Huh huh, Mikrolog Oy on julistettu tänään konkurssiin. Mitähän siellä on sössitty? Perinteikäs pc-kasaaja.
KONKURSSIASIA
Velallinen: Oy Mikrolog Ltd
Y-tunnus: 0306047-1
Lähiosoite: PL 45
Postinumero: 02270
Postitoimipaikka: ESPOO
Kotikunta: Espoo
MENETTELYN ALOITTAMISPÄÄTÖS
Menettelyn alkamispäivä: 9.4.2021
Menettelyn alkamisaika: 10:00
KONKURSSIMÄÄRÄPÄIVÄT
Velallisselvitys: 9.6.2021
HAKEMUKSET
Konkurssihakemus
Tuomioistuin: Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus Osasto: 4
Lähiosoite: Ajurinpuisto 4 /PL 29
Postinumero: 10601
Postitoimipaikka: Tammisaari
Puhelin: 029 56 44000
Fax: 029 56 44011
Sähköposti: [email protected]
Diaarinumero: 2021/559
Vireilletulopäivä: 7.4.2021
Tuomioistuimen kv-toimivalta (EU 2015/848): §3 kohta 1
Hakija
Nimi: Oy Mikrolog Ltd
Y-tunnus: 0306047-1
c/o: toimistusjohtaja Tero Karttunen
Lähiosoite: PL 45
Postinumero: 02270
Postitoimipaikka: ESPOO
Kotikunta: Espoo
Puhelin: 040 5477 396
RATKAISUT
Tuomioistuin: Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus
Diaarinumero: 2021/559
Ratkaisunumero: 1536
Ratkaisukoodi: Menettelyn aloittamispäätös
Ratkaisupäivä: 9.4.2021
Muutoksenhaun tuomioistuin: Helsingin hovioikeus
Tyytymättömyyden ilmoittamisen määräpäivä: 16.4.2021
Valituksen määräpäivä: 10.5.2021
Vastavalituksen määräpäivä: 24.5.2021
Pesänhoitaja
Nimi: Asianajaja Nina Aganimov
c/o: Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy
Lähiosoite: Fabianinkatu 23
Postinumero: 00130
Postitoimipaikka: HELSINKI
Puhelin: 09 4176 030
Mikrolog konkurssiin!
14
5711
Vastaukset
- Anonyymi
Liikevaihto pudonnut ja tappiota tuottanut.
- Anonyymi
Samat vanhat pierut johdossa sekä kovin vanhoillista ja flegmaattista toimintaa yli 20 vuotta. Olisi kannattanut vaihtaa johtoporrasta ajoissa.
- Anonyymi
Jossain vaiheessa kun myyntikäyrät lähtee laskuun niin firman johto voi vaan päättää ajaa firman konkurssiin. Olin yhdessä pikkufirmassa aikanaan duunissa, ja siellä toimari vaan keskusteli koko ajan kaikkien kanssa että kuinka saisi ajettua firman konkkaan, kun osakeyhtiön toiminnan lopettaminen ei muuten ole mahdollista. Lähdin muualle parin kuukauden kuluttua näiden juttujen alkamisesta.
- Anonyymi
Osaamatonta, kelvotonta, olematonta markkinointia. Tässä tulos.
- Anonyymi
Taisi vaan asiakkaat loppua. Eihän nuo myynti- ja tuottavuus luvut olleet verkkotietojen mukaan kovin suuria. Liekkö sitten korona vaikuttanut näihinkin hommiin, firmat tuskin sijoittaa nyt oikein mihinkään uuteen.
Verkkosivujen perusteella eivät varmaan muutamaan vuoteen todennäköisesti olleet tosissaan enää tuon liiketoiminnan kanssa. Oli kuin aika matka 90-luvulle ne sivut.- Anonyymi
Mikromafian sivut myös ovat kuin -90 luvulta, mutta kauppa käy...
- Anonyymi
Nykyään kun kukaan ei juuri enää hanki kunnon konetta, vaan kannettavia leluja facebookia varten niin konkkahan siinä tulee, kun tabletin saa maitokaupastakin.
- Anonyymi
Yhtiön johto hakeutui itse konkurssiin. Rahaahan tuolla omistusportaalla olisi ollut vaikka millä mitalla, mutta kuka sitä nyt omia rahojaan tunkee yritykseen.
- Anonyymi
Radio- ja TV-liikkeiden tavoin myös ATK-alan erikoisliikkeet katosivat kun mikroja saattoi tilata netistä ja hankkia lähes mistä hyvänsä supermarketista. Ilman jälleenmyyjiä Mikrologin/Daccon kaltaisen nyrkkipajan on lähes mahdotonta toimia ja kilpailla nettikauppojen ja suurten valmistajien kanssa asiakaskunnasta. Samaan aikaan laitteiden käyttöikä on venynyt 4-5 vuoteen. Enää aikoihin ei ole ollut tarpeen päivittää mikroa vuosittain tai edes joka toinen vuosi, kuten joskus ammoisina aikoina 90-luvulla.
- Anonyymi
Eipä ole kotikoneita joka vuosi tullut uusittua/päivitettyä koska muitakin hommia on ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole kotikoneita joka vuosi tullut uusittua/päivitettyä koska muitakin hommia on ollut.
Pissillä olen käynyt ja kakkallakin esimerkiksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pissillä olen käynyt ja kakkallakin esimerkiksi
Kerran vai useammin?
- Anonyymi
Vähän vanha lanka, mutta kyseisessä puljussa töissä olleena voin kertoa, että kymmenen vuotta sitten jo oli aika selvää että firman olisi tarvinnut uudistua, jotta sillä olisi ollut tulevaisuutta. Ongelma oli aika pitkälti johtoportaan muutosvastarinta. Uudistushalua ei ollut, ja lähdinkin vetämään ennemmin kuin jäin katselemaan vierestä, kun johtoporras ampuu itseään jalkaan. Enemmän olin yllättynyt, että näinkin kauan pystyivät kituuttamaan.
- Anonyymi
Kuinkas monta muuta PC-valmistajaa Suomessa on pysynyt pystyssä? Ei liene ainuttakaan. Ei kannata tässä maassa enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632