Toyotissa on väärällä puolella bensaluukku ?

Anonyymi

Toyotat on tehty vasemman puoleista liikennettä varten. Onko kolarissa palovaarallisten leluauto-rumiluksen omistajia täällä ?

89

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tojotissa on väärällä puolella bensaluukku ja oikealla puolella vääräjalkanen kuski.

    • Anonyymi

      Toyotassa nyt on kaikki aivan väärin.

      • Anonyymi

        Mielestän on helpompaa autosta noustessa avata vaan korkki ilman että tatvii kiertää auton toiselle puolelle.

        Tosin hybridissä se tankataan niin. Hatvoin.

        Siksi jo kolmas toyota

        Carina farkku. Avensis automaati farkku ja nyt rav nelonen hybriidi

        Eikä koskana mitään vikaa


    • Anonyymi

      Kummalla puolella sen pitäisi olla. Nyt näkyy olevan kuljettajan puolella, samalla puolella kun hybridi-vokkeloiden latauspistoke

      • Anonyymi

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.

        Ihailtavaa katsoa kun typerykset leikkivät asiantuntijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailtavaa katsoa kun typerykset leikkivät asiantuntijaa.

        Ihailtavaa katsoa kun typerys ei tiedä faktoja. Vastaisitko kysymykseen, miksi Japanissa kaikissa tojotissa bensaluukku on apukuskin puolella mutta Suomessa ei ole ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailtavaa katsoa kun typerys ei tiedä faktoja. Vastaisitko kysymykseen, miksi Japanissa kaikissa tojotissa bensaluukku on apukuskin puolella mutta Suomessa ei ole ?

        Vastaa apina itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!

        Älä nyt ihmeessä kyseenalaista palstan asiantuntijoiden kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!

        Palstan asiantuntijat kyllä tietävät mikä on vaarallista ja mikä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!

        Mikä ihmeen "apukuski" :D ? Soon repsikka. Jumankauta nääs, taas yhren kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen "apukuski" :D ? Soon repsikka. Jumankauta nääs, taas yhren kerran.

        Ollaanpa tarkkoja suomen kiälen kanssa ... ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.

        Ai kauheeta! Pitääkö suurin osa pakettiautoista romuttaa kun niissä on yleisesti polttoaineen tankkausaukko kuljettajan ovenpielessä.

        Ei tankkausaukon sijainti vaikuta yhtään mitään edes kolaritapauksessa, polttoainetankki on aina auton alla tai sisällä, yleensä melko keskellä.

        Isompi riesa on Toyotan maastureissa kun peräoven saranat on väärällä puolella niin lastattaessa kadun laidassa joutuu aina kiertämään avoimen oven. Sama kyllä koskee myös muitakin japanilaismaastureita. Hassuinta on se että vaikka ohjauspyörä voidaan vientiautoihin rakentaa vasemmalle puolelle ja jopa kojelautakin muokataan sen mukaisesti, niin tuota huomattavasti helpompaa oven rakennetta ei haluta vaihtaa (säästöä se on pienikin säästö).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai kauheeta! Pitääkö suurin osa pakettiautoista romuttaa kun niissä on yleisesti polttoaineen tankkausaukko kuljettajan ovenpielessä.

        Ei tankkausaukon sijainti vaikuta yhtään mitään edes kolaritapauksessa, polttoainetankki on aina auton alla tai sisällä, yleensä melko keskellä.

        Isompi riesa on Toyotan maastureissa kun peräoven saranat on väärällä puolella niin lastattaessa kadun laidassa joutuu aina kiertämään avoimen oven. Sama kyllä koskee myös muitakin japanilaismaastureita. Hassuinta on se että vaikka ohjauspyörä voidaan vientiautoihin rakentaa vasemmalle puolelle ja jopa kojelautakin muokataan sen mukaisesti, niin tuota huomattavasti helpompaa oven rakennetta ei haluta vaihtaa (säästöä se on pienikin säästö).

        Nythän tällä luukkuasialla ei enää ole samaa merkitystä kuin ennen, koska auton saa viime kesäkuusta saakka pysäköidä kummalle puolelle tietä tahansa.


      • Anonyymi

        Katso opastin nuolta mittaristossa.

        Lentopiste johtaja maksataa sen sinulla duunari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!

        Ostakaa nissan sunny niin ei tartte väitellä :)


      • Anonyymi

        Toyotoissa on bensaluukku oikealla puolella .

        Siis nun katsoo kuskin istuimessa.ratin edestä autoa .

        Tankatessa ei jumpa auton ympäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotoissa on bensaluukku oikealla puolella .

        Siis nun katsoo kuskin istuimessa.ratin edestä autoa .

        Tankatessa ei jumpa auton ympäsi

        Eli Tojossasi on ratti oikealla. Taitaa olla ihan Japanista tuotu.


    • Anonyymi

      tiedätkö miksi se toyotan bensa - luukku on aina vasemmassa,katsos kun omistaja on aina oikeassa.

    • Anonyymi

      Ihan oikealla puolella on. Turvallisuuden ja käytännönkannalta.
      Lyhinmatka kuljettajalla ja autosta noustaan tankkaan suoraan pumpulle.
      Ei tarvitse varoa asemalla koheltajia puolisokeita.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut useita saksalaisia ja japanilaisia autoja. Olen niin kauan ajellut Tojotalla, että bensaluukun sijainti kuskin puolella tuntuu jotenkin luontevammalta ja mukavammalta.

        Kun menen tankkaamaan saksalaista autoa, niin ajan vaistomaisesti auton aina mittarin väärälle puolelle, ja sen jälkeen suustani kuuluu kirosanoja, koska saksalainen on laittanut bensaluukun väärälle puolelle. Tottumus on toinen luonto. Turvallisuuden kannalta asialla ei tietenkään ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut useita saksalaisia ja japanilaisia autoja. Olen niin kauan ajellut Tojotalla, että bensaluukun sijainti kuskin puolella tuntuu jotenkin luontevammalta ja mukavammalta.

        Kun menen tankkaamaan saksalaista autoa, niin ajan vaistomaisesti auton aina mittarin väärälle puolelle, ja sen jälkeen suustani kuuluu kirosanoja, koska saksalainen on laittanut bensaluukun väärälle puolelle. Tottumus on toinen luonto. Turvallisuuden kannalta asialla ei tietenkään ole mitään merkitystä.

        Bensa-asemilla ajetaan yleensä mittarin vasemmalle puolelle kuten liikenteessäkin.
        Niissä maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne ajetaan mittarin oikealle puolelle. Näin myös Japanissa. Suomessa ja Euroopassa myytäviin Tojotiin ei ole kustannusyistä vaihdettu bensatankin luukkua oikealle puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut useita saksalaisia ja japanilaisia autoja. Olen niin kauan ajellut Tojotalla, että bensaluukun sijainti kuskin puolella tuntuu jotenkin luontevammalta ja mukavammalta.

        Kun menen tankkaamaan saksalaista autoa, niin ajan vaistomaisesti auton aina mittarin väärälle puolelle, ja sen jälkeen suustani kuuluu kirosanoja, koska saksalainen on laittanut bensaluukun väärälle puolelle. Tottumus on toinen luonto. Turvallisuuden kannalta asialla ei tietenkään ole mitään merkitystä.

        Suurimmassa osassa autoista on bensatankin täyttöluukku oikealla puolella. Japanilaisia riisikippoja, joissa luukku vasemmalla on vähemmin liikenteessä.


      • Anonyymi

        Pakuissa melkein kaikiissa ihan oikeallavasemmalla puolella.
        Ja mikä ihmeellisintä kuorma-autoissa voi olla molemmilla puolilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakuissa melkein kaikiissa ihan oikeallavasemmalla puolella.
        Ja mikä ihmeellisintä kuorma-autoissa voi olla molemmilla puolilla.

        Kaikaissa autoissa jotka valmistetaan siis kotimaa on vasemanpuoleinen liikenne on korkki vasemmalla.äesim toyota Honda nissan kia mitsu, ..

        Useissa autoissa on bensamittatissa nuoli joka kertoo idiootille korkin puolen.
        Ei kait nyt bandemis s u omessa ykis tankauskorkin paikka ole suurin onhelma niin kuin on keskustalle työttömyys jokånka olisbåva t voineet laitaa kuntoon jonkahdenkyt vuoden ajan olessa johdossa .


    • Anonyymi

      Totta. Itsekin jouduin peruutushommiin. Toki sen jo nyt tietää, ja kaikki on OK. Haitta on vähäinen, jos siinä on kaikki. Toistaiseksi näin on. Toitsukaan ei ole täydellinen.

    • Anonyymi

      Hyvä se tuntuu silti olevan, vaikka paljon sitä täällä palstoilla parjataan.

    • Anonyymi

      Toitsulla lähdetään silloin, kun on pakko ja heti.

    • Anonyymi

      Kyllä mun tojossa se luukku on aina mittarin puolella. Kun pysäyttää asemalla, niin luukku löytyy aina kuljettajan puolelta ja siitä on lyhyt matka automaatille ja letkukin on ihan käden ulottuvilla. Se on hyvin looginen sijoittelu !
      Jos germaanit tekee kaiken vaikeesti ja laittaa luukun sinne toiselle puolelle, niin se vain vaikeuttaa tankkausta ja on pelkästään germaanien suunnaton häpeä.

      • Anonyymi

        Luukku on oikealla puolella kaikissa muissa autoissa paitsi japsien riisikipoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luukku on oikealla puolella kaikissa muissa autoissa paitsi japsien riisikipoissa.

        On se luukku oikealla puolella myös riisikipoissa, kun riisikippoa käytetään alkuperäisessä kotimaassaan.

        Piti lisätä tämä "alkuperäinen", koska nykyisessä kotimaassa, Turkissa, taitaa olla oikeanpuoleinen liikenne.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikse ole ihan sama toyotissa millä puolella se luukku on. Eihän sitä tarvii. Toyotathan ovat itselataavia, eli myös bensa lataantuu tankkiin ihan itsestään.

      • Anonyymi

        Jostain kumman syystä niitä hybriitti tojotia näkee kuitenkin aika usein huolto-asemilla lataamassa bensaa tankkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain kumman syystä niitä hybriitti tojotia näkee kuitenkin aika usein huolto-asemilla lataamassa bensaa tankkiin.

        Oisko niissä joku vika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko niissä joku vika

        Suottaapihan tuo olla joku vikamoodi päällä toijjotissa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain kumman syystä niitä hybriitti tojotia näkee kuitenkin aika usein huolto-asemilla lataamassa bensaa tankkiin.

        Minä olen nähnyt hypriitti toiootan, jossa konepelti = tankkausluukku.

        Varis kaasukäyttöiseksi muunnettuna. Tankkausliitin konepellin alla ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suottaapihan tuo olla joku vikamoodi päällä toijjotissa !

        Älä hölmö yritä olla savolainen! Paljastuit feikiksi 1. tavussa!


    • Anonyymi

      Polttoainemittarissa oleva nuoli osoittaa, kummallako puolella täyttöaukko on.

      On joitain Japanilaisautoja, joissa polttoaineen täyttöluukku onkin oikealla puolella, esim.1982-86 Nissan Sunny, muistaakseni 2 ensimmäistä Mazda 3:n sukupolvea, ja lienee muitakin.

      • Anonyymi

        Subaruissa on oikealla puolella bensatankin täyttöluukku ja Nissan Qaskaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subaruissa on oikealla puolella bensatankin täyttöluukku ja Nissan Qaskaissa.

        Kasvain mainittu.

        Se onkin loistoesimerkki siitä,mitä vääräkätinen suunnittelu aiheuttaa.

        Sisäilmansuodatittimen vaihto tehdään jalkatilassa olevan luukun kautta. Kuljettajan jalkatilassa olevan luukun kautta. Tätä ennen pitää polkimet purkaa pois.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy tätä klonkswagen trollia

      • Anonyymi

        Sääliksi käy leluauto trollia, joka joutuu tyytymään toi otaan kun ei muuta saa.


    • Anonyymi

      Minkälainen tampio on kiinnostunut tankkausluukun sijainnista? Onko se joku fetissi?

      • Anonyymi

        Tampiolle tiedoksi, Se on turvallisuus asia. Luukun ei pitäisi sijaita vastaantulevan liikenteen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampiolle tiedoksi, Se on turvallisuus asia. Luukun ei pitäisi sijaita vastaantulevan liikenteen puolella.

        Kuka tampio vauhdissa tankkaa?
        No ehkä luukkufetissin omaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tampio vauhdissa tankkaa?
        No ehkä luukkufetissin omaava.

        Kukapa tässä tankkauksesta on puhunu ??? Mites jos havaitset, että vastaan tulee auto samalla kaistalla niin eikö sitä yleensä väistetä ojan puolelle.?
        Ja kun bensatankissa, putkistosta on pieni paine, ja bensahöyryjä , ja jos törmäys osuu tankkausluukun kohdalle niin kipinöitähän siitä yleensä syntyy ja tyhmäkin tajuaa mitä siitä seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa tässä tankkauksesta on puhunu ??? Mites jos havaitset, että vastaan tulee auto samalla kaistalla niin eikö sitä yleensä väistetä ojan puolelle.?
        Ja kun bensatankissa, putkistosta on pieni paine, ja bensahöyryjä , ja jos törmäys osuu tankkausluukun kohdalle niin kipinöitähän siitä yleensä syntyy ja tyhmäkin tajuaa mitä siitä seuraa.

        Taivaskin voi pudota päähäsi, käytäthän kypärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampiolle tiedoksi, Se on turvallisuus asia. Luukun ei pitäisi sijaita vastaantulevan liikenteen puolella.

        Kuka tankaa autoa liikenten seassa bensakanisterilla

        Ei mulla ainakaan oo kanisterii.

        Eikähän hinuri setä hae au y on.

        Itse tankkaan aina kun se keltainen lamppu syttyy .sitten se sammuu eikämauto sammu
        Helpoa kuin tankauskorkin löytyminen .tojosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tankaa autoa liikenten seassa bensakanisterilla

        Ei mulla ainakaan oo kanisterii.

        Eikähän hinuri setä hae au y on.

        Itse tankkaan aina kun se keltainen lamppu syttyy .sitten se sammuu eikämauto sammu
        Helpoa kuin tankauskorkin löytyminen .tojosta

        > Kuka tankaa autoa liikenten seassa bensakanisterilla

        Tojohönö, jonka "ei ikinä mitään vikaa" ritsassa ei bensamittari toimi. Se ei ole vika, vaan ominaisuus, kuten ruostereijätkin.


    • Anonyymi

      Enemmän haittaa se miten takapenkit kaatuu.
      Kuskin takana olisi hyvä olla se 40 ja kartturin puolella se 60 kaatuva osa selkänojaa.
      Omassa autossa just 60 osa on kuskin takana ja 40 osa oikealla.
      Parasta tietysti olisi jos kaatuis 40 20 40 osissa joka maassa.
      En tiedä miten tojon penkit kaatuu, mutta omassani on tuo ongelma.
      Kerran ku piti jotai isompaa huonekalua lastata kyytiin ni huomasin.

      • Anonyymi

        Minun Tojossa kaatuu 35-30-35 osissa.


    • Anonyymi

      Minä saan aina pierukohtauksen VW kotteroissa.

      • Anonyymi

        Tunnustit siis, että ajat VW:llä. Minä saan aina naurukohtauksen kun näen Toy... Leluotan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustit siis, että ajat VW:llä. Minä saan aina naurukohtauksen kun näen Toy... Leluotan !

        Voi että, voi olla lapsonen lapsellinen inttäjä ja oljenkorret finaalissa. Kyllä mun Transportterissa tankin luukku on vasemmalla puolella heti kuskin oven takana ja muovinen tankkikin vielä kuskin kohdalla auton alla. Ei sekylläkään ole mikään suurin ongelma ollut sen auton kanssa. Onkohan tehty Japanissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että, voi olla lapsonen lapsellinen inttäjä ja oljenkorret finaalissa. Kyllä mun Transportterissa tankin luukku on vasemmalla puolella heti kuskin oven takana ja muovinen tankkikin vielä kuskin kohdalla auton alla. Ei sekylläkään ole mikään suurin ongelma ollut sen auton kanssa. Onkohan tehty Japanissa?

        Lapselliselle inttäjälle: Pakut ei oo henkilöautoja. Niissä tavaratilan liuku-ovi vie tilaa oikealla puolella, joten on aika luonnollista että polttoaineluukku vasemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapselliselle inttäjälle: Pakut ei oo henkilöautoja. Niissä tavaratilan liuku-ovi vie tilaa oikealla puolella, joten on aika luonnollista että polttoaineluukku vasemmalla.

        Ei se taida ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapselliselle inttäjälle: Pakut ei oo henkilöautoja. Niissä tavaratilan liuku-ovi vie tilaa oikealla puolella, joten on aika luonnollista että polttoaineluukku vasemmalla.

        Mulla on liukuovet molemmilla puolilla ja tankin luukku vasemmalla. Eikö olekkin ihmeellinen asia


    • Anonyymi

      Ojaan ajettaessa ei valu löpöt harakoille eikä roihahda liekkeihin?🤪🤪🤪

      • Anonyymi

        Meneppäs nyt jo rassaamaan sitä helkamaraisuasi kun siinä se tankin luukku on ihan keskellä ja jätä nämä aikuisten jutut viisaampien murheiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneppäs nyt jo rassaamaan sitä helkamaraisuasi kun siinä se tankin luukku on ihan keskellä ja jätä nämä aikuisten jutut viisaampien murheiksi.

        Nyt otti tojohönö lämpöä ihan asiallisesta kommentista. Vrt. miten tohlolle kävi TM talvitestissä.


    • Anonyymi

      TOYOTA ON TEHTY OHITTAMISTA VARTEN - SILLOIN BENSALUUKKU ON PIENTAREEN PUOLELLA. Bensamittarilla on myös kätevämpää, kun kuskin ei tartte rueta kiertelemään autoa tankatessa.

      • Anonyymi

        Ei tartte rueta,ei!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Lapselliselle inttäjälle: Pakut ei oo henkilöautoja. "

        Kaikissa autoissa kuljetetaan henkilöitä. Pakuissa yleensä kolmelle on paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapselliselle inttäjälle: Pakut ei oo henkilöautoja. "

        Kaikissa autoissa kuljetetaan henkilöitä. Pakuissa yleensä kolmelle on paikka.

        Pakettiauto = Tavarankuljetukseen tarkoitettu auto, jossa ei saa olla muualla kuin kuljettajan vieressä henkilöpaikkoja.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakettiauto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapselliselle inttäjälle: Pakut ei oo henkilöautoja. "

        Kaikissa autoissa kuljetetaan henkilöitä. Pakuissa yleensä kolmelle on paikka.

        > Kaikissa autoissa kuljetetaan henkilöitä. Pakuissa yleensä kolmelle on paikka.

        Tojolootissa kuljetetaan kääpiöitä. Kantavuus ei kaikissa malleissa riitä 5 aikuiselle matkatavaroille. Tätä on yritetty peitellä mm. virheellisesti lasketulla omamassalla, johon pitäisi sisältyä 70 kg painoinen kuljettaja. TM farkkuvertailussa tämä paljastui valheeksi.

        Ilmenee myös siitä, että jouset pohjaa hidastetöyssyissä, jos takapenkilläkin on aikuisia matkustajia.

        Tojolootia voi siis kutsua kääpiöautoiksi.


    • Anonyymi

      Miksi se luukku ei vaan voisi kaikissa autoissa olla oikealla puolella minne se kuuluu!? Luukku väärällä puolella saa wokkipannukuskit haastamaan riitaa bensapumpulla! Paha tota haastetta ottaa oikeusvaltiossa vastaan ku ite joutuu oikeudessa maskumieheksi teron uhriutuessa!

      • Anonyymi

        "Miksi se luukku ei vaan voisi kaikissa autoissa olla oikealla puolella minne se kuuluu!"
        Kuinka niin "kuuluu? Onko ihan jokin laki tai asetus säädetty? Ihan kätevää minusta että on samalla puolella kuskin oven kanssa, ei tarvi kierrellä autoa. Ei mikään mittarikenttä ole missään kadun varressa. Kätevää kun ajaa mittarin viereen ja tankkaa kiertämättä autoa. Ei tämä enää tunnu olevan edes röllin oljenkorsi vaan suorastaan hätähuuto suhmuroinnin syvästä ahdingosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi se luukku ei vaan voisi kaikissa autoissa olla oikealla puolella minne se kuuluu!"
        Kuinka niin "kuuluu? Onko ihan jokin laki tai asetus säädetty? Ihan kätevää minusta että on samalla puolella kuskin oven kanssa, ei tarvi kierrellä autoa. Ei mikään mittarikenttä ole missään kadun varressa. Kätevää kun ajaa mittarin viereen ja tankkaa kiertämättä autoa. Ei tämä enää tunnu olevan edes röllin oljenkorsi vaan suorastaan hätähuuto suhmuroinnin syvästä ahdingosta.

        Onko ihan jokin laki tai asetus säädetty?
        Autonvalmistajat (myös Japanissa) ovat yhdessä päättäneet että luukku sijaitsee pientareen puolella turvallisuus-syistä.

        Tojota ei ole vaan jaksanut vaihtaa puolta euroopailiin kosliinsa. Nissan on vaihtanut ainaki Qasgaihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihan jokin laki tai asetus säädetty?
        Autonvalmistajat (myös Japanissa) ovat yhdessä päättäneet että luukku sijaitsee pientareen puolella turvallisuus-syistä.

        Tojota ei ole vaan jaksanut vaihtaa puolta euroopailiin kosliinsa. Nissan on vaihtanut ainaki Qasgaihin.

        Kuinka niin "yhdessä päättäneet?" olisiko sinulla jokin linkki siitä "yhdessä päättämisestä?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin "yhdessä päättäneet?" olisiko sinulla jokin linkki siitä "yhdessä päättämisestä?"

        Jos olet lukutaitoinen, niin ylempänä MTVuutiset linkissä on mainittu asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet lukutaitoinen, niin ylempänä MTVuutiset linkissä on mainittu asiasta.

        Kerro toki mitä ja ketkä ova yhdessä päättäneet ja mistä kun ei minun lukutaito tai ymmärrys riittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki mitä ja ketkä ova yhdessä päättäneet ja mistä kun ei minun lukutaito tai ymmärrys riittänyt?

        No ei kai sitä suoraan olekkaan mainittu, mutta sivulauseesta voi päätellä : "...Maissa, joissa on vasemmanpuoleinen liikenne, kuten Japanissa, valmistajat ovat päätyneet samaan ratkaisuun,.."

        Eli valmistajat ovat yksimielisesti päätyneet ratkaisuun että luukku asennetaan "ojan puolelle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihan jokin laki tai asetus säädetty?
        Autonvalmistajat (myös Japanissa) ovat yhdessä päättäneet että luukku sijaitsee pientareen puolella turvallisuus-syistä.

        Tojota ei ole vaan jaksanut vaihtaa puolta euroopailiin kosliinsa. Nissan on vaihtanut ainaki Qasgaihin.

        Se tankkausaukko ojan puolella on vaarallinen suistumisonnettomuuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tankkausaukko ojan puolella on vaarallinen suistumisonnettomuuksissa.

        Eli autoa ostaessa kannattaa miettiä, että kummalle puolelle aikoo suistua, ja valita sen mukaan automerkki! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tankkausaukko ojan puolella on vaarallinen suistumisonnettomuuksissa.

        Toyotassa se on vielä vaarallisempi koska bensat valuu pakoputken päälle ja sytyttää auton tuleen.


    • Anonyymi

      Nimenomaan väärällä puolella eli vasemmalla! Alkuperämaassaan Japanissa luukku on siellä missä pitääkin, eli tien reunan puolella.
      Täällä kuljettajan puolella oleva luukku on hankala, koska auto on jätettävä kauemmas mittarista jotta kuljettajan paikalta pääsee ulos ovea kolhimatta ja silloin syödään tilaa viereiseltä mittarilta.

      • Anonyymi

        Minä kyllä olen aina jättänyt reilummin tilaa auton ja mittarin väliin, oli luukku kummalla puolen tahansa. Kyllä siellä asemilla tilaa on.

        Mutta kyllä joidenkin on pakko tehdä jokaisesta asiasta ongelma.
        Jos ei vasemman puoleinen bensaluukku käy niin mitä sitä palstalla itkemään. Ei kai kukaan pakottanut pikkuvaavia ostamaan autoa vastoin tahtoa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä olen aina jättänyt reilummin tilaa auton ja mittarin väliin, oli luukku kummalla puolen tahansa. Kyllä siellä asemilla tilaa on.

        Mutta kyllä joidenkin on pakko tehdä jokaisesta asiasta ongelma.
        Jos ei vasemman puoleinen bensaluukku käy niin mitä sitä palstalla itkemään. Ei kai kukaan pakottanut pikkuvaavia ostamaan autoa vastoin tahtoa??

        Näkyy olevan tojojunteillakin ongelmia skodapalstalla vaikka eivät edes omista skodaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan tojojunteillakin ongelmia skodapalstalla vaikka eivät edes omista skodaa.

        Oikeassa autossa luukku on molemmilla puolin.

        t. tifoso


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa autossa luukku on molemmilla puolin.

        t. tifoso

        Oikeanpuoleisessa liikenteessä bensaluukun pitää olla oikealla. Ja vasemmanpuoleisessa vasemmalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeanpuoleisessa liikenteessä bensaluukun pitää olla oikealla. Ja vasemmanpuoleisessa vasemmalla.

        Miksi? Minulla on Italiassa valmistettu auto ja tankkausluukku kuskin oven lähettyvillä. Todella kätevää kun ei tarvitse kierrellä auton ympäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Minulla on Italiassa valmistettu auto ja tankkausluukku kuskin oven lähettyvillä. Todella kätevää kun ei tarvitse kierrellä auton ympäri.

        Minullakin on Italialainen Fiat ja siinä luukku on oikealla.


    • Anonyymi

      Volvo tankataan. Sivuikkunasta Veli. Hopea tankkaa

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe