PRESIDENTIN TEHTÄVÄ

Takila

Tasavallan presidentin tehtävä on arvostetuin poliittisista tehtävistä.

Kun presidentin valtaoikeuksia on jatkuvasti vähennetty ehdotan seuraavaa ::

TASAVALLAN PRESIDENTIN VIRKA NIMETTÄKÖÖN
LUOTTAMUSTEHTÄVÄKSI
JOSTA EI MAKSETA PALKKAA.

Presidentillä olisi toimikaudelle ainoastaan edustusraha jota ei saa ylittää.

Näin toimien valittaisiin todelliset vaikuttajat.

20

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yopollo

      nytkään palkkaa makseta.

      • Ajomies

        Sinäpä sen sanoit !
        Luin vain avauspuheenvuoron ja hämmäsatyin niin, ett'ä piti oitis vastata.
        Tuolla ikäihmisten palstoilla ei ole pitkäkyntisiä, joten siellä viilataan pilkkuja.
        Olen oppivainen, joten se siitä !


    • Pirre*

      saa palkkiota, niinkuin muutkin luottamustehtävistään.

    • KöyhäKyvykäs

      Eikö se ole nyt demokraattisempaa kun ei ole entisaikojen diktaattoreita ...

      mutt jos mä en tulevaisuudessa saa palkkaa, niin eihän mulla ole varaa enää ao. tehtävään, vain rikkailla olisi :-((((

      Taidat pelata rikkaiden pussiin :-DDDD, mutt nehän hallitsee jo nyt Suomea hallituksen ja presidentin kautta!

    • maron

      ihan hyvä presidentti nyt, ja valtaoikeuksia on kavennettu, mutta eiköhän kuitenkinn lopullinen päätös aina presidentiltä monissa asioissa tule.
      Kyllä minä olen sitä mieltä, että jatketaan samaan tyyliin - tai tietenkin voisimme nimetä kuninkaan suomeen:) Eikös se olisi hienoa kun meillä olisi ihan oikea kuningas ja kuningatar ja prinssit ja prinsessat.Hei se kuningattaren osa sopisi minulle hyvin ja prinssit ja prinsessakin olisi omasta takaa, niin ja ukkoni olisi varmaankin mielissään ylennyksestä kuninkaaksi - ei ei kyllä se olisi vain prinssipuoliso, valta täytyisi olla minulla!!!!
      Joten kaikki kansa parrikaadeille vaatimaan kuningatar maronen valtaan saattamista!!!!

      • Hämäläinen

      • yopollo
        Hämäläinen kirjoitti:

        Aika hauska tarina muuten:
        http://kaltio.posiona.net/vanhatsivut/arkisto/kunkku.htm

        Suomi-kuvaan osunut kuningas Moritz ja aikanaan tietysti myös Max. Tosin näillä nykyisilläkin vallanpitäjillä tuntuu olevan vähän samanlainen huumorintaju.


      • Ajomies
        Hämäläinen kirjoitti:

        Aika hauska tarina muuten:
        http://kaltio.posiona.net/vanhatsivut/arkisto/kunkku.htm

        Ketkäs muuten olivatkaan innokkaimpia kuninkuuden kannattajia ?
        Ketkä mahtoivatkaan olla ensimmäisenä kumartamassa Saksan prinnissille ja alamaisuuttaan osoittamassa
        - hämmästynyt oli ja olen ? !


      • maron
        Ajomies kirjoitti:

        Ketkäs muuten olivatkaan innokkaimpia kuninkuuden kannattajia ?
        Ketkä mahtoivatkaan olla ensimmäisenä kumartamassa Saksan prinnissille ja alamaisuuttaan osoittamassa
        - hämmästynyt oli ja olen ? !

        minä ollut silloin vielä syntynytkään!!!!
        Keitä ne sitten olivat - meikäläisen politiikantieto on aivan ala-asteen tasoa, ja jos suoraan sanon ei se kyllä tippaakaan kiinnosta edes. Sen verran tokikin tiedän että Suomella on ollut kuningas muutaman viikon, ja että sakemannihan tuo oli. Mutta voisitko mitä ystävällisemmin kertoa ketkä mahtoivat olla niitä innokkaita kannattajia????


      • Hämäläinen
        maron kirjoitti:

        minä ollut silloin vielä syntynytkään!!!!
        Keitä ne sitten olivat - meikäläisen politiikantieto on aivan ala-asteen tasoa, ja jos suoraan sanon ei se kyllä tippaakaan kiinnosta edes. Sen verran tokikin tiedän että Suomella on ollut kuningas muutaman viikon, ja että sakemannihan tuo oli. Mutta voisitko mitä ystävällisemmin kertoa ketkä mahtoivat olla niitä innokkaita kannattajia????

        Tietenkin yläluokka ja aateliset


      • maron
        Hämäläinen kirjoitti:

        Tietenkin yläluokka ja aateliset

        takia minäkin kuningaskuntaa havittelen:)
        Kyllä se kruunu hyvin minunkin kutreilleni sopisi:-)


    • Ajomies

      En ole kuullutkaan, että tasavallan presidentille maksettaisiin palkkaa, ei ole tiettävästi koskaan maksettukaan Suomessa ?
      Tutustuisimmeko asiaan hieman tarkemmin ?

    • yopollo
    • Mitä ihmettä ajattelit ehdotusta sorvatessasi?

      • Takila

        vanhaneN on vähissä varoissa ja akkaki lähti pesästä,
        kun ei oo rahaa taskussa ei olis varaa
        olla pressana

        näin helppoa se on

        ---- tyhjätasku kyykkyyn


    • Pirre*

      että pelkkä aatteen palo riittäs?

      • maron

        ruuhkaa olla siihen virkaan jos aatteen palo olisi ainoa asia jonka vuoksi presidentiksi haluttaisiin:-)


    • norMix evk

      ...pääministeri voisi hoitaa oman toimen ohella!

      • Takila

        Annetaan pressan virka jollekkin eläkeläiskerholle
        saataisiin reissuista eläkeläisalennus
        ja niillähän on aikaa kokemista

        ja olis joka lähtöön asiantuntija
        eikä ne sotkis itteään niihin naisjuttuihin
        kun ei enää muistikaan toimi


      • norMix evk
        Takila kirjoitti:

        Annetaan pressan virka jollekkin eläkeläiskerholle
        saataisiin reissuista eläkeläisalennus
        ja niillähän on aikaa kokemista

        ja olis joka lähtöön asiantuntija
        eikä ne sotkis itteään niihin naisjuttuihin
        kun ei enää muistikaan toimi

        ...chatista vois kans olla edullinen ratkaisu pälättämään kaikki puheet ja tiedonnannot, jotka joku joutessaan on kirjoittanut. Ja jos ei ehdi, niin ainahan voi käyttää jotain vanhaa. Ei sitä kukaan huomaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe