Vahti

koulutus

Kuinka 1,5-v Tervun saa opetettua vahtimaan? Jos käsken vahtiin, niin se murisisi ja haukkuisi, jos joku liikkuu. Hyökkäämään ei tarvitse oppia.

7

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahas

      vieteillä...

      • vähän

        mistä ja miten aloitan?


      • ensin
        vähän kirjoitti:

        mistä ja miten aloitan?

        jonkun tuttavasi kanssa leikittämällä koiraa, vetoleikkejä, rättileikkejä ja muuta, anna koiran voittaa leikit jotta sen itseluottamus kasvaisi. Myöhemmin opeta koiralle vaikka käsky "voro". Koira alkaa haukkumaan automaattisesti kun tämä on opetettu "saalistamaan" vaikka motivaatiopatukkaa. Kun tämä näkee patukan ja pidät hihnaa tiukalla ja tuttavallasi "saalis lähtee karkuun" (motivaatiopatukka) koira haukkuu tätä automaattisesti. Murisemaan voit opettaa millä tahansa mille koira näyttää hampaita. Itse opetin omalle koiralle "sano mur" ja "hymyile", koira näytti hampaita ja murisi.
        Opetin hamppaitten näyttämisen pullonkorkilla, se jostain syystä näytti aina sille hampaita, ja oli todella helppo opettaa. Ensin "hymyile", näytin pullonkorkkia ja kauheasti kehuja :)
        Joku muu voi vielä täsmentää tuota saalistusta ja haukun opettamista mutta tässä olisi pohja.
        Meillä koira on pennusta opetettu että "haukku" ja koira kiristää hihnaa ja aloittaa tappavan tasaisen louskutuksen. Ja opetimme koiran juuttipatukalla.


      • vahtimurri
        ensin kirjoitti:

        jonkun tuttavasi kanssa leikittämällä koiraa, vetoleikkejä, rättileikkejä ja muuta, anna koiran voittaa leikit jotta sen itseluottamus kasvaisi. Myöhemmin opeta koiralle vaikka käsky "voro". Koira alkaa haukkumaan automaattisesti kun tämä on opetettu "saalistamaan" vaikka motivaatiopatukkaa. Kun tämä näkee patukan ja pidät hihnaa tiukalla ja tuttavallasi "saalis lähtee karkuun" (motivaatiopatukka) koira haukkuu tätä automaattisesti. Murisemaan voit opettaa millä tahansa mille koira näyttää hampaita. Itse opetin omalle koiralle "sano mur" ja "hymyile", koira näytti hampaita ja murisi.
        Opetin hamppaitten näyttämisen pullonkorkilla, se jostain syystä näytti aina sille hampaita, ja oli todella helppo opettaa. Ensin "hymyile", näytin pullonkorkkia ja kauheasti kehuja :)
        Joku muu voi vielä täsmentää tuota saalistusta ja haukun opettamista mutta tässä olisi pohja.
        Meillä koira on pennusta opetettu että "haukku" ja koira kiristää hihnaa ja aloittaa tappavan tasaisen louskutuksen. Ja opetimme koiran juuttipatukalla.

        Koiran vietit ovat huonot jos se ei vahdi. Aivan perusbelginkin pitää olla vahtikoirana hyvä. Jalostus on nyt mennyt pieleen. Olet saanut nykyisin niin yleisen sohvaperunabelgin. Ettei vaan vanhemmilla ole näyttelymenestyksiä?


    • vahtimurri

      Hyvä belgi vahtii kiivaasti jo kolmen kuukauden iässä. Yleensä belgin vahtivietti on luonnostaan niin suuri, että sitä pitää koulutuksella rajoittaa.

    • koulutus

      Koiramme kyllä vahtii sillain, kun auto ajaa pihaan tai sisälle tulee joku outo tai vaikka joku muovipussi pyörii pihassa, niin kyllä haukutaan ja ilmoitellaan.
      Tarkoitin tuossa tosiaan sitä, että saisin koiran vahtimaan hievahtamatta paikaltaan ja jos toinen liikahtaa ilman lupaa, niin vähän muristaisiin...

      • abfab2

        Ja ikää kysyjällä oli paljonko?
        10?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe