Yö siteen kanssa

Anonyymi

Moi! Eli siis tälläkin hetkellä mulla on menkat :D toiset vasta menossa että en nyt aivan ensi kertalainen kummiskaan ole. Käytän siis siteitä mutta kun vuoto ei ole kauhean runsasta niin en sitten käytä mitään yö siteitä yöllä vai kannattaisiko? Pelottaa aika paljon että pidän sidettä liian kauan kun nukun noin 9 tuntii ja sitten laitan siteen jo noin 2-3 tuntia ennen nukkumaan menoa. AUTTKAAA onko vaarallista pitää näin kauan sidettä???

1

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole mitenkään vaarallista käyttää sidettä niin kauan kuin se pysyy suunnilleen puhtaana. Veri toimii kasvualustana pöpöille, joten likainen side pitää vaihtaa säännöllisesti. En itsekään vaihda yöllä sidettä, ellei tarvetta ole. Olen jostain lukenut, että normaalien kuukautisten ei pitäisi kauheasti vuotaa yöllä. Vuoto on runsasta, jos vuotoa tulee yölläkin. Itselläni hulahtaa siinä vaiheessa, kun nousen jalkeille, eli en voisi olla ilman sidettä yöllä.

Side valitaan vuodon määrän ja oman kehon muodon ja mieltymysten mukaan. Yösiteitä ei ole pakko käyttää, ellei sellaiselle ole tarvetta. Ne ovat kai vähän pidempiä, eli idea on, että eivät vuoda makuuasennossa siteen ohi. Itse käytän ihan halpoja sellaisia melko paksuja perussiteitä sekä päivällä että yöllä. Siivellisiin hermostun aika nopeasti. En saa niitä koskaan oikealle paikalle, tarrat liimautuvat aina liian aikaisin ja epätasaisesti. Lisäksi koen, että ohuet siteet menevät kävellessä nopeammin rikki kuin paksut. Usein tosin käytän päivällä kuukuppia (se ei varmasti nuorelle tytölle sovellu, se vaatii enemmän tilaa emättimessä kuin tamponi). Joskus olen käyttänyt kuukuppia yötä päivää, mutta nykyään olen liian laiska sen suhteen.

Joskus päädyin lukemaan netissä tutkimuksen vanhan ajan kuukautissiteistä. Silloin siteet neulottiin tai virkattiin itse. Siteiden vaihto oli noloa, ja esim. työpaikoilla ei aina voinut käydä vessassa. Joten naiset saattoivat vaihtaa siteet vaikkapa vain kaksi kertaa päivässä. Tai kun kävivät ruokatauolla kotona. On voinut olla kamala haju jossain tehdassalissa, jos usealla naisella on ollut yhtä aikaa kuukautiset. Lisäksi siteitä piti pestä, ja niiden peseminen saattoi olla sen verran noloa, että opiskelijatyttö mieluummin kuljetti monen kuukauden siteet lapsuuden kotiinsa pestäväksi.

Eli kyllä nykyään on varsin helppoa kuukautisten suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      179
      7382
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      85
      3232
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2305
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      68
      1473
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      369
      1424
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1343
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1306
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1061
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1018
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1010
    Aihe