Mihin tämä loppuu

Anonyymi

Tyttärellä on asperger ja autismia. Ainakin. Päiväkodista joutui pois, koulukaan ei suju. Tyttö elää tätä hetkeä, ei ota vastuuta mistään. Raivoaa ja rikkoo, puree ja lyö. Jäin kotiin mutta tilanne huononi tytön kanssa kun meillä on 5 lasta ja isovanhemmat tässä. Kaikki energia meni tytön rauhoittamiseen vaikka kotona oli vauvasta kouluikäisen muita lapsia. Haimme hänet aina illalla kotiin ja veimme kouluun. Koulu ei enää pystynyt auttamaan ja ehdotettiin laitossijoitustal mihin tyttökin innostui ajateltuaan että pääsee pois kotoa. Aluksi laitos tuntui hyvältä kunnes tytär alkoi karata, hän alkoi käyttää huumeita ja kertoi joutuneensa miesten kansa seksikokemuksiin hatkamatkoillaan. Tyttö toi huumeita laitokseen. Johtajan mukaan hän ei tottele mitään. Tyttö oli meillä jouluna ja kertoi kuuden laitos kaverin kuolleen huumeisiin. Tämä ei näyttänyt vaikuttavan häneen. Meiltäkin tyttö karkasi mutta päätyi uuden vuoden jälkeen laitokseen. Tytön muoto oli muuttunut. Hänessä on tatuointeja jopa kaulassa ja kaikenlaisia rei'ityksiä. Tukka voi olla lila tai pinkki. Katse on säikky. 2 aborttia tehty. Mutta rakas lapsi hän on. Perhe tavallinen eikä muilla ole samoja ongelmia.

Tekee mieli luovuttaa. Perheemme ja laitos ovat tehneet kaiken mahdollisen lain antamissa puitteissa. Osa laitoksen kasvateista on jopa parantunut. Osa siis kuollut. Tytär on siltä väliltä. Hän tarvitsisi 24/7 oman henkilökohtaisen huoltoryhmän joka vahtisi, kannustaisi, hoitaisi jopa pesisi ja pukusi hänet. Lapsi maksaa varmasti yhteiskunnalle miljoonia. Miten tää loppuu?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuullostaa oudolta henkilölle jolla on autismi mutta oletko itse kysynyt mistä kiikastaa? Raivokohtauksiin saattaa olla ongelmana esim. liian herkät aistit mikä on joillekin autisteille yleistä. Autistit myös yleensä pitävät kaikkea totuutena mitä sanotaan koska he eivät erota valhetta totuudesta. Hän on voinut myös päätyä väärään seuraan, kuulemma ainakin tytöt opettelevat muilta käyttäytymismalleja. He saattavat pitää sitä jopa niin normaalina, etteivät ole tajunneet sitä, että useimmat ihmiset käyttäytyvät luonnostaan jollain tapaa eikä sitä ole erikseen tarvinut opetella. Autistit saattavat olla myös erittäin kiinnostuneita joistain tietyistä asioista, oletko koskaan kysynyt mistä oma tyttösi on kiinnostunut? En tiedä miten tuttu häiriö autismi on sinulle tai miten sitä on yritetty käsitellä tyttösi kohdalla mutta olen törmännyt huolestuttaviin kirjoituksiin joissa käy ilmi etteivät autistit välttämättä saa tarvitsemaansa tukea jonka takia he saattavat käyttäytyä ainakin muiden silmissä huonosti kun autismin omaava henkilö vain yrittää selvitä jokapäiväisestä ylikuormittavasta elämästään.

    • Anonyymi

      No me havaittiin heti taaperosta että lapsella on mahdollisesti jotain ongelmia, niin lähdettiin hakemaan heti apua, ja päästiin mukaan erilaisten tukijärjestelmien piiriin niin saatiin tilannetta tasoitettua ja rauhoitettua. Emme kokeneet mitenkään hankalaksi tai vaikeaksi hakea apua, emmekä välittäneet siitä että mitä 'muut' kenties ajattelevat, vaan panostimme lapseen yhdessä perheenä...

      • Anonyymi

        Mulla on adhd ja asperger tod.näk. myös. Tuo voi helpottaa, mutta se vaatisi täysin toisenlaisen ympäristön. Huumeporukat ja muut ovat vihoviimeinen kööri autistille. Olitte typeriä kun sijoititte laitokseen. Omat vanhempani tekivät saman ja pilasivat elämäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on adhd ja asperger tod.näk. myös. Tuo voi helpottaa, mutta se vaatisi täysin toisenlaisen ympäristön. Huumeporukat ja muut ovat vihoviimeinen kööri autistille. Olitte typeriä kun sijoititte laitokseen. Omat vanhempani tekivät saman ja pilasivat elämäni.

        se on sitten jokin piikkilankaleiri jos ei normiyhteiskunta riitä elämisen alustaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe