Asuntosäätiön asumisoikeusasunto

Anonyymi

Minulle tarjottiin asumisoikeusasuntoa Espoosta, mutta en osaa päättää, ottaisinko sen vastaan. Asuntösäätiöstä on niin paljon negatiivisia kommentteja täällä suomi24:ssä. Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia ko. firman toiminnasta?

11

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietysti itse harkitset, mitkä on sulle sopiva asuntoa ja sen kustannukset. Olen asunut Asuntosäätiöllä nyt kolmisen vuotta. Hyvää on kokemukseni mukaan ollut se, että huolto ja korjaukset ovat toimineet hyvin ja nopeahkosti. Asuntoni on 90-luvun alun talo ja asunnossani korjailtu mm.: sain uuden liesituulettimen (vanha oli hajalla), tiskipöytä uusittiin (vanha oli hajalla), kylppäriin uusittiin pesukoneen koko hana-setti (vanha oli vuotava) ja uusittiin myös suihkun koko setti (vanha irtosi seinästä). Keittiön kaapin laatikostosta jäi etupaneeli käteen... siitä en ole jaksanut ilmoittaa. Eli korjaavat kyllä hajonneita paikkoja, mutta tuosta listasta näet, että ehkä koko asunto/taloyhtiö olisi kannattanut remontoida jo aiemmin... mieluummin kuin että osa kerrallaan hajoaa vanhuuttaan. Naapureillani oli iso vesivahinko ja olivat lomalla silloin, vesi oli valunut koko kämpän alueelle. Nyt sitten Asuntosäätiö aloittaa ns. viihtyvyysremontit.... mutta se voi tarkoittaa vähintään kuukauden evakkoa asunnosta, ellei pysty asumaan rempan keskellä... ja siis nämä alkaa 90-luvun taloihin. Vastikkeet on selvästi korkeammat kuin HASOlla. - Jos sulla on hallussa sopivan pienehkö numero, minä harkitsisin tarkkaan, mille yritykselle sen uhraan.... koska se numero on sitten menetetty ja jos sulla ei ole useampia numeroita, olet tuomittu asumaan As.säätiöllä vaikka olisit tyytymätön. Minulle valkeni tässä asunnossa se, että ainakin vastikekustannusten takia minun olisi kannattanut vain odottaa vaikka kärvistellenkin tarjouksia HASOsta.... Nyt vastikkeet suht kulahtaneesta asunnosta ovat vuodessa tuhansia euroja korkeammat kuin jos olisin saanut Hason asunnon. Koen ja kadun siis "tuhlanneeni" numeroni tähän Asuntosäätiön asuntoon. Otin jo silloin uuden numeron ja nyt sain sillä asunnon Hason uudiskohteesta... ja sitäkin joudun odottamaan. Asuntosäätiöltä et saa tietoa vuokrankorotuksista ja ne nousevat joka vuosi - joskus enemmän joskus vähemmän. Mutta siis huolto ja korjaukset pelaavat. Uskon, että Asuntosäätiöllä mielellään odotetaan että asukas itse sijoittaa ns. Staileri-remonttiin, jotta heiltä säästyisi rahaa ja vaivaa. Lisäksi on sitten sellaisia järjettömiä palkitsemis-tekoja, että kun on asunut 10 vuotta, voi saada ilmaseksi uuden lattiapinnotteen tai vaikka keittiön kaapin ovet.... mutta siis vain yhden jutun kerrallaan. Eli kun olet maksanut uskollisesti korkeita vastikkeita 10 vuotta...

    • Anonyymi

      Asun Espoossa Asuntosäätiön kohteessa. Valmistunut 2017. Olen ollut tyytyväinen. Toisaalta se ei ole kaiketi ihmeellistäkään, kun ei ole uudessa talossa täytynyt mistään ilmoitella eikä olla yhteydessä isännöitsijään tai huoltoon. Vanhaan asuntosäätiön kohteeseen en muuttaisi.

    • Anonyymi

      Saanko udella, että minkä alkuisella numerolla sait asuntotarjoukset tai miltä sijalta? Me ollaan odotettu 4h tai isompia asuntoja Espoosta, mutta ei olla saatu .. 😅mutta meillä suht tuore järjestysnro myös.. marraskuussa haettu.

    • Anonyymi

      Epäluotettava yhtiö.

    • Anonyymi

      Asokodit, eli Säätiön asumisoikeus on täysin luokaton yhtiö. Vedätystä, järkyttävän korkeat vastikkeet ja asukkaiden asema ja vaikuttaminen pyöreä nolla. Älä ihmeessä sekaannu ja muuta tämän yhtiön luukkuihin. Teet ison virheen!

      • Anonyymi

        Tässä yhtiössä asukkaan sana ei paina mitään.


    • Anonyymi

      Paska firma, kallis ja huonoa asiakaspalvelua.Yleensä eivät edes vastaa puhelimeen.
      Eivät korjaa asuntojaan niinkuin muut.
      Kannattaa olla iloinen että ei asu sen firman asunnossa.

    • Anonyymi

      Jos haluat asua Espoossa, niin Asuntosäätiö on yksi vaihtoehdoista ja jos ei haittaa, että on kalleimmasta päästä asoja. Omaa kokemusta ei ole. Onko sijainti, hinnat, asunnon kunto ok:t? Niistä voi aloittaa.

    • Anonyymi

      Ei ole valittamista ja 6 vuotta asunut.

    • Anonyymi

      Paskaa laatua asot. Osaketalot tehdään paremmin. Lämmössä säästetään sairaasti ja laminaattilattia, kun kestää lapsia ja koiria, helvetin kylmä, meluisa ja natiseva (laitettu surkeasti). Asukkaat vaihtuu usein, iso osa meluisia lapsi-koiraperheitä jotka ostaa kohta oman.

    • Anonyymi

      Ai Espoosta mää luulin että espanjast, perkele?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe