Mikä suuressa metelissä viehättää?

Anonyymi

Oman moottoripyörän kun ostin niin siinä oli ihan hirveät putket. En olisi tehnyt kauppoja ellei vakioputkia olisi tullut mukana.

Työkaveri kertoi että naapurit valittaa hänelle kun hän lähtee kuudelta aamulla töihin.

Naapurini osti jonkun harrikan ja ikkunani tärisevät ja koirat sekoaa kun se on käynnissä. Ja sinne on matkaa 100 metriä.

Kerran minua vastaan harrikka jossa oli niin paha ääni että korvaani sattui kun tuli vastaan. Ja minulla oli tulpat enkä kuule juuri mitään niiden ansiosta. Sen harrikan kuskin pitää olla kuuro.

Itse pidän hiljaisuudesta ja luulen että moni muu on kanssani samaa mieltä. Seuraavaksi ostan sähkömoottoripyörän.

10

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ääni tuo turvallisuutta , peurat yms. pelkäävät eivätkä säntää vasta kun kohdalle sattuu. Kovin repivät metalliset äänet eivät ketään viehätä , matalammat jytinät eivät ota niin korvaan. Mopoissa on ne pahimmat äänet.

      • Anonyymi

        Osta auto.


    • Anonyymi

      Scaania räpättää ihmeellisesti tosa naapurin pihalla savuu tulee myös liikaa
      ku taloo ei nää.

    • Anonyymi

      Se tuo sitä fiilistä kun pystyy aistimaan moottorin. Kyllähän kilpa-ajoneuvoissa tyypillisesti on hienompi ääni kuin vakio-ajoneuvoissa missä se jää vähän piiloon suuren vaimennuksen takia. Monet koneet käy niin tasaisesti ettei pysty aistimaan, kiihtyvyys tietenkin tuo jotain tuntumaa mutta kyllä iso osa fiiliksestä tulee äänestä, siksi esim sähköautot umpitylsiä. Kuka esim jaksaa katsoa sähköformuloita? Kuulostaa kuin jotain porakoneita huudatettaisiin....

      Mutta kyllä minuakin häiritsee liian kova mp meteli, pahimmat ovat mopot ja supoermoto-prätkät. Täällä jotkin kehitysvammaiset supermotokuskit kaasuttelee keskustassa ilman mitään äänenvaimenninsta.

      Harrikka taas on esimerkki nautinnollisesta äänestä. Samoin monet 3-sylinteriset kaunista kuunneltavaa kun hyvä putki.

      Paras putki sellainen joka vaimentaa tarpeeksi, mutta kuitenkin saa esiin kauniin äänen koneesta.

      • Anonyymi

        Kirjoitat asiaa. Mopot ovat pahimpia, pennuilla on vielä sellainen tapa, että sitä kaasua pitää nyppiä koko ajan, päristin ei voi käydä hetkeäkään tasaista tyhjäkäyntiä edes paikallaan ollessa, samaa vikaa pienten kyykkypyörien omistajilla. Näissä mopoissa on terävä, vanhan herätyskellon pirinää muistuttava erittäin vastemielinen äänilaji.


    • Anonyymi

      "Kerran minua vastaan harrikka jossa oli niin paha ääni että korvaani sattui kun tuli vastaan. Ja minulla oli tulpat enkä kuule juuri mitään niiden ansiosta. Sen harrikan kuskin pitää olla kuuro."
      Vai että sattui vaikka oli tulpat... onhan noita juttuja kun jaksais lukea.

      • Anonyymi

        Vaimentimien poistolla halutaan Harrikasta loputkin tehot pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimentimien poistolla halutaan Harrikasta loputkin tehot pois.

        Joo, on siinä hieman asiaakin. Alkuperäis vaimentimilla HD on "lievästi" sanoen tukkoinen,,ja tuntuu tosiaankin lähinnä Pappa-Tunturilta.

        Oikein sopivilla putkillä mekkala ei ole hirvittävä ja pyöräkin kulkee kohtuullisesti.

        Hyvä combinaatio oli Pythonin putket itse sisäänrakennetuilla vaimenninosilla, verkkoputkea villaa.


    • Anonyymi

      Tarkoitus on vain ärsyttää muita ihmisiä ja häiritä kotirauhaa. Huomiohuoraamista. Tällä palstalla on myös aikaisemmin sanottu, että korvatulppien ja ilmavirran takia ei itse niitä ääniä edes kuule.

      • Anonyymi

        Onko sinulla taas tenat märkänä, kun noin kiukuttaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe