Monitehot netistä?

Anonyymi

Onko joku tilannut monitehoja netistä? Onko mennyt pahasti pieleen vai kenties mennyt hyvin?

18

4625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei hitto! Silmälasit ostetaan optikkoliikkeestä, jossa ne valitaan asiantuntijan kanssa, siis kasvoihin sopivat kehykset ja kehyksiin ja linssivoimakkuuteen sopivat linssit. Valmiit lasit sovitetaan ja säädetään juuri sinun päähän.

      Ei ikinä silmälaseja, varsinkaan monitehoja, netistä, vaikka saisi ilmaiseksi! Niistä tulee pelkkää harmia.

      • Anonyymi

        Aivan, eikä edes hinta ole ratkaiseva koska koko ajan optikkoliikkeissä on tarjouksia joilla silmälasien hinta tulee halvemmaksi kuin nuo netistä tilattavat epämääräiset lasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, eikä edes hinta ole ratkaiseva koska koko ajan optikkoliikkeissä on tarjouksia joilla silmälasien hinta tulee halvemmaksi kuin nuo netistä tilattavat epämääräiset lasit.

        Olen tilannut kahden moniteholasit Smartbuyglassesta. Monitehot netistä maksoivat suunnilleen kolmasosa liikkeen hinnoista. Laatu on ollut ok, Essilorin linssit ja merkkikehykset. Nyt tilasin kolmannen kerran.
        Mutta systeemi on muuttunut Smartbuyglassessa. Ennen linssit ja kehykset lähetettiin Euroopasta Hong Kongiin hiontaan ja kehyksiin laittoon, mutta tällä kertaa tulevat Briteistä. Kestää ja kestää ja tullikin piti maksaa ja vielä Postin käsittelymaksu. Tosin optikkoliike korvasi saman tien.
        Asiakspalvelu toimii ja muutoin olisi erinomainen putiikki ostaa, mutta toimitus...oi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tilannut kahden moniteholasit Smartbuyglassesta. Monitehot netistä maksoivat suunnilleen kolmasosa liikkeen hinnoista. Laatu on ollut ok, Essilorin linssit ja merkkikehykset. Nyt tilasin kolmannen kerran.
        Mutta systeemi on muuttunut Smartbuyglassessa. Ennen linssit ja kehykset lähetettiin Euroopasta Hong Kongiin hiontaan ja kehyksiin laittoon, mutta tällä kertaa tulevat Briteistä. Kestää ja kestää ja tullikin piti maksaa ja vielä Postin käsittelymaksu. Tosin optikkoliike korvasi saman tien.
        Asiakspalvelu toimii ja muutoin olisi erinomainen putiikki ostaa, mutta toimitus...oi voi.

        Onko sinulla koskaan ollut ihan sinulle sovittaen valmistetut lasit?
        On muuten aivan eri tuntuiset kuin sovittamatta jostain maailmalta lähetetyt!


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Joistain netin silmälasiliikkeistä kehyksiä voi tilata jopa kotiin sovitettavaksi. Jos on läpäissyt peruskoulun matematiikan opinnot, osaa myös katsoa kehysten mitat ihan hyvin. Voi verrata entisiin sopiviin laseihin. Mittoja ovat esim. kehyksen leveys, linssin leveys, linssin korkeus, nenäsilta ja aisan pituus. Yleensä mitat on vielä havainnollistettu kuvan kanssa, jotta ihminen ei sekoita eri mittoja keskenään.

        Jos on selviytynyt peruskoulun äidinkielestä reputtamatta, osaa myös lukea nettisilmälasikaupan sivulta ohjeet.

        Silmälaseja ei suinkaan hiota optikkoliikkeessä asiakkaan odottaessa vieressä, vaan hionta suoritetaan jossain muualla silmälasireseptin perusteella. Samalla silmälasireseptillä voi yhtä hyvin hiotuttaa linssit nettisilmälasikaupassa.

        Eli jos ihmisellä on silmälasiresepti, riittävät matemaattiset ja äidinkielelliset valmiudet, hän pystyy mainiosti tilaamaan lasit netistä. Ja todennäköisesti säästää rahaa, kun silloin ei myydä väkisin kaikkia niitä erikoisominaisuuksia, jotka asiakas joutuu ostamaan kivijalkamyymälän supertarjouksen päälle. Supertarjous on aina alkaen hinta, joka moninkertaistuu prosessin edetessä. Nettikaupasta on mahdollista valita, mitä ominaisuuksia itse haluaa.

        Itse voimakkaan likitaitteisena olen tilannut erikseen yksitehoina kauko-, aurinko- ja lukulaseja netistä. Kaikki ovat olleet onnistuneita ostoksia. Ainoastaan yhdet urheilulasit menivät pieleen. Nekin olisin voinut palauttaa, kun vain olisin sen viitsinyt tehdä. Minulla on ollut myös kivijalkamyymälöissä epäonnistuneita silmälasivalintoja. Hyvä optikko ei takaa sitä, että lasit olisivat sopivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Joistain netin silmälasiliikkeistä kehyksiä voi tilata jopa kotiin sovitettavaksi. Jos on läpäissyt peruskoulun matematiikan opinnot, osaa myös katsoa kehysten mitat ihan hyvin. Voi verrata entisiin sopiviin laseihin. Mittoja ovat esim. kehyksen leveys, linssin leveys, linssin korkeus, nenäsilta ja aisan pituus. Yleensä mitat on vielä havainnollistettu kuvan kanssa, jotta ihminen ei sekoita eri mittoja keskenään.

        Jos on selviytynyt peruskoulun äidinkielestä reputtamatta, osaa myös lukea nettisilmälasikaupan sivulta ohjeet.

        Silmälaseja ei suinkaan hiota optikkoliikkeessä asiakkaan odottaessa vieressä, vaan hionta suoritetaan jossain muualla silmälasireseptin perusteella. Samalla silmälasireseptillä voi yhtä hyvin hiotuttaa linssit nettisilmälasikaupassa.

        Eli jos ihmisellä on silmälasiresepti, riittävät matemaattiset ja äidinkielelliset valmiudet, hän pystyy mainiosti tilaamaan lasit netistä. Ja todennäköisesti säästää rahaa, kun silloin ei myydä väkisin kaikkia niitä erikoisominaisuuksia, jotka asiakas joutuu ostamaan kivijalkamyymälän supertarjouksen päälle. Supertarjous on aina alkaen hinta, joka moninkertaistuu prosessin edetessä. Nettikaupasta on mahdollista valita, mitä ominaisuuksia itse haluaa.

        Itse voimakkaan likitaitteisena olen tilannut erikseen yksitehoina kauko-, aurinko- ja lukulaseja netistä. Kaikki ovat olleet onnistuneita ostoksia. Ainoastaan yhdet urheilulasit menivät pieleen. Nekin olisin voinut palauttaa, kun vain olisin sen viitsinyt tehdä. Minulla on ollut myös kivijalkamyymälöissä epäonnistuneita silmälasivalintoja. Hyvä optikko ei takaa sitä, että lasit olisivat sopivat.

        Optikkoliikkeestäkään ei ole pakko ostaa lisäominaisuuksia, mutta optikko kertoo miksi niitä tarvitaan ja mitä seuraa jos ne jättää pois.


    • Anonyymi

      On kolme kapinetta, joita en netistä ostaisi: silmälasit, tekohampaat ja kuulokojeet. Mutta jotkut ostavat ainakin silmälaseja kirpputoreiltakin.

      Myöskään kenkiä en osta sovittamatta, en ilmaiseksikaan!

      • Anonyymi

        Hyvä sinä! Elämä ei ole muutamasta satkusta kiinni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sinä! Elämä ei ole muutamasta satkusta kiinni!

        Ei kaikki ole raharikkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sinä! Elämä ei ole muutamasta satkusta kiinni!

        Ei ole todellakaan! Mieluummin maksan 1000 € silmälaseista, jotka pysyvät oikein päässä ja korjaavat näön aamusta iltaan joka päivä. Jollain satasen leluilla en viitsi elämääni pilata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki ole raharikkaita.

        Säästösyistä ei tarvitse ostaa, eikä kannatakaan, ostaa silmälaseja netistä. Halvat nettilasit tulee äkkiä kalliiksi jos joutuu tilaamaan heti uudet sopimattomien korvaajaksi. Useilla optikkoketjuilla on jatkuvasti tarjouksia joilla saa monitehosilmälasit runsaalla satasella ja silloin saa optikon mittaamat ja sovittamat silmälasit, yleensä vielä ainakin toiset lasit kaupan päälle.


    • Anonyymi

      Tottakai lasit voi tilata. Nämä Optikko-Trollit tällä tietysti sanovat ei. Ideahan optikolla on aina vedättää hintaa maksimiin. Jätä ne omiin arvoihinsa.
      Lensway on yksi paikka mistä voit tilata suomeksi, mutta sinne pitää soittaa parin asian varmistamiseksi. Eli niiden sivulla on yksitehojen määrittelyssä lisäarvo(add)
      mikä ei ole mielekäs yksitehojen kohdalla.
      Yksitehot siellä maksaa 50€.
      Tilaa halpa linssisetti Intiasta ja saat kaiken tiedon mitä tarvit.
      Tärkein tieto on sylinterikorjaus ja sitä ei kaikki optikot osaa edes määrittää.
      Linssi setissä on kaikki tarvittavat sylinterilinssit ja kun niitä kääntää saat kulman.
      Itse asiaan perehtymällä saat paljon paremmat lasit kuin optikon määräämät.
      Optikolla on kiire ja sinulla kotona kokeillessa ei ole.

      • Anonyymi

        Minulla on Specsaversilta ostetut moniteholasit. Nyt kun tarvitsin pelkät lukulasit, ostin ne samasta myymälästä kokonaishintaan 29 euroa (olisi saanut samaan hitaan vielä toisetkin). Silmälasit ovat nimenomaan omilla vahvuuksilla ja hajataitteisuus korjattuna. Optikko vielä tarkisti iiriksen sijainnit ym. mitoitukset. Ei paljon kannata ostaa netistä jotain sattumalaseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Specsaversilta ostetut moniteholasit. Nyt kun tarvitsin pelkät lukulasit, ostin ne samasta myymälästä kokonaishintaan 29 euroa (olisi saanut samaan hitaan vielä toisetkin). Silmälasit ovat nimenomaan omilla vahvuuksilla ja hajataitteisuus korjattuna. Optikko vielä tarkisti iiriksen sijainnit ym. mitoitukset. Ei paljon kannata ostaa netistä jotain sattumalaseja.

        Ostin Specsaveriltä lasit, paskat sain, eivät pysy päässä. Kolme kertaa sankoja taivuteltu liikkeessä. Toinen liike kertoi että aina kannattaisi valita nenätyynylliset, niitä voi säätää, kiinteitä muovisankoja ei voi. Sinne meni kuusisataa kuin kankkulan kaivoon.


    • Anonyymi

      Älä ainakaan tilaa LENSWAY:ltä siellä kaikki vahvuudet meni pieleen tilauksessa ja eivät suostuneet korjaamaan tilausta pyynnöistä huolimatta. Jouduin perumaan kaupat!

    • Anonyymi

      Millainen ihminen ostaa silmälasit netistä? Ja miksi?

      Kaikilla tietystikään ei ole useita optikkoliikkeitä lähiympäristössään. Itselläni on. Ei tulisi mieleenkään lähteä kokeilemaan onneaan nettimarkkinoille, kun optikkoliikkeissä saa sovittaa koko joukon kehyksiä. Linssit valitaan optikon kanssa, samoin lisäkäsittelyt. Valmiit lasit tarkistetaan ja säädetään oikein istuviksi. Voi olla, että maksaa enemmän kuin nettilasit, mutta koko ikänsä silmälaseja jatkuvasti käyttänyt arvostaa täsmällistä sopivuutta ja huoltovarmuutta, joka yleensä tulee kaupanpäällisiksi.

    • Anonyymi

      Tilasin kolmet monitehot Lensmartilta. Linssien laatu hyvä ja lasit sopivat. Hinta oli hyvä.🤓

      • Anonyymi

        Ostin netistä ja en enää ikuna vie rahoja suomen ryöstö hintoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe