Aihe

Karu totuus Corolla vs ID.3 / yhdeksän euroa vs yksi euro

Anonyymi

Moottori-lehti mittasi Corollalle useamman tuhannen kilometrin matkalla keskiarvoksi 5.9 litraa sataselle. Bensanhinnalla 1,55 se tekee 9.15 €/100km

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/

Sähköauton lataus maksaa K Latauksessa 22kW teholla 1,2 €/tunti. Kun Corollaa vastaava sähköauto ID.3 vie noin 15-20 kWh/ 100km niin matkan hinnaksi tulee 0.8-1.0 €/100km.

Corolla 9€
ID.3 1€
Tämä on karu totuus Toyotan latauskelvottomista. Ei ihme ettei tojotistin kasetti kestä katsella tällaisia lukuja.

31

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voltsvaagen hah hahaa🤣🤣🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Terolta vielä hymyt hyytyy kunhan vielä hetki odotellaan.


      • Anonyymi

        Tojohota on putputtava itäkippana.


    • Anonyymi

      Montako kWh:ta siihen ID.3:een saa tunnissa ladattua K-Latauksen 22 kW asemalla?

      • Anonyymi

        Tuota K-latauksen hintaa on niin helppo käyttää laskupohjana kun se sisältää kaiken. Oikeassa elämässä toki sama sähkö ladataan kotona. Kotisähkön kanssa vaan on vaikea laskea mitään kun meillä jokaisella on erihintainen sähkö kotona.
        Mutta kun pitää mielessä että K-sähkö ottaa tuosta voittoa välistä niin siitä saa hyvä pohjan miettiä latauskuluja kotona.


    • Anonyymi

      Kuka ajaa sata kilometria yhteen menoon jos ajaa vaikka 20 kilometria niin eukös ole parin euron luokkaa jos vaikka työmatka 20 kilometria päässä

      • Anonyymi

        Tojomiehen logiikka on kyllä mykistävää. 😂


    • Anonyymi

      Täyshybridi kuluttaa euroissa saman kuin sähköauto.

      • Anonyymi

        1€ = 9€ hienosti laskettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1€ = 9€ hienosti laskettu

        SAA ja PITÄÄ JAKAA TÄMÄ JULKAISU joka oikaisee KANSAN TÖRKEÄN VALEHTELUN

        Sähköautolla ajo ilmaista? Näinhän meitä manipuloidaan, mutta millainen on todellisuus?
        Minulle tulee AutoBild, Tuulilasi, välillä Tekniikan Maailma ja Autoliiton kautta Moottori lehti.
        Uudessa AutoBild lehden 3/21 testissä on uusi Mercedes Benz EQC sähköauto, joka on ensimmäinen MB täyssähköauto. Testiryhmällä oli tarkoitus testata autoa Vierumäellä. Hämmästys oli suuri, kun latauspaikkoja ei Vierumäen lähistöllä ollutkaan.
        EQC ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €. Akun latausteho näytti 100% ja toimintamatkaksi 309 km. Pakkasta oli -5C ja Vierumäelle päästyä oli ajettu 128 km, jolloin jäljellä oleva toimintamatka oli enää 121 km. Pakkasesta johtuen (?) toimintakapasiteetista oli vähentynyt 60 km.
        Pakkanen kiristyi yöllä -10C lämpötilaan ja aamulla kun laittoi virran päälle, mittari näytti toimintamatkaksi enää 79 km eli pakkanen oli purrut akuista virtaa 42 kilometrin verran, joten oli selvää, ettei takaisin Helsinkiin testiryhmä enää päässyt. Lähin latauspaikka löytyi Lahdesta kauppakeskus Karismasta. Perillä toimintamatkaa oli enää jäljellä 28 km.
        Pikalatauksessa kului aikaa 1 t 40 min ja virtaa tuli akkuihin 70,9 kWh. Lataus maksoi 90,80 € ja koska toimintasäteeksi Mersu ilmoitti 309 km täyteen ladattuna, ei olisi mitään järkeä ladata autoa puolilleen vaan aina täyteen.
        Tosiasiassa pakkanen tulee pudottamaan toimintasädettä vähintään 120 km, koska tullessa näin tapahtui eli todellinen toimintasäde talvella olisi luokkaa 180-200 km. Kesällä MB EQC:n ilmoittama 309 km:n matka lienee mahdollista.

        100 km:n matka MB EQC sähköautolla maksaa siis talvella n. 45 € ja kesällä n. 30 € . Vertailun vuoksi Mercedes Bentz 250 Cdi:llä kulutus talvirajoituksilla -10C pakkasessa on 5,3 l/100km eli maksaa 7,42 €.
        Volkswagen Polo 1,4 TDi:llä 100 km:n ajo -7C pakkasessa kulutus 3,4 l/100 km eli maksaa 4,76 € eli on liki 10 kertaa edullisempaa kuin sähkö Mersulla ajaminen. Diesel Mersullakin on 6 kertaa edullisempaa matkanteko talvella kuin sähkö Mersulla. Mainittakoon vielä, että koeajossa ollut EQC maksaa 90 839 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAA ja PITÄÄ JAKAA TÄMÄ JULKAISU joka oikaisee KANSAN TÖRKEÄN VALEHTELUN

        Sähköautolla ajo ilmaista? Näinhän meitä manipuloidaan, mutta millainen on todellisuus?
        Minulle tulee AutoBild, Tuulilasi, välillä Tekniikan Maailma ja Autoliiton kautta Moottori lehti.
        Uudessa AutoBild lehden 3/21 testissä on uusi Mercedes Benz EQC sähköauto, joka on ensimmäinen MB täyssähköauto. Testiryhmällä oli tarkoitus testata autoa Vierumäellä. Hämmästys oli suuri, kun latauspaikkoja ei Vierumäen lähistöllä ollutkaan.
        EQC ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €. Akun latausteho näytti 100% ja toimintamatkaksi 309 km. Pakkasta oli -5C ja Vierumäelle päästyä oli ajettu 128 km, jolloin jäljellä oleva toimintamatka oli enää 121 km. Pakkasesta johtuen (?) toimintakapasiteetista oli vähentynyt 60 km.
        Pakkanen kiristyi yöllä -10C lämpötilaan ja aamulla kun laittoi virran päälle, mittari näytti toimintamatkaksi enää 79 km eli pakkanen oli purrut akuista virtaa 42 kilometrin verran, joten oli selvää, ettei takaisin Helsinkiin testiryhmä enää päässyt. Lähin latauspaikka löytyi Lahdesta kauppakeskus Karismasta. Perillä toimintamatkaa oli enää jäljellä 28 km.
        Pikalatauksessa kului aikaa 1 t 40 min ja virtaa tuli akkuihin 70,9 kWh. Lataus maksoi 90,80 € ja koska toimintasäteeksi Mersu ilmoitti 309 km täyteen ladattuna, ei olisi mitään järkeä ladata autoa puolilleen vaan aina täyteen.
        Tosiasiassa pakkanen tulee pudottamaan toimintasädettä vähintään 120 km, koska tullessa näin tapahtui eli todellinen toimintasäde talvella olisi luokkaa 180-200 km. Kesällä MB EQC:n ilmoittama 309 km:n matka lienee mahdollista.

        100 km:n matka MB EQC sähköautolla maksaa siis talvella n. 45 € ja kesällä n. 30 € . Vertailun vuoksi Mercedes Bentz 250 Cdi:llä kulutus talvirajoituksilla -10C pakkasessa on 5,3 l/100km eli maksaa 7,42 €.
        Volkswagen Polo 1,4 TDi:llä 100 km:n ajo -7C pakkasessa kulutus 3,4 l/100 km eli maksaa 4,76 € eli on liki 10 kertaa edullisempaa kuin sähkö Mersulla ajaminen. Diesel Mersullakin on 6 kertaa edullisempaa matkanteko talvella kuin sähkö Mersulla. Mainittakoon vielä, että koeajossa ollut EQC maksaa 90 839 €.

        Ei taas kestänyt tojohönön kasetti totuutta vaan taas oli pakko valehdella kunnolla.

        "ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €"

        K-latauksen hinnaston mukaan 48 minuutin lataus maksaa 96 senttiä ja koko muukin kirjoitus on samaa sontaa ja valehtelua. Hyvä tero, näytit taas tasosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAA ja PITÄÄ JAKAA TÄMÄ JULKAISU joka oikaisee KANSAN TÖRKEÄN VALEHTELUN

        Sähköautolla ajo ilmaista? Näinhän meitä manipuloidaan, mutta millainen on todellisuus?
        Minulle tulee AutoBild, Tuulilasi, välillä Tekniikan Maailma ja Autoliiton kautta Moottori lehti.
        Uudessa AutoBild lehden 3/21 testissä on uusi Mercedes Benz EQC sähköauto, joka on ensimmäinen MB täyssähköauto. Testiryhmällä oli tarkoitus testata autoa Vierumäellä. Hämmästys oli suuri, kun latauspaikkoja ei Vierumäen lähistöllä ollutkaan.
        EQC ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €. Akun latausteho näytti 100% ja toimintamatkaksi 309 km. Pakkasta oli -5C ja Vierumäelle päästyä oli ajettu 128 km, jolloin jäljellä oleva toimintamatka oli enää 121 km. Pakkasesta johtuen (?) toimintakapasiteetista oli vähentynyt 60 km.
        Pakkanen kiristyi yöllä -10C lämpötilaan ja aamulla kun laittoi virran päälle, mittari näytti toimintamatkaksi enää 79 km eli pakkanen oli purrut akuista virtaa 42 kilometrin verran, joten oli selvää, ettei takaisin Helsinkiin testiryhmä enää päässyt. Lähin latauspaikka löytyi Lahdesta kauppakeskus Karismasta. Perillä toimintamatkaa oli enää jäljellä 28 km.
        Pikalatauksessa kului aikaa 1 t 40 min ja virtaa tuli akkuihin 70,9 kWh. Lataus maksoi 90,80 € ja koska toimintasäteeksi Mersu ilmoitti 309 km täyteen ladattuna, ei olisi mitään järkeä ladata autoa puolilleen vaan aina täyteen.
        Tosiasiassa pakkanen tulee pudottamaan toimintasädettä vähintään 120 km, koska tullessa näin tapahtui eli todellinen toimintasäde talvella olisi luokkaa 180-200 km. Kesällä MB EQC:n ilmoittama 309 km:n matka lienee mahdollista.

        100 km:n matka MB EQC sähköautolla maksaa siis talvella n. 45 € ja kesällä n. 30 € . Vertailun vuoksi Mercedes Bentz 250 Cdi:llä kulutus talvirajoituksilla -10C pakkasessa on 5,3 l/100km eli maksaa 7,42 €.
        Volkswagen Polo 1,4 TDi:llä 100 km:n ajo -7C pakkasessa kulutus 3,4 l/100 km eli maksaa 4,76 € eli on liki 10 kertaa edullisempaa kuin sähkö Mersulla ajaminen. Diesel Mersullakin on 6 kertaa edullisempaa matkanteko talvella kuin sähkö Mersulla. Mainittakoon vielä, että koeajossa ollut EQC maksaa 90 839 €.

        Noinhan siinä käy kun autotoimittajalla ei ole mitään käsitystä siitä mitä on tekemässä.

        K-latureiden pikalatauksen hinta on 0,2 eur/min, eli 48 min maksaa 9,60 eur. Vastaavasti 1 h 40 min lataus tekee tasan 20 eur. Nuo lataukset on tehty jonkun muun operaattorin tagilla, jolloin roaming-hinta voi olla jotain aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan siinä käy kun autotoimittajalla ei ole mitään käsitystä siitä mitä on tekemässä.

        K-latureiden pikalatauksen hinta on 0,2 eur/min, eli 48 min maksaa 9,60 eur. Vastaavasti 1 h 40 min lataus tekee tasan 20 eur. Nuo lataukset on tehty jonkun muun operaattorin tagilla, jolloin roaming-hinta voi olla jotain aivan muuta.

        Tuossa puhutaan 22kW latauksesta eikä mistään pikalatauksesta. K-latauksen hinta 48 minuutin hinta 22kW-lataukselle on alle euron. Mitä te yritätte sekoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa puhutaan 22kW latauksesta eikä mistään pikalatauksesta. K-latauksen hinta 48 minuutin hinta 22kW-lataukselle on alle euron. Mitä te yritätte sekoilla?

        Jos tässä joku sekoilee niin sinä. Tekstissä todettiin "22 kWh lataus kesti 48 min". Eli 48 minuutin aikana ladattiin sähköä 22 kilowattituntia.

        Tuossa ajassa tuo nyt ei vaan onnistu kuin pikalaturista. Toinen rajoite tulee auton puolelta, eli Mersun sisäinen AC-laturi on 7,4 kWh:n tehoinen, eli vaikka 22 kW:n laturista saa parhaimmillaan tuon 22 kWh, auto kykenee ottamaan vain 7,4 kWh. Pikalatauksessa tasavirralla tuota rajoitetta ei ole.


    • Anonyymi

      Miksi puhutaan ”karu totuus” ? Eiköhän tämä asia ole tiedossa kun autoa on hankkimassa. Sähköautolla on edullisempi km-hinta kuin polttomoottoriautossa.

      • Anonyymi

        Tojotisteilla on ollut asiasta hyvin erilaisia tulkintoja joten näille tulkitsijoille *kröhvalehtelijoillekröh* tämä aukilaskettu asia on "karu totuus". Jos ei olisi niin heillä ei olisi päivittäistä tarvetta tulkita asioita *kröhvalehdellakröh*.


    • Anonyymi

      Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla, eli saman minkä itselataavan tankin täyttö ja itselataavalla ajaa lähes 1000 km, kun sillä sähköautolla 200 km. Juttelin automyyjän kanssa pitkään sähköautoista ja ei suositellut lataushintojen ja toimintamatkan takia, paras on tällä hetkellä itselataava täyshypridi ja sen otin.

      • Anonyymi

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..

        Onkin hauska nähdä kuinka takki kääntyy kun Toyota sa ostettua ensimmäisen oikein sähköauto ja tuo sen markkinoille. Veikkaan, että johtojumppa ja kallis ja hidas lataaminen unohtuu ja on jopa mukavinta mitä autoilija voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkin hauska nähdä kuinka takki kääntyy kun Toyota sa ostettua ensimmäisen oikein sähköauto ja tuo sen markkinoille. Veikkaan, että johtojumppa ja kallis ja hidas lataaminen unohtuu ja on jopa mukavinta mitä autoilija voi tehdä.

        Ei nää oikeesti tosissaan noin tyhmiä ole. Kunhan vaan ovat tottuneet löpisemään näitä huomiotahakevia päättömyyksiä aikansakuluksi kun ei ole oikeaakaan tekemistä.

        Harrastuksen vuoksi oikaisen kaikkein suurimmat logiikkavirheet. Olisi hauska nähdä että nostaisivat vaatimustasoansa näille höpinöilleen hieman. Hyvät trollaukset on aina hauskoja. Nyt nämä ovat vain todella huonoa karaokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..

        Näkee että et käytännössä ole itse ladannut sähköautoa kertaakaan. Muuten tietäisit että laskelmiesi pohjalla oleva oletus on teknisesti mahdollista tällä hetkellä tietääkseni vain yhdessä sähköautossa (Renault Zoe:ssa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nää oikeesti tosissaan noin tyhmiä ole. Kunhan vaan ovat tottuneet löpisemään näitä huomiotahakevia päättömyyksiä aikansakuluksi kun ei ole oikeaakaan tekemistä.

        Harrastuksen vuoksi oikaisen kaikkein suurimmat logiikkavirheet. Olisi hauska nähdä että nostaisivat vaatimustasoansa näille höpinöilleen hieman. Hyvät trollaukset on aina hauskoja. Nyt nämä ovat vain todella huonoa karaokea.

        Jos on pihalla kuin lumiukko ja luottomyyjän vietävissä, niin ei se välttämättä provoa ole. Ylempänähän väitettiin maksavan reilu 39€ K latauspisteessä lataus, joka siis täyttä huuhaata, mutta tojottajiin uppoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkin hauska nähdä kuinka takki kääntyy kun Toyota sa ostettua ensimmäisen oikein sähköauto ja tuo sen markkinoille. Veikkaan, että johtojumppa ja kallis ja hidas lataaminen unohtuu ja on jopa mukavinta mitä autoilija voi tehdä.

        Sen jälkeen Toyota on tuonut sähköautoilun ensimmäisenä maailmassa markkinoille ja kilpailijat kopioi tojoa. Lisäksi Toyotalla on 11000 000 patenttia sähköautoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..

        "K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh". Koska tyhmyys on muuttunut hyveeksi ? Äly hoi ... älä jätä.


    • Anonyymi

      Toyota on paras.

      Terveisin Bajsmannen.

    • Anonyymi

      Sähköauto on kehittymätön.

      • Anonyymi

        Sähköautolla ajaa Helsingistä Ouluun yhdellä 30 min pikalatauksella.
        Sähköautolla ajaa 1.000km alle 11 tunnissa.
        Sähköautolla ajaa 100km alle kahdella eurolla.
        Sähköautolla voi ajaa päästöttömästi fossiilivapaalla sähköllä.

        Miten sähköauto olisi muka kehittymätön? Bensalla ajaminen on sikakallista ja se saastuttaa. Noilla alueilla bensa on lyöty lopullisesti ja saattohoito on jo menossa. Dead man walking.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla ajaa Helsingistä Ouluun yhdellä 30 min pikalatauksella.
        Sähköautolla ajaa 1.000km alle 11 tunnissa.
        Sähköautolla ajaa 100km alle kahdella eurolla.
        Sähköautolla voi ajaa päästöttömästi fossiilivapaalla sähköllä.

        Miten sähköauto olisi muka kehittymätön? Bensalla ajaminen on sikakallista ja se saastuttaa. Noilla alueilla bensa on lyöty lopullisesti ja saattohoito on jo menossa. Dead man walking.

        On sulla kuvitelmat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla ajaa Helsingistä Ouluun yhdellä 30 min pikalatauksella.
        Sähköautolla ajaa 1.000km alle 11 tunnissa.
        Sähköautolla ajaa 100km alle kahdella eurolla.
        Sähköautolla voi ajaa päästöttömästi fossiilivapaalla sähköllä.

        Miten sähköauto olisi muka kehittymätön? Bensalla ajaminen on sikakallista ja se saastuttaa. Noilla alueilla bensa on lyöty lopullisesti ja saattohoito on jo menossa. Dead man walking.

        Autojunalla ajaa helsingistä ouluun pysähtymättä kertaakaan X määrän tunteja, johon ei sähköautolla ole mitään mahdollisuuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat!

        Eikö kestä kasetti kuulla totuutta? Kaikki nuo asiat todistettu täällä palstalla jo moneen kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kestä kasetti kuulla totuutta? Kaikki nuo asiat todistettu täällä palstalla jo moneen kertaan.

        Auto piuhaan Hämeenlinnassa, Tampereella, Seinäjoella, Lapualla, Oulussa, Kemissä, Rovaniemellä.
        Jopa vuorokaudessa pääsee Rovaniemelle rangekelvottomalla sähköjohtoautolla. Aika hienoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Megasexy! Erika Vikman kiehnää sängyssä punaisessa lateksipuvussa: "Ilman häpeää..."

      Ensin tuli Cicciolina, sitten Syntisten pöytä ja nyt Häpeä. Superseksikkäästi pukeutuva Erika Vikman osaa todellakin kohahduttaa vai mitä mieltä olet?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      6021