Minulla on taustalla viisi vuotta kaupallisia loppuun saatettuja opintoja joten kerron teille mitä tarkoitetaan Premiumautolla:
Premiunauto on pelkkä mielikuvan tai mielikuvien tuote.
Käsitys premiumista vaihtelee jo Euroopan sisällä ja vielä enemmän eri puolilla maailmaa. Kriteerit eivät ole yksiselitteisiä. Ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla – toisen premium-tuote voi olla toiselle arkinen tuote. Premium on subjektiivinen käsite, jossa kuluttaja antaa kuviteltua lisäarvoa merkille sen kalliimman hinnan tai mielikuvan perusteella. Mielikuvat premiumista vaihtelevat eri merkkien osalta eri markkina-alueilla.
Premium ja volyymi on markkinoinnin termi, ei kuluttajan. Kuluttajat maksavat selkeää lisähintaa mielikuvasta. Korkea hinta ei aina määrittele korkeaa laatua. Premium on subjektiivinen käsite, jossa kuluttaja antaa kuviteltua lisäarvoa merkille sen kalliimman hinnan tai määrätyn ominaisuuden perusteella.
Vaikka premium-käsite on vakiintunut, sille ei sinänsä ole perusteita. Yleinen käsitys on, että asiakas premiumin valitessaan ostaisi jollain tavalla paremmin viimeistellyn tai arvokkaamman auton. Joskus näin tapahtuukin, mutta yleensä se näkyy vain hinnassa, jonka asiakas maksaa autosta. Katso Tekniikan Maailman 14.5.2014 julkaisemaa suurta nelivetotestiä, siinä Opelin, Audin ja Volvon saamat kouluarvosanat mahtuvat desimaalien sisälle 10 000 - 20 000 euron hintaeroista huolimatta.
Premium-merkeillä ei tosiasiassa enää ole varustelu- tai laatuetua. Vaihtoautojen hinnat Suomessa perustuvat merkin haluttavuuteen uutena huolimatta siitä, onko merkki ihmisten mielessä premium vai ei. Mitään virallista jakoa premium- versus volyymimerkit ei ole olemassa. Luokittelu premiumiin ja volyymimerkkiin tapahtuu jokaisen kuluttajan omassa päässä ja kyseessä on kuluttajan mielessä oleva arvo, mutta markkinoinnilla siihen voidaan vaikuttaa. Kuluttaja lopulta ratkaisee, mitkä ovat premium-autoja.
Totuus ns. premiumautoista
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Huvittavaa tuo usko johonkin premiumautoihin ja se , että joku merkki on muka selvästi muita heikkolaatuisempi. Tänä päivänä kaikki autot ovat lähes yhtä hyviä.
- Anonyymi
No mun ei vaan ole, toiset on parempia ja paremmin tehtyjä.
- Anonyymi
Monesko kerta kun yrität tuota samaa tekstiä uittaa tänne?
Sä mitään ole opiskellut, tai et ainakaan mitään ole oppinut. - Anonyymi
Toyotalla ei ole premiumia. Tässä sen sijaan on premium.
Selitä mitä haluat, ei jutussa valehdella.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/9f1fd918-23b4-491c-9343-3b93dd256c43
Jo pelkkä koeajo on elämys – maailman paras auto lunastaa lupauksensa
Mercedes-Benzin S-sarjalainen etenee suomalaisessa rospuuttokelissä kuin pilven päällä. - Anonyymi
Toyota on huimasti edellä ns. premium-autoja kestävyydessä ja luotettavuudessa.
Muutoinhan ne automerkit ovat hyvinkin tasapäisiä.
Itäautoista kumminkin kannattaa pysytellä kaukana.- Anonyymi
No kun ei ole. Toyota on ruostuvin ja pirusti takaisinkutsuja vaarallisten vikojen ja puutteiden takia. Melu ja epämukavuus ei kuulu premiumiin, eikä halvimmat mahdolliset osat.
- Anonyymi
Itse huomannut premiumin olevan sitä vaikka pakoputkistossa joka on ruostumattomasta ja ei tarvitse huotaa tai vaihtaa ainakaan 200 000km vs ei premiumi jossa pönttö ruostuu joka 30 000km jälkeen yms muita alusta ongelmia ja pelti ruostumisia vs premium jossa materiaalit ja nikden esikäsittely eri luokkaa.
Ostan aina auton uutena ja vaihdan 200 000 tuhannen km paikkeilla ja elämän varrella tullut koettua jo 10 uutta autoa joista noin puolet premiumia ja puolet ei.
Jokainen voi käydä kokeilemassa premiumin ja ei premiumin jossa 200 000km ja huomata eron premiumin eduksi, premium on, kuin uusi ei nitise tai natise, ohjaus ja alusta siten ajo ominaisuudet, kuin uudessa, sisuta materiaalit kestäneet hienosti vs tavis auto.
Itselläni premium autot olleet BMW 5 sarjaa 4kpl ja yksi 3 coupe ja ei premiumit Renault x 2kpl, Seat, Toyota, Audi joka mielestäni ei ole volkkaria kummosempi.
Nyt alla ei premiumi sähköauto nissan leaf toista vuotta, aika näyttää mistä se tehty.- Anonyymi
Premium kuluu yhtä lailla.
- Anonyymi
Olet kyllä kovin pihalla.
- Anonyymi
Aloittaja kirjoittaa Toyotan palstalla premiumista, no hei kyllä me sinut Toyotan omapoka tunnistamme näistä epätoivon jutuista.
X - Anonyymi
Toyota premiumia on häiritsevä melu jo kaupunkinopeuksia ajettaessa.
Oikeat premium autot eivät melua häiritsevästi edes moottoritie nopuksilla.- Anonyymi
Silloin kaikkia alle A6 ja 5-sarjan ja E-luokan jää premiumin ulkopuoelle.
Ei joku 3-sarjalainen mitään premiumia ole. itellä oli tuollainen uudesta eikä se todellakaan ollut mitään ihmeellistä paitti se suuntavakaus mikä todella ihmetytti.
- Anonyymi
Melkoisia "kaupallisia" koulutuksia joissa käydään läpi autojen laatumäärityksiä jne... mikähän koulu sellaista järjestää.
- Anonyymi
Viisi vuotta kaupallista koulutusta ja sen jälkeen viisi vuotta työttömyyttä?
- Anonyymi
Tällaisia aloituksen kaltaisia kirjoituksia ei pidä julkaista, Minä haluan elää omassa uskon ja kuvitelmien harhaisessa maailmassani, Minulla on premium kun minua kiusattiin koulussa. Ostin sen velaksi ja minulla on vaikeuksia velan maksamisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783945
- 2013052
- 253010
- 492838
- 242784
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412525Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2912396Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2252084Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241987- 441947