Hei!
Mä kaipaisin vähän teidän neuvojanne. Eli, kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja olen hakeutumassa kesän tullen hypnoosihoitoon. Ensimmäinen kysymys kuuluu: onko minulla vielä alaikäisenä ja opiskelijana mahdollisuutta saada jostain korvauksia tuosta hypnoosihoidosta? Sehän on aivan naurettavaa, jos itse joudun koko sen hoidon maksamaan, enkä saa mitään korvauksia - eihän tämä minun vikani ole, että olen henkisesti sairastunut! Mistä voisin tällaisia asioita kysellä?
Ja sitten toinen kysymys. En yhtään tiedä, mille hypnotisoijalle minun pitäisi mennä. Itse asun Keski-Suomen alueella ja täältä päin ei oikein löydy hyviä hypnotisoijia. Minulla kyllä ehkä olisi mahdollisuus käydä Tampereella kesän tullen ja olen kuullutkin, että siellä olisi joitain hyviä hypnoterapeutteja? Ei minulla todellakaan ole sitten varaa lähteä kauemmas, esim. Turkuun tai Helsinkiin.
Onko kukaan saanut apua hypnoosista sos.tilanteiden pelkoon ja kuinka todennäköistä on, että apua saa?
Olisi todella kiva, jos joku viitsisi vastata kaikkiin kysymyksiini :)
Kuka hypnotisoija minun pitäisi valita??
13
4251
Vastaukset
- hoitoon
Koulu- tai opiskelijaterveydenhuolto voi tarjota apua ohjaamalla asialliselle taholle hoitoon, mahdollisesti lyhyen rahoituksenkin voi saada jos hyvin käy. Lääkärin antamasta hoidosta saa KELA-korvauksen.
- luettelosta
Suomesta löytyy 3 eri hypnoosin yhdistystä/liittoa ja heillä omat terapeuttiluettelot. Laita nettiin haku niin löydät lisää tietoa ja voit valita itsellesi sopivan terapeutin. Ei täällä palstalla ruveta nimiä mainitsemaan erikseen.
- Kokemusta on
Jyväskylässä on erittäin kuuluisa ja hyvä hypnotisoija Pentti Sundell www.hypnoosi.fi
- Pentti,
Kokemusta on kirjoitti:
Jyväskylässä on erittäin kuuluisa ja hyvä hypnotisoija Pentti Sundell www.hypnoosi.fi
Älä viitsi mainostaa itseäsi tällä palstalla. Täällä on mainostaminen kielletty.
- voi voi
Kokemusta on kirjoitti:
Onhan näitä kaikenlaisia kuuluisia ihmisiä. Salarakkaita sun muita lehdet pullollaan. Vai kuuluisa... hoh hoijaa..
- zzzzzzzz...!!!!!!!!!
voi voi kirjoitti:
Onhan näitä kaikenlaisia kuuluisia ihmisiä. Salarakkaita sun muita lehdet pullollaan. Vai kuuluisa... hoh hoijaa..
Kukas sitä hypnologin nimeä nostaa esille jos ei tyyppi itse...ZZZ !!!!!!!
- Anonyymi00013UUSI
Pentti, kirjoitti:
Älä viitsi mainostaa itseäsi tällä palstalla. Täällä on mainostaminen kielletty.
Hei,
En ole mainostanut itseäni!
En tiedä kuka on kirjoittanut!
Eläkeläinen Pentti Sundell
- älän mölö
Todennäköisesti et saa apua tuollaiseen vaivaan hypnoosista.
Suosittelen ennemmin menemään psykoterapeutille, jonka kanssa voit keskustellen alkaa purkaa vyyhtiä ja mahdollisia estoja, joista sosiaalisten tilanteiden pelko johtuu. Hypnoosilla voidaan ainoastaan nostaa esiin muistin kammioista seikkoja, jotka siihen voivat vaikuttaa, mutta niillä muistikuvilla ei tee mitään, ellei läsnä ole psykologian ammattilaista, joka osaa tulkita ja käsitellä niitä.
Hypnoosia pidetään turhan usein helppona oikotienä vaikeiden henkisten ongelmien ratkaisuun. Oikotietä onneen ei kuitenkaan ole, vaan sinun on ne asiat käsiteltävä mielessäsi ihan arkisessa mielentilassasi, eikä hypnoosissa.- kommentti tähän
Nyt kyllä laitoit hypnoosin ja sen aikana tapahtuvan terapian kyllä aivan väärään valoon, ilmeisesti tahattomasti tiedon puutteesta johtuen. Hypnoterapia poikkeaa muista perinteisistä keskusteluterapioista juuri siinä suhteessa, että sen aikana käsitellään unohdettuja merkittäviä tapahtumia ja siihen liittyviä tunteita, jotka tällä hetkellä aiheuttavat oireita ja ongelmia. Nämä asiat ja siihen liittyvät tunteet eivät ratkea pelkästään puhumalla, koska ne eivät ole järjen ja logiikan asioita. Jos olisivat, niin kenelläkään ei mitään tunnepuolen ongelmia olisikaan, eikö vain.
Kuten sanoit, pelkkä hypnoosi ei auta ja olet siinä aivan oikeassa. Varsinainen terapia ja apu tuleekin vasta asiakkaan ollessa hypnoosissa, ja meitä on monta pätevää hypnoterapeuttia jotka osaavat asiansa ja voivat auttaa. - tuohon
Huom!
Tampereen yliopiston täydennyskoulutuksen kolmivuotisessa hypnoterapian erikoistumiskoulutuksessa hypnoterapialla tarkoitetaan hypnoositilaa hyödyntävää PSYKOTERAPIAA.
Ilmeisesti sinulla ei ole riittävästi tietoa aiheesta vaan luulet hypnoosilla haettavan vain menneitä kokemuksia. Tosiasiassa taitava hypnoterapia on erittäin laaja-alaista. - Mertsi
Voihan äly mitä tietämättömyyttä! Ota selvää asioista ennen kuin kirjoitat. Tosin siinä olet oikeassa että jos hypnoosin tekijällä ei ole riittävää terveydenhuollon ja psykologian koulutusta, niin sitten mennään metsään. Mutta noin et voi yleistää.
- Jarkkos
Hei !
Olen myös opiskelija ja sain apua samanlaisiin ongelmiini juuri Tampereella hypnoosista. Sain nimen Hypnoosiliiton sivuilta .
Voin kyllä suositella ja useat opiskelutoverini ovat saaneet apua erilaisiin ongelmiinsa ja ovat kaikki tietääkseni olleen tyytyväisiä tuloksiin. Ammattimaista ja asiallista terapiatoimintaa.
T. Jarkko- tietää:
Kuinka monta terapiaistuntoa tarvitsit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 501577
- 621532
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p101108- 60911
- 49884
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41765Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit86620Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118617Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit32597- 38556