Miten nuo 2 harrastesarjaa poikkeavat toisistaan tällä hetkellä ? Eli harrastajan kannalta ja taloudellisesti? Kummassa kuluu vähiten rahaa?
Kumpi sarja? X30 vai Rotax?
24
1799
Vastaukset
- Anonyymi
molemmat vie kaiken...rotaxilla pääsee pienemmllä huollolla, x:ssä enempi kuskeja...
- Anonyymi
Älä rupee kilpailemaan vaan harrasta jos haluut kilpailla nii rotaxis pääset pienellä rahalla korkeelle ja X vie kaiken eikä mitään jää
- Anonyymi
Nykyään X on törkeän kallista harrastaa, kalliit ilmoittautumismaksut, kalliit to-pe ratamaksut, plommausmaksut, kisarenkaat ja kisa-öljyt. lisäksi on ostettava ainakin 2 uutta rengassarjaa to-pe treenipäiville jos meinaa pärjätä kisapäivinä. Lähes samanlaista toimintaa kuin rotax aikanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään X on törkeän kallista harrastaa, kalliit ilmoittautumismaksut, kalliit to-pe ratamaksut, plommausmaksut, kisarenkaat ja kisa-öljyt. lisäksi on ostettava ainakin 2 uutta rengassarjaa to-pe treenipäiville jos meinaa pärjätä kisapäivinä. Lähes samanlaista toimintaa kuin rotax aikanaan.
aika outoa...joku vuosi sitten x-uskovaiset pilkkasivat rotax-sarjaa juuri näistä pakko-ostettavista tarvikkeista ja palveluista...onko x-taivaassa pilviä näkyvissä????
- Anonyymi
Ja kuulemma x moottori on laadullisesti aika heikkoa tavaraa ja sitä pitää joka käänteessä huoltaa, hoonata , runkolaakerit vaihtaa, starttimoottorin hiilet pitää vaihtaa jne. Siis aika kaukana siitä mitä on annettu ymmärtää?
- Anonyymi
nuo ovat julkisia salaisuuksia, joita x-porukka ei suostu myöntämään...ihme vaan, että joka ilta kaikille hoonin omistaville on helvetillinen jono...mäntiä on miljoona eri kokoa, ja ellet tiedä tarkkaan minkä värikoodin männän otat mistäkin kokoluokasta, pulkka ei mene mihinkään... vesipumppu pyörii kuminauhalla taka-akselista ja muita kummallisuuksia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nuo ovat julkisia salaisuuksia, joita x-porukka ei suostu myöntämään...ihme vaan, että joka ilta kaikille hoonin omistaville on helvetillinen jono...mäntiä on miljoona eri kokoa, ja ellet tiedä tarkkaan minkä värikoodin männän otat mistäkin kokoluokasta, pulkka ei mene mihinkään... vesipumppu pyörii kuminauhalla taka-akselista ja muita kummallisuuksia...
kuullostaa moottoriurheilulta
- Anonyymi
Huollot on molempiin moottoreihin mosamiehillä aika samanhintaisia. Jos harrastat, niin X-moottori kestää hyvin 20h ilman huoltoa. Eli ei varmaan moottoreiden kustannuksissa isoa eroa. Kisa maksaa aina olipa laitteet mitkä tahansa.
Lähes kaikkien karting moottoreiden vesipumppuja pyöritetään taka-akselin kautta kumilenkeillä.
Varaosat ja säännön mukaiset renkaat molempiin yhtä kalliita.
Oma ääni X30 koska niitä radoilla enemmän.- Anonyymi
no ei varmasti kestä 20h ilman huoltoa...x-ei lähde edes käymään tuon ajan jälkeen ilman huoltoa...startin hiiliä vaihdetaan viikon välein ja jos tuolla ajaa 20h ilman mitään huoltoa, sylinteri on piloilla, lohko ja/tai kampura piloilla, stefat vuotaa niin paljon, ettei saa käymään tai jos saa, huutaa tyhjäkäyntiä 5000rpm...Rotaxilla pystyy tuon tuntimäärän ajamaan helposti ilman mitään huoltoa, siinä on sylinteri ihan eri luokkaa kuin x-koneessa, eikä laakereiden ja muidenkaan osien kanssa ole mitään ongelmaa, harrastajalle rotax on ilman muuta parempi vaihtoehto...huippukisakuskeille erot pienenevät, koska huipulla myös rotaxia huolletaan enempi...mutta ei ole pakko kuten x-koneessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei varmasti kestä 20h ilman huoltoa...x-ei lähde edes käymään tuon ajan jälkeen ilman huoltoa...startin hiiliä vaihdetaan viikon välein ja jos tuolla ajaa 20h ilman mitään huoltoa, sylinteri on piloilla, lohko ja/tai kampura piloilla, stefat vuotaa niin paljon, ettei saa käymään tai jos saa, huutaa tyhjäkäyntiä 5000rpm...Rotaxilla pystyy tuon tuntimäärän ajamaan helposti ilman mitään huoltoa, siinä on sylinteri ihan eri luokkaa kuin x-koneessa, eikä laakereiden ja muidenkaan osien kanssa ole mitään ongelmaa, harrastajalle rotax on ilman muuta parempi vaihtoehto...huippukisakuskeille erot pienenevät, koska huipulla myös rotaxia huolletaan enempi...mutta ei ole pakko kuten x-koneessa...
Ajan kesän höntsää X30 ja huollan talvisin. Ajomäärä per kesä noin 20h.
Itse startti on sama kuin Rotaxissa, joten sinun väitteiltä puuttuu pohja ja oikeat perusteet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei varmasti kestä 20h ilman huoltoa...x-ei lähde edes käymään tuon ajan jälkeen ilman huoltoa...startin hiiliä vaihdetaan viikon välein ja jos tuolla ajaa 20h ilman mitään huoltoa, sylinteri on piloilla, lohko ja/tai kampura piloilla, stefat vuotaa niin paljon, ettei saa käymään tai jos saa, huutaa tyhjäkäyntiä 5000rpm...Rotaxilla pystyy tuon tuntimäärän ajamaan helposti ilman mitään huoltoa, siinä on sylinteri ihan eri luokkaa kuin x-koneessa, eikä laakereiden ja muidenkaan osien kanssa ole mitään ongelmaa, harrastajalle rotax on ilman muuta parempi vaihtoehto...huippukisakuskeille erot pienenevät, koska huipulla myös rotaxia huolletaan enempi...mutta ei ole pakko kuten x-koneessa...
Huippukisakuskeilla erot pienenevät? Niin onhan siinä ajallisesti paljon pienempi ero Rotax Juniorin kärjen ja viimeisen välillä kuin X30 Juniorin vastaavien välillä. Ainut että Rotaxissa tuohon kuuluu vajaa 10 kuskia, Iamessa 40.
- Anonyymi
Rotax on nouseva luokka. Todennäköisesti jo ensi vuonna enemmän kuljettajia kuin SM-sarjassa ja X30-sarjassa yhteensä. Raket tulee loppumaan kokonaan.
- Anonyymi
Rotax ei takuulla tule nouseman suomessa enää ainakaan niin kauan kuin vetäjä on sama kuin tähänkin asti ollut.
X:kin tällä menolla tulee todennäköisesti loppumaan, koska sitä aikanaan markkinoitiin valheellisesti/virheellisesti. X- kisaviikonloppu maksaa aivan liikaa tällä hetkellä, rengaskulut on vähintään 600€-800€ kelistä riippuen, ilmoittautumismaksut yht. n. 440€, ratamaksut yht noin 60€-100€ moottorihuollot Min. 200€-300€/kisaviikonloppu. Noilla kustannuksilla ajaisi ennemmin SM!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rotax ei takuulla tule nouseman suomessa enää ainakaan niin kauan kuin vetäjä on sama kuin tähänkin asti ollut.
X:kin tällä menolla tulee todennäköisesti loppumaan, koska sitä aikanaan markkinoitiin valheellisesti/virheellisesti. X- kisaviikonloppu maksaa aivan liikaa tällä hetkellä, rengaskulut on vähintään 600€-800€ kelistä riippuen, ilmoittautumismaksut yht. n. 440€, ratamaksut yht noin 60€-100€ moottorihuollot Min. 200€-300€/kisaviikonloppu. Noilla kustannuksilla ajaisi ennemmin SM!!!Ei se Xn vika ole jos tyhmät uskovaiset lypsää rahaa niin paljon kun pyydetään.
Kaikessa yritystoiminnassa koitetaan saada niin paljon irti asiakkaasta kun mahdollista, mut x porukka on jotenkin pystynyt aivopesemään ihmiset etteivät enään nää tuota rosvoamista.
Rotax on todellisuudessa ainoa luokka jota pystyy yli 12 vuotiaana aidosti harrastamaan ja hyvänpäivän sattuessa jopa menestymään kohtuu kustannukilla.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rotax ei takuulla tule nouseman suomessa enää ainakaan niin kauan kuin vetäjä on sama kuin tähänkin asti ollut.
X:kin tällä menolla tulee todennäköisesti loppumaan, koska sitä aikanaan markkinoitiin valheellisesti/virheellisesti. X- kisaviikonloppu maksaa aivan liikaa tällä hetkellä, rengaskulut on vähintään 600€-800€ kelistä riippuen, ilmoittautumismaksut yht. n. 440€, ratamaksut yht noin 60€-100€ moottorihuollot Min. 200€-300€/kisaviikonloppu. Noilla kustannuksilla ajaisi ennemmin SM!!!kyllä on taas jutut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Xn vika ole jos tyhmät uskovaiset lypsää rahaa niin paljon kun pyydetään.
Kaikessa yritystoiminnassa koitetaan saada niin paljon irti asiakkaasta kun mahdollista, mut x porukka on jotenkin pystynyt aivopesemään ihmiset etteivät enään nää tuota rosvoamista.
Rotax on todellisuudessa ainoa luokka jota pystyy yli 12 vuotiaana aidosti harrastamaan ja hyvänpäivän sattuessa jopa menestymään kohtuu kustannukilla....Juu kyllähän tällä hetkellä Rotaxissa voi kuka tahansa päräjätä kun kisoissa ei ole kuin muutama hassu auto viivalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rotax ei takuulla tule nouseman suomessa enää ainakaan niin kauan kuin vetäjä on sama kuin tähänkin asti ollut.
X:kin tällä menolla tulee todennäköisesti loppumaan, koska sitä aikanaan markkinoitiin valheellisesti/virheellisesti. X- kisaviikonloppu maksaa aivan liikaa tällä hetkellä, rengaskulut on vähintään 600€-800€ kelistä riippuen, ilmoittautumismaksut yht. n. 440€, ratamaksut yht noin 60€-100€ moottorihuollot Min. 200€-300€/kisaviikonloppu. Noilla kustannuksilla ajaisi ennemmin SM!!!Mistä vedit nuo hinnat? Esim ilmoittautumismaksu viikolopun 2 osakilpailuun on 220€ sisältäen ekomaksun.
Pikkusen taas apinat provoo 😝 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä vedit nuo hinnat? Esim ilmoittautumismaksu viikolopun 2 osakilpailuun on 220€ sisältäen ekomaksun.
Pikkusen taas apinat provoo 😝Faktahan tämä on, katso vaikka tästä > https://www.iame.fi/epages/iame-finland.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/iame-finland/Categories/IAME_Series_Finland
kisarenkaat, kisa-öljyt (n. 220€) = n. 440€.
Ja kuluneilla renkailla ei ole järkeä lähteä treenaamaan to-pe jos aikoo tosissaan ajaa kärkisijoista, eli 2x rengassarja treenipäiville tekee 400€, mikäli ei sada vettä, muuten näihin lisätään vielä 220€...
Niin kuka tässä provoo 😝? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktahan tämä on, katso vaikka tästä > https://www.iame.fi/epages/iame-finland.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/iame-finland/Categories/IAME_Series_Finland
kisarenkaat, kisa-öljyt (n. 220€) = n. 440€.
Ja kuluneilla renkailla ei ole järkeä lähteä treenaamaan to-pe jos aikoo tosissaan ajaa kärkisijoista, eli 2x rengassarja treenipäiville tekee 400€, mikäli ei sada vettä, muuten näihin lisätään vielä 220€...
Niin kuka tässä provoo 😝?Ja rotaxissa ilmoittautuminen, öljy ja kaikki renkaat ilmaisiako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja rotaxissa ilmoittautuminen, öljy ja kaikki renkaat ilmaisiako?
ero tulee siitä, että rotaxin kisarenkailla pystyy vielä reenaamaan vkl:n jälkeen, mutta x:n puupyörät eivät pidä edes uutena, eli pitää kisojen välilläkin ostaa ostaa uusia renkaita...
- Anonyymi
Odottaisin lisää perus Rotax vs X30 keskustelua! Yli 200 ilmoittautunut Iame sarjaan. Vai onko Rotax kuskit vaihtamassa suuttimia, kun aamulla pitää olla eri suutin kuin iltapäivällä!
Pistin juuri popparit mikroon.- Anonyymi
mikäs rotaxin suuttimia vaihdellessa...homma kestää puoli minuuttia...sillä välillä x-ukot kaivavat sylinteriä irti ja vievät ne hoonattavaksi ja hakevat samalla reissulla taas uuden männän...
- Anonyymi
Mun mielestä X 30 on komeeta.
Rotax luokasta luin tässä, ekan kerran, ai semmonenkin on.
Voi olla halvempi? Onko rotax luokka painavalle 50 vuotiaalle sopiva.- Anonyymi
Rotax sopii paremmin painavalle 50v. On rave ja enemmän alavääntöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206