Audi a4 akkuvalo vilkkuu

Anonyymi

Kokeillaan löytyiskö täältä apua.
Elikkä 2003 vm audi a4 2.0 kyseessä. Ongelmana on akkuvalo joka alka vilkkumaan kiihdytyksissä. Ikinä ei jää pysyvästi palamaan, vaan vilkkuu vaan. Lisäksi pari päivää sitten vilautti paria muutakin merkkivaloa jotka katosivat heti. Tätä ei ole ennen tehnyt. Laturin luulis olevan kunnossa, koska akku ei oo tyhjentyny kertaakaa ja auto lähtee käyntiin kyllä hyvin. Luin jostain että vois johtua puolan varamaadoitteen irtoamisesta tai löysyydestä mutta ei tietoa missä tämä sijaitsee.
Mitähän kannattais lähtee kokeilee ja mistähä mahdollisesti johtuus?

Kiitos jo etukäteen!

2

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä lukasin noin viisi minuuttia mitä googlella löysin.

Seuraavista asioista oli keskustelua:

-arvaus: hihnankiristin on löystynyt ja sallii hihnan luistavan kovemmassa kuormituksessa, yhtään onnistunutta korjausta kiristimen ja/tai hihnan vaihdolla ei tullut vastaan
      -akku/laturin kaapeli olisi sisäisesti korrosoitunut, tällaisesta tuli vastaan yksi onnistunut korjaus, kun kaapeli vaihdettiin
      -akku/laturin kaapeli oli hinkannut eristeen puhki ja moottorin reilummilla kierroksilla sai maakontaktin jolloin akkujännite "romahti", tällaisesta tuli vastaan yksi onnistunut korjaus, kun kaapeli vaihdettiin
      -useampia korjausyrityksiä akun ja/tai laturin vaihdoista tuli vastaan, ei yhtään onnistunutta korjausta noista

Eli, kaksi onnistunutta korjausta jotka molemmat liittyvät plus-kaapeleiden vaihtamiseen. Tuo "sisäinen korroosio" kuulostaa kaapelissa sen verran ufo-jutulle, että eiköhän tuollekin ole hyvä arvaus että on hinkannut eristeen puhki ja ottanut maakontaktia.

Itse alottaisin vianetsimisen noista plus-kaapeleista ja eristeiden kunnosta / maakontakteista.

• Anonyymi

Jos pluskaapeli on hinkannut itsensä puhki ja nojaa satunnaisesti maatasoon niin siinähän on ihan potentiaalinen tulipalon paikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2012
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      155
      1923
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      25
      1546
    4. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      951
    5. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      919
    6. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      849
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      7
      847
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      112
      791
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      45
      740
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      32
      735
    Aihe