Tietääkö kukaan, että löytyykö sellaista CD-boxia (eli ei siis Fordin oma boxi) jota Focuksen 5000-mallinen soitin voi käskyttää? Olen kuullut, että joidenkin automerkkien soittimiin saattaa löytyä esim. sonyn tai jonkun muun boxi, joka kommunikoi auton soittimen kanssa! Oletteko tietoisia mikä on tilanne Fordin suhteen? Kukahan valmistaa Fordin audiokamat?
Onko tietoa?
14
1307
Vastaukset
- sh
Ford valmistaa audiokamansa itse.
- Epäilijä
Epäilenpä että Ford ei valmista audio laitteitansa itse. Kyllä ne joltakin alihankkijalta tulee vaikka etulevyssä lukisikin Ford...
- Ford-Man
Epäilijä kirjoitti:
Epäilenpä että Ford ei valmista audio laitteitansa itse. Kyllä ne joltakin alihankkijalta tulee vaikka etulevyssä lukisikin Ford...
Firman nimi on Visteon, sen omistuspohjaa en tiedä. Mutta ei ole siis mikään Sonyn tms. valmistama.
Jollain erillisellä ohjaimella voi esim. Alpinen boksin saada toimimaan, sen tarkemmin en tiedä.
Itse tein kyllä sen ratkaisun, että vaihdoin heti uutuudeltaan cd6000:n Sonyn 1-levyn soittimeen boksiin. On paremmat laajennusmahdollisuudet ja ei tarvitse sepitellä. - Ford boy
Ford-Man kirjoitti:
Firman nimi on Visteon, sen omistuspohjaa en tiedä. Mutta ei ole siis mikään Sonyn tms. valmistama.
Jollain erillisellä ohjaimella voi esim. Alpinen boksin saada toimimaan, sen tarkemmin en tiedä.
Itse tein kyllä sen ratkaisun, että vaihdoin heti uutuudeltaan cd6000:n Sonyn 1-levyn soittimeen boksiin. On paremmat laajennusmahdollisuudet ja ei tarvitse sepitellä.Kuullostaa vähän epäilyttävälle firmalle, jopa sanyo kuullostaisi laadukkaamalta.
- sh
Ford boy kirjoitti:
Kuullostaa vähän epäilyttävälle firmalle, jopa sanyo kuullostaisi laadukkaamalta.
No miten sen nyt ottaa, kys firma on fordin omistuksessa ja tekee vain fordille audiokamaa. Itse laite on ainakin minun mielestäni tosi laadukas. Aiemmassa autossa minulla on Sony CDX-C910 joka on Sonyn paras malli, hinta 7000mk. Kyllähän sen eron huomaa esim. volume säätimessä. Sonyssa oli 64 porrassa, Fordissa noin 15?. Samoin dsp ohjaukset, valtavat säädöt jne. puuttuvat, mutta normaalikäytössä fordin kampe on miellyttävämpi isojen näppäimiensä ansiosta. Samoin näyttö on paljon parempi.
- Ford-Man
sh kirjoitti:
No miten sen nyt ottaa, kys firma on fordin omistuksessa ja tekee vain fordille audiokamaa. Itse laite on ainakin minun mielestäni tosi laadukas. Aiemmassa autossa minulla on Sony CDX-C910 joka on Sonyn paras malli, hinta 7000mk. Kyllähän sen eron huomaa esim. volume säätimessä. Sonyssa oli 64 porrassa, Fordissa noin 15?. Samoin dsp ohjaukset, valtavat säädöt jne. puuttuvat, mutta normaalikäytössä fordin kampe on miellyttävämpi isojen näppäimiensä ansiosta. Samoin näyttö on paljon parempi.
Fordin laitteet ovat todellakin hyviä ja laadukkaita, mutta ainut ongelma on se, että sitä ei juurikaan pysty laajentamaan. Omaa boksiaan ei kannata ostaa, kun samalla rahalla saa jo ns. normaalimerkeiltä sekä radion että boksin.
Sen sijaan uuteen Fordiin kannattaa yrittää tinkiä kunnon alennuksella uutta 6-levyn cd-radiota. - JVC
Ford boy kirjoitti:
Kuullostaa vähän epäilyttävälle firmalle, jopa sanyo kuullostaisi laadukkaamalta.
Laitehan edustaa Vietnamilaisen elektroniikan uusinta tekniikkaa. Joten kyllä pitäisi Fordiin kelvata.
- sh
sh kirjoitti:
Otin vähän asioista selvää että ei tulis leviteltyä kuulopuheita varmana tietona. Jo niinhän siinä oli käymässäkin... Visteon näyttääkin olevan aavistuksen verran isompi pulju kuin mitä luulin. Tässä kommenttia firmasta: "Visteon has 82,000 employees and 120 manufacturing, engineering, sales and technical centers located in 21 countries. Visteon's corporate headquarters is located in Dearborn, Mich. USA."
Että semmosta. Jää Nokia vielä koossa kakkoseksi... Väittivät tekevänsä esim focuksen jarrulevyt, suunnitelleensa ilmastoinnin, yhteityötä Jaguar-F1 tallin kanssa jne... Historiaa firmalla jo yli 100vuotta. Ja siitä omistuksesta, eipä taida vanhat tiedot pitää paikkansa, eli tuskimpa omistja on Ford vaan kyseessä lienee ihan oma firmansa. - sh
sh kirjoitti:
Eli vielä tämmöstä kommenttia Visteonin kotisivulta.
"DEARBORN, MI, April 14, 2000 -- Visteon Corporation, one of the
world's largest suppliers of automotive components and systems, will become an independent company, following a planned spin-off from its parent, Ford Motor Company later this year. The spin-off comes less than three years after the automotive systems integrator was launched in September 1997. " - Henkka Ford
Ford-Man kirjoitti:
Fordin laitteet ovat todellakin hyviä ja laadukkaita, mutta ainut ongelma on se, että sitä ei juurikaan pysty laajentamaan. Omaa boksiaan ei kannata ostaa, kun samalla rahalla saa jo ns. normaalimerkeiltä sekä radion että boksin.
Sen sijaan uuteen Fordiin kannattaa yrittää tinkiä kunnon alennuksella uutta 6-levyn cd-radiota....uuteen autoon tätä Fordin boxia ajattelin. Sen hintahan on noin 2900mk(?), mikä tietysti on paljon rahaa. Kysymys on vaan siitä, että en ole hifi-friikki, enkä kaipaa "Tokyo by night"-valomerta autoon. Fordin soitin on riittävä ja käyttömukavuus myös OK. Ajattelin vain, että jos joku olisi tiennyt vielä edullisemmankin ratkaisun...
- Ford-Man
Henkka Ford kirjoitti:
...uuteen autoon tätä Fordin boxia ajattelin. Sen hintahan on noin 2900mk(?), mikä tietysti on paljon rahaa. Kysymys on vaan siitä, että en ole hifi-friikki, enkä kaipaa "Tokyo by night"-valomerta autoon. Fordin soitin on riittävä ja käyttömukavuus myös OK. Ajattelin vain, että jos joku olisi tiennyt vielä edullisemmankin ratkaisun...
Jos et ole vielä autoa ostanut, niin kannattaa kysyä, mihin hintaan saisit tuon Mondeoon lisävarusteena myytävän 6 levyn cd-radion. Se on siis siihen normaaliaukkoon tuleva radio, jossa on 6 levyn makasiini. Vaikkakaan sitä ei Focuksen lisävarustelistalta löydy, niin se ei liene este sen saamiselle Focukseen.
- Tero
kannattaa kysyä sonyn X-PLOW SARJAA
- Focustelija
Tero kirjoitti:
kannattaa kysyä sonyn X-PLOW SARJAA
Osta Sonyn laitteet, ja siihen se langallinen kauko-ohjainsauva. Sitten nappaat sen alkuperäisen kauko-ohjaimen irti ja tökkäät sen Sonyn joystickin sen paikalle. Toimii hyvin ja halvempi ratkaisu kuin erillinen adapterisarja. Samoin ainakin Sonyn boxi sopii hyvin apumiehen istuimen etureunan alle, ei tarvitse johtoja vedellä koko auton läpi.
- focus
Osta esim. Clarionin boxi, johon tulee mukaan adapteri. Laite toimii jotenkin radiokanavan kautta eli boksi toimii, kun viritetään esim. taajuus 88.2 radioon. Laite toimii hyvin; ainoa miinus kanavien haku kestää kauemmin ja aivan korvessa kaikki kanavat eivät kuulu. Pärjää kuitenkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837