Huittisten

aikuiskoulutus

keskus. Onko moni ollu siellä yhdistelmäajoneuvonkuljettajan (!"#¤% kun on pitkä sana) koulutuksessa?
Millanen paikka niinku tollai yleisesti??
Onko vaikee päästä???
Entä onko hajuu missä se asuntopoikien opiskelija-asuntola sijaitsee????
Netist en oo löytäny. Olisin kiinnostunu hakemaan sinne.
Kukaan ei vaan tuolla opiskelu palstalla tuntunu vasataavan niin kyselisin täältä.
Kaunis kiitos näin etukäteen :)

10

4124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuski.

      1995 kävin Huittisissa yhdistelmäkurssin en ollut tyytyväinen opetus aika ylimalkaista esim meitä oli muutamia jotka ei edes ollut ajanut kuorma-autolla kuin autokoulussa niin siitä huolimatta ensimäisenä ajopäivänä otettiin kärryt perään ja tielle, vaikka esitettiin, että jos nyt vaikka ensin tutustuttaisiin autoihin ja vaihteitten käyttöön ilman niitä kärryjä niin ei onnistunut jostain syystä no monella sitten niitä vahinkoja syntyi mm eräskin oppilas käänsi autoa liian jyrkästi no aisahan siinä vääntyi jne juttuja.
      Saattaahan olla, että meno on muuttunut, asuntolasto koulutus paikalle matkaa noin 1.5km.

      Hae miellummin Rajamäelle.

      • saloon

        ..parempi?


      • Rekkanainen

        Huittisten aikuiskoulutuskeskus on periaatteessa ok,mutta...
        Ajoin n.kuusi vuotta sitten korttini ko.paikassa, opettajat olivat paria poikkeusta lukuunottamatta alansa huippuja, varsinkin Unto Pentinmäki,joka tuskin on enää monellekaan rahtarille outo nimi!! Mies tietää,mitä puhuu ja miten opettaa!! Nostan hattua hänelle työstä,mitä tekee :)

        Mutta; liian suuri osa opetuksesta oli aivan turhaa,kuten kieliopinnot! Kun opiskellaan esim.saksaa 80h,siitä ei ole piirunkaan hyötyä!
        Jos kieltä ei puhu jo entuudestaan,ei sitä siinä ajassakaan opi, samaten on ruotsin ja englannin laita! (En ole kielivastainen ja sain opinnoista vapautuksia, puhun suomen lisäksi englantia,ruotsia,saksaa ja venäjää.)
        Kun katsoo opinto-ohjelmaa, tällaisia turhia osioita on viemässä kunnon ammattiaineilta paljon tunteja. Kun tuon 240h esimerkiksi käyttäisi kuljetustekn.harjoituksiin ja ajotunteihin, olisi se huomattavasti järkevämpi vaihtoehto! Ensiapu ja raskaan puolen ennakoivan ajon koulutus tulee silti ehdottomasti säilyttää!

        Mitä tulee autoihin tutustumiseen,olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä! Perävaunun kanssa pärjäsin aivan hyvin siihen asti,kunnes autona oli Sisu. Siinä kun vaihteisto ei ole synkronisoitu eli asiasta tietämättömille, vaihtaminen ei suju tyyliin "kytkin pohjaan ja uutta vaihdetta pesään". Kun olin ennen tätä ajokkia ollut vasta pari kertaa täysperän kanssa liikkeellä,oli vitsit vähissä,kun yhtä aikaa keskityt perävaunun vetoon ja koitat saada vaihteita päälle. Ehdotin aivan samaa itse,että otetaan aluksi pelkkä auto ja perehdytään käyttämään sen vaihteita, mutta sehän ei käynyt, perusteluja en saanut.

        No,meidän ryhmä selvisi ilman pienintäkään kolhua koko kurssin. Ja koko ryhmä meni inssistä läpi ekalla kerralla sekä teoria- että ajokokeen.

        Tiedän,että tänä n.kuuden vuoden aikana opettajia on vaihtunut ja kurssin pituuskin on kuulemani mukaan lyhentynyt 3kk. (Meidän kesti työharjoitteluineen 9kk.)
        Eli voihan olla,että opetusohjelma on järkeistetty.

        Kaiken kaikkiaan itselleni jäi hyvä fiilis kurssista, ryhmänvalvojamme A.L. oli/on huippu opettaja :), ja koko meidän ryhmämme yhteishenki oli mahtava!!

        Eli voin suositella.


      • just
        Rekkanainen kirjoitti:

        Huittisten aikuiskoulutuskeskus on periaatteessa ok,mutta...
        Ajoin n.kuusi vuotta sitten korttini ko.paikassa, opettajat olivat paria poikkeusta lukuunottamatta alansa huippuja, varsinkin Unto Pentinmäki,joka tuskin on enää monellekaan rahtarille outo nimi!! Mies tietää,mitä puhuu ja miten opettaa!! Nostan hattua hänelle työstä,mitä tekee :)

        Mutta; liian suuri osa opetuksesta oli aivan turhaa,kuten kieliopinnot! Kun opiskellaan esim.saksaa 80h,siitä ei ole piirunkaan hyötyä!
        Jos kieltä ei puhu jo entuudestaan,ei sitä siinä ajassakaan opi, samaten on ruotsin ja englannin laita! (En ole kielivastainen ja sain opinnoista vapautuksia, puhun suomen lisäksi englantia,ruotsia,saksaa ja venäjää.)
        Kun katsoo opinto-ohjelmaa, tällaisia turhia osioita on viemässä kunnon ammattiaineilta paljon tunteja. Kun tuon 240h esimerkiksi käyttäisi kuljetustekn.harjoituksiin ja ajotunteihin, olisi se huomattavasti järkevämpi vaihtoehto! Ensiapu ja raskaan puolen ennakoivan ajon koulutus tulee silti ehdottomasti säilyttää!

        Mitä tulee autoihin tutustumiseen,olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä! Perävaunun kanssa pärjäsin aivan hyvin siihen asti,kunnes autona oli Sisu. Siinä kun vaihteisto ei ole synkronisoitu eli asiasta tietämättömille, vaihtaminen ei suju tyyliin "kytkin pohjaan ja uutta vaihdetta pesään". Kun olin ennen tätä ajokkia ollut vasta pari kertaa täysperän kanssa liikkeellä,oli vitsit vähissä,kun yhtä aikaa keskityt perävaunun vetoon ja koitat saada vaihteita päälle. Ehdotin aivan samaa itse,että otetaan aluksi pelkkä auto ja perehdytään käyttämään sen vaihteita, mutta sehän ei käynyt, perusteluja en saanut.

        No,meidän ryhmä selvisi ilman pienintäkään kolhua koko kurssin. Ja koko ryhmä meni inssistä läpi ekalla kerralla sekä teoria- että ajokokeen.

        Tiedän,että tänä n.kuuden vuoden aikana opettajia on vaihtunut ja kurssin pituuskin on kuulemani mukaan lyhentynyt 3kk. (Meidän kesti työharjoitteluineen 9kk.)
        Eli voihan olla,että opetusohjelma on järkeistetty.

        Kaiken kaikkiaan itselleni jäi hyvä fiilis kurssista, ryhmänvalvojamme A.L. oli/on huippu opettaja :), ja koko meidän ryhmämme yhteishenki oli mahtava!!

        Eli voin suositella.

        kyllähän se unto tuntuu puhuvan, mutta kun sen puheet on vaan niin helvetin tistiriidassa keskenään, että siitä ei ota erkkikään selvää mitä se ajaa takaa. ja tuskin on itsekkään niin enkeli liikenteessä kuin mitä antaa ymmärtää.

        sen ajatusmallit ja nykyliikenne ei sovi yhteen.

        hakk on ihan kiva paikka, kalusto ok ja opettajat osaavia. sisään ei vaikea päästä, jos vaan mielenkiintoa riittää.


      • --------------------
        just kirjoitti:

        kyllähän se unto tuntuu puhuvan, mutta kun sen puheet on vaan niin helvetin tistiriidassa keskenään, että siitä ei ota erkkikään selvää mitä se ajaa takaa. ja tuskin on itsekkään niin enkeli liikenteessä kuin mitä antaa ymmärtää.

        sen ajatusmallit ja nykyliikenne ei sovi yhteen.

        hakk on ihan kiva paikka, kalusto ok ja opettajat osaavia. sisään ei vaikea päästä, jos vaan mielenkiintoa riittää.

        Unto on ihan jees opettaja...


    • -----------------------

      On tainnut tu kuski itse vääntää siellä aisan solmuun, mikäkin aloitteleva rahtari.

      ihan jees paikka on..

    • sataedun oppilas

      Unton tiedot jäävät lähinnä teoria-asteelle. Itse olin hänen oppilaansa muutama vuosi sitten. Jos ei aja ammatikseen rekkaa, ja vain opettaa työpöydän takaa, niin vieraantuu täysin työelämän haasteista. Sinänsä neuvot mitä Hän antaa ovat oikeita, mutta jos työelämässä tehtäisiin niin kuin esim. Unto opettaa niin moni keikka rekalla jäisi tekemättä.

      Moni rekkakuski on sanonut samaa joka on ollut Unton opissa sataedussa. Jos esim. taloudellisuusajossa tehdään Hänen neuvojen mukaan, niin moni kuorma olisi myöhästynyt määränpäästä liikaa.

    • karppa.

      Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Vasta kun ITSE joutuu tekemään töitä voi sanoa mitä on rekkamiehen/naisen työ. Pentinmäen tiedot ovat pelkästään teoriaasteella.

      Huvittavinta oli kun olin Hänen tunnillaan niin Unto opetti myös tietokonepuolta. Ei siinä vielä mitään että opetti, vaikka olikin tosi kehno opettaja, mutta herran pieksut, kun ei ollut enää muuta opetettavaa niin sitten alettiin tekemään tietsikalla jotain per-keleen kuorma-autoja. Voiko enää lapsellisempaa hommaa olla kuin, että isot miehet ja naiset tekevät rekkojen pienoismalleja koneella.

    • Unto jo eläkkeelle

      Olin juuri kuukausi sitten Unton tunnilla. Jouduin taas uusimaan yhden korttini kun viisi vuotta tuli täyteen. Sillä äijällä on aivan samat jutut kuin viisi vuotta sitten kun kävin yhdistelmäkurssin sataedussa.

      Mietin, että jos tuollainen mies tulisi ajamaan ammatikseen rekkaa, niin hommasta ei tulisi mitään. Teoria ja käytäntö ovat kaksi ihan eri asiaa.

    • Anonyymi

      Ja toinen samanlainen oli Yrjö S. Kaasalainen. Molemmat ton pentinmäen kans ihme profeettoja jotka luuli olevansa piiispoja pappilassa. Kävin lat12 ja ihan hyvä kurssi muuten mut käytäntö oli ihan toista ja näky kyl siinä kun eivät enää ajaneet ammattiliikenteessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe