Aihe

Ai että "Asiakas on tärkein".... (Tiivin strategia)

Anonyymi

Oma kokemuksemme Tiivistä oli, että kaikki sujui hyvin niin kauan kuin lompakko oli auki.

Asennuksessa ilmeni mittavirhe ja urakka siirtyi siten 2-osaiseksi. Loppu-urakasta halusi Tiivi sanella kaiken. Ei väliä, vaikka kohde oli talvikylmä mökki ja mittarissa pakkasta. Asennus tapahtui, koska ilmeisesti pelkäsivät viivästysmaksujen nousevan, mikäli asennus siirtyisi keväämmälle. Meille se tiesi mökin lämmitystä extreme-olosuhteissa. Laskusta pidätettiin pieni osuus. Loppusumma neuvoteltaisiin kun työ olisi kokonaan tehty.

Uudet ikkunat oli mitoitettu huonekalujen mukaan. Lopputuloksena kaappi ei mahtunutkaan ikkunoiden väliin. Se osuu ikkunan karmeihin ja näyttää tietysti ahtaalta ja rumalta. Ei olisi tarvinnut kuin 5cm molemmilta puolilta ulospäin, että kaappi olisi solahtanut omalle paikalleen. Työn jälki oli siistiä ja ikkunat ja ovet vaikuttavat laadukkailta, mutta tämä oli tietysti näkyvä haitta, kun seinää oli avattu ikkunoille ihan vääristä kohtaa.

Sitten myyntipäällikkö soitti loppulaskusta. Hänellä ei ollut pieniäkään asiakaspalvelutaitoja. Hänen kommenttinsa oli, että ikkuna on tilaussopimuksen mittainen. Ettei virhettä ole tapahtunut, koska "huonekalu ei osu itse ikkunalasiin". Ikään kuin ikkunan sijoittelulla ei ollut mitään merkitystä.

Emme nielleet tätä alkuunkaan. Hän jankutti ikkunapellityksistä, joita oli erehdyksissä tehty 3 ylimääräistä, kun työmiehet olivat kysyneet, haluammeko lautaa vai peltiä ja olimme valinneet peltin, vaikka kuulemma lauta olisi kuulunut pakettiin. Sitä emme ymmärtäneet, miksi tästä oli meiltä sitten edes kysytty. Sitten hän vastasi, että "teihin ollaan yhteydessä". Puhelu loppui siis lyhyeen, vaikka meidän olisi kuulunut neuvotella loppulaskusta vielä viivästymisen osalta.

Odottelimme tätä yhteydenottoa kaksi viikkoa. Sitten täydeksi yllätykseksi postiin pamahti klassinen amerikkalaishenkinen lakimiehen uhkailukirje käräjätoimilla, jos loppumaksua ei maksettaisi täysimääräisesti! Koko juttu oli mennyt myyntipäälliköllä täysin tunteisiin. Tiivin strategia "Asiakas on tärkein" ei ollut tämän kaverin motto. Käräjillä uhkailu tuli täysin puskasta ilman, että lppusummasta oltiin edes neuvoteltu. Yhtäkkiä loppusummaa vaadittiinkin täysmääräisenä. Karseaa uhkailua.

Olimme viimein yhteydessä toimitusjohtajaan ja myyntipäällikön esimieheen. Loppulasku saatiin asiallisesti neuvoteltua ja asia täten päätökseen. Heidän alkuun ehdottamansa vaihtoehto olisikin sitten ollut käräjöidä 2000 euron summasta... On sitten eri asia, olisiko kenekään etujen mukaista, kun käräjöintikulut olisivat olleet triplasti isommat. Aivan absurdi kokemus, eikä valanut luottamusta kyseiseen firmaan, vaikka olikin tämän myyntipäällikön ylilyönti. Kun jo yhteydenotto (ulkopuoliseen) lakimieheen oli tuonut heille aivan turhat kustannukset, ei logiikkaa voi kuin ihmetellä. Meille tällainen loppuhuipennus tuntui lähinnä henkiseltä väkivallalta.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

        Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
        Kotimaiset julkkisjuorut
        95
        6684