Byrokratia lisää kustannuksia eli kuntaverot nousee ja kun se on tasavero niin siinä "pelissä" häviää pienituloiset.
Valtionavustuksia voidaan lisätä "köyhille" kunnille, sekä tarvittaessa nostaa ansiotulo ja pääomatulojen verotusta maksukyvyn mukaan se olisi järkevin tapa jakaa hyvinvointia koko suomeen.
Muistan kun veroäyri / veroprosentti oli noin 12 nyt se on melkein puolet enemmän, mitä olen sillä saanut, likaviemärin ja sadevesiviemärin kadulle ja kun kiinteistöveroa on myös nostettu niin ihmettelen mihin verorahat häviävät.
Kaksoiskuntalaisuus lisää byrokratiaa
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kaksois-kuntalaisuuden kärki on RKP.
RKP on puolue joka pitää "hävittää" se on liian kallis ylläpitää, jos he tulisivat omillaan toimeen niin se lisäisi tasa-arvoa suomessa.
Elävät "kuulemma" kauemmin kuin suomenkieliset, eli heitä pitää elättää kauemmin kuin suomenkielisiä.- Anonyymi
Niin ja kaiken voi tarkistaa lehdistä.
Kaksikielisen suvun suomenkielisenä jotka ovat asuneet suomessa jo satoja vuosia, jos haluaisin ruotsalaiseksi muuttaisin ruotsiin.
- Anonyymi
Vaatimus maksaa veroja kahteen kuntaan on tarpeeton ja byrokratiaa lisäävä. Kuntavero... Kaksoiskuntavero... Maakuntavero... Valtionvero... Lisää väkeä töihin Hallintoon ja veroista ne paikat maksetaan.
Kahden talon lämmittäminen läpi vuoden ei vähennä ympäristöongelmia.- Anonyymi
Hyvä keino pumpata rahaa nääntyviin kuntiin.
- Anonyymi
Olen edelleen samaa mieltä ei se kuukaudessa muuksi muutu.
Kulttuurille urheilulle ja muille harrastuksille voidaan laittaa erillinen kannatus vero sitten todella nähdään ketkä niistä haluaa maksaa ei kaikkea voi vaatia sellaisilta joilla ei mitään kiinnostusta kaikenlaisiin hupuukeihin kun pitäisi päästä lääkäriin. - Anonyymi
Kaksoiskuntalaisuus on sitä nykyihmisten höpötystä. Kun pöytään lyödään pienen kunnan verot, jotka ovat paljon korkeammat kuin pääkaupunkiseudun ja muut vaatimukset esim. mökin tasosta jo hymyt hyytyvät.
Kesämökit ovat nyt toimineet koronan pakopaikkoina, pienemmillä paikkakunnilla.
Etätyöt eivät ole terveellisiä ihmiselle jatkuvana, silloin tällöin on sopivampaa. Jatkossa ei tule enää lapsille etäkoulua, joten mökkeily myös vaikeutuu. Koulun käynti siellä ja täällä, ei tietenkään ole järkevää, kun kyseessä on lapsi tai nuori. Vaalien lähestyessä mikään puolue ei ole vahvasti ottanut kaksoiskuntalaisasiaa ajaakseen, koska tiedossa on paljon asioita menneestä mihin se kaatuu. Kesäpaikan taso varusteineen on yksi, toinen on verotus ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O381950Taas pedofiliatuomio Haapaveelle
Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot391526Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn601495Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1731386Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok681229Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81211Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti19906- 58858
Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?13844Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla
Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee14815