Puserrusliittimen teko

Anonyymi

Osaan tehdä tavanomaisen puserrusliittimen kupariputkeen. Nyt kuitenkin laitan 40 mm tulovesiputkeen uuden sulkuventtiilin. Tuloputki on musta muoviputki. Uusi venttiili/sulkuhana on tietysti puserusliitin mallia, kulma sellainen. Kysymys; Käytetäänkö liitännässä mitään liimaa tms?? Tietysti puserrusrengas on.

14

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei liimaa, mutta hoikkia suositellaan putkeen. Itselläni on 32 mm holkilla ja ilman. Ei ole ongelmia ollut.

      • Anonyymi

        Niin tarkoitikko että tuon 40 mm (ulkomitta) sisälle laitetaan n. 5 cm pituinen holkki jonka halkaisija on n. 32 mm? Kiitos jo vinkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tarkoitikko että tuon 40 mm (ulkomitta) sisälle laitetaan n. 5 cm pituinen holkki jonka halkaisija on n. 32 mm? Kiitos jo vinkistä.

        Täällä kun vetivät putkia, ja tietysti oli liitin johon putki vain voideltuna työnnettiin, ei putkeen laitettu tukiholkkia. Sitä kuitenkin suositellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kun vetivät putkia, ja tietysti oli liitin johon putki vain voideltuna työnnettiin, ei putkeen laitettu tukiholkkia. Sitä kuitenkin suositellaan.

        Vielä. Miten kauan arvelet/tiedät tuon mustan 40 mm muoviputken käyttöiän olevan? Voiko hieman kylmänä taivuttaa vai pitääkö lämmittää esim kuumailmapuhaltimella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä. Miten kauan arvelet/tiedät tuon mustan 40 mm muoviputken käyttöiän olevan? Voiko hieman kylmänä taivuttaa vai pitääkö lämmittää esim kuumailmapuhaltimella?

        Kaupungissa alueellamme on putket vedetty 60-luvulla, ja hyvin kestävät. Se olisikin iso tempoa, jos ne pitäisi uusia.
        Kyllä putket taivuttelua kestävät. Konevoimalla painoivat paksut runkolinjaputket kelalta. Tuuria porukalla oli, kun oli samansuuntainen sähkölinja, jonka pylväiden avulla saivat putket suoriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungissa alueellamme on putket vedetty 60-luvulla, ja hyvin kestävät. Se olisikin iso tempoa, jos ne pitäisi uusia.
        Kyllä putket taivuttelua kestävät. Konevoimalla painoivat paksut runkolinjaputket kelalta. Tuuria porukalla oli, kun oli samansuuntainen sähkölinja, jonka pylväiden avulla saivat putket suoriksi.

        Pahuksen ennustava ohjelma. Remppa piti kirjoittaa.
        Tässäkin talossa on 70-luvun alussa vedetyt muoviputket. Joutilaita ne ovat, mutta ihan käyttökelpoisia. Tosin nykyiset liittimet eivät niihin sovi.
        Ruiskuta vähän rasvaa muovimutteriin. Se menee muuten helposti ns. vääriin kierteisiin.


    • Anonyymi

      Aika fakiiri olet jos osaat itse tehdä puserrusliittimen. Niitähän saa melkein joka marketistakin pikkurahalla, joten mitään järkeä ei ole itse valmistaa.

      • Anonyymi

        Ooppas poika viisastelemata! Asuntoauton jo tein ja katsastin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ooppas poika viisastelemata! Asuntoauton jo tein ja katsastin!

        tota pelkäsin, katsastit ite.. menikö läpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tota pelkäsin, katsastit ite.. menikö läpi?

        Kyllä sen katsasti ja tyypitti Katsastuskonttorin miehet, tosin jarruttaa koetti itse pääjehu!? 80-luvulla itse rakennetut asuntoautot eivät olleet katsastuksessa suosittuja? Ehkä pelkäsivät että heiltä tumpeloilta jää jokin pykälä huomoimatta! Kas kun monta määräystä on noudatettava.


    • Anonyymi

      Puserrusliittimestä asuntoautoihin, melkoinen aasinsilta sanoisin.

      • Anonyymi

        No mutta jos asuntoauton teko onnistuu niin eihän se yks puserrusliitin oo mithää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta jos asuntoauton teko onnistuu niin eihän se yks puserrusliitin oo mithää.

        Kyllä vain asuntoauton rakentaminen on haastavampaa kuin kuuraketin saati ydinvoimalan.

        Asuntoautoilija on kaikkein paras insinööri ikinä.


      • Anonyymi

        Myönnän että silta on erikoinen mutta teen korjauksiakin ns varmanpäälle. Ei hävetä kysellä mutta sitten hävettäisi kaameasti epä onnistuminen tiedon puutteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe