Testissä on 1,9 vw tdi ja nykii nykii DSG
Moottori lehti ihmettelee missä on DSG korjauspajat suomessa?
41
1140
Vastaukset
- Anonyymi
autobild lehdessä oli iso juttu saksassa olevasta korjaamosta joka korjaa VWaudiseatskoda automaatteja
eipä kestä uudetkaan sanoo lehti - Anonyymi
Vakuuttavaa ilman tuoreita linkkejä.
- Anonyymi
Luo moottori 4/2021
vw onnea käytetyllä juttusarja-vikaa riittää - Anonyymi
autobild lehdessä oli iso juttu saksassa olevasta korjaamosta joka korjaa VWaudiseatskoda automaatteja
eipä kestä uudetkaan sanoo lehtiautobild lehdessä oli iso juttu saksassa olevasta korjaamosta joka korjaa VWaudiseatskoda automaatteja
eipä kestä uudetkaan sanoo lehtiautobild lehdessä oli iso juttu saksassa olevasta korjaamosta joka korjaa VWaudiseatskoda automaatteja
eipä kestä uudetkaan sanoo lehti
- Anonyymi
Ne DSG:t ei kelpaa Usassa eikä Kiinassa.
- Anonyymi
niin uutiset kertoo
Usaan jouduttiin tilamaan audit ja volkkarit momentinmuunnin automaatilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin uutiset kertoo
Usaan jouduttiin tilamaan audit ja volkkarit momentinmuunnin automaatillaHöpö höpö taas kerran.
- Anonyymi
TDI-koneessa ei DSG-laatikossa yleensä ongelmia. Trolliakirjoitus taas.
- Anonyymi
Nykyään lähes kaikki automaatit pienemmissä autoissa joka merkissä ovat DSG tyyppisiä laatikoita Mersua myöden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään lähes kaikki automaatit pienemmissä autoissa joka merkissä ovat DSG tyyppisiä laatikoita Mersua myöden.
Sen verran olen A-mersulla ajellut että itselleni en ainakaan sitäkään automaatilla ostaisi. Samanlainen pätkijä ja yhtä hirvittävä peruuttaa ylämäkeen kuin Golfikin. Saattaa olla että mekaniikka on yhteneväistä, en tiedä, eikä juurikaan kiinnosta. Kyllä VW dsg on ylivoimaisesti vikaisin ja epäluotettavin laatikko ainakin luotettavien mediatietojen mukaan.
En kyllä lähtisi kokeilemaan. Miksi lähtisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran olen A-mersulla ajellut että itselleni en ainakaan sitäkään automaatilla ostaisi. Samanlainen pätkijä ja yhtä hirvittävä peruuttaa ylämäkeen kuin Golfikin. Saattaa olla että mekaniikka on yhteneväistä, en tiedä, eikä juurikaan kiinnosta. Kyllä VW dsg on ylivoimaisesti vikaisin ja epäluotettavin laatikko ainakin luotettavien mediatietojen mukaan.
En kyllä lähtisi kokeilemaan. Miksi lähtisin?Et vaan osaa. Tyypillinen jantteri painaa kaasua reippaasti, niinkuin perinteisessä automaatissa tehdään, siinähän vaan kierrokset nousee eikä juuri mitään tapahdu. DSG-vaihteistossa pitää tehdä rauhallisemmin, kytkin ottaa kiinni jo heti alkuvaiheessa, ja jos siinä vaiheessa painaa rutkasti kaasua, niin kyllähän se nykäisee. Kokeile vaikka tavallisella manuaalivaihteisella autolla, päästät kytkimen äkisti ylös ja painat reippaasti kaasua, niin kyllä nykäisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran olen A-mersulla ajellut että itselleni en ainakaan sitäkään automaatilla ostaisi. Samanlainen pätkijä ja yhtä hirvittävä peruuttaa ylämäkeen kuin Golfikin. Saattaa olla että mekaniikka on yhteneväistä, en tiedä, eikä juurikaan kiinnosta. Kyllä VW dsg on ylivoimaisesti vikaisin ja epäluotettavin laatikko ainakin luotettavien mediatietojen mukaan.
En kyllä lähtisi kokeilemaan. Miksi lähtisin?Ja tarinasi on tosi, hihii!
Että sä jaksat keksiä satuja. Kirjoita satukirja, niin voit tienata oikeaa rahaa, sen verran hyvä sulla on mielikuvitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vaan osaa. Tyypillinen jantteri painaa kaasua reippaasti, niinkuin perinteisessä automaatissa tehdään, siinähän vaan kierrokset nousee eikä juuri mitään tapahdu. DSG-vaihteistossa pitää tehdä rauhallisemmin, kytkin ottaa kiinni jo heti alkuvaiheessa, ja jos siinä vaiheessa painaa rutkasti kaasua, niin kyllähän se nykäisee. Kokeile vaikka tavallisella manuaalivaihteisella autolla, päästät kytkimen äkisti ylös ja painat reippaasti kaasua, niin kyllä nykäisee.
onko vwskodassa ohjekirja m iten laatikko kestää 400000km?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vaan osaa. Tyypillinen jantteri painaa kaasua reippaasti, niinkuin perinteisessä automaatissa tehdään, siinähän vaan kierrokset nousee eikä juuri mitään tapahdu. DSG-vaihteistossa pitää tehdä rauhallisemmin, kytkin ottaa kiinni jo heti alkuvaiheessa, ja jos siinä vaiheessa painaa rutkasti kaasua, niin kyllähän se nykäisee. Kokeile vaikka tavallisella manuaalivaihteisella autolla, päästät kytkimen äkisti ylös ja painat reippaasti kaasua, niin kyllä nykäisee.
50 vuotta autoilu ja viides automaatti menossa. Dsg oli pahin pettymys. Että sellainen jantteri!
- Anonyymi
Hyvä aloitus ja kysymys.
Jos niitä vikoja olisi paljon ja korjaaminen kallista, niin varmasti löytyisi myös pajoja jotka vuolisivat kultaa.
Mutta piru kun niitä vikoja ei ole kuin trollien ja Toyotan omapojan mielissä ja päässä.
Kiitos aloituksesta, vielä kerran! - Anonyymi
saksassa lienee 1000
- Anonyymi
Jos olisi paljon vikoja, niin tietysti olisi korjaamoja keräämässä helppoa rahaa, mutta ei taida olla työksi asti.
- Anonyymi
merkkiliike saa periä mitä haluaa
- Anonyymi
Joo noita ei kannata mennä availemaan, koska kuulalaakerit valuu kaikki lattialle ja viemäriin!!😛😝😜
- Anonyymi
suomiomistaja maksaa merkkiliikkeen viulut
- Anonyymi
Mitkä, kerro toki lisää.
DSG on hyvä vaihteisto ja niitä on miljoonia ja miljoonia liikenteessä. Ammattikäytössä todella laajalti ja paljon.
Harmittaaks??
- Anonyymi
osia saa alvadilta?
- Anonyymi
Sanoisin, että autokorjaamoissa on nykyään selvä kahtiajako: merkkiliikkeet ja sitten muut, jotka eivät pysty tekemään monimutkaisempia korjauksia. Autonomistajalle ei monesti jää muuta vaihtoehtoa kuin korjauttaa viat kalliilla.
- Anonyymi
Ja juuri kun ollaan jo vuosia menty täysin vastakkaiseen suuntaa ihan lainvoimalla ja siksi noita monimerkkikorjaamoita syntyy kokoajan lisää. Laki velvoittaa tehtaiden myymään ja jakamaan tietonsa kaikkien korjaamoitten käyttöön, eli siihen tussahti Teron epätoivoinen yritys tälläkin kertaa, harmittaako?
- Anonyymi
kulla
- Anonyymi
Kun ei ole korjattavaa, niin ei tarvita pajoja.
"markkinat" - Anonyymi
jospa se merkkiliike kustantaa korjaukset kun ei kestä edes maagista 250000km?
siis lakennallinen auton käyttöikä kuluttajansuojan mukaan - Anonyymi
eikö ammattilaiset tiijä
vw vaihtaa komponentit eikä korjaa osia-asiakas maksaa juu? - Anonyymi
Miksi Moottori-lehti ihmettelisi tuota. DSG korjauspaja on lähin VW merkkihuolto.
- Anonyymi
Se on selvä asia. Ne on harvassa ne firmat, jotka nostaa nykyauton automaattilaatikon pöydälle, purkaa sen ja vaihtaa vioittuneet osat.
- Anonyymi
ja ottaa dsg vaihdosta 5000e?
- Anonyymi
osuuskauooa arina VW monopoli ja kovat hinnat
- Anonyymi
oho saamari mitä romua!
- Anonyymi
Kyllä oikea automaatti osaa ryömiä kun jarrun vapauttaa. Samalla tavalla polttomoottorilla tai sähköllä.
- Anonyymi
Ei tarvita korjaamoja kun vaihteistot ei hajoa.
Monet merkit ovat siirtyneet kaksoiskytkin automaatteihin. - Anonyymi
hih
- Anonyymi
hih
- Anonyymi
jospa merkkiliike hoitaa rahansa omaan taskuun?
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110