Tämä vuosi tulee olee elämäni surkein!

Anonyymi

Mun vanhemmat ovat päättäneet muuttaa. Äiti odottaa mulle pikkusiskoo tai veljee ja isä on baarikaverinsa kautta ostanut meille talon. Ei täs mitää mut ku se saatanan talo on 50km tästä nykyisestä! Mul menee ihan kaikki jutut oikeestaan uusiks! Koulu, kaverit ja tyttöystävä josta vanhempani eivät tosin viel tiedä mitää. Se talo on joku sotien jälkeen rakennettu laho lautakasa jonne pitää vetää uusiks sähköt vedet ja kaikki muu. Tulee olee mahtava muutto! Netistä oon lukenut ja siel o just samanlaisia homelautakasoi myynnissä tuhansia ympäri suomea ja osa jopa lähempänä tätä nykyistä kotiamme😡 mä oikeesti tapan itteni tai poltan sen talon! Voisinko minä jotenkin vaikeuttaa tätä muuttohommaa voisinko vaikka vedota henkisen terveyden heikkenemiseen näiden muutosten takia ja saada jotkut viranomaiset puolelleni tai voiko tuollaisella laholla puulämmitteisellä lautakasalla olla korkea tuleensyttymisriski? Voisiko siitä soittaa johonkin lastensuojeluun joka vois sit estää muuton tuollaiseen?

27

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja lisään viel et oon nähny vain yhden kuvan siit talost ja en oo päässyt käymään siel. Tänään tai huomenna pitäis iskän kuulemma viedä mut sinne. En kyl haluis.

• Anonyymi

Taitaa olla niin että perheelläsi menee nyt korona-aikana heikommin. Onko isäsi ja/tai äitisi työttömänä ja siksi muutto halvempaan asuntoon.

• Anonyymi

Äiti ei ole töissä sillä on selässä vikaa ja mm kaksi kertaa selkäleikkauksessa ja sil o ollu joku välilevyn pullistuma. Isä on töissä en tiedä onko korona vaikuttanut hänen töihinsä paljo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äiti ei ole töissä sillä on selässä vikaa ja mm kaksi kertaa selkäleikkauksessa ja sil o ollu joku välilevyn pullistuma. Isä on töissä en tiedä onko korona vaikuttanut hänen töihinsä paljo.

Se että äiti odottaa lasta ei varmaankaan tee hänen selälleen hyvää😬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että äiti odottaa lasta ei varmaankaan tee hänen selälleen hyvää😬

Tuskin niin. Kai äitisi selkä ollaan sitten kuntoon saatu.

• Anonyymi

Osaisko kukaan sanoo voinko jotenki hidastaa tätä muuttoo? Nyt just oon täl talol ja tääl o parista huoneesta lattia pois ja ulkoseiniä sotkettu spraymaalilla. Isä sanoo et talon keittiö ja pari huonetta yläkerrast o käyttökunnos ja et ei kauaa mee ku päästään muuttaa😥! Oon ny ottanu kuvii täältä joiden avulla toivon voivani hidastaa muuttoo. Tääl o tosi vanhat sähköt ja niitte osista oon ottanu kuvii ja mm puuhellasta ja niistä pöntön muotosista takoista. Eiks ne oo jo vaarallisii? Jos näytän nää kuvat jolleki lastensuojelun tyypille nii voiko se auttaa!?

Mä pelkään et välit menee äitiin tai ainakin isään jos tän vien niin pitkälle mut ku en haluu muuttaa!

• Anonyymi

No kai sitä eka rempataan ennenkö muutatte... Ei voi oikein asua jos ei lattiat oo kunnos ja sähköt uudistettu. Ikävä juttu jos ei tykkää muuttaa mut ei alaikäsenä taira olla oikein vaihtoehtoa. Ei kannattais välejä menettää vanhempiin tän takia, muutto on raskas heillekin. Sit opiskelujen peräs voi aikanaan muuttaa omilleen, koita ny vaan jaksaa.

• Anonyymi

Niin minkäs ikäinen talo oikeen mahtaa olla kyseessä ja koska viimeks rempattu ja mistä paikoista? Se vaikuttaa talon turvallisuuteen.

Katto kestää normaalisti turvallisena noin 50vuotta, sähköt 40vuotta ja putkisto 40 tai 50vuotta vaik se nyt ei rikkoutuessaan taida vaaraa aiheuttaa. Jos tosissasi haluut muuttoo hidastaa niin kiinnitä huomiota mm tulisijoihin ja erityisesti savupiipun kuntoon. Monesta rintamamiestalosta on savupiippu sortunut.

• Anonyymi

Se talo on jostain 1950luvult.

• Anonyymi

Kyl sun ny vain täytyy sopeutuu siihen muuttoon.

• Anonyymi

Älä itke kaikil ei ees oo kotia

• Anonyymi

Ootteko te muuttamassa autiotaloon ku noin hunos kunnos?

• Anonyymi

.... Joku itkee siitä, että pääsee asumaan omakotitalossa. :D

• Anonyymi

Ala viljellä porkkanoit. Ne on terveellisiä, niis on vitamiineja ja betakaroteenia. Tytöt tykkää kun on vähän kato brunaa pinnassa.

• Anonyymi

Aloittajan talo kuulostaa siltä että romahtaa niskaan ennen ku porkkanat ehtiny kasvaa tai edes munat o ehtiny laskeutua.

• Anonyymi

Ny jo muutettu tänne vaik tääl o yhä remontti ja kylpyhuonettakaan ei oo ku se rakennetaan tähä talo kylkeen ja kaikki kaverit ja tyttöystävä jäi sinne 50km päähän ja koulut ja kaikki meni uusiks. Tääl o kaikki aivan paskaa. Ainut hyvä puoli on se et ny voi hankkii peltoauton ku peltoo ja hiekkateitä nii paljon. Mä en edelleenkään pidä tästä jutusta. Täälä ei pysty edes kävelemään suorassa ku pää kolahtaa oven karmiin ku nii matala. Voisin tarjota tän palokunnan harjoituksiin nii polttaisivat tän maantasalle.

• Anonyymi

Noo ei se 50km mahdoton matka oo jos julkisella pääsee frendei tapaamaan. Pitää ny vaan sopeutua kyl se siitä ja peltoauto on tosi jees ja kyl sieltäkinpäin varmasti löytyy seuraa ajan myötä kun paikkaan tutustuu.

• Anonyymi

Kui pitkä sä oikein oot ku lyöt pääs oven karmiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kui pitkä sä oikein oot ku lyöt pääs oven karmiin?

Vanhois rintamamiestalois on pienet oviaukot vaik katto oliski korkeella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhois rintamamiestalois on pienet oviaukot vaik katto oliski korkeella.

Miks? Eikö oo ollu työkalui joilla oid voitu tehdä isompia

Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks? Eikö oo ollu työkalui joilla oid voitu tehdä isompia

Ap

Jaa-a, se oli sen ajan tyyliä mutta voihan ne nykypäivänä suurentaa ellei ole kantava seinä tai palkki ym. Eräästäkin mökistä purettiin väliseinä niin sen takaa paljastui vanha ovi hakoineen.

• Anonyymi

Nii siin sit kävi et pikkuveljen sain ja se on kauheaa itkua lukuunottamatta aivan mahtvaa😃! Asutaan yhä täälä ja en mä nyt kyl oikein pidä tästä talosta vielkään ja en voi kuvitellakaan kutsuvani tänne ketään kaveria sisälle koska tääl haisee oudolle. Vaikka onhan tässä lautakasassa se hyvä puoli että ei tarvii roskii viedö huoneesta roskiin vaan voi vain heittää pönttöuuniin palamaan ku sellainen mulla huoneessani nyt on :D ja piharakennuksen oon saanut ihan omaksi paikakseni missä pidän peltoautoo säilös ja nyt laitan vanhoi pyörii jonkinlaiseen kunton ja myyn ehkä pois 😀tääl o myös ihan kivan rauhallista ja hyvät lenkkeilymahdollisuudet vaik kyl mä yhä varmaan mielummin muutaisin takas vanhaan kotiin.

• Anonyymi

Nauti siitä et saat asua vanhassa rintamamiestalossa! Tämän maan puolesta taistelleet ovat ne rakentaneet ja ne ovat ainakin mun mielestä suomen historiaan kovasti liittyviä ja kauniita taloja. Mummoni ja pappani asui rintamamiestalossa keskellä metsää ja tontti oli iso. Mahtava puutarha ja parisensataa omenapuuta ja tietenkin todella paljon marjapuskia isoja vanhoja puita unohtomatta. Lopulta pappa kuoli ja mummu menetti diabeteksen takia jalkansa ja siirtyi hoitokotiin. Talo jäi tyhjilleen ja lopulta myytiin ja se purettiin uuden talon tieltä. Kyl tippa tuli linssiin kun katsoin kaivinkonetta repimässä seiniä matalaksi ja kännykällä kuvasin hetken kun se lopulta parilla kauhan lyönnillä tönäisi savuhormin kumoon :( tulee yhä muutaman vuoden jälkeen melkein itku! Uutta taloa ei paikalla kuitenkaan jostain syystä tullut ja paikalla seisoo nykyään vain punainen piharakennus jota ei purettu.

• Anonyymi

Noh tuo kuulostaa ainakin sun puheiden mukaan ihan kivalta paikalta ja en mä tätä meidänkään muuten vihas mut ku kaverit jäi ja tyttöystävänkin kanssa oon vain viestitellyt ja soitelut :( tää meidän talo on valkoinen ja todella ruman näköiinen! Kattokin sammaleen peitossa ja yhdellä seinällä on yhä jotain spraymaalia mm kikkelin kuva. Nämä tarkoitus kyl maalata pois ku laajennus tulee siihen päätyyn :)

• Anonyymi

Ei en oo suomen historiaan kovasti liittyviä vaan merkityksellisesti liittyviä! Opettele kirjoittamaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei en oo suomen historiaan kovasti liittyviä vaan merkityksellisesti liittyviä! Opettele kirjoittamaan

Ihme pilkunviilausta! Eikö sulla mukaa tuu ikinä kirjoitusvirheitä

• Anonyymi

Kun on asioita ja rahaa ei ole aina asiaa rahasta.
      Harlingsketidende

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3815
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2689
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2154
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1667
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1491
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1488
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1461
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1444
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1423
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      11
      1284
    Aihe