Qlaira lopetus, mitä tilalle?

Anonyymi

Olen syönyt Qlaira -nimisiä pillereitä reilu puoli vuotta. Tänä aikana rytmihäiriöt ovat huomattavasti lisääntyneet, ja haluan koittaa onko tämä pilleri syypää oloon. Lisäksi korona-aikaan huolestuttaa mahdolliset tukokset jos joutuu esim. pitkään vuodelepoon. Työkin on pelkkää istumatyötä...

Tilalle pohdin kierukkaa. Minulla on ollut aikaisemmin keltarauhashormonia sisältävät minipillerit, mutta ne eivät jostain syystä riittäneet (unettomuus, hikoilu, migreenit jatkuivat...). Epäilen, että tarvitsen estrogeenia keltarauhashormonin rinnalle.

Voiko kierukan kanssa ottaa jossain muodossa estrogeenia? Onko kellään kokemusta? Varaan tietysti gyneltä ajan, mutta kiinnostelee teidän muiden kokemukset :)

5

2553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Estrogeeni poistaa oikealla annostelutavalla ja määrällä vaihdevuosioireet, progestroni (kierukassa) ei vähennä niitä ollenkaan.

Minulla on Mirenan kierukka progestronina ja Estrogel-estrogeeni geelinä. Kierukasta tuli tosi kurja mieli, mutta estrogeenin annosta säätämällä hävisivät kaikki vaihdevuosioireet hikoiluineen, unettomuuksineen, tykytyksineen, päänsärkyineen, ahdistuksineen ja kaikkineen. Geeli tai laastari ei kasvata veritulppariskiä ollenkaan. Olen oikein tyytyväinen. Käy vaihdevuosiin erikoistuneella gynellä, jonka kanssa saat kierukan ja säädettyä estroannoksen kohdalleen. Se vei minulla parisen kuukautta. "Tavalliset" gynet tarjoavat usein samanlaista pilleriannosta kaikille oireista riippumatta, asiantuntija osaa säätää annostelumenetelmän ja määrän juuri Sinulle sopivaksi.

• Anonyymi

Kortsu

• Anonyymi

En ymmärrä asiasta mitään mutta päätinpä osallistua keskusteluun kuitenkin.

Huono valinta tuo sun lääkkees, ois pitäny olla tarkempi ku valitset sitä!

• Anonyymi

Tänään iltapäivälehdessä 19v kertoo, kuinka meinasi kuolla tukehtumalla, kun sai keuhkoveritulpan e-pillereistä. Ei ole 100% turvallista lääkettä olemassakaan!

• Anonyymi

Hmm..Kannattaisi varmaan harkita homoonittomia vaihtoehtoja niin ehkäisyyn kuin vaihdevuosioireidenkin hoitoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      27
      3996
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      45
      2055
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      42
      1303
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      79
      1168
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1118
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1096
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      49
      1027
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      915
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      173
      861
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      56
      833
    Aihe