En ole metsäsuomalainen.

Anonyymi

Kyllä pitäisi jo lopultakin lopettaa puhuminen metsäsuomalaisista.
Jos joskus kauan sitten Suomesta on lähtenyt ihmisiä etsimään edes jonkunlaista mahdollisuutta elämiseen ja päätyneet vaikkapa Ruotsiin, tai Norjan puolelle ei tarvitseisi aina vaan toitottaa niistä hävettävistä suomalaisten juurista.
Minä olen saanut kuulla olevani "skogpekka" tai muuta vit.....a täällä Ruotsissa monet kerrat.
Norjassa jouduin lähtemään karkuun ruokaravintolasta kun puhuin puhelimeen suomen kieltä. (En isolla äänellä)
Ei enää korosteta suomalaisuutta. Eihän.
Antti ja Ulla

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen kuulemma "Finsk Båtflykting" :D

      Skånepåg

      • Anonyymi

        Ton minäkin olen saanut kuulla. Naureskelin vaan, se oli mielestäni hauska oivallus :-D

        Aloituksesta:
        Ymmärrän että se alkaa ärsyttää jos usein saa kuulla typeryyksiä, kuka tahansa kyllästyy sellaiseen.
        Mutta en ole samaa mieltä siitä että ne juuret on hävetteävät. Historia on mitä on, elämä oli armotonta monille, ei ollut supermarketteja ja Volvoa. Ruotsissa on nähty nälkää yhtälailla, ja puolestaan lähdetty Amerikkaan raivaamaan metsää.
        En tiedä mitä olen mieltä suomalaisuuden korostamisesta, mutta itse en sitä peittele. Olen just tasan sitä mitä olen, jos se ei kelpaa niin olen väärässä seurassa. :-)


    • Anonyymi

      Mä olen lukenut että Prinssi Daniel ja hänen sukujuuret tulee metsäsuomalaisista juurista, ja myös prinsessa Sofiankin sukujuuret ovat sieltä. Joku sanoi että noin 20 prosenttia Ruotsin kansasta ovat sukua metsäsuomalaisille.. Toisia tunnetuja metsä suomalaisjuurisia ovat Björn Skiffs ja Svennis, siis se jalkapallo-couchi. Myös ollaan lukenut että se jääkiekko-couchi kenenkä nimi on Bork sukunimeltä, en muista hänen etunimeä.

      Ruotsin kuningas anto luvan suoamalaisille joskus 1500-luvulla muuttaa Savosta Ruotsiin kaskiviljelyn vuoksi että he voisi hyöttää Ruotsia jollain tavalla taloudellisesti.

      Muistan kuin luin ruotsalaiseta sanomalehdestä kun se viimeinen metsäsuomalainen kuka osas puhua suomenkieltä kuoli. Tämä taisi olla joskus 1980-1990-luvullaq, mutta en muista ihan tarkalla. Mutta jos metsäsuomalaiset tuli Ruotsiin 1500-luvulla, niin tuskin heissä on paljon suomalaista haploryhmää jäljellä naisissa tai miehissä. Mutta mukava ajatus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe