Syyllisyyden kaava

Anonyymi

Aika usein syyllinen on se, joka antaa epäilykselle eniten aihetta. Vaikka todisteita ei löytyisikään. Eikö totta? Varsinkin pahoinpitelyihin syyllistyvät ovat rikoksia toistavia.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No nythän on kunnon potaskaa,, " aika yleensä " rikostutkinta perustuu faktoihin, ei luulotteluun ei kuvitelmiin. mutulla olisit itsekin jo tuomittuna.

      • Anonyymi

        Hmmm?? Tarkoitatko, että jos henkilö tekee jonkun rikollisen teon, mutta todisteita ei löydy, niin hän ei ole syyllinen kyseiseen tekoon? Että vain todistamalla teko, hän on syyllinen siihen?

        Sen minä hyväksyn ja ymmärrän, että ketään ei voi tuomita ilman todisteita, mutta kyllä ihminen voi johonkin olla syyllinen ilman todisteitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm?? Tarkoitatko, että jos henkilö tekee jonkun rikollisen teon, mutta todisteita ei löydy, niin hän ei ole syyllinen kyseiseen tekoon? Että vain todistamalla teko, hän on syyllinen siihen?

        Sen minä hyväksyn ja ymmärrän, että ketään ei voi tuomita ilman todisteita, mutta kyllä ihminen voi johonkin olla syyllinen ilman todisteitakin.

        Jaahas taas on änkyrä kitisemässä aivan outoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas taas on änkyrä kitisemässä aivan outoja.

        Niin tai liian vakavaa ja filosofista keskustelua tänne?


    • Anonyymi

      Asiahan on oikeasti niin, että syyllisyys pitää todistaa.

    • Anonyymi

      Niin, joku tekee törkeän ohituksen ohituskaistan lopuksi ja minä vastaantulijana joudun väistämään sulkuviivan oikealle puolelle, että emme törmää.
      Tottahan se on, että kun tämä asia ei mene oikeuteen eikä poliia ollut vieressä, niin ei siitä ketään tuomita eikä sitä pystytä todistamaankaan.

      Mutta onko silti niin että mitään väärää ei ole tapahtunut vaikka istun autossa kädet täristen ja onnellisena että olen vielä elossa?

      Tämä esimerkki kuvaa aika hyvin tätä asetelmaa, missä kaikki tietävät tasan ja tarkkaan mikä on oikein ja 99% mikä on myös väärin. Mutta silti huudetaan tuomaria ja jotain miliisiä kertomaan se mikä pitää olla jokaiselle normaalin oikeuden tunnon omaavalle ihmiselle... itsestäänselvyys.

      • Anonyymi

        Aika moni väärintekijä pääsee pälkähästä, koska todisteita ei ole tai ne eivät riitä. Onneksi meillä on suurin osa ihmisiä, jotka jättävät tekemättä väärin, koska kokevat, että niin ei saa eikä kuulu tehdä. Riippumatta onko poliisia lähellä tai jäisikö kiinni, jos tekee. Tai vaikka sen takia, että ei pysty elämään SYYLLISYYDEN kanssa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1713
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      191
      766
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe