Olen syönyt Qlaira -nimisiä pillereitä reilu puoli vuotta. Tänä aikana rytmihäiriöt ovat huomattavasti lisääntyneet, ja haluan koittaa onko tämä pilleri syypää oloon. Lisäksi korona-aikaan huolestuttaa mahdolliset tukokset jos joutuu esim. pitkään vuodelepoon. Työkin on pelkkää istumatyötä...
Tilalle pohdin kierukkaa. Minulla on ollut aikaisemmin keltarauhashormonia sisältävät minipillerit, mutta ne eivät jostain syystä riittäneet (unettomuus, hikoilu, migreenit jatkuivat...). Epäilen, että tarvitsen estrogeenia keltarauhashormonin rinnalle.
Voiko kierukan kanssa ottaa jossain muodossa estrogeenia? Onko kellään kokemusta? Varaan tietysti gyneltä ajan, mutta kiinnostelee teidän muiden kokemukset :)
Qlaira lopetus, mitä tilalle?
5
2447
Vastaukset
- Anonyymi
Estrogeeni poistaa oikealla annostelutavalla ja määrällä vaihdevuosioireet, progestroni (kierukassa) ei vähennä niitä ollenkaan.
Minulla on Mirenan kierukka progestronina ja Estrogel-estrogeeni geelinä. Kierukasta tuli tosi kurja mieli, mutta estrogeenin annosta säätämällä hävisivät kaikki vaihdevuosioireet hikoiluineen, unettomuuksineen, tykytyksineen, päänsärkyineen, ahdistuksineen ja kaikkineen. Geeli tai laastari ei kasvata veritulppariskiä ollenkaan. Olen oikein tyytyväinen. Käy vaihdevuosiin erikoistuneella gynellä, jonka kanssa saat kierukan ja säädettyä estroannoksen kohdalleen. Se vei minulla parisen kuukautta. "Tavalliset" gynet tarjoavat usein samanlaista pilleriannosta kaikille oireista riippumatta, asiantuntija osaa säätää annostelumenetelmän ja määrän juuri Sinulle sopivaksi. - Anonyymi
Kortsu
- Anonyymi
En ymmärrä asiasta mitään mutta päätinpä osallistua keskusteluun kuitenkin.
Huono valinta tuo sun lääkkees, ois pitäny olla tarkempi ku valitset sitä! - Anonyymi
Tänään iltapäivälehdessä 19v kertoo, kuinka meinasi kuolla tukehtumalla, kun sai keuhkoveritulpan e-pillereistä. Ei ole 100% turvallista lääkettä olemassakaan!
- Anonyymi
Hmm..Kannattaisi varmaan harkita homoonittomia vaihtoehtoja niin ehkäisyyn kuin vaihdevuosioireidenkin hoitoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3711685Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334629Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2502810Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1392562- 1071613
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo81015- 82810
40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207802- 10708
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv59703