Haen vuoden päästä yliopistoon ja netistä kuuluu vain hirveitä juttuja siitä. Veljeni ei lääkiksestä ole valittanut ollenkaan, eikä vanhempanikaan yliopistosta valittanut vaan rohkaisee minua sinne jos siltä tuntuu. Netti kertoo, että tentit/kokeet ovat mahdottoman vaikeita, jos et ole yhdellä luennolla tiput kärryiltä ja et pääse enää kyytiin, etkä myöskään valmistu sen 5 vuoden kuluttua! Ex-yliopistolaiset tai nykyiset yliopistolaiset: onko nuo jokseenkin totta vai liiottelua?
Onko yliopistossa niin hirveää, mitä väitetään?
3
1085
Vastaukset
- Anonyymi
ihan tavallisia ihmisiä yliopistoissa opiskelee. Jotkut valmistuvat nopeasti ja joillakin vie pitkään. Eivät yliopistot ole nykymuodossansa mitään hikipajoja. Massojen opiskelupaikkoja yliopistot ovat. Monet käyvät töissä opiskelujensa aikana. Se jo kertoo että löysää on. On toki heitäkin jotka bailaavat ja juhlivat. Vallankin on vapaamuotoista touhua. Tenttejä ja kursseja voi uusia lähes loputtomiin. Kaukana on entisaikojen pokkuroinnit ja teitittelyt ja herroittelut professoreille. Lääketieteellisessä voi olla enenpikin sitä pakko-ohjausta ja tiukkoja aikatauluja. Suomen yliopistojen tiedekunnissa opiskelee yli 150 000 tutkinnon suorittajaa. Tuosta valtavasta opiskelijamäärästä on helppo päätellä että ihan taviksia ja perusälyllä varustettuja ihmisiä opiskelijat ovat.
- Anonyymi
Jo yliopistoon pääsy on monelle liian kova paikka.
Itse opiskelin kauan sitten. Hain kolmeen yliopistoon ja minut valittiin kaikkiin. Eli meitä on moneksi, toisille on yliopistoon pääsy ja siellä opiskelu helppoa, toisille vaikeaa ja kolmansille mahdotonta.
Minä en kokenut yliopistoa liian vaativaksi, pikemminkin kevyemmäksi kuin olin luullut, vaikka silloin vaatimukset olivat kovemmat kuin nykyään.
Ymmärrän hyvin, että jos yliopistoon tullaan vaikka ammattikoulutietä, haasteita on edessä. Ennen eli minun opiskeluaikanani oli pakko olla ylioppilas, muuten ei ollut asiaa yliopistoon. Hyvin suoritettu lukio ja kerralla kirjoitettu ylioppilastutkinto oli sopiva tausta yliopistoon. Toki silloinkin opintojen keskeyttäjiä oli.
Kun olen sivusta seurannut nykymenoa, täytyy sanoa, että kaikkea on kevennetty. Se on ollut pakko, kun yliopisto saa rahoituksensa valmistuneiden määrän mukaan. Taso on laskenut, tai ehkä parhaat ovat parempia kuin koskaan ja heikoimmat heikompia kuin koskaan. - Anonyymi
Yliopistossa ei todellakaan ole hirveää. Sellaiset puheet ovat vahvasti liioiteltuja. Sen sijaan on ihmisiä, joille yliopisto ei ole oikea paikka.
Yliopisto on tietyllä tavalla vaativampi kuin lukio mutta myös tietyllä tavalla helpompaa kuin lukio. Yliopistossa kaikki on enemmän omalla vastuulla, mutta toisaalta saa opiskella juuri sitä mitä haluaa ja missä on hyvä.
Jos alkaa opiskella yliopistossa kouluaineita (kielet, luonnontieteet ym), saattaa aluksi yllättyä vaativuudesta. Kaikki uudet opiskelijat ovat lukiossa olleet koulunsa parhaita, mutta eivät olekaan enää, vaan takkiin voi tulla siellä ja täällä, et olekaan enää se paras. Taso on kova kautta linjan! Moni on pillahtanut itkuunkin tentin reputettuaan. Mutta älykäs tottuu siihenkin, uusi yritys ja elämä jatkuu. Tyhmemmällä voi olla hirveää, ja sitten leimataan yliopisto hirveäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791