Kaappiajatuksia/yksinäsyys

Anonyymi

Palstalla oli joku aika sitten keskustelua "kaappisuhteesta". Minua jäi askaruttamaan tässä keskustelusta se, miten ulkona kaapista pitää olla että suhde ei nähdä kaappisuhteena? Pitääkö esimerkiksi joka kauppareissu tai kävely olla pridekulkue? Pitääkö kaikissa keskusteluissa kertoa että puoliso/seurustelukumppani on samaa sukupuolta? Pitääkö kaikkiin keskusteluihin ujuttaa että kuluu seksuaalivähemmistöön?

Olen itse aika vetäytyvä luonteeltani enkä viihdy alkuunkaan sosiaalisissa ympäristöissä. En tee itsestäni numeroa riippumatta mitä asia koskee. Elän yksin. Se on yleensä enemmän sääntö kuin poikkeus että muut yrittää tiedustella suuntautumistani: välillä tämä tuntuu raskaalta ja vaivalloiselta, en halua tehdä itsestäni numeroa saati sitten olla avautumussa henkilökohtaisista asioista (puoli)tuntemattomille ihmisille. Minkä takia minun pitäisi määritellä itseäni kenellekään? Tilanne olisi varmaan eri jos olisin tavannut jonkun, mutta eittämättä se on käynyt mielessä että olen sinkku koska olen vetäytyvä. Ei ole ongelma iteselleni että elän yksin, mutta välillä minäkin olen läheisyyden ja kosketuksen tarpeessa. En tiedä miten ratkaista tämä ongelmani.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse ainakin haluan elää normaalia vapaata elämää olin parisuhteessa tai en. Se tarkoittaa että voin puhua asioistani samalla tavalla kuin muutkin ja mennä minne haluan mahdollisen kumppanini kanssa. Se ei ole mikään kulkue tai numeron tekeminen vaan tavallista elämää. Samanlaista kuin muillakin. Miksi pitäisi tyytyä vähempään kuin heterot?

      Kukaan muuten ei koskaan ole yrittänyt tiedustella suuntautumistani muuta kuin yhdestä syystä eli kiinnostuksesta. Ikävää että sinulta sitä jatkuvasti udellaan.

    • Anonyymi

      Vetäytyminen ei käy kumppanin etsinnässä. Kukaan ei tule seuraansa tyrkyttämään, jos ei ole itse aktiivinen. Tämä pätee valtaosan kohdalla. Selvitä ensimmäiseksi itsellesi haluatko todella kumppanin vai elätkö mieluummin yksin. Jos päädyt kumppanin etsintään, on jollakin keinolla aktivoiduttava. Onko se deitti-ilmoitus, sosiaaliset tapahtumat, ympärilleen katsominen arjessa vai mikä, valitse itsellesi sopiva tapa.

      Avoimuuden suhteen komppaan edellistä vastaajaa.

      • Anonyymi

        "Kukaan ei tule seuraansa tyrkyttämään, jos ei ole itse aktiivinen" tässä on villakoiran ydin.

        Ap ei mainitse ikäänsä, mutta oletan että kyse on aikuisikäisestä. Ap, jos yksikään nainen ei ole lähestynyt sua tähän mennessä, onko todennäköistä että lähestyy vastakaan? Lähestymiseen ei tarvita sateenkaarilipun heiluttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kukaan ei tule seuraansa tyrkyttämään, jos ei ole itse aktiivinen" tässä on villakoiran ydin.

        Ap ei mainitse ikäänsä, mutta oletan että kyse on aikuisikäisestä. Ap, jos yksikään nainen ei ole lähestynyt sua tähän mennessä, onko todennäköistä että lähestyy vastakaan? Lähestymiseen ei tarvita sateenkaarilipun heiluttamista.

        "Kukaan ei tule seuraansa tyrkyttämään, jos ei ole itse aktiivinen"
        Hmm.. no on kyllä tyrktytetty. Eräs minun ikäinen nainen joka oli mennyt naimisiin noin puoli vuotta aikaisemmin tyrkytti ihan kunnolla itseään ja tuli iholleni. Ainut mikä olisi tehnyt tilanteesta p-kemman olisi ollut että hän olisi kourinut minua ja/tai repinyt minulta vaatteet pois. Muutama kuukaisi myöhemmon hän valitti etten avaudu itsestäni enkä kerro itsestäni paljon mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kukaan ei tule seuraansa tyrkyttämään, jos ei ole itse aktiivinen"
        Hmm.. no on kyllä tyrktytetty. Eräs minun ikäinen nainen joka oli mennyt naimisiin noin puoli vuotta aikaisemmin tyrkytti ihan kunnolla itseään ja tuli iholleni. Ainut mikä olisi tehnyt tilanteesta p-kemman olisi ollut että hän olisi kourinut minua ja/tai repinyt minulta vaatteet pois. Muutama kuukaisi myöhemmon hän valitti etten avaudu itsestäni enkä kerro itsestäni paljon mitään.

        No mikä seura toi varattu on, yhtä tyhjän kanssa. Törkeää käytöstä muuten, ota etäisyyttä.


    • Anonyymi

      Missä sun suuntautumista tiedustellaan, jos kerran et liiku paljon missään etkä tapaa ketään?

      • Anonyymi

        Harrastuksien kautta olen törmännyt uusiin ihmisiin. Tuo h-tin SoMen kautta on tiedusteltu yhteisten tuttavien kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastuksien kautta olen törmännyt uusiin ihmisiin. Tuo h-tin SoMen kautta on tiedusteltu yhteisten tuttavien kautta.

        No eihän sun tarvi avautua jos yhteisten tuttujen kautta on asiaa tiedusteltu. Saattaa olla vaikka kiinnostuksen poikasta, kun sellasta tiedusteltu.


    • Mä uskon että asiat menee just niinkuin on tarkoitettu... kovasti kun analysoi, siihen suohon voi hukata itsensä...
      Itse olen nuoresta asti ajatellut että elän yksin, en kaivannut kumppania... mutta 49-vuotiaana törmäsin ihmiseen johon en voinut olla rakastumatta, ja samalla tulin kaapista vaikka en tiennyt siellä olevanikaan, rakastuin tulisesti naiseen... ilman tätä kohtaamista en olisi ymmärtänyt olevani lesbo.. jos minulla olisi ollut tarvetta määritellä seksuaalisuuttani, olisin varmaan sanonut olevani aseksuaali... ja olisin ollut väärässä...
      Me kaikki ollaan yksilöitä, meillä on omat tarinamme, eikä kukaan toinen voi meitä määritellä... eikä sitä tarvitse meidän itsekkään tehdä, eletään rauhassa ja rakkaudessa ❤️

      • Anonyymi

        Tuliko teistä pari?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko teistä pari?

        Tulihan meistä ❤️


      • Anonyymi
        Tinska kirjoitti:

        Tulihan meistä ❤️

        Onneksi olkoon että löysit heti pysyvän suhteen ja vielä hakematta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon että löysit heti pysyvän suhteen ja vielä hakematta!

        Vähän selvennän, suhteemme kesti noin kolme vuotta, erosimme ihan sovussa... kauniit muistot jäi.... mutta pointti on, ei koskaan pidä sanoa ei koskaan... elämälle pitää antaa mahdollisuus yllättää...


    • Anonyymi

      Seurustelin kolme vuotta kaapissa olevan kanssa. Olin palavasti rakastunut ja elättelin toiveita että tilanne muuttuisi ja esim. muuttaisimme virallisesti yhteen. Suhde päättyi kun hän kertoi ettei voi antaa sitä mitä haluan parisuhteelta.

      Vain muutama ystävä tiesi suuntautumisesta, mutta ei ymmärtääkseni halunnut puhua asiasta heillekään. Olin tyttöystävä vain neljän seinän sisällä tai kun nähtiin ystäviäni tai perhettäni. Julkista hellyyttä max. halit.

      Halusin että hän avaa perheensä ja ystävänsä minulle. Muuttaa yhteen ja menee kanssani naimisiin. Treffien päätteeksi suutelee ja pitää kiinni.

      En lähtisi enää kaappisuhteseen mutta en myöskään kadu tuota suhdetta sillä se opetti rakkaudesta enemmän kuin mikään aikaisempi. Rakastin häntä juuri sellaisena kuin hän oli mutta samalla opin kantapään kautta että en ole onnellinen jos elän vain toiselle.

      Toivon että löydät kumppanin jolla on samat toiveet tulevaisuudelta ja parisuhteelta kuin sinullakin. Avoimuus on tärkeää.

      • Anonyymi

        Aloitin tämän ketjun.

        Olen samaa mieltä, avoimuus on tärkeää. Tuttavapiirini on kuitenkin aika suppea ja lähiomaiseni asuu aika kaukana pois. Ne muutama kaveria/ystävää mitä minulla on, ovat olleet elämässäni monta vuotta. Olen kuitenkin sen ikäinen ja tunnen itseni, pidän sitä aika epätodennäköisenä että muutun miksikään. Olisi ihanaa tulla rakastetuksi, mutta no. Elämä on.


    • Hmm, en tiedä miten kaapissa pitää olla tai ulkona. Itse olisin kaapissa lähinnä vanhempieni vuoksi hetken aikaa. Ihan tuoretta tuttavuutta en veisi esiteltäväksi ja haukuttavaksi.

      Kun on vanhoilliset homovastaiset vanhemmat, niin ei ehkä ole kovin mukavaa kumppanillekkaan törmätä sellaisiin?

      Suhteen kestäessä aikaa ei tuoltakaan välttyisi, olen hyvin tiiviisti lasteni kautta tekemisissä vanhempieni kanssa, joten juorukellot...

      Muiden ihmisten edessä, kaupungilla, töissä, kaverit olisin ihan yhtä avoimesti kun yleensä olen. Ei tarvetta salailla, piilotella. Voi kulkea käsikynkkää, suudella, halata. En ujostele näyttää tunteita julkisestikkaan, kun niitä on.

    • Anonyymi

      En oo missään kaapissa.
      Mut oon luovuttanut...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe