Kälviäiset hu-huuu !!

Sukua etsimässä.

Onko Kälviäisten sukua tutkittu missään päin Suomea? Löytyykö sukulaisia?

41

6193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiku vastaa

      Tätä hakua voisit vähän tarkentaa, ketä oikein etsit???
      Vai mitä tällä haet, asiallisiin kysymyksiin yleensä saa vastauksia.

      • The Me

        Kyllä tuossa minusta aivan kohtuu asialinjalla oltiin. Mielestäni kommenttisi oli jokseenkin yhtä turha kuin tämäkin...


      • Mumma
        The Me kirjoitti:

        Kyllä tuossa minusta aivan kohtuu asialinjalla oltiin. Mielestäni kommenttisi oli jokseenkin yhtä turha kuin tämäkin...

        ... trolli tuo ensimmäinen. Kuka mistäkin huvinsa saa!


    • Mumma

      Sain Venäjältä sähköpostia. Valentina etsii isoäitinsä Katri Kälviäisen sukulaisia. Isoisä oli Matti Jaakonpoika Perlinen 1883-1938.

    • Kaukaista sukua.

      Minun isän mummo oli Roosa (tai Rosa) Maria Kälviäinen.Asusteli Hirv.salmella. Onkohan kukaan tutkinut tätä sukua...

      • Tomps

        Ei varsinaisesti liity aiheketjuun, mutta ajattelin, josko sukua tutkinut tietäisi. Kokkolan naapurikunta on Kälviä. Mahtaako Kälviä ja Kälviäiset liittyä toisiinsa? Näin pohjalaisen korvaan tuo Kälviäinen kyllä kuulostaa erittäin savolaiselta nimeltä; mikähän mahtaa olla sukunimen ja paikannimen etymologia? (Ruotsiksi Kälviä on muistaakseni Kelveå)


      • Mumma

        ... hiskistä ja mormonien sivuilta? Minä lähetin sähköpostia Hirvensalmen seurakuntaan, mutta vastaus voi viipyä kuukausia.


      • ..sukua Kälviäisille!
        Mumma kirjoitti:

        ... hiskistä ja mormonien sivuilta? Minä lähetin sähköpostia Hirvensalmen seurakuntaan, mutta vastaus voi viipyä kuukausia.

        ..sukua Kälviäisille. Jos löydät Hirvensalmen sukua, ilmoitatko, niin etsimme yhdessä sukua. Tosiaan isäni (Pöyry) isoäiti oli Roosa Maria Kälviäinen, ja asui Hirvensalmella. Muistaakseni Hämeenmäellä. Taisi tehdä kätilön hommia... joskus jostain kuullut! Hänet on haudattu Hirvensalmen hautausmaalle. Olen haudalla monesti käynytkin.


      • Mumma
        ..sukua Kälviäisille! kirjoitti:

        ..sukua Kälviäisille. Jos löydät Hirvensalmen sukua, ilmoitatko, niin etsimme yhdessä sukua. Tosiaan isäni (Pöyry) isoäiti oli Roosa Maria Kälviäinen, ja asui Hirvensalmella. Muistaakseni Hämeenmäellä. Taisi tehdä kätilön hommia... joskus jostain kuullut! Hänet on haudattu Hirvensalmen hautausmaalle. Olen haudalla monesti käynytkin.

        ... itse Kälviäisiä, mutta Valentina yrittää etsiä minun sukuani Venäjältä ja minä hänen sukuaan täältä Suomesta. Yhteistyö on voimaa, toivottavasti.
        Kotisivullani on kuva perheestä, jota etsin.

        http://www.ateljeerionneli.fi/mumma/kotisivut.htm


      • Mumma
        ..sukua Kälviäisille! kirjoitti:

        ..sukua Kälviäisille. Jos löydät Hirvensalmen sukua, ilmoitatko, niin etsimme yhdessä sukua. Tosiaan isäni (Pöyry) isoäiti oli Roosa Maria Kälviäinen, ja asui Hirvensalmella. Muistaakseni Hämeenmäellä. Taisi tehdä kätilön hommia... joskus jostain kuullut! Hänet on haudattu Hirvensalmen hautausmaalle. Olen haudalla monesti käynytkin.

        Soitin siihen hävyttömän kalliiseen osoitenumeroon, joka on puh.luettelossa. 1800-luvun puolelta löytyi vain yksi Katri Kälviäinen ja sekin, yllätys, yllätys Eurasta. Nyt toivon pikaista vastausta sieltä. Masennun jos se kestää taas kuukausia.


      • Nimetön
        Mumma kirjoitti:

        ... itse Kälviäisiä, mutta Valentina yrittää etsiä minun sukuani Venäjältä ja minä hänen sukuaan täältä Suomesta. Yhteistyö on voimaa, toivottavasti.
        Kotisivullani on kuva perheestä, jota etsin.

        http://www.ateljeerionneli.fi/mumma/kotisivut.htm

        Heippa Mumma. Sattuipa mukavasti. Olen jo kauan ollut halukas tutkimaan isäni inkeriläistä sukua. Tyttönimeni on siis Kälviäinen ja isäni oli muistaakseni kotoisin Vuoleen Putkelasta. Siellä oli moniakin Kälviäisiä, ja tuosta kylästä on tehty talokartta jonka näin kerran eräällä vanhalla inkeriläisellä miehellä. Toinen Kälviäisten "esiintymä" on Lappeenrannan ja Virolahden välillä, enkä tiedä yhteyksiä. Olen vielä niin uusi keskustelupalstan käyttäjä, etten tiedä, miten saan Sinulle henkilökohtaisempaa viestiä. Jos tämä toimii toisin päin, ota yhteys!


      • Mumma
        Nimetön kirjoitti:

        Heippa Mumma. Sattuipa mukavasti. Olen jo kauan ollut halukas tutkimaan isäni inkeriläistä sukua. Tyttönimeni on siis Kälviäinen ja isäni oli muistaakseni kotoisin Vuoleen Putkelasta. Siellä oli moniakin Kälviäisiä, ja tuosta kylästä on tehty talokartta jonka näin kerran eräällä vanhalla inkeriläisellä miehellä. Toinen Kälviäisten "esiintymä" on Lappeenrannan ja Virolahden välillä, enkä tiedä yhteyksiä. Olen vielä niin uusi keskustelupalstan käyttäjä, etten tiedä, miten saan Sinulle henkilökohtaisempaa viestiä. Jos tämä toimii toisin päin, ota yhteys!

        Kirjoita privaatisti, osoitteeni on kotisivullani.

        http://www.ateljeerionneli.fi/mumma/kotisivut.htm


      • Mumma

      • kati k
        ..sukua Kälviäisille! kirjoitti:

        ..sukua Kälviäisille. Jos löydät Hirvensalmen sukua, ilmoitatko, niin etsimme yhdessä sukua. Tosiaan isäni (Pöyry) isoäiti oli Roosa Maria Kälviäinen, ja asui Hirvensalmella. Muistaakseni Hämeenmäellä. Taisi tehdä kätilön hommia... joskus jostain kuullut! Hänet on haudattu Hirvensalmen hautausmaalle. Olen haudalla monesti käynytkin.

        tutkin hiljakseen Kälviäisiä, erityisesti Hirvensalmi.

        Tuota Roosa - Pöyry -yhdistelmää ei valitettavasti löydy, muita kuitenkin. Onko sinulla tieto aiemmista sukupolvista?


      • Nimetön
        kati k kirjoitti:

        tutkin hiljakseen Kälviäisiä, erityisesti Hirvensalmi.

        Tuota Roosa - Pöyry -yhdistelmää ei valitettavasti löydy, muita kuitenkin. Onko sinulla tieto aiemmista sukupolvista?

        Rosa Maria Kälviäinen on syntynyt 11.7.1880, ja kuollut 23.11.1963. Haudattu Hirvensalmelle. En itse ole ehtinyt sukua tutkimaan.. mutta jos törmäät tähän Rosaan jossain yhteyksissä olisin kiitollinen tiedosta... Huhujen mukaan Rosa toimi kylällä kätilönä...


        Hmmm ... olemmekohan sukua...??!

        osoite: [email protected]


      • mikko kälviäinen
        Tomps kirjoitti:

        Ei varsinaisesti liity aiheketjuun, mutta ajattelin, josko sukua tutkinut tietäisi. Kokkolan naapurikunta on Kälviä. Mahtaako Kälviä ja Kälviäiset liittyä toisiinsa? Näin pohjalaisen korvaan tuo Kälviäinen kyllä kuulostaa erittäin savolaiselta nimeltä; mikähän mahtaa olla sukunimen ja paikannimen etymologia? (Ruotsiksi Kälviä on muistaakseni Kelveå)

        terve olen mikko kälviäinen teuvalta joka sijaitsee etelä-pohjanmaalla meirän suku on lähtöösin ylämaalta kälviäisen kylästä muuta en tiedä iso iso isäni eino on sieltä kotoisin


      • Anonyymi

        Isoisoisäni Väinö Kälviäinen asui Hirvensalmella? Hän menehtyi noin 94 en tarkkaan muista... Olisin mielenkiinnosta tiedustellut jos jotain on löytynyt?


    • Vesainen

      Vuoleen Putkelassa Inkerissä oli Kälviäisiä paljonkin. Oma isäni Yrjö (isänsä myös Yrjö eli Ylli ja tämän isoisä luultavasti Mikko) oli sieltä kotoisin. Myös Lappeenrannan seudulla on Kälviäisiä, mutten tiedä liittyvätkö näihin inkeriläisiin mitenkään.
      Vastasin jo nimimerkillä Nimetön Mumman kyselyyn, mutta olisi kiva tietää, jos joku aloittaa Kälväisten tutkimisen. Sinäkö?
      Terveisin, Pirjo

      • Mumma

        ... jokainen Kälviäinen voisi tutkia omaa haaraansa ja sitten yhdistellä ja saada apuja muilta, jos asia yleensä kiinnostaa. Minä en ole 'oikea' sukututkija, enkä itse ollenkaan inkeriläinen, mutta yritän auttaa Valentinaa, joka asuu Moskovassa eikä osaa kunnolla suomea.


      • Kati K

        Huomasin vasta tämän keskustelun. Olen parsinut Kälviäisiä yhteen jo jonkin aikaa...vaikkakin hitaasti. Puoliso Enni Lallo; osuuko sinun sukuusi?


      • Piihong
        Kati K kirjoitti:

        Huomasin vasta tämän keskustelun. Olen parsinut Kälviäisiä yhteen jo jonkin aikaa...vaikkakin hitaasti. Puoliso Enni Lallo; osuuko sinun sukuusi?

        Heippa. Olen Yrjö Kälviäisen nuorin tytär ja Enni Eedla o.s. Lallo oli siis äitini. Molemmat on haudattu Espoon kirkon hautausmaalle, mutta s.ajat ja kuolinajat eivät heti muistu mieleeni. Olen kuitenkin huono keskustelupalstojen käyttäjä, enkä tiedä, mitkä viestini menevät koko maailmalle, mitkä jäävät meidän keskeisiksemme. Joten pistä pian viestiä, miten siirtyisimme kahden keskiseen keskusteluun. Uskon, että minulla ja sisarillani on ehkä paljonkin annettavaa "parsintatyön" onnistumiseksi, ehkä uuden kutomiseksikin! Olen tosi iloinen viestistäsi, se tuli oikeastaan ns. Kreivinaikaan, sillä olen kovasti kaivannut muun muassa tietoa iso- ja esivanhemmistani, joita en ole koskaan nähnyt. Varsinkin Susanna-mummoni hautakivi kiinnostaa, sillä siihen liittyy hyvin rakas, mutta toistaiseksi tavoittamaton tieto, josta isäni kertoi. Minä todella haluaisin saada selville, minne isän äitini haudattiin, sillä kiven oli isäni itse hakannut, ja kantanut olallaan haudalle, ja niin uskon, hyvin hyvin raskain sydämin ja surutyötä tehden. Uskon myös, että tuo työ helpotti kovin isäni mieltä, kun tiesi, minne tulla suremaan omaa äitiään, kun ei ollut paikalla tämän kuollessa. Niin, kertoisitko sp. osoitteesi tai puh.nrosi, ja miten pääsemme kahden kesken keskustelemaan. Ilon terveisin, Pirjo Hongisto, [email protected].


      • lallo
        Kati K kirjoitti:

        Huomasin vasta tämän keskustelun. Olen parsinut Kälviäisiä yhteen jo jonkin aikaa...vaikkakin hitaasti. Puoliso Enni Lallo; osuuko sinun sukuusi?

        Enni Lallon isä oli Antti Jaakonpoika Lallon s. 14.12.1854 k. 21.8.1920 Viipurin pitäjä Terävälä. Jaakko Lallon s. 4.8.1817 isä oli Antti s. 26.12.1773. Antin isä oli Lauri s. 2.2.1739 Suokumaa Joutseno.
        Laurin isä oli Reko (Grels) s. 1689 k. 19.3.1769 noin 80 vuoden iässä. Lallojen kantaisä on Grels Larsson ja kotitila Joutsenon Suokumaalla.

        Suvussa on olemassa perintötietoa Lallon (kelttiläinen muinaisnimi) liittymisestä Köyliön Lalliin ja P Henrikin legendassa mainittuun Lalloilaan.

        Sukuseuraa ei ole mutta sukututkimuksia on tehty. Lisätiedoista olemme kiitollisena.


    • Juuret Lappeella

      Lappeen seudulla on ollut 1800-luvulla Kälviäisiä/Haapajärven kylä. Olen tutkinut 1800-lukua, 1900-lukua löytyy varmasti Lappeenrannan kirkkoherranvirastosta.

      • löytyy myös

        Kälviäisiä löytyy myös Inkerin Valkeasaaresta.


      • H.K.

        Olen Kälviäinen Lappeenrannan Haapajärveltä.Minulle on sanottu että Ylämaan Kälviäiset ei olisi sukua, mutta joku on myös "tiennyt#, että joskus muinoin olisi Lappeelle muuttanut joku Kälviäinen ylämaalta.Tiedä häntä kun ei olla siihenaikaan vielä täällä eletty.


      • Meurosii
        H.K. kirjoitti:

        Olen Kälviäinen Lappeenrannan Haapajärveltä.Minulle on sanottu että Ylämaan Kälviäiset ei olisi sukua, mutta joku on myös "tiennyt#, että joskus muinoin olisi Lappeelle muuttanut joku Kälviäinen ylämaalta.Tiedä häntä kun ei olla siihenaikaan vielä täällä eletty.

        Lieneeko tämä Kälfviäin nimeltään Anders, joka olisi muuttanut Meurosen kylään n. 1750 ja ollut mahdollisesti Meurosen suvun "esi-isä" Meurosen kylässä. Asia on itselläni tutkimuksen alla.


      • .....,,,,,

        Kälviäisiä löytyy tosiaan Lappeen Haapajärven kylästä. Haapajärvi kuuluu nykyisin Vainikkalaan.
        Lappeen kirkkoherranvirasto on Lappeenrannassa. Kysypä sieltä.
        Sukuuni kuuluu Kälviäisiä Lappeen Haapajärveltä.


      • tulkaa tutuiksi
        .....,,,,, kirjoitti:

        Kälviäisiä löytyy tosiaan Lappeen Haapajärven kylästä. Haapajärvi kuuluu nykyisin Vainikkalaan.
        Lappeen kirkkoherranvirasto on Lappeenrannassa. Kysypä sieltä.
        Sukuuni kuuluu Kälviäisiä Lappeen Haapajärveltä.

        isäni äiti syntyi Valkeasaaren Merituitun kylässä 1894 sisaruksia neljä,isä Juhana äiti Mari.Isöäitini vanhemmat jäivät sinne kun hän tuli kolmen lapsensa kanssa Suomeen 1931, paikkahan tuhottiin 1937.
        Isoäitini 1 veli ja 2 siskoakin tulivat Suomeen.Yhdestä veljestä tiedän vain että hänen vaimonsa asettui Lahteen kahden lapsensa kanssa. family.search.org eli mormoonien arkistot kyseisestä alueesta loppuu jo vuoteen 1885..Isoäitini meni naimisiin ja asui Valkeasaaren Retukylässä Paavo-miehensä kanssa joka kuoli punatautiin 1919 isäni ollessa 6- vuotias.Inkerin Kälviäiset jos teitä löytyy kertokaa itsestänne.


      • Pekka Kälviäinen
        tulkaa tutuiksi kirjoitti:

        isäni äiti syntyi Valkeasaaren Merituitun kylässä 1894 sisaruksia neljä,isä Juhana äiti Mari.Isöäitini vanhemmat jäivät sinne kun hän tuli kolmen lapsensa kanssa Suomeen 1931, paikkahan tuhottiin 1937.
        Isoäitini 1 veli ja 2 siskoakin tulivat Suomeen.Yhdestä veljestä tiedän vain että hänen vaimonsa asettui Lahteen kahden lapsensa kanssa. family.search.org eli mormoonien arkistot kyseisestä alueesta loppuu jo vuoteen 1885..Isoäitini meni naimisiin ja asui Valkeasaaren Retukylässä Paavo-miehensä kanssa joka kuoli punatautiin 1919 isäni ollessa 6- vuotias.Inkerin Kälviäiset jos teitä löytyy kertokaa itsestänne.

        Olen Pekka Kälviäinen Ylämaan Kälviäisen kylästä. Olen kolunnut Säkkijärven kirkonkirjat, jotka alkavat vuodesta 1738. Vanhin Kälviäisen asukas, joka ko. materiaalista löytyy on Eskel Jöranson. Hän kuoli keväällä 1742 ollessaan 68-vuotias, ts. hän oli syntynyt 1674. Itse olen Eskelin 10:nen sukupolven jälkeläinen. Kaikki Kälviäisen kylän Kälviäiset ovat Eskelin kahden pojan, Matin (Ojapelto, Antsa, Ahola ja ilmeisesti myös Mäkelä) ja Erikin (Kujala, Peltola, Tolppala, Riepäs, Tiikki, Uutela, Anttila ja Raekallio) jälkeläisiä. Erik syntyi 1712, Matin syntymä- eikä kuolinaikaa kirkonkirjajoista löydy. Matti oli kuitenkin Erikiä vanhempi ja oli 1738 jo kuollut. Olisin kovin kiinnostunut saamaan tietoja Venäjällä ja muuallakin eläneistä Kälviäisistä, koska mm. Hindrich Johanson herheineen (vaimo Anna Jöransdotter) lähti Kälviäiseltä jonnekin noin 1760...1770. Tämän Hindrichin isä Johan olisi voinut olla myös Eskel Jöransonin poika, tai ehkä Jöranilla oli veli, jonka poika Johan oli.


      • Haapajärveläinen
        .....,,,,, kirjoitti:

        Kälviäisiä löytyy tosiaan Lappeen Haapajärven kylästä. Haapajärvi kuuluu nykyisin Vainikkalaan.
        Lappeen kirkkoherranvirasto on Lappeenrannassa. Kysypä sieltä.
        Sukuuni kuuluu Kälviäisiä Lappeen Haapajärveltä.

        Haapajärvi kuuluu kyllä nykyisin Lappeenrannan kaupunkiin kuten vainikkalakin. Kälfwiäin sukunimi esiintyy jo 1571 Säkkijärven Sirkjärven kylässä, joka on melko lähellä entistä Lappeen pitäjää. On mahdollista, että sieltä on pikkuvihan aikana lähdetty pakoon venäläisiä ja muutettu esim. Haapajärvelle, josta yksi iso Kälviäisen suku on lähtöisin jo 1700 luvulla. Kirkonkirjat myös Viipurin maakunta-arkistossa kertovat lisää tietoja, jos tuntee jonkun esi-isänsä. Suomen puolella ovat kirkonkirjat palaneet ainakin Lappeen srk:ssa, joten tiedot alkavat noin1700 luvun alusta.


      • sipeku
        Pekka Kälviäinen kirjoitti:

        Olen Pekka Kälviäinen Ylämaan Kälviäisen kylästä. Olen kolunnut Säkkijärven kirkonkirjat, jotka alkavat vuodesta 1738. Vanhin Kälviäisen asukas, joka ko. materiaalista löytyy on Eskel Jöranson. Hän kuoli keväällä 1742 ollessaan 68-vuotias, ts. hän oli syntynyt 1674. Itse olen Eskelin 10:nen sukupolven jälkeläinen. Kaikki Kälviäisen kylän Kälviäiset ovat Eskelin kahden pojan, Matin (Ojapelto, Antsa, Ahola ja ilmeisesti myös Mäkelä) ja Erikin (Kujala, Peltola, Tolppala, Riepäs, Tiikki, Uutela, Anttila ja Raekallio) jälkeläisiä. Erik syntyi 1712, Matin syntymä- eikä kuolinaikaa kirkonkirjajoista löydy. Matti oli kuitenkin Erikiä vanhempi ja oli 1738 jo kuollut. Olisin kovin kiinnostunut saamaan tietoja Venäjällä ja muuallakin eläneistä Kälviäisistä, koska mm. Hindrich Johanson herheineen (vaimo Anna Jöransdotter) lähti Kälviäiseltä jonnekin noin 1760...1770. Tämän Hindrichin isä Johan olisi voinut olla myös Eskel Jöransonin poika, tai ehkä Jöranilla oli veli, jonka poika Johan oli.

        Eräs esiäitini oli myös Kälviäinen. Elin Johansd:r Kälfwiäin Sirkjärveltä s. joskus 1739, k. 18.10.1810. Naimisissa Hindrich Mättö, Lahnajärvi s. joskus 1725, k. 22.12.1779,
        oo 6.12.1747


      • pekka
        sipeku kirjoitti:

        Eräs esiäitini oli myös Kälviäinen. Elin Johansd:r Kälfwiäin Sirkjärveltä s. joskus 1739, k. 18.10.1810. Naimisissa Hindrich Mättö, Lahnajärvi s. joskus 1725, k. 22.12.1779,
        oo 6.12.1747

        Säkkijärvi Sirckj: Kälfw: Pig: Elin Johansd:r vih.6.12.1747 ViLu 1747 mies Hindrich Jöranss: Lahnaj: Mättö

        kuollut 22.12.1779 haudattu 29.12.1779 Lahnaj: Mättö Wärd: Hindr: Jöransson 54
        k. 18.10.1810 h.1810 Mättö Wärd:n Elin Johansd:r slag 71

        lapsia:
        syntynut. 29.11.1748 kastettu.3.12.1748 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Maria
        s. 9.1.1752 k. 2.2.1752 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranss: Elin Johansd:r Hindrich
        s. 2.3.1755 k. 21.3.1755 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Ericus
        s. 27.10.1757 k. 23.11.1757 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Catharina
        s. 29.2.1760 k. 5.3.1760 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Elias
        s. 16.11.1764 k. 21.11.1764 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Adam
        s. 7.2.1766 k. 16.2.1766 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Elin


      • pekka
        pekka kirjoitti:

        Säkkijärvi Sirckj: Kälfw: Pig: Elin Johansd:r vih.6.12.1747 ViLu 1747 mies Hindrich Jöranss: Lahnaj: Mättö

        kuollut 22.12.1779 haudattu 29.12.1779 Lahnaj: Mättö Wärd: Hindr: Jöransson 54
        k. 18.10.1810 h.1810 Mättö Wärd:n Elin Johansd:r slag 71

        lapsia:
        syntynut. 29.11.1748 kastettu.3.12.1748 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Maria
        s. 9.1.1752 k. 2.2.1752 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranss: Elin Johansd:r Hindrich
        s. 2.3.1755 k. 21.3.1755 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Ericus
        s. 27.10.1757 k. 23.11.1757 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Catharina
        s. 29.2.1760 k. 5.3.1760 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Elias
        s. 16.11.1764 k. 21.11.1764 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Adam
        s. 7.2.1766 k. 16.2.1766 Lahnaj: Mättö Hindrich Jöranson Elin Johansd:r Elin

        Tämä Elin on Hindrich Johansonin sisko. Hindrich muutti perheineen Kälviäiseltä 6.1.1780 (pvm rippikirjassa), mutta minne? En tiedä.


      • jaakko.timperi
        Pekka Kälviäinen kirjoitti:

        Olen Pekka Kälviäinen Ylämaan Kälviäisen kylästä. Olen kolunnut Säkkijärven kirkonkirjat, jotka alkavat vuodesta 1738. Vanhin Kälviäisen asukas, joka ko. materiaalista löytyy on Eskel Jöranson. Hän kuoli keväällä 1742 ollessaan 68-vuotias, ts. hän oli syntynyt 1674. Itse olen Eskelin 10:nen sukupolven jälkeläinen. Kaikki Kälviäisen kylän Kälviäiset ovat Eskelin kahden pojan, Matin (Ojapelto, Antsa, Ahola ja ilmeisesti myös Mäkelä) ja Erikin (Kujala, Peltola, Tolppala, Riepäs, Tiikki, Uutela, Anttila ja Raekallio) jälkeläisiä. Erik syntyi 1712, Matin syntymä- eikä kuolinaikaa kirkonkirjajoista löydy. Matti oli kuitenkin Erikiä vanhempi ja oli 1738 jo kuollut. Olisin kovin kiinnostunut saamaan tietoja Venäjällä ja muuallakin eläneistä Kälviäisistä, koska mm. Hindrich Johanson herheineen (vaimo Anna Jöransdotter) lähti Kälviäiseltä jonnekin noin 1760...1770. Tämän Hindrichin isä Johan olisi voinut olla myös Eskel Jöransonin poika, tai ehkä Jöranilla oli veli, jonka poika Johan oli.

        Löytyisikö tietoa Armas Martinpoika Kälviäisen, s. Tammikuu 3. 1923 esivanhemmista? On kotoisin Kälviäisen kylästä.


      • Pekka Kälviäinen
        jaakko.timperi kirjoitti:

        Löytyisikö tietoa Armas Martinpoika Kälviäisen, s. Tammikuu 3. 1923 esivanhemmista? On kotoisin Kälviäisen kylästä.

        On Reippään Arttu. Tunsin hänet. Minulla on tiedot jokseenkin kaikista Kälviäisellä syntyneistä ja eläneistä Eskel Jöransonista alkaen (s1674-k1742). Armas on suoraan Eskelin jälkeläinen. Minulla on datana katkeamaton ketju Eskelistä Armakseen.


      • jaakko.timperi
        Pekka Kälviäinen kirjoitti:

        On Reippään Arttu. Tunsin hänet. Minulla on tiedot jokseenkin kaikista Kälviäisellä syntyneistä ja eläneistä Eskel Jöransonista alkaen (s1674-k1742). Armas on suoraan Eskelin jälkeläinen. Minulla on datana katkeamaton ketju Eskelistä Armakseen.

        Millaisessa muodossa nuo tietosi ovat? Itse olen käyttänyt Geniä. Jos eivät ole Genissä ja voisit lähettää ne minulle, voisin viedä Geniin.


      • jaakko.timperi

      • Sirkjärvenhoveja
        Pekka Kälviäinen kirjoitti:

        Olen Pekka Kälviäinen Ylämaan Kälviäisen kylästä. Olen kolunnut Säkkijärven kirkonkirjat, jotka alkavat vuodesta 1738. Vanhin Kälviäisen asukas, joka ko. materiaalista löytyy on Eskel Jöranson. Hän kuoli keväällä 1742 ollessaan 68-vuotias, ts. hän oli syntynyt 1674. Itse olen Eskelin 10:nen sukupolven jälkeläinen. Kaikki Kälviäisen kylän Kälviäiset ovat Eskelin kahden pojan, Matin (Ojapelto, Antsa, Ahola ja ilmeisesti myös Mäkelä) ja Erikin (Kujala, Peltola, Tolppala, Riepäs, Tiikki, Uutela, Anttila ja Raekallio) jälkeläisiä. Erik syntyi 1712, Matin syntymä- eikä kuolinaikaa kirkonkirjajoista löydy. Matti oli kuitenkin Erikiä vanhempi ja oli 1738 jo kuollut. Olisin kovin kiinnostunut saamaan tietoja Venäjällä ja muuallakin eläneistä Kälviäisistä, koska mm. Hindrich Johanson herheineen (vaimo Anna Jöransdotter) lähti Kälviäiseltä jonnekin noin 1760...1770. Tämän Hindrichin isä Johan olisi voinut olla myös Eskel Jöransonin poika, tai ehkä Jöranilla oli veli, jonka poika Johan oli.

        Kommentistasi on jo aikaa, olet ehkä jo löytänyt Henrik Johanssonin ja Anna Yrjöntytön jatkon. Minä taas löysin sen tutkiessani Annaa, joka on suorassa äitilinjassani viimeinen löytö. Löysin heidät Luumäen rippikirjasta Suoantila Lapas, ja huomasin, että heidän alkunsa on täytynyt olla muualla ja niin löysin heidät Kälwiästä Säkkijärveltä, mutta en ole vieläkään löytänyt varmuudella Annan kotipaikkaa, vihityt 1750 ja Anna Lahnajärveltä, mutta ei muuta.


      • Anonyymi
        .....,,,,, kirjoitti:

        Kälviäisiä löytyy tosiaan Lappeen Haapajärven kylästä. Haapajärvi kuuluu nykyisin Vainikkalaan.
        Lappeen kirkkoherranvirasto on Lappeenrannassa. Kysypä sieltä.
        Sukuuni kuuluu Kälviäisiä Lappeen Haapajärveltä.

        Ei kuulu Vainikkalaan vieläkään


    • ivalohel

      Olen omaa sukuani vähän tutkinut ja Isäni puolelta ovat kaikki Hirvesalmelta.Varhaisin esi isäni oli Aapro Kälviäinen s.1772 k. 22.5 1820 Naimisissa Liisa Komppa s.1755 k. 1.1 1821 ja heillä liuta lapsia: Pekka , Iisakki, Tuomas, Anna, Onlisiko tuttuja nimiä? Siinä tapauksessa olemme sukulaisia. Voit vaikka ottaa yhteyttä minuun sähköpostilla
      [email protected]

    • Anonyymi

      Myheritage on israelilainen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe