Aihe

Toyotissa on väärällä puolella bensaluukku ?

Anonyymi

Toyotat on tehty vasemman puoleista liikennettä varten. Onko kolarissa palovaarallisten leluauto-rumiluksen omistajia täällä ?

44

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tojotissa on väärällä puolella bensaluukku ja oikealla puolella vääräjalkanen kuski.

    • Anonyymi

      Toyotassa nyt on kaikki aivan väärin.

    • Anonyymi

      Kummalla puolella sen pitäisi olla. Nyt näkyy olevan kuljettajan puolella, samalla puolella kun hybridi-vokkeloiden latauspistoke

      • Anonyymi

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.

        Ihailtavaa katsoa kun typerykset leikkivät asiantuntijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailtavaa katsoa kun typerykset leikkivät asiantuntijaa.

        Ihailtavaa katsoa kun typerys ei tiedä faktoja. Vastaisitko kysymykseen, miksi Japanissa kaikissa tojotissa bensaluukku on apukuskin puolella mutta Suomessa ei ole ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailtavaa katsoa kun typerys ei tiedä faktoja. Vastaisitko kysymykseen, miksi Japanissa kaikissa tojotissa bensaluukku on apukuskin puolella mutta Suomessa ei ole ?

        Vastaa apina itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!

        Älä nyt ihmeessä kyseenalaista palstan asiantuntijoiden kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!

        Palstan asiantuntijat kyllä tietävät mikä on vaarallista ja mikä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen apukuski? Jos tarvitset apukuskin, niin ainakin muiden turvallisuussyistä on parempi lopettaa autoilu. Ja mitä ihmeen väliä millä puolella se tankin korkki on? Ei mitään!

        Mikä ihmeen "apukuski" :D ? Soon repsikka. Jumankauta nääs, taas yhren kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen "apukuski" :D ? Soon repsikka. Jumankauta nääs, taas yhren kerran.

        Ollaanpa tarkkoja suomen kiälen kanssa ... ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspistoke on eri asia kuin bensan tai diisselin tankkausluukku, joka pitää olla turvallisuussyistä apukuskin ja pientareen puolella.

        Ai kauheeta! Pitääkö suurin osa pakettiautoista romuttaa kun niissä on yleisesti polttoaineen tankkausaukko kuljettajan ovenpielessä.

        Ei tankkausaukon sijainti vaikuta yhtään mitään edes kolaritapauksessa, polttoainetankki on aina auton alla tai sisällä, yleensä melko keskellä.

        Isompi riesa on Toyotan maastureissa kun peräoven saranat on väärällä puolella niin lastattaessa kadun laidassa joutuu aina kiertämään avoimen oven. Sama kyllä koskee myös muitakin japanilaismaastureita. Hassuinta on se että vaikka ohjauspyörä voidaan vientiautoihin rakentaa vasemmalle puolelle ja jopa kojelautakin muokataan sen mukaisesti, niin tuota huomattavasti helpompaa oven rakennetta ei haluta vaihtaa (säästöä se on pienikin säästö).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai kauheeta! Pitääkö suurin osa pakettiautoista romuttaa kun niissä on yleisesti polttoaineen tankkausaukko kuljettajan ovenpielessä.

        Ei tankkausaukon sijainti vaikuta yhtään mitään edes kolaritapauksessa, polttoainetankki on aina auton alla tai sisällä, yleensä melko keskellä.

        Isompi riesa on Toyotan maastureissa kun peräoven saranat on väärällä puolella niin lastattaessa kadun laidassa joutuu aina kiertämään avoimen oven. Sama kyllä koskee myös muitakin japanilaismaastureita. Hassuinta on se että vaikka ohjauspyörä voidaan vientiautoihin rakentaa vasemmalle puolelle ja jopa kojelautakin muokataan sen mukaisesti, niin tuota huomattavasti helpompaa oven rakennetta ei haluta vaihtaa (säästöä se on pienikin säästö).

        Nythän tällä luukkuasialla ei enää ole samaa merkitystä kuin ennen, koska auton saa viime kesäkuusta saakka pysäköidä kummalle puolelle tietä tahansa.


    • Anonyymi

      tiedätkö miksi se toyotan bensa - luukku on aina vasemmassa,katsos kun omistaja on aina oikeassa.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ihan oikealla puolella on. Turvallisuuden ja käytännönkannalta.
      Lyhinmatka kuljettajalla ja autosta noustaan tankkaan suoraan pumpulle.
      Ei tarvitse varoa asemalla koheltajia puolisokeita.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut useita saksalaisia ja japanilaisia autoja. Olen niin kauan ajellut Tojotalla, että bensaluukun sijainti kuskin puolella tuntuu jotenkin luontevammalta ja mukavammalta.

        Kun menen tankkaamaan saksalaista autoa, niin ajan vaistomaisesti auton aina mittarin väärälle puolelle, ja sen jälkeen suustani kuuluu kirosanoja, koska saksalainen on laittanut bensaluukun väärälle puolelle. Tottumus on toinen luonto. Turvallisuuden kannalta asialla ei tietenkään ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut useita saksalaisia ja japanilaisia autoja. Olen niin kauan ajellut Tojotalla, että bensaluukun sijainti kuskin puolella tuntuu jotenkin luontevammalta ja mukavammalta.

        Kun menen tankkaamaan saksalaista autoa, niin ajan vaistomaisesti auton aina mittarin väärälle puolelle, ja sen jälkeen suustani kuuluu kirosanoja, koska saksalainen on laittanut bensaluukun väärälle puolelle. Tottumus on toinen luonto. Turvallisuuden kannalta asialla ei tietenkään ole mitään merkitystä.

        Bensa-asemilla ajetaan yleensä mittarin vasemmalle puolelle kuten liikenteessäkin.
        Niissä maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne ajetaan mittarin oikealle puolelle. Näin myös Japanissa. Suomessa ja Euroopassa myytäviin Tojotiin ei ole kustannusyistä vaihdettu bensatankin luukkua oikealle puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut useita saksalaisia ja japanilaisia autoja. Olen niin kauan ajellut Tojotalla, että bensaluukun sijainti kuskin puolella tuntuu jotenkin luontevammalta ja mukavammalta.

        Kun menen tankkaamaan saksalaista autoa, niin ajan vaistomaisesti auton aina mittarin väärälle puolelle, ja sen jälkeen suustani kuuluu kirosanoja, koska saksalainen on laittanut bensaluukun väärälle puolelle. Tottumus on toinen luonto. Turvallisuuden kannalta asialla ei tietenkään ole mitään merkitystä.

        Suurimmassa osassa autoista on bensatankin täyttöluukku oikealla puolella. Japanilaisia riisikippoja, joissa luukku vasemmalla on vähemmin liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Pakuissa melkein kaikiissa ihan oikeallavasemmalla puolella.
        Ja mikä ihmeellisintä kuorma-autoissa voi olla molemmilla puolilla.


    • Anonyymi

      Totta. Itsekin jouduin peruutushommiin. Toki sen jo nyt tietää, ja kaikki on OK. Haitta on vähäinen, jos siinä on kaikki. Toistaiseksi näin on. Toitsukaan ei ole täydellinen.

    • Anonyymi

      Hyvä se tuntuu silti olevan, vaikka paljon sitä täällä palstoilla parjataan.

    • Anonyymi

      Toitsulla lähdetään silloin, kun on pakko ja heti.

    • Anonyymi

      Kyllä mun tojossa se luukku on aina mittarin puolella. Kun pysäyttää asemalla, niin luukku löytyy aina kuljettajan puolelta ja siitä on lyhyt matka automaatille ja letkukin on ihan käden ulottuvilla. Se on hyvin looginen sijoittelu !
      Jos germaanit tekee kaiken vaikeesti ja laittaa luukun sinne toiselle puolelle, niin se vain vaikeuttaa tankkausta ja on pelkästään germaanien suunnaton häpeä.

      • Anonyymi

        Luukku on oikealla puolella kaikissa muissa autoissa paitsi japsien riisikipoissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikse ole ihan sama toyotissa millä puolella se luukku on. Eihän sitä tarvii. Toyotathan ovat itselataavia, eli myös bensa lataantuu tankkiin ihan itsestään.

      • Anonyymi

        Jostain kumman syystä niitä hybriitti tojotia näkee kuitenkin aika usein huolto-asemilla lataamassa bensaa tankkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain kumman syystä niitä hybriitti tojotia näkee kuitenkin aika usein huolto-asemilla lataamassa bensaa tankkiin.

        Oisko niissä joku vika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko niissä joku vika

        Suottaapihan tuo olla joku vikamoodi päällä toijjotissa !


    • Anonyymi

      Polttoainemittarissa oleva nuoli osoittaa, kummallako puolella täyttöaukko on.

      On joitain Japanilaisautoja, joissa polttoaineen täyttöluukku onkin oikealla puolella, esim.1982-86 Nissan Sunny, muistaakseni 2 ensimmäistä Mazda 3:n sukupolvea, ja lienee muitakin.

      • Anonyymi

        Subaruissa on oikealla puolella bensatankin täyttöluukku ja Nissan Qaskaissa.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy tätä klonkswagen trollia

      • Anonyymi

        Sääliksi käy leluauto trollia, joka joutuu tyytymään toi otaan kun ei muuta saa.


    • Anonyymi

      Minkälainen tampio on kiinnostunut tankkausluukun sijainnista? Onko se joku fetissi?

      • Anonyymi

        Tampiolle tiedoksi, Se on turvallisuus asia. Luukun ei pitäisi sijaita vastaantulevan liikenteen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampiolle tiedoksi, Se on turvallisuus asia. Luukun ei pitäisi sijaita vastaantulevan liikenteen puolella.

        Kuka tampio vauhdissa tankkaa?
        No ehkä luukkufetissin omaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tampio vauhdissa tankkaa?
        No ehkä luukkufetissin omaava.

        Kukapa tässä tankkauksesta on puhunu ??? Mites jos havaitset, että vastaan tulee auto samalla kaistalla niin eikö sitä yleensä väistetä ojan puolelle.?
        Ja kun bensatankissa, putkistosta on pieni paine, ja bensahöyryjä , ja jos törmäys osuu tankkausluukun kohdalle niin kipinöitähän siitä yleensä syntyy ja tyhmäkin tajuaa mitä siitä seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa tässä tankkauksesta on puhunu ??? Mites jos havaitset, että vastaan tulee auto samalla kaistalla niin eikö sitä yleensä väistetä ojan puolelle.?
        Ja kun bensatankissa, putkistosta on pieni paine, ja bensahöyryjä , ja jos törmäys osuu tankkausluukun kohdalle niin kipinöitähän siitä yleensä syntyy ja tyhmäkin tajuaa mitä siitä seuraa.

        Taivaskin voi pudota päähäsi, käytäthän kypärää.


    • Anonyymi

      Enemmän haittaa se miten takapenkit kaatuu.
      Kuskin takana olisi hyvä olla se 40 ja kartturin puolella se 60 kaatuva osa selkänojaa.
      Omassa autossa just 60 osa on kuskin takana ja 40 osa oikealla.
      Parasta tietysti olisi jos kaatuis 40 20 40 osissa joka maassa.
      En tiedä miten tojon penkit kaatuu, mutta omassani on tuo ongelma.
      Kerran ku piti jotai isompaa huonekalua lastata kyytiin ni huomasin.

    • Anonyymi

      Minä saan aina pierukohtauksen VW kotteroissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vasuriskootassa on bensaluukku ojan puolella ja skodisti kiertää aina auton toiselle puolelle tankatessaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleille ei pitäisi nauraa mutta nyt naurattaa

      Norjan johtava koronakieltäjä sairastui koronaan ja kuoli https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fbbd4cec-3688-4113-9424-bbd5d9c5a3c8
      Maailman menoa
      438
      9406
    2. Maisa sairaalassa

      https://aijaa.com/JHObE3 Nonni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      8498
    3. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

      Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      4778