Aihe

Totuus ns. premiumautoista

Anonyymi

Minulla on taustalla viisi vuotta kaupallisia loppuun saatettuja opintoja joten kerron teille mitä tarkoitetaan Premiumautolla:

Premiunauto on pelkkä mielikuvan tai mielikuvien tuote.

Käsitys premiumista vaihtelee jo Euroopan sisällä ja vielä enemmän eri puolilla maailmaa. Kriteerit eivät ole yksiselitteisiä. Ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla – toisen premium-tuote voi olla toiselle arkinen tuote. Premium on subjektiivinen käsite, jossa kuluttaja antaa kuviteltua lisäarvoa merkille sen kalliimman hinnan tai mielikuvan perusteella. Mielikuvat premiumista vaihtelevat eri merkkien osalta eri markkina-alueilla.

Premium ja volyymi on markkinoinnin termi, ei kuluttajan. Kuluttajat maksavat selkeää lisähintaa mielikuvasta. Korkea hinta ei aina määrittele korkeaa laatua. Premium on subjektiivinen käsite, jossa kuluttaja antaa kuviteltua lisäarvoa merkille sen kalliimman hinnan tai määrätyn ominaisuuden perusteella.

Vaikka premium-käsite on vakiintunut, sille ei sinänsä ole perusteita. Yleinen käsitys on, että asiakas premiumin valitessaan ostaisi jollain tavalla paremmin viimeistellyn tai arvokkaamman auton. Joskus näin tapahtuukin, mutta yleensä se näkyy vain hinnassa, jonka asiakas maksaa autosta. Katso Tekniikan Maailman 14.5.2014 julkaisemaa suurta nelivetotestiä, siinä Opelin, Audin ja Volvon saamat kouluarvosanat mahtuvat desimaalien sisälle 10 000 - 20 000 euron hintaeroista huolimatta.

Premium-merkeillä ei tosiasiassa enää ole varustelu- tai laatuetua. Vaihtoautojen hinnat Suomessa perustuvat merkin haluttavuuteen uutena huolimatta siitä, onko merkki ihmisten mielessä premium vai ei. Mitään virallista jakoa premium- versus volyymimerkit ei ole olemassa. Luokittelu premiumiin ja volyymimerkkiin tapahtuu jokaisen kuluttajan omassa päässä ja kyseessä on kuluttajan mielessä oleva arvo, mutta markkinoinnilla siihen voidaan vaikuttaa. Kuluttaja lopulta ratkaisee, mitkä ovat premium-autoja.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huvittavaa tuo usko johonkin premiumautoihin ja se , että joku merkki on muka selvästi muita heikkolaatuisempi. Tänä päivänä kaikki autot ovat lähes yhtä hyviä.

      • Anonyymi

        No mun ei vaan ole, toiset on parempia ja paremmin tehtyjä.


    • Anonyymi

      Monesko kerta kun yrität tuota samaa tekstiä uittaa tänne?
      Sä mitään ole opiskellut, tai et ainakaan mitään ole oppinut.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota on huimasti edellä ns. premium-autoja kestävyydessä ja luotettavuudessa.
      Muutoinhan ne automerkit ovat hyvinkin tasapäisiä.
      Itäautoista kumminkin kannattaa pysytellä kaukana.

      • Anonyymi

        No kun ei ole. Toyota on ruostuvin ja pirusti takaisinkutsuja vaarallisten vikojen ja puutteiden takia. Melu ja epämukavuus ei kuulu premiumiin, eikä halvimmat mahdolliset osat.


    • Anonyymi

      Itse huomannut premiumin olevan sitä vaikka pakoputkistossa joka on ruostumattomasta ja ei tarvitse huotaa tai vaihtaa ainakaan 200 000km vs ei premiumi jossa pönttö ruostuu joka 30 000km jälkeen yms muita alusta ongelmia ja pelti ruostumisia vs premium jossa materiaalit ja nikden esikäsittely eri luokkaa.

      Ostan aina auton uutena ja vaihdan 200 000 tuhannen km paikkeilla ja elämän varrella tullut koettua jo +10 uutta autoa joista noin puolet premiumia ja puolet ei.

      Jokainen voi käydä kokeilemassa premiumin ja ei premiumin jossa + 200 000km ja huomata eron premiumin eduksi, premium on, kuin uusi ei nitise tai natise, ohjaus ja alusta siten ajo ominaisuudet, kuin uudessa, sisuta materiaalit kestäneet hienosti vs tavis auto.

      Itselläni premium autot olleet BMW 5 sarjaa 4kpl ja yksi 3 coupe ja ei premiumit Renault x 2kpl, Seat, Toyota, Audi joka mielestäni ei ole volkkaria kummosempi.

      Nyt alla ei premiumi sähköauto nissan leaf toista vuotta, aika näyttää mistä se tehty.

      • Anonyymi

        Premium kuluu yhtä lailla.


      • Anonyymi

        Olet kyllä kovin pihalla.


    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa Toyotan palstalla premiumista, no hei kyllä me sinut Toyotan omapoka tunnistamme näistä epätoivon jutuista.

      X

    • Anonyymi

      Toyota premiumia on häiritsevä melu jo kaupunkinopeuksia ajettaessa.
      Oikeat premium autot eivät melua häiritsevästi edes moottoritie nopuksilla.

      • Anonyymi

        Silloin kaikkia alle A6 ja 5-sarjan ja E-luokan jää premiumin ulkopuoelle.
        Ei joku 3-sarjalainen mitään premiumia ole. itellä oli tuollainen uudesta eikä se todellakaan ollut mitään ihmeellistä paitti se suuntavakaus mikä todella ihmetytti.


    • Anonyymi

      Melkoisia "kaupallisia" koulutuksia joissa käydään läpi autojen laatumäärityksiä jne... mikähän koulu sellaista järjestää.

    • Anonyymi

      Viisi vuotta kaupallista koulutusta ja sen jälkeen viisi vuotta työttömyyttä?

    • Anonyymi

      Tällaisia aloituksen kaltaisia kirjoituksia ei pidä julkaista, Minä haluan elää omassa uskon ja kuvitelmien harhaisessa maailmassani, Minulla on premium kun minua kiusattiin koulussa. Ostin sen velaksi ja minulla on vaikeuksia velan maksamisessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

      Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      6236