Yö siteen kanssa

Anonyymi

Moi! Eli siis tälläkin hetkellä mulla on menkat :D toiset vasta menossa että en nyt aivan ensi kertalainen kummiskaan ole. Käytän siis siteitä mutta kun vuoto ei ole kauhean runsasta niin en sitten käytä mitään yö siteitä yöllä vai kannattaisiko? Pelottaa aika paljon että pidän sidettä liian kauan kun nukun noin 9 tuntii ja sitten laitan siteen jo noin 2-3 tuntia ennen nukkumaan menoa. AUTTKAAA onko vaarallista pitää näin kauan sidettä???

1

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole mitenkään vaarallista käyttää sidettä niin kauan kuin se pysyy suunnilleen puhtaana. Veri toimii kasvualustana pöpöille, joten likainen side pitää vaihtaa säännöllisesti. En itsekään vaihda yöllä sidettä, ellei tarvetta ole. Olen jostain lukenut, että normaalien kuukautisten ei pitäisi kauheasti vuotaa yöllä. Vuoto on runsasta, jos vuotoa tulee yölläkin. Itselläni hulahtaa siinä vaiheessa, kun nousen jalkeille, eli en voisi olla ilman sidettä yöllä.

Side valitaan vuodon määrän ja oman kehon muodon ja mieltymysten mukaan. Yösiteitä ei ole pakko käyttää, ellei sellaiselle ole tarvetta. Ne ovat kai vähän pidempiä, eli idea on, että eivät vuoda makuuasennossa siteen ohi. Itse käytän ihan halpoja sellaisia melko paksuja perussiteitä sekä päivällä että yöllä. Siivellisiin hermostun aika nopeasti. En saa niitä koskaan oikealle paikalle, tarrat liimautuvat aina liian aikaisin ja epätasaisesti. Lisäksi koen, että ohuet siteet menevät kävellessä nopeammin rikki kuin paksut. Usein tosin käytän päivällä kuukuppia (se ei varmasti nuorelle tytölle sovellu, se vaatii enemmän tilaa emättimessä kuin tamponi). Joskus olen käyttänyt kuukuppia yötä päivää, mutta nykyään olen liian laiska sen suhteen.

Joskus päädyin lukemaan netissä tutkimuksen vanhan ajan kuukautissiteistä. Silloin siteet neulottiin tai virkattiin itse. Siteiden vaihto oli noloa, ja esim. työpaikoilla ei aina voinut käydä vessassa. Joten naiset saattoivat vaihtaa siteet vaikkapa vain kaksi kertaa päivässä. Tai kun kävivät ruokatauolla kotona. On voinut olla kamala haju jossain tehdassalissa, jos usealla naisella on ollut yhtä aikaa kuukautiset. Lisäksi siteitä piti pestä, ja niiden peseminen saattoi olla sen verran noloa, että opiskelijatyttö mieluummin kuljetti monen kuukauden siteet lapsuuden kotiinsa pestäväksi.

Eli kyllä nykyään on varsin helppoa kuukautisten suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      392
      2134
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2059
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1762
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      442
      1715
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1414
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      109
      1213
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      211
      965
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      886
    9. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      822
    10. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      72
      810
    Aihe