Ikäihmisen puhelin

Anonyymi

Kehittäkää puhelin, joka ei ole hipaisutoiminnalla vaan nappuloilla , jota painetaan. Ei tarvitse viestitoimintaa. Nappula jota painetaan, kun puh soi. Näyttö isolla ja siihen kymmenkunta nappulaa, johon voi tallentaa tärkeimmät yhteydet. Suurella äänellä varustettu. Puhelimen kehittäjät: käykää katsomassa vanhuksia, niin tiedätte, mitä he tarvitsevat! Kädet ovat kömpelöt, näkö heikko, kuulo heikko. Eivät osaa enää erilaisilla hakutoiminnoilla olevaa puhelinta käyttää. Raivostuttaa, kun setä soittaisi, mutta ei osaa näitä nykyajan vempaimia.

11

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Dorot ne vasta onkin hankalia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dorot ne vasta onkin hankalia..

        No tuskinpa on tämä kovin hankala. Aika paljon näitä Doroja kehutaan helppokäyttöisiksi - ja kuuluvuus- ja signaalin vastaanotto-ominaisuuksiltaan jopa erittäin hyviksi. Kannattaa lukea ennemmin käyttäjäarviointeja vaikkapa kauppojen omilta sivuilta kuin näitä S24-trollien ja vihapuhujien loanheittoja tällaisilta palstoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuskinpa on tämä kovin hankala. Aika paljon näitä Doroja kehutaan helppokäyttöisiksi - ja kuuluvuus- ja signaalin vastaanotto-ominaisuuksiltaan jopa erittäin hyviksi. Kannattaa lukea ennemmin käyttäjäarviointeja vaikkapa kauppojen omilta sivuilta kuin näitä S24-trollien ja vihapuhujien loanheittoja tällaisilta palstoilta.

        On huomattavasti hankalampi kuin Nokian peruspuhelin.. Kokemusta on monenkin vanhuksen käytöstä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuskinpa on tämä kovin hankala. Aika paljon näitä Doroja kehutaan helppokäyttöisiksi - ja kuuluvuus- ja signaalin vastaanotto-ominaisuuksiltaan jopa erittäin hyviksi. Kannattaa lukea ennemmin käyttäjäarviointeja vaikkapa kauppojen omilta sivuilta kuin näitä S24-trollien ja vihapuhujien loanheittoja tällaisilta palstoilta.

        Kyllä ne on hankalia, jos et opi niiden filosofiaa.
        Pari naapuristossa olevaa tuttua hankki "helppokäyttö" invadidi puhelimen, mutta eivät osanneet käyttää niitä. ADH ja Asperger.
        Hankkivat sitten vastaavan tavallisen ja sillä pärjäävät paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne on hankalia, jos et opi niiden filosofiaa.
        Pari naapuristossa olevaa tuttua hankki "helppokäyttö" invadidi puhelimen, mutta eivät osanneet käyttää niitä. ADH ja Asperger.
        Hankkivat sitten vastaavan tavallisen ja sillä pärjäävät paremmin.

        Omat isovanhemmat hankkivat aikoinaan Doron puhelimet. Oli niin hankala käyttää että palasivat käyttämään Nokian ennen HMD aikaa tekemiä peruspuhelimia. En voi todellakaan suositella tällaisia Doroja..


      • Tuolla voi soittaa vain kolmeen numeroon.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Tuolla voi soittaa vain kolmeen numeroon.

        Saattaa olla. Mutta silloinhan sen täytyy kyllä toisaalta olla sitten aika yksinkertainen ja helppokäyttöinen vekotin. :)

        Jos haluaa enemmän toimintoja kuitenkin vielä säilyttäen helppokäyttöisyyden, niin kannattaa ehkä valita tämä malli:
        https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimet/DORO1362BK/doro-1362-matkapuhelin-musta
        Tätä näyttäisi vanhukset itse kehuvan käyttäjäarvosteluissa (?) Ja olisihan tämä huomattavasti halvempikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla. Mutta silloinhan sen täytyy kyllä toisaalta olla sitten aika yksinkertainen ja helppokäyttöinen vekotin. :)

        Jos haluaa enemmän toimintoja kuitenkin vielä säilyttäen helppokäyttöisyyden, niin kannattaa ehkä valita tämä malli:
        https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimet/DORO1362BK/doro-1362-matkapuhelin-musta
        Tätä näyttäisi vanhukset itse kehuvan käyttäjäarvosteluissa (?) Ja olisihan tämä huomattavasti halvempikin.

        Juu ei roskaa on tämäkin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei roskaa on tämäkin..

        siis ei roskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis ei roskaa

        Juu roskaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe