Jakohihna öljykylvyssä on tarkka oikeasta öljylaadusta.
Yksi lisäys väärää öljyä riittää rikkomaan moottorin!
Väärän öljyn käyttö turvottaa jakohihnan ja hampaat irtoavat parin vuoden päästä rikkoen moottorin.
Vaihdoin itse öljyt ja säästin, saattaa maksaa sinulle 5000-10000 €.
Moottori vaatii 5W-20 öljyn oikeilla luokituksilla, joten esimerkiksi Motorgraftin 5W-30 Ford öljy RIKKOO Ecoboostin.
Käyttäkää 1.0 Ecoboostissa oikeaa öljylaatua!
16
1376
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä on todella tärkeä pitää mielessä ostaessa käytettyä Fordia. Jos huoltokirja ei ole täydellinen merkkiliikkeen huollolla, kannattaa vaatia reilu alennus jotta voi heti teettää hihnan vaihdon.
- Anonyymi
Koskee Fiestan ja Focuksen 1.0 ecobuusteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskee Fiestan ja Focuksen 1.0 ecobuusteja.
Millä mekanismilla se väärä öljy turvottaa jakohihnan kun
se hihna ei missään öljykylvyssä pyöri ?
Aika hanurista nämä kaikki loppuun viritetyt tuplaturpo
pikkumoottorit muissakin merkeissä kuten volkkarissa, eivätkä
ole edes niin pieniruokaisia että sekään puoltaisi niitä..
Hajoavat ainakin....
- Anonyymi
se jakoremmin vaihto kyseiseen mottiin maksaa 1000-1200euroa
melko kallista - Anonyymi
Remmistä lähtee kumimoskaa ja tukkii öljysihdin Ilmeisestti viimmeisissä malleissa luvuttu kumihihnasta
- Anonyymi
Vain Castrol 5w20
Eikä mitään motyylia, vaikka joku Atoy näin luulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Castrol 5w20
Eikä mitään motyylia, vaikka joku Atoy näin luulee.Jäi epäselväksi että onko fordin tuossa moottorissa
oikeasti joku kanava kotelossa jossa jakohihna sijaitsee,
öljykanaviin ?? Ikään en ole kuullutkaan. Yleensä jakohihna
on täysin kuivassa kotelossa, eikä mitään yhteyttä öljyyn.
Onko siis kysymyksessä kuitenkin jakoketju..?
- Anonyymi
Kyllä se lilluu siellä öljykylvyssä, mineraali oil ei ehkä sovellu turbottimeen kuiteskaan??😁😁😁
- Anonyymi
Jaaha. Vahvistui sekin tuntemus ettei foortti ole ikän
mikkään auto ollut !
- Anonyymi
Vain 5w20 Castrol öljy 1.0 Ecoboostiin.
Ei mikään Neste eikä Motyl vaikka jotkut korjaamot niin vakuuttavat.
Jakohihna on öljykylvyssä 2018 vuoteen asti, sitten tuli metallinen ketju, joka on myös öljykylvyssä. - Anonyymi
Just tuonne toisaalle kirjoitin, että olen ajanut ensimmäisen sukupolven 999-kuutoisella Ecoboostilla jo 418 000 km ja lisää tulee. Näköjään merkkihuolto osaa käyttää valmistajan ohjeistamaan voiteluainetta.
- Anonyymi
Jos haluaa varmistua ettei joudu maksumieheksI niin pysyy kaukana fordeista ja volsuista . Niin helppoa se on. Mitä järkeä on moisesta remmivirityksestä ?
- Anonyymi
😂 just kattelin ostarin parkki hallissa kun joku pappa lisäili 5w-30 öljyä fokukseen kävelin ohi ja kattelin että litranen mylly oli siinä .
- Anonyymi
Ööö vähän outoa. Olen tottunut siihen, että vain VAG-konsernin moottoreihin pitää itse lisäillä öljyä. Vaikka Fordin kone tihkuisi öljyä niin ei koskaan niin paljon että pitäisi lisäillä.
- Anonyymi
Ecoboostiin sopivia öljyjä löytyy useammalta valmistajalta. Joku niistä niin ei mitään ongelmia.
- Anonyymi
Toi öljynvaihto puljaaminenkin on kallista puuhaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla654040- 512790
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162143Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141977- 991963
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841639Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3591503Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511430Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81426- 581197