Autotallin vaikutus okt hintaan

Anonyymi

Otsikossa kysymys. Jos okt talolla melkein 50n lämmin autotalli (sis. varastotilaa). Talon hinnan jo tiedän mutta miten talli vaikuttaa ja kuin paljon nostaa hintaa? Ovat uudehkoja, ei remontti tarpeita. Kiitos.

8

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suuri autotalli ei sinänsä nosta hintaa, mutta se tarkoittaa että kohteesta ovat kiinnostuneet myös ne, joille tuo on ehdoton vaatimus. Eikä se varmaankaan kovin montaa ostajaa karkoita, joten kysyntä lisääntyy.

      Yksittäisen kohteen tapauksessa tuo kysynnän lisääntyminen voi konkretisoitua tai sitten ei. On aivan eri asia, jos Espoolaisessa omakotitalossa on 50 neliön talli (harvalla on), tai jos kyse on jostain lapin syrjäseudusta (jos ei ole, aina voi rakentaa).

      Sanoisin että hintavaikutus on kymmenestä eurosta sataan tuhanteen, jos verrataan kohteeseen jossa olisi vain yhden auton talli.

    • Anonyymi

      Hintaan vaikuttaa kolme asiaa: sijainti, sijainti ja sijainti.

      Autotalli on sivuseikka.

      • Anonyymi

        "Hintaan vaikuttaa kolme asiaa: sijainti, sijainti ja sijainti."

        Mitkä ovat ne kaksi muuta asiaa. Tuossahan on vain yksi?
        Itse olen sitä mieltä että hintaan vaikuttaa aika moni asia.
        Mm. se minkälaista elämää haluaa viettää ja minkälaisissa puitteissa.
        Jos on toiveena muutaman hehtaarin piha-alue omalla rannalla ja hyväkuntoinen omakotitalo missä tilaa riittävästi niin tarjonta supistuu melkoisesti.
        Mikäli vaatimuksiin kuuluu omat tuotanto- ja/tai toimitilat samassa yhteydessä tarjonta supistuu edelleen.
        Kun loma-asunto sijaitsee samassa "pihapiirissä" on tarjonta jo aika vähäistä.

        Koko ajan suureneva määrä ihmisiä kykenee valitsemaan missä haluaa asua.
        Uskoakseni monen haaveena on asua edellä mainituissa puitteissa. En itse tunne ketään kenen unelmana on saavuttaa yksiö perheelleen jostakin kerrostalo alueelta. Varsinkin jos hotellihuoneen kokoisesta kämpästä joutuu maksamaan loppuelämän ajan.

        Yrittäjyys ja pienyrittäminen on kasvava trendi usalla alalla. Tämä mahdollistaa asuinpaikan valinna eikä ole "pakkoa" muuttaa seuduille joista ei oikeasti pidä.
        Mm. Helsingin keskustan tiloja on tyhjentynyt vauhdilla ja se suuntaus jatkuu. Myös ihmiset ovat hävinneet katukuvasta. Puhelinyhtiöiden seurannan mukaan 2020 helmi-maaliskuussa keskustan alueella liikkui yli 830 000 henkilöä. 2021 samaan aikaan määrä oli enää 340 000 henkilöä.
        Eli lähes puoli miljoonaa vähemmän.
        Ja heistä valtaosa ei ole kuluttajia vaan väkeä joilla ei ostovoimaa asumiskulujen jälkeen. Opiskelijoita, eläkeläisiä, maahanmuuttajia...
        Toimistot ovat tyhjentyneet todennäköisesti lopullisesti. Suuri osa kivijalka liikkeistä on lopettanut tai lopettaa kun ostovoimaisia asiakkaita ei riitä.

        Jumbot yms. vievät asiakkaat. Ja asiakkaat tulevat kauempaakin.


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Sijainti on suositulla alueella.

      Joskus näkee vanhoissa taloissa sen, kun uusi autotalli laitettu vasta niin talon myyntihinta on useita kymppejä yli sen alueen. Yritetään selkeästi saada talliin menneet rahat takaisin. Silloin hinta on liian korkea vrt kokonaisuuteen (vanha remonttitarpeinen talo ja uusi autotalli).

      • Anonyymi

        Niin no. Joskus kauan sitten harkitsin Espoon Haukilahdesta asunnon ostoa rivitaloyhtiössä mihin oli louhittu autotalli kallioon. Mielestäni se oli silloin voimakkaasti ylihinnoiteltu. En nyt sitten tiedä nostiko hintaa enemmän merinäköala vai autotalli.

        Mietin vastaavaa omaa rakennushanketta yhdessä kaverin kanssa, jolla oli ja on edelleenkin valtava kokemus kalliorakentamisesta. Hänen mielestään Haukilahden kohde oli räikesti ylihintainen. Oma hankkeemme olisi ollut merkittävästi suurempi ja halvempi. Hanke kaatui maata myyneen suureen ahneuteen. Teimme tarjouksen, johon saimme kyllä myöntävän vastauksen osapuilleen 12 kk jälkeen. Se oli sitten myöhäistä, kun olin ehtinyt aloittaa toisen projektin.


    • Anonyymi

      Ihan tosissanko täällä väitetään ettei autotalli nosta kiinteistön arvoa suhteessa samanlaiseen autotallittomaan?

      Sittenhän yksiö ja kolmiokin ovat varmaan samanhintaisia samassa talossa jos eivät rakennetut neliöt vaikuta hintaan.

      • Minä väitin, että iso autotalli nostaa hintaa vähän tai paljon, riippuen tapauksesta.

        Oikea hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan. Jos ostajalle talli on täysin turha, ei hän sille kovin paljoa arvoa laske...


    • Anonyymi

      Käykäähän allekirjoittamassa kansalaisaloite sivustolla
      kansalaisaloite nro
      8200

      Polttoaineveron alentaminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe