Olvi -ja sonera-koira

Jenni

Ihmiset väittävät että sonera koira on jackrusseli, mutta se koira on karvainen ja jackrusseli ei ja parsonjackrussel taas on..onko menny jack:it sekaisin? ja mikä olvi koira sitten on? mä olen sen käsittänyt jackrusseliksi.. ei ole provo, en vaan vieläkään osaa uskoa kuvien perusteella

12

1609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

ymmärtänyt et se Soneramainoksen koira on karkeakarvainen kettuterrieri?? Saa korjata jos oon väärässä...

• Hekotius

sileäkarvainen kettuterrieri?

• henski80

Olvikoira oli sileäkarvainen kettuterrieri ja soneramainoksen petu on jack russellinterrieri, karkeakarvainen. jälkimmäisiä kun voi olla sileäkarvaisia,ns. broken(välimuoto) ja karkeakarvainen.

• Kattoo
        henski80 kirjoitti:

Olvikoira oli sileäkarvainen kettuterrieri ja soneramainoksen petu on jack russellinterrieri, karkeakarvainen. jälkimmäisiä kun voi olla sileäkarvaisia,ns. broken(välimuoto) ja karkeakarvainen.

http://www.hauhau.com ja sieltä kuvagalleriasta karkeakarvainen kettuterrieri! Voisinpa vaikka vannoa et se Soneramainoksen koira on tätä rotua, varsinki ku kattoo niitä pentujen kuvia. Mut tietty voin olla väärässä....

• .......
        Kattoo kirjoitti:

http://www.hauhau.com ja sieltä kuvagalleriasta karkeakarvainen kettuterrieri! Voisinpa vaikka vannoa et se Soneramainoksen koira on tätä rotua, varsinki ku kattoo niitä pentujen kuvia. Mut tietty voin olla väärässä....

Ei se ei edelleenkään ole karkeakarvainen kettuterrieri. Soneralta on asiaa kysytty ja muutenkin monet ovat jo sanoneet, että kyseessä ei ole kettuterrieri, miksette voi tätä asiaa jo uskoa?

• -Irmeli-
        ....... kirjoitti:

Ei se ei edelleenkään ole karkeakarvainen kettuterrieri. Soneralta on asiaa kysytty ja muutenkin monet ovat jo sanoneet, että kyseessä ei ole kettuterrieri, miksette voi tätä asiaa jo uskoa?

Sonera-koira on karkeakarvainen russeli ja Olvi-koira on sileäkarvainen kettuterrieri. Itselläni on ollut russeli, joten tunnistan kyllä sellaisen, kun näen. Lisäksi kumpikin mainoksien koira on käsittääkseni eläinkouluttaja Tuire Kaimion koiria. Tosin Olvi-koira on jo nukkunut pois.

• aina samaa
        -Irmeli- kirjoitti:

Sonera-koira on karkeakarvainen russeli ja Olvi-koira on sileäkarvainen kettuterrieri. Itselläni on ollut russeli, joten tunnistan kyllä sellaisen, kun näen. Lisäksi kumpikin mainoksien koira on käsittääkseni eläinkouluttaja Tuire Kaimion koiria. Tosin Olvi-koira on jo nukkunut pois.

Edelliseen viestiin yhdyn... eli Soneran mainoksen koira on karkeakarvainen jackrussellinterrieri Funny oikealta nimeltään. Eli narttu vaikka mainoksessa koira on nimellä Petu eli viittaako siten urokseen. Mutta omistaja kirjoittelee suomen jackrussellinterrierit ry:n foorumissa ja koira on hänen.

Ja kyllä, Olvi- mainoksen koira on Oodi, jo edesmennyt. Oli Tuire Kaimion koira.

• tassu
        aina samaa kirjoitti:

Edelliseen viestiin yhdyn... eli Soneran mainoksen koira on karkeakarvainen jackrussellinterrieri Funny oikealta nimeltään. Eli narttu vaikka mainoksessa koira on nimellä Petu eli viittaako siten urokseen. Mutta omistaja kirjoittelee suomen jackrussellinterrierit ry:n foorumissa ja koira on hänen.

Ja kyllä, Olvi- mainoksen koira on Oodi, jo edesmennyt. Oli Tuire Kaimion koira.

Sonera mainoksessa karkeakarvainen kettuterrieri.. (itselläni myös samanlainen joten tiedän minkä rotuinen koira mulla on)
        ja Olvi mainoksessa Sileäkarvainen kettuterrieri NI!

• Russelituntija
        tassu kirjoitti:

Sonera mainoksessa karkeakarvainen kettuterrieri.. (itselläni myös samanlainen joten tiedän minkä rotuinen koira mulla on)
        ja Olvi mainoksessa Sileäkarvainen kettuterrieri NI!

kertoa Fannyn emännälle että hänen jackrussellinsa onkin karkeakarvainen kettuterrieri. Luulisi että omistaja tietää minkärotuinen koira hänellä on saatika sitten kasvattaja.

Mutta minkäs teet kun muut tuntuvat tietävän paremmin. Ja eroahan kettarin ja tappijalka russellin säkäkorkeudessa on noin 10 cm.

• parsonisti

Moni tuntuu erottelevan parsonit ja russelit karvan perusteella. Vielä kertaukseksi, että kummassakin rodussa on kolmea eri karvatyyppiä: sileä, puolikarkea ja karkea. Luokittelu voi olla hankalaa ja samaan "karvaluokkaan" kuuluvien kesken voi olla paljonkin eroa turkin runsaudessa. Russeleissa on kyllä enemmän sileitä kuin parsoneissa ja tästä ehkä johtuu se harhaluulo.

• Tarkista itse
    • Marjaleedna

heh, löysin keskustelun varmaan 14 vuoden takaa Olvi-mainoksesta. Jeppe oli sileäkarvainen kettuterrieri, jonka nimi oli Oodi ja minulla hänen tyttärensä Oona. Älykäs ja fiksu koira. Koiran voi ottaa mainoksenkin perusteella. Kyseessä hauska ja eloisa rotu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4152
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2938
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1213
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      910
    5. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      40
      888
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      117
      753
    7. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      734
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      725
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      667
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      135
      657
    Aihe