Muutto omilleni

Anonyymi

Olen 18-vuotias lukiolainen ja haluaisin muuttaa omilleni. Minulla ei ole vielä töitä, mutta etsin aktiivisesti. Minulle on kertynyt säästöjä vähän vajaa 10 000 euroa. Asumiskulut (vuokra, vesi...) arviolta noin 500 euroa. Mietinkin, että onko minun järkevää muuttaa omilleni ennen kuin saan töitä. Muuttamisen haluun on omat syynsä. Mietin vain, että kannattaako minun käyttää säästöjäni vielä. Suunnitelma oli käyttää niitä korkeakoulu opiskelu aikaan, mutta pidän välivuoden, joten asun kotipaikkakunnallani vielä reilun vuoden. Enkä haluaisi enää asua vanhempieni luona. Onko antaa mitään vinkkejä? Kiitos jo etukäteen!

3

156

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koska seuraavaksi joku muuttamassa omilleen?

• Anonyymi

Mielestäni sinun ei kannattaisi alkaa tuhlata säästöjäsi vuokraan. Ensin työ, sitten asunto. Riippuen siitä, missä asut, asumisoikeusasunto voisi olla kelpo ratkaisu. Saisit säästöilläsi vanhemman pikku yksiön ja niin säästösi olisi tallessa, vieläpä kasvaisi pientä korkoa. Vuokra olisi vähän huokeampi kuin vuokra-asunnoissa.

• Anonyymi

Tuskin se rahallisesti järkevää on, jos haluat ruveta maksamaan itse omia laskujasi, jos ne nyt maksaa joku muu. Mutta yleensä sitä kyllä omilleen jossain vaiheessa muutetaan ja aletaan itse maksaa.

Säästösi ovat hyvä turva, kun muuttaa omilleen ja niiden todellakin luulisi kannustavan muuttamaan omilleen. Tuollaista summaa ei monellakaan ole omilleen muutettaessa. Tai myöhemminkään. Useimmilla ei ole mitään säästöjä tai edes töitä, vaan tukiasumisella (asumistuella, opintotuella, työttömyystuella, toimeentulotuella) alkaa monen oman asumisen taival. Ja vanhempien tuella.

Sinun tapauksessasi et olisi edes pelkkien tukien varassa, koska omaat säästöjäkin, vaikka töitä ei heti olisikaan. Kysymys on vain siitä, että haluatko itse muuttaa omillesi ja ruveta maksamaan omia kulujasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1369
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      738
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      53
      660
    4. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      659
    5. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      82
      650
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      47
      591
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      133
      587
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51
      582
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      557
    Aihe