Gopro timelapse

Anonyymi

G hero 3 ja gopron oma softa.
Timelapse videon teko onnistuu muuten hyvin, mutta videosta tulee nykivä.
Miten tätä saa nopeutettua jotta kuvan vaihtumisesta tulee saumaton nätti video?

5

1685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitää nostaa kuvien esitystaajuutta, ruutua/sekuntti. Tapahtumat seuraa silloin nopeammin ja video näyttää sujuvammalta.
      Kokeile eri nopeuksia ja valitse sopivin.
      Gopro sovellutus on minulle tuntematon, enkä osaa antaa yksityiskohtaisia neuvoja.

• Anonyymi

Joittenkin kameroitten intervallikuvauksessa on sellainen omituinen piirre, että ne ottavat muutaman kuvan purskeen säädetyin väliajoin. Jos nyt kamera ottaa vaikka 2 kuvaa X sekunnin välein, ja tämä esitetään nopeudella 25 kuvaa sekunnissa, tulee "todelliseksi" kuvanopeudeksi 12,5 kuvaa sekunnissa (oikeastaan siis aina kaksi 1/25 nopeuden ruutua, melkein samaa, sitten x sekunnin kuvattu 1/25 pari jne).

Toisaalta intervallikuvatusta videosta tulee helposti nykivän oloista jos tapahtumat etenevät kovin kiivasta tahtia. Kuvaa varmasti riittävän tihein välein ja nopeuta tarvittaessa editissä, ei vaikuta laatuun, pudottaa vain ylimääräiset framet välistä pois.

• Anonyymi

Varsinkin jos kamera on paikallaan, niin liike-epäterävyys pienentää nykimistä. Goprossa valotusaikaa saa pidennettyä ainakin harmaasuodattimella.

• Anonyymi

Riistakameran kuvat ovat hitaita katsoa, kun jokainen oksan liike kuvataan tunnollisesti. Mikä lukulaite näyttäisi kuvat videona, joka pysäytettäisiin mielenkiintoisempaa katsottavaa ilmaantuessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riistakameran kuvat ovat hitaita katsoa, kun jokainen oksan liike kuvataan tunnollisesti. Mikä lukulaite näyttäisi kuvat videona, joka pysäytettäisiin mielenkiintoisempaa katsottavaa ilmaantuessa?

Ainakin paremmissa riistakaneroissa liiketunnistimen herkkyyttä voi säätä. Myös kameran sijoituspaikka ja suuntaus vaikuttavat asiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2364
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1537
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1290
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      830
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      742
    Aihe