivat minulle varanneet ajan josta tuli tekstiviestimuistutus 2pv ennen käynti aikaa. Tottakai soitin ajanvaraukseen, työnantajalle jne mutta kukaan ei osannut kertoa miksi ja kuka ajan on varannut. Onneksi reagoin heti asiaan ja sain ajan peruutetuksi, muuten olisi ollut kallista lystiä. Tämä tapahtui Hämeenlinnassa.
- Anonyymi
Kävin lähimmässä pisteessä, sillä olin kovassa kuumeessa. Ei ollut edes muita kuin lääkäri paikalla sillä oli lauantai. Ohjasi minut röntgeniin ja labraan. Se palvelu löytyi eri pisteestä. Molemmista käynneistä veloitettiin tstokulut 33,30€ ja Kantamaksu 2.90€. Se maksu johtuu digikuluista ym. Toimistokulut tulevat 24/7 palvelusta. Mielestäni en saanut minkäänlaista infoa mistään. Lasku olisi mennyt suoraan heiltä vakuutusyhtiöön, mutta tätäkään ei kerrottu. Lääkäri enintään 20 min 189€. Sen firman ovea en enää avaa.
- Anonyymi
terveysladolle ei pääse suoraan verikieeseen, ei vaikka itse maksaisi. mitä hittoa..
- Anonyymi
niin ja kantapään kortisonipiikki ennen selvisi ajanvarauksella ja tunti meni työaikaa kun kävi piikitettävänä. nyt monta päivää saikkua ennen kun pääsee vastaanotolle ja sitten vielä päivä lisää saikkua. ei ainakaan työnantajan etu.
- Anonyymi
ja vielä, ainakin meidän terveysladolla henkilökunta on pääpiirteittäin ihan mukavaa ja asiallista. lääkäreissä sitten alkaa tapahtumaan jonkunverran lipsumista
suurin vika ja syy huonoon johtamiseen löytynee varmaankin korkeammasta johdosta, sinänsä aika tuttu kaava monella alalla ennen totaalista vallanvaihtoa tai toiminnan loppumista. - Anonyymi
Ei oo kivaa Terveystalo aiheettomien laskujen kanssa touhuaminen.
Toivottavasti korjasivat nyt oikein.
Hiukan epäilen että Robo cabitalilta tulee seuraava yhteydenotto.
Jos näin käy niin se oli sitten viimeinen kerta kun Terveystaloa käytin
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2525162- 1252303
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2362008Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641834- 1801680
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1881547- 541434
- 621349
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751311- 1191181