Minkä ikäisenä gynelle

Anonyymi

Mä oon 14 ja mun menkat ei oo alkanu. Mietin vaan että milloin mä meen gynelle ja ku mä en enää oo neitsyt ni miten selitävn sen mun vanhemmille?? Voiko neitsyys mennä vaikka urheilis tai voiko se mennä jostain luonnollisesta??

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuule kulta pieni neitsyys menee silloin kun on ollut yhdynnässä.Neitsyys ei voi mennä urheillessa.Vaikka kyllähän se seksi urheilusta voi mennä jos oikein hikoillaan.

    • Anonyymi

      No 9 kuukauden kuluttua sitten selität kun sulla on pieni käärö sylissä.

    • Anonyymi

      Siis ovatko menkkasi alkaneet aiemmin ja jääneet pois, vai eivätkö ne ole ikinä alkaneetkaan? Jos epäilet raskautta, niin raskaustestejä saa ostaa marketeista, eivätkä ne edes kovin paljoa maksa.

      En tiedä, miten koululaisilla terveydenhuollon asiat menevät. Osa asioista menee ilmeisesti kouluterveydenhuollon kautta. Jos teillä on kouluterveydenhoitaja tavoitettavissa, käy hänen juttusilla.

      Normaalitilanteessa ei ole mitään pakkoa käydä gynekologilla, ellei jotain gynekologisella alueella ilmenevää oiretta ole. Gynekologisen tutkimuksen pystyy tekemään myös vaikkapa terveyskeskuslääkäri, ja se tulee halvemmaksikin kuin yksityisellä gynekologilla käynti.

      Jos epäilet raskautta, niin sinun pitäisi käydä mahdollisimman pian jonkun terveydenhuoltoalan ihmisen juttusilla, jotta asian hoitaminen pääsee aluilleen. Ja vaikket olisikaan raskaana, niin voi olla hoidettavia asioita. Jos ehkäisystä ei ole seksin aikana huolehdittu, on sukupuolitautien tartunta myös mahdollinen.

      Ennen uskottiin, että naisella on "immenkalvo". Nykyään puhutaan immenrenkaasta. Eli pelkästään alapäätä katsomalla ei voi varmaksi sanoa, onko tyttö tai nainen harrastanut seksiä. Immenrengas venyy, joten teknisesti neitsyys saattaa olla tallella, vaikka olisikin harrastanut seksiä. Itselläni ei ole lapsia, vaikka olen keski-iässä. Immenrengasta näkyy yhä edelleen. Synnyttäneellä naisella alapää on jo erinäköinen kuin synnyttämättömällä.

      Mietin sitäkin, missä tilanteessa olet päätynyt harrastamaan seksiä, jos siis olet ollut yhdynnässä. Onko joku pakottanut tai painostanut sinua? Olet alaikäinen. Sinun olisi uskallettava puhua asiasta jonkun itsellesi tärkeän luotettavan aikuisen kanssa (mummo, kummitäti, äiti, kouluterkkari, nuorten auttava puhelin?). Etenkin jos tilanne on se (saatoin ymmärtää väärin), että 1) kuukautisesi eivät ole alun perinkään vielä alkaneet, mutta 2) olet aloittanut jo seksielämäsi. Tilanne vaikuttaa kummalliselta.

      https://www.is.fi/kysy-seksista/art-2000000721933.html

      Googletin vielä nuorten puhelimen ohjeen, sinne voi soittaa ilmaiseksi:

      https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/

      Toivottavasti asiasi järjestyvät!

    • Anonyymi

      Neitsyyden menettämistä ei voi nähdä kasvoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe