Qlaira lopetus, mitä tilalle?

Anonyymi

Olen syönyt Qlaira -nimisiä pillereitä reilu puoli vuotta. Tänä aikana rytmihäiriöt ovat huomattavasti lisääntyneet, ja haluan koittaa onko tämä pilleri syypää oloon. Lisäksi korona-aikaan huolestuttaa mahdolliset tukokset jos joutuu esim. pitkään vuodelepoon. Työkin on pelkkää istumatyötä...

Tilalle pohdin kierukkaa. Minulla on ollut aikaisemmin keltarauhashormonia sisältävät minipillerit, mutta ne eivät jostain syystä riittäneet (unettomuus, hikoilu, migreenit jatkuivat...). Epäilen, että tarvitsen estrogeenia keltarauhashormonin rinnalle.

Voiko kierukan kanssa ottaa jossain muodossa estrogeenia? Onko kellään kokemusta? Varaan tietysti gyneltä ajan, mutta kiinnostelee teidän muiden kokemukset :)

5

2025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Estrogeeni poistaa oikealla annostelutavalla ja määrällä vaihdevuosioireet, progestroni (kierukassa) ei vähennä niitä ollenkaan.

Minulla on Mirenan kierukka progestronina ja Estrogel-estrogeeni geelinä. Kierukasta tuli tosi kurja mieli, mutta estrogeenin annosta säätämällä hävisivät kaikki vaihdevuosioireet hikoiluineen, unettomuuksineen, tykytyksineen, päänsärkyineen, ahdistuksineen ja kaikkineen. Geeli tai laastari ei kasvata veritulppariskiä ollenkaan. Olen oikein tyytyväinen. Käy vaihdevuosiin erikoistuneella gynellä, jonka kanssa saat kierukan ja säädettyä estroannoksen kohdalleen. Se vei minulla parisen kuukautta. "Tavalliset" gynet tarjoavat usein samanlaista pilleriannosta kaikille oireista riippumatta, asiantuntija osaa säätää annostelumenetelmän ja määrän juuri Sinulle sopivaksi.

• Anonyymi

Kortsu

• Anonyymi

En ymmärrä asiasta mitään mutta päätinpä osallistua keskusteluun kuitenkin.

Huono valinta tuo sun lääkkees, ois pitäny olla tarkempi ku valitset sitä!

• Anonyymi

Tänään iltapäivälehdessä 19v kertoo, kuinka meinasi kuolla tukehtumalla, kun sai keuhkoveritulpan e-pillereistä. Ei ole 100% turvallista lääkettä olemassakaan!

• Anonyymi

Hmm..Kannattaisi varmaan harkita homoonittomia vaihtoehtoja niin ehkäisyyn kuin vaihdevuosioireidenkin hoitoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe