Aihe

Sähköautojen lataaminen on hyvä business

Anonyymi

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kakka bisnes kun akut latautuu hitaasti, eikä kaupassa käynnin aikana?

    • Anonyymi

      Hyvä bisnes se on kun sähkön hinta riittävän korkea.

    • Anonyymi

      Sähköauton ja hybridin lataaminen kotona on hyvä bisnes omistajalle.

      Corollamies

      • Anonyymi

        100 km bensalla maksaa 9-11 euroa. Sähköllä kaksi euroa.
        Laske siitä miten kannattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 km bensalla maksaa 9-11 euroa. Sähköllä kaksi euroa.
        Laske siitä miten kannattavaa.

        Onko sulla jotain vikaa ymmärryksessä? Corollamieshän tuossa juuri kirjoitti että kotona lataaminen on hyvää bisnestä ladattavan omistajalle.


    • Anonyymi

      Meidän lähi kaupassa latausasemat ovat hyvä pisnes, ne kun on ilmaisia ja sillä saadaan houkuteltua asiakkaita kauppaan ,

      • Anonyymi

        Kunhan sähköautoilla liikkuvat saadaan opetettua käyttämään jonkin kaupan ilmaistolppia ja alkaa tulla ruuhkaa, niin laitetaan tolppiin suolainen aikaveloitus jotta niitä ei käytetä parkkiruutuina.


    • Anonyymi

      Onhan se hyvää businesta kun latauksesta joutuu maksaan 10 € / 100 km ja Hybrid Corollalla pääsee 5 € / 100 km.

      • Anonyymi

        Taas petti tojotistin kasetti ja hän pakenee todellisuutta mielikuvitusmaailmaan.

        Moottori-lehti mittasi Corollalle useamman tuhannen kilometrin matkalla keskiarvoksi 5.9 litraa sataselle. Bensanhinnalla 1,55 se tekee 9.15 €/100km

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/

        Sähköauton lataus maksaa K Latauksessa 22kW teholla 1,2 €/tunti. Kun Corollaa vastaava sähköauto ID.3 vie noin 15-20 kWh/ 100km niin matkan hinnaksi tulee 0.8-1.0 €/100km.

        Corolla 9€
        ID.3 1€
        Tämä on karu totuus Toyotan latauskelvottomista. Ei ihme ettei tojotistin kasetti kestä katsella tällaisia lukuja.


      • Anonyymi

        Hihii, heikkoja on Teron väännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas petti tojotistin kasetti ja hän pakenee todellisuutta mielikuvitusmaailmaan.

        Moottori-lehti mittasi Corollalle useamman tuhannen kilometrin matkalla keskiarvoksi 5.9 litraa sataselle. Bensanhinnalla 1,55 se tekee 9.15 €/100km

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/

        Sähköauton lataus maksaa K Latauksessa 22kW teholla 1,2 €/tunti. Kun Corollaa vastaava sähköauto ID.3 vie noin 15-20 kWh/ 100km niin matkan hinnaksi tulee 0.8-1.0 €/100km.

        Corolla 9€
        ID.3 1€
        Tämä on karu totuus Toyotan latauskelvottomista. Ei ihme ettei tojotistin kasetti kestä katsella tällaisia lukuja.

        Erikoista kuin TM 1/20 mittasi RAV4 tankille 5.2L/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoista kuin TM 1/20 mittasi RAV4 tankille 5.2L/100km.

        Tuo TM vertailukulutus on tasaista ajoa maantiellä keskinopeudella 77 km/h lämpimällä koneella, ei siitä voi päätellä mitenkään mikä keskikulutus arkiajossa on.

        Tässä RAV-kuskien itsensä ilmoittamia lukemia. Vm. 2018 ja tuoreemmat.

        158 Gasoline 5,16 6,72 10,02
        81 Plug-in hybrid gasoline 0,45 6,57 8,33
        167 Hybrid Gasoline 4,45 6,42 11,88

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?constyear_s=2018&powerunit=2


    • Anonyymi

      Tiedä häntä hyvästä bisneksestä, mutta pitäähän latauspisteitä olla, että saadaan sähköautoja myytyä ja kun kaikki on menossa kuitenkin sähköön, niin ihme olisi jos ei rakennettaisi latausmahdollisuuksia.
      Ihan idiootin aloitus, ilmeisesti joku "itselataavan" omistaja. Hihii!

    • Anonyymi

      Bensan myynti se vasta hyvä bisnes onkin, sen verran nuo Toyotan itsetyydyttävät imevät menovettä.

    • Anonyymi

      "HS testasi Peugeotin uuden sähköauton Suomen talvessa: perusasiat ovat kohdallaan, mutta pakkasella ajaessa meinasi käydä köpelösti".

      Latausasemista huolimatta tämä on tosiasia: käy köpelösti. Akku tyhjä. Sen jälkeen et aja metriäkään. Siinähän kökötät. Toivottavasti et ole korvessa tai keskellä ei mitään.

      • Anonyymi

        Miten se akku voisi yhtäkkiä tyhjentyä siellä keskellä metsää? Sähköautossa on aivan samanlainen ja jopa parempikin "bensamittari" joka näyttää kuinka pitkälle akun virralla pääsee. Se toimii myös talvella.

        Aivan samalla tavalla bensaautolla jää korpeen jos lähtee taipaleelle liian tyhjällä tankilla. Tuollaiset asiat eivät ole auton käyttövoimasta kiinni vaan kuskin typeryydestä.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautolla-ei-jaa-lapissa-tien-paalle/fbf2783a-59a0-411a-aa3b-aa4cce6a2fd1

        "Tämän vuoden aikana Lappiin avattu useita sähköauton latauspisteitä hotellien ja kauppaliikkeiden yhteyteen, sanoo rovaniemeläinen yrittäjä Pekka Turkki.

        ”Kertaakaan en ole jäänyt Lapissa sähköautolla tien päälle, vaikka sitä aluksi pelkäsin. Minulla on Kevolla mökki, josta teen kalareissuja. Kevolle ajaessa lataan akun Ivalossa”, Turkki sanoo."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Megasexy! Erika Vikman kiehnää sängyssä punaisessa lateksipuvussa: "Ilman häpeää..."

      Ensin tuli Cicciolina, sitten Syntisten pöytä ja nyt Häpeä. Superseksikkäästi pukeutuva Erika Vikman osaa todellakin kohahduttaa vai mitä mieltä olet?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      285
      8100