Karu totuus Corolla vs ID.3 / yhdeksän euroa vs yksi euro

Anonyymi

Moottori-lehti mittasi Corollalle useamman tuhannen kilometrin matkalla keskiarvoksi 5.9 litraa sataselle. Bensanhinnalla 1,55 se tekee 9.15 €/100km

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/

Sähköauton lataus maksaa K Latauksessa 22kW teholla 1,2 €/tunti. Kun Corollaa vastaava sähköauto ID.3 vie noin 15-20 kWh/ 100km niin matkan hinnaksi tulee 0.8-1.0 €/100km.

Corolla 9€
ID.3 1€
Tämä on karu totuus Toyotan latauskelvottomista. Ei ihme ettei tojotistin kasetti kestä katsella tällaisia lukuja.

71

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voltsvaagen hah hahaa🤣🤣🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Terolta vielä hymyt hyytyy kunhan vielä hetki odotellaan.


      • Anonyymi

        Tojohota on putputtava itäkippana.


    • Anonyymi

      Montako kWh:ta siihen ID.3:een saa tunnissa ladattua K-Latauksen 22 kW asemalla?

      • Anonyymi

        Tuota K-latauksen hintaa on niin helppo käyttää laskupohjana kun se sisältää kaiken. Oikeassa elämässä toki sama sähkö ladataan kotona. Kotisähkön kanssa vaan on vaikea laskea mitään kun meillä jokaisella on erihintainen sähkö kotona.
        Mutta kun pitää mielessä että K-sähkö ottaa tuosta voittoa välistä niin siitä saa hyvä pohjan miettiä latauskuluja kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota K-latauksen hintaa on niin helppo käyttää laskupohjana kun se sisältää kaiken. Oikeassa elämässä toki sama sähkö ladataan kotona. Kotisähkön kanssa vaan on vaikea laskea mitään kun meillä jokaisella on erihintainen sähkö kotona.
        Mutta kun pitää mielessä että K-sähkö ottaa tuosta voittoa välistä niin siitä saa hyvä pohjan miettiä latauskuluja kotona.

        Meikäläisillä sähkön ja sen siirron hinnoilla (sähkö n. 5 snt/kWh, siirto n. 10 snt/kWh) 20 kWh maksaa reilut kolme euroa.


    • Anonyymi

      Kuka ajaa sata kilometria yhteen menoon jos ajaa vaikka 20 kilometria niin eukös ole parin euron luokkaa jos vaikka työmatka 20 kilometria päässä

      • Anonyymi

        Tojomiehen logiikka on kyllä mykistävää. 😂


    • Anonyymi

      Täyshybridi kuluttaa euroissa saman kuin sähköauto.

      • Anonyymi

        1€ = 9€ hienosti laskettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1€ = 9€ hienosti laskettu

        SAA ja PITÄÄ JAKAA TÄMÄ JULKAISU joka oikaisee KANSAN TÖRKEÄN VALEHTELUN

        Sähköautolla ajo ilmaista? Näinhän meitä manipuloidaan, mutta millainen on todellisuus?
        Minulle tulee AutoBild, Tuulilasi, välillä Tekniikan Maailma ja Autoliiton kautta Moottori lehti.
        Uudessa AutoBild lehden 3/21 testissä on uusi Mercedes Benz EQC sähköauto, joka on ensimmäinen MB täyssähköauto. Testiryhmällä oli tarkoitus testata autoa Vierumäellä. Hämmästys oli suuri, kun latauspaikkoja ei Vierumäen lähistöllä ollutkaan.
        EQC ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €. Akun latausteho näytti 100% ja toimintamatkaksi 309 km. Pakkasta oli -5C ja Vierumäelle päästyä oli ajettu 128 km, jolloin jäljellä oleva toimintamatka oli enää 121 km. Pakkasesta johtuen (?) toimintakapasiteetista oli vähentynyt 60 km.
        Pakkanen kiristyi yöllä -10C lämpötilaan ja aamulla kun laittoi virran päälle, mittari näytti toimintamatkaksi enää 79 km eli pakkanen oli purrut akuista virtaa 42 kilometrin verran, joten oli selvää, ettei takaisin Helsinkiin testiryhmä enää päässyt. Lähin latauspaikka löytyi Lahdesta kauppakeskus Karismasta. Perillä toimintamatkaa oli enää jäljellä 28 km.
        Pikalatauksessa kului aikaa 1 t 40 min ja virtaa tuli akkuihin 70,9 kWh. Lataus maksoi 90,80 € ja koska toimintasäteeksi Mersu ilmoitti 309 km täyteen ladattuna, ei olisi mitään järkeä ladata autoa puolilleen vaan aina täyteen.
        Tosiasiassa pakkanen tulee pudottamaan toimintasädettä vähintään 120 km, koska tullessa näin tapahtui eli todellinen toimintasäde talvella olisi luokkaa 180-200 km. Kesällä MB EQC:n ilmoittama 309 km:n matka lienee mahdollista.

        100 km:n matka MB EQC sähköautolla maksaa siis talvella n. 45 € ja kesällä n. 30 € . Vertailun vuoksi Mercedes Bentz 250 Cdi:llä kulutus talvirajoituksilla -10C pakkasessa on 5,3 l/100km eli maksaa 7,42 €.
        Volkswagen Polo 1,4 TDi:llä 100 km:n ajo -7C pakkasessa kulutus 3,4 l/100 km eli maksaa 4,76 € eli on liki 10 kertaa edullisempaa kuin sähkö Mersulla ajaminen. Diesel Mersullakin on 6 kertaa edullisempaa matkanteko talvella kuin sähkö Mersulla. Mainittakoon vielä, että koeajossa ollut EQC maksaa 90 839 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAA ja PITÄÄ JAKAA TÄMÄ JULKAISU joka oikaisee KANSAN TÖRKEÄN VALEHTELUN

        Sähköautolla ajo ilmaista? Näinhän meitä manipuloidaan, mutta millainen on todellisuus?
        Minulle tulee AutoBild, Tuulilasi, välillä Tekniikan Maailma ja Autoliiton kautta Moottori lehti.
        Uudessa AutoBild lehden 3/21 testissä on uusi Mercedes Benz EQC sähköauto, joka on ensimmäinen MB täyssähköauto. Testiryhmällä oli tarkoitus testata autoa Vierumäellä. Hämmästys oli suuri, kun latauspaikkoja ei Vierumäen lähistöllä ollutkaan.
        EQC ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €. Akun latausteho näytti 100% ja toimintamatkaksi 309 km. Pakkasta oli -5C ja Vierumäelle päästyä oli ajettu 128 km, jolloin jäljellä oleva toimintamatka oli enää 121 km. Pakkasesta johtuen (?) toimintakapasiteetista oli vähentynyt 60 km.
        Pakkanen kiristyi yöllä -10C lämpötilaan ja aamulla kun laittoi virran päälle, mittari näytti toimintamatkaksi enää 79 km eli pakkanen oli purrut akuista virtaa 42 kilometrin verran, joten oli selvää, ettei takaisin Helsinkiin testiryhmä enää päässyt. Lähin latauspaikka löytyi Lahdesta kauppakeskus Karismasta. Perillä toimintamatkaa oli enää jäljellä 28 km.
        Pikalatauksessa kului aikaa 1 t 40 min ja virtaa tuli akkuihin 70,9 kWh. Lataus maksoi 90,80 € ja koska toimintasäteeksi Mersu ilmoitti 309 km täyteen ladattuna, ei olisi mitään järkeä ladata autoa puolilleen vaan aina täyteen.
        Tosiasiassa pakkanen tulee pudottamaan toimintasädettä vähintään 120 km, koska tullessa näin tapahtui eli todellinen toimintasäde talvella olisi luokkaa 180-200 km. Kesällä MB EQC:n ilmoittama 309 km:n matka lienee mahdollista.

        100 km:n matka MB EQC sähköautolla maksaa siis talvella n. 45 € ja kesällä n. 30 € . Vertailun vuoksi Mercedes Bentz 250 Cdi:llä kulutus talvirajoituksilla -10C pakkasessa on 5,3 l/100km eli maksaa 7,42 €.
        Volkswagen Polo 1,4 TDi:llä 100 km:n ajo -7C pakkasessa kulutus 3,4 l/100 km eli maksaa 4,76 € eli on liki 10 kertaa edullisempaa kuin sähkö Mersulla ajaminen. Diesel Mersullakin on 6 kertaa edullisempaa matkanteko talvella kuin sähkö Mersulla. Mainittakoon vielä, että koeajossa ollut EQC maksaa 90 839 €.

        Ei taas kestänyt tojohönön kasetti totuutta vaan taas oli pakko valehdella kunnolla.

        "ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €"

        K-latauksen hinnaston mukaan 48 minuutin lataus maksaa 96 senttiä ja koko muukin kirjoitus on samaa sontaa ja valehtelua. Hyvä tero, näytit taas tasosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAA ja PITÄÄ JAKAA TÄMÄ JULKAISU joka oikaisee KANSAN TÖRKEÄN VALEHTELUN

        Sähköautolla ajo ilmaista? Näinhän meitä manipuloidaan, mutta millainen on todellisuus?
        Minulle tulee AutoBild, Tuulilasi, välillä Tekniikan Maailma ja Autoliiton kautta Moottori lehti.
        Uudessa AutoBild lehden 3/21 testissä on uusi Mercedes Benz EQC sähköauto, joka on ensimmäinen MB täyssähköauto. Testiryhmällä oli tarkoitus testata autoa Vierumäellä. Hämmästys oli suuri, kun latauspaikkoja ei Vierumäen lähistöllä ollutkaan.
        EQC ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €. Akun latausteho näytti 100% ja toimintamatkaksi 309 km. Pakkasta oli -5C ja Vierumäelle päästyä oli ajettu 128 km, jolloin jäljellä oleva toimintamatka oli enää 121 km. Pakkasesta johtuen (?) toimintakapasiteetista oli vähentynyt 60 km.
        Pakkanen kiristyi yöllä -10C lämpötilaan ja aamulla kun laittoi virran päälle, mittari näytti toimintamatkaksi enää 79 km eli pakkanen oli purrut akuista virtaa 42 kilometrin verran, joten oli selvää, ettei takaisin Helsinkiin testiryhmä enää päässyt. Lähin latauspaikka löytyi Lahdesta kauppakeskus Karismasta. Perillä toimintamatkaa oli enää jäljellä 28 km.
        Pikalatauksessa kului aikaa 1 t 40 min ja virtaa tuli akkuihin 70,9 kWh. Lataus maksoi 90,80 € ja koska toimintasäteeksi Mersu ilmoitti 309 km täyteen ladattuna, ei olisi mitään järkeä ladata autoa puolilleen vaan aina täyteen.
        Tosiasiassa pakkanen tulee pudottamaan toimintasädettä vähintään 120 km, koska tullessa näin tapahtui eli todellinen toimintasäde talvella olisi luokkaa 180-200 km. Kesällä MB EQC:n ilmoittama 309 km:n matka lienee mahdollista.

        100 km:n matka MB EQC sähköautolla maksaa siis talvella n. 45 € ja kesällä n. 30 € . Vertailun vuoksi Mercedes Bentz 250 Cdi:llä kulutus talvirajoituksilla -10C pakkasessa on 5,3 l/100km eli maksaa 7,42 €.
        Volkswagen Polo 1,4 TDi:llä 100 km:n ajo -7C pakkasessa kulutus 3,4 l/100 km eli maksaa 4,76 € eli on liki 10 kertaa edullisempaa kuin sähkö Mersulla ajaminen. Diesel Mersullakin on 6 kertaa edullisempaa matkanteko talvella kuin sähkö Mersulla. Mainittakoon vielä, että koeajossa ollut EQC maksaa 90 839 €.

        Noinhan siinä käy kun autotoimittajalla ei ole mitään käsitystä siitä mitä on tekemässä.

        K-latureiden pikalatauksen hinta on 0,2 eur/min, eli 48 min maksaa 9,60 eur. Vastaavasti 1 h 40 min lataus tekee tasan 20 eur. Nuo lataukset on tehty jonkun muun operaattorin tagilla, jolloin roaming-hinta voi olla jotain aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan siinä käy kun autotoimittajalla ei ole mitään käsitystä siitä mitä on tekemässä.

        K-latureiden pikalatauksen hinta on 0,2 eur/min, eli 48 min maksaa 9,60 eur. Vastaavasti 1 h 40 min lataus tekee tasan 20 eur. Nuo lataukset on tehty jonkun muun operaattorin tagilla, jolloin roaming-hinta voi olla jotain aivan muuta.

        Tuossa puhutaan 22kW latauksesta eikä mistään pikalatauksesta. K-latauksen hinta 48 minuutin hinta 22kW-lataukselle on alle euron. Mitä te yritätte sekoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa puhutaan 22kW latauksesta eikä mistään pikalatauksesta. K-latauksen hinta 48 minuutin hinta 22kW-lataukselle on alle euron. Mitä te yritätte sekoilla?

        Jos tässä joku sekoilee niin sinä. Tekstissä todettiin "22 kWh lataus kesti 48 min". Eli 48 minuutin aikana ladattiin sähköä 22 kilowattituntia.

        Tuossa ajassa tuo nyt ei vaan onnistu kuin pikalaturista. Toinen rajoite tulee auton puolelta, eli Mersun sisäinen AC-laturi on 7,4 kWh:n tehoinen, eli vaikka 22 kW:n laturista saa parhaimmillaan tuon 22 kWh, auto kykenee ottamaan vain 7,4 kWh. Pikalatauksessa tasavirralla tuota rajoitetta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taas kestänyt tojohönön kasetti totuutta vaan taas oli pakko valehdella kunnolla.

        "ladattiin Helsingissä K-latauksesta, jossa 22 kWh lataus kesti 48 min ja lataus maksoi 39,30 €"

        K-latauksen hinnaston mukaan 48 minuutin lataus maksaa 96 senttiä ja koko muukin kirjoitus on samaa sontaa ja valehtelua. Hyvä tero, näytit taas tasosi.

        Äläs nyt taas väännä. En kyllä usko, että toimittajilla olis ollu tarve valehdella, kun jutun tekivät ja mersua kokeilivat.


    • Anonyymi

      Miksi puhutaan ”karu totuus” ? Eiköhän tämä asia ole tiedossa kun autoa on hankkimassa. Sähköautolla on edullisempi km-hinta kuin polttomoottoriautossa.

      • Anonyymi

        Tojotisteilla on ollut asiasta hyvin erilaisia tulkintoja joten näille tulkitsijoille *kröhvalehtelijoillekröh* tämä aukilaskettu asia on "karu totuus". Jos ei olisi niin heillä ei olisi päivittäistä tarvetta tulkita asioita *kröhvalehdellakröh*.


    • Anonyymi

      Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla, eli saman minkä itselataavan tankin täyttö ja itselataavalla ajaa lähes 1000 km, kun sillä sähköautolla 200 km. Juttelin automyyjän kanssa pitkään sähköautoista ja ei suositellut lataushintojen ja toimintamatkan takia, paras on tällä hetkellä itselataava täyshypridi ja sen otin.

      • Anonyymi

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..

        Onkin hauska nähdä kuinka takki kääntyy kun Toyota sa ostettua ensimmäisen oikein sähköauto ja tuo sen markkinoille. Veikkaan, että johtojumppa ja kallis ja hidas lataaminen unohtuu ja on jopa mukavinta mitä autoilija voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkin hauska nähdä kuinka takki kääntyy kun Toyota sa ostettua ensimmäisen oikein sähköauto ja tuo sen markkinoille. Veikkaan, että johtojumppa ja kallis ja hidas lataaminen unohtuu ja on jopa mukavinta mitä autoilija voi tehdä.

        Ei nää oikeesti tosissaan noin tyhmiä ole. Kunhan vaan ovat tottuneet löpisemään näitä huomiotahakevia päättömyyksiä aikansakuluksi kun ei ole oikeaakaan tekemistä.

        Harrastuksen vuoksi oikaisen kaikkein suurimmat logiikkavirheet. Olisi hauska nähdä että nostaisivat vaatimustasoansa näille höpinöilleen hieman. Hyvät trollaukset on aina hauskoja. Nyt nämä ovat vain todella huonoa karaokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..

        Näkee että et käytännössä ole itse ladannut sähköautoa kertaakaan. Muuten tietäisit että laskelmiesi pohjalla oleva oletus on teknisesti mahdollista tällä hetkellä tietääkseni vain yhdessä sähköautossa (Renault Zoe:ssa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nää oikeesti tosissaan noin tyhmiä ole. Kunhan vaan ovat tottuneet löpisemään näitä huomiotahakevia päättömyyksiä aikansakuluksi kun ei ole oikeaakaan tekemistä.

        Harrastuksen vuoksi oikaisen kaikkein suurimmat logiikkavirheet. Olisi hauska nähdä että nostaisivat vaatimustasoansa näille höpinöilleen hieman. Hyvät trollaukset on aina hauskoja. Nyt nämä ovat vain todella huonoa karaokea.

        Jos on pihalla kuin lumiukko ja luottomyyjän vietävissä, niin ei se välttämättä provoa ole. Ylempänähän väitettiin maksavan reilu 39€ K latauspisteessä lataus, joka siis täyttä huuhaata, mutta tojottajiin uppoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkin hauska nähdä kuinka takki kääntyy kun Toyota sa ostettua ensimmäisen oikein sähköauto ja tuo sen markkinoille. Veikkaan, että johtojumppa ja kallis ja hidas lataaminen unohtuu ja on jopa mukavinta mitä autoilija voi tehdä.

        Sen jälkeen Toyota on tuonut sähköautoilun ensimmäisenä maailmassa markkinoille ja kilpailijat kopioi tojoa. Lisäksi Toyotalla on 11000 000 patenttia sähköautoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköauton lataaminen akuistoista riippuen maksaa julkisissa lataus pisteissä 40 - 50€ paikkeilla,"

        Sinua ei näköjään ole siunattu matematiikan osaamisella. K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh.
        Sillä ajaa sähköautolla noin 5.800 km.

        Olisiko käynyt taas näin että luottomyyjä koijasi apinaa..

        "K latauksesta saat 50 eurolla noin 40*22kW eli 880kWh". Koska tyhmyys on muuttunut hyveeksi ? Äly hoi ... älä jätä.


      • Anonyymi

        Luottomyjä myy sitä mitä on myytävänä. Ei voi myydä sähköautoa, kun se löytyy naapurikaupasta. Eihän se käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen Toyota on tuonut sähköautoilun ensimmäisenä maailmassa markkinoille ja kilpailijat kopioi tojoa. Lisäksi Toyotalla on 11000 000 patenttia sähköautoille.

        juu juu. Patentteja löytyy, muttei yhtään myytävää sähköautoa mallistossa. Vasta ensi vuonna esitellään ensimmäinen. Onhan siinä ollut jo aikaa kopioida kilpailijoilta. Viimeisenä markkinoille tulevan osa on siinä mielessä helppo. Ei ole enää jäljellä kopioijia.


    • Anonyymi

      Toyota on paras.

      Terveisin Bajsmannen.

    • Anonyymi

      Sähköauto on kehittymätön.

      • Anonyymi

        Sähköautolla ajaa Helsingistä Ouluun yhdellä 30 min pikalatauksella.
        Sähköautolla ajaa 1.000km alle 11 tunnissa.
        Sähköautolla ajaa 100km alle kahdella eurolla.
        Sähköautolla voi ajaa päästöttömästi fossiilivapaalla sähköllä.

        Miten sähköauto olisi muka kehittymätön? Bensalla ajaminen on sikakallista ja se saastuttaa. Noilla alueilla bensa on lyöty lopullisesti ja saattohoito on jo menossa. Dead man walking.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla ajaa Helsingistä Ouluun yhdellä 30 min pikalatauksella.
        Sähköautolla ajaa 1.000km alle 11 tunnissa.
        Sähköautolla ajaa 100km alle kahdella eurolla.
        Sähköautolla voi ajaa päästöttömästi fossiilivapaalla sähköllä.

        Miten sähköauto olisi muka kehittymätön? Bensalla ajaminen on sikakallista ja se saastuttaa. Noilla alueilla bensa on lyöty lopullisesti ja saattohoito on jo menossa. Dead man walking.

        On sulla kuvitelmat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla ajaa Helsingistä Ouluun yhdellä 30 min pikalatauksella.
        Sähköautolla ajaa 1.000km alle 11 tunnissa.
        Sähköautolla ajaa 100km alle kahdella eurolla.
        Sähköautolla voi ajaa päästöttömästi fossiilivapaalla sähköllä.

        Miten sähköauto olisi muka kehittymätön? Bensalla ajaminen on sikakallista ja se saastuttaa. Noilla alueilla bensa on lyöty lopullisesti ja saattohoito on jo menossa. Dead man walking.

        Autojunalla ajaa helsingistä ouluun pysähtymättä kertaakaan X määrän tunteja, johon ei sähköautolla ole mitään mahdollisuuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat!

        Eikö kestä kasetti kuulla totuutta? Kaikki nuo asiat todistettu täällä palstalla jo moneen kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kestä kasetti kuulla totuutta? Kaikki nuo asiat todistettu täällä palstalla jo moneen kertaan.

        Auto piuhaan Hämeenlinnassa, Tampereella, Seinäjoella, Lapualla, Oulussa, Kemissä, Rovaniemellä.
        Jopa vuorokaudessa pääsee Rovaniemelle rangekelvottomalla sähköjohtoautolla. Aika hienoa.


      • Anonyymi

        Sähköauto on kehittymätön vain Toyotalla, muilla on niitä jo ostettavissa autoliikkeistä.


    • Anonyymi

      ID.3 H:ki - Kemi yhdellä 40 minuutin välilatauksella. Ja edelleen jokaisen kilometrin ajaminen maksaa vain murto-osan latauskelvottoman bensalaskusta.

      • Anonyymi

        Stressaavaa jatkojohtoautoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stressaavaa jatkojohtoautoilua.

        Aika herkässä on hermot jos joutuu melkein viisi tuntia stressaamaan sitä että kohta joutuu pysähtymään lataamaan.


      • Anonyymi

        Ajoitko ihan itse ja millä ID.3:n mallilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoitko ihan itse ja millä ID.3:n mallilla?

        Ei mulla ole mitään asiaa Kemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään asiaa Kemiin.

        Eli perustuu teoreettisiin rangeihin ja latausaikoihin. Yhden pysähdyksen taktiikka tarkoittaa lataamista Jyväskylässä, ja sieltä on Kemiin pyöreästi 450 km. Tuo onnistuu lataamatta vain isoakkuisimmalla mallilla, ja silläkin vain hyvissä olosuhteissa. Lisäksi tuo isoakkuisin ID.3 maksaa 15-20 teur enemmän kuin vastaava polttis, eli saa kyllä jonkun matkaa ajella ennen kuin hintaero on säästetty takaisin.


    • Anonyymi

      Paljonkohan se hypriitti kuluttaisi, jos sillä ajeltaisiin normaalia 130 km/h mittarinopeutta työmatkaliikenteessä ?

      • Anonyymi

        Ei kai nyt sentään herrajumala mihinkään vika&vilppivaakeniin täyspäinen sotkeudu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai nyt sentään herrajumala mihinkään vika&vilppivaakeniin täyspäinen sotkeudu ?

        Ei ikinä!


      • Anonyymi

        Saattaisi tuo jokusen litran juoda, aika harvalla työmatkan keskinopeus on 130km/h, veikkaan että pyörii jossain 50km/h luokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaisi tuo jokusen litran juoda, aika harvalla työmatkan keskinopeus on 130km/h, veikkaan että pyörii jossain 50km/h luokassa.

        Mullon skooda fääpiö ja ajan työmatkani 190 km/h keskinopeudella.


      • Anonyymi

        Tohota hypriti kuluttaa motarilla 8L /100km.


    • Anonyymi

      Tohota tippui kelkasta. Ei ole edelleenkään sähköautoja myynnissä ja muut keskustelee jo siitä, miten saadaan latausaika alle 15min luokkaan, ekat on jo päässeet tuohon.

    • Anonyymi

      Vertailulaskelma menee heti pieleen jo siinä että ID.3:sta ei pysty lataamaan peruslatauksessa 22 kW:n teholla.

      • Anonyymi

        Entäs joutuuko sitä ID 3 tankkaamaan bensiksellä usein??


      • Anonyymi

        Harvinaista mutta näin vain kävi että tojotistilta tuli teknisesti tosi kommentti. Näin on ja rasti seinään. Ihmeiden aika ei ole ohi.
        K-Latauksessa ID.3 pystyy lataamaan 22kW laturista vain 11kW teholla.
        Eli K-latauksen hinnaston mukaan ID.3:n 100 km maksaakin kaksi euroa. Tojottimen 100km maksaa edelleen sen 8-10 euroa.

        Kotilatauksen hintaan tuo K-latauksen hintamuutos ei vaikuta mitenkään. Edelleen kotona ladattaessa 100km maksaa lähempänä yhtä euroa kuin kahta euroa.

        Ja loppuun vielä käsi sydämellä kysymys. Noin fiksu kaveri ei varmaan oikeasti aja Toyotalla? Korjasit vain muuten virheellisen väittämän kun törmäsit sellaiseen.


    • Anonyymi

      Lataussähkö on verovapaa työsuhde-etu joka tulee yleistymään nopeasti. Se on niin hyvä diili sekä työnantajalle että työntekijälle.

    • Anonyymi

      Sähkööautolla pari euroa sataselle. Vaivaton kotilataus
      Latauskelvottomalla kympin. Käy erikseen bensiksellä.
      Vetyautolla kolmekymppiä. Odota 20-30 vuotta jotta pääset tankkaamaan.

      Mikäköhän näistä voittaa?

      • Anonyymi

        Vedyltä puuttuua vain polttoaine, polttoaineen jakelu ja autot. Muuten aika hyvä ratkaisu.


    • Anonyymi

      Toyotat kuitenkin kiinnostaa, kun tulit esittelemään vaakkeniasi arvovaltaiselle, koko Suomen Toyota-palstalle. Mahtaako Toyota-palstan lukijoita kiinnostaa heti uudesta saakka moniongelmaiset patteri-volksvääkkenit?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Linkin Corolla ei ole uusi auto. Kun vertaa uusien listahintoja niin eipä sitä hintaeroa ole kuin n. 1100 euroa (Corolla 2.0 active edition vs. ID.3 Pure performance, kun huomioidaan ID.3:n hankintatuki).

        Eipä tuon säästämiseen kovin ihmeellistä ajomäärää tarvitse. Lisää säästöä tulee halvemmista huolloista, Corollan huollothan ovat tiheän huoltovälin vuoksi polttisautoissakin sieltä korkeimmasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkin Corolla ei ole uusi auto. Kun vertaa uusien listahintoja niin eipä sitä hintaeroa ole kuin n. 1100 euroa (Corolla 2.0 active edition vs. ID.3 Pure performance, kun huomioidaan ID.3:n hankintatuki).

        Eipä tuon säästämiseen kovin ihmeellistä ajomäärää tarvitse. Lisää säästöä tulee halvemmista huolloista, Corollan huollothan ovat tiheän huoltovälin vuoksi polttisautoissakin sieltä korkeimmasta päästä.

        Linkin Corolla on uusi auto. VM -21. Ja kun laskee nuo VW:n jatkuvat pajakäynnit kuukauden välein, niin huomataan hyvin pian, että tuo Corolla tulee sittenkin halvemmaksi pitää, ja omistaa.


    • Anonyymi

      Tuohan on aivan luonnollista. Corolla on viime vuosituhennen tekniikkaa (neljäs kehitysversio) ja ID.3 taas edustaa uusinta tekniikkaa. Kuin vertaisi Nokia 3310 ja iPhone 12 puhelimia keskenään. Toki Toyotallakin on uudempaa kehiteillä, ja joskus ensi vuonna se sitten esitellään. Myynnissä ties milloin.

      • Anonyymi

        Ja mitähän luonnollista tuossa on? Voisitko hieman tarkentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän luonnollista tuossa on? Voisitko hieman tarkentaa.

        En. Ei älyni nyt riitä. Toyota kuitenkin sysipaska.......


    • Anonyymi

      ID3 on pikkuauto, verrokki jokin muu kuin Corolla.

      • Anonyymi

        ID.3 on selkeästi isompi kuin corolla HB tai sedan.


      • Anonyymi

        PIdempi akseliväli siinä ID.3:ssa on kuin Corollassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PIdempi akseliväli siinä ID.3:ssa on kuin Corollassa...

        Mutta on vajjaata 40 senttiä lyhempi !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on vajjaata 40 senttiä lyhempi !!!

        Corollassa on keulalla iso malmikasa joka syö senttejä reilusti enemmän kuin tuo 40 senttiä.
        ID.3:ssa on enemmän tilaa matkustamossa ja isompi tavaratila kuin Corollan viisiovisessa tai sedanissa.

        Tavaratila:
        Corolla HB: 356 L
        ID.3 : 385 L

        Toyota on kuin vanhat jenkit. Isoja ulkoa, mutta pieniä sisältä.


    • Anonyymi

      Aloittajalla ei ole todellinen maku nyt selvillä. Itse osoitti laskuilla olevansa väärien lukujen hurmoksessa.

    • Anonyymi

      Jos olisi pakko ostaa ylläpitää niin ylivoimaisesti Toyota. Vw ei ei ei.

      • Anonyymi

        Vapaa maa. Saa vapaasti maksaa bensalla ajamisesta kympin per sata kilsaa. Jokaisesta kilomteristä koko auton eliniän ajan.
        Tais itten ajaa sähköllä alle kaksi euroa per 100 km.

        Ja siihen kalliit Tojon huollot päälle kun sähköauto on käytännössä huoltovapaa. Valinta on jokaisen oma.


    • Anonyymi

      ja vwskoda lataushybridit kuluttaa 6,5-9 litraa sataselle

      ei niitä kukaan lataa jiijuuu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe