Unettava valmiste???

Anonyymi

Olen kokeillut monenlaisia nukahtamis- ja unilääkkeitä, myös jotain mielialalääkkeitä. Mikään ei vain oikein auta kuin pariksi tunniksi. Sain sirdaludia selkäkipuun ja huomasin sen rentouttavan ja auttavan myöskin nukkumiseen. Olen joskus syönyt ataraxia pahaan allergiaan ja silläkin oli sama vaikutus. Onko muita vastaavia lääkkeitä?

4

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tuota rentouttavaa ja pitkäaikaista vaikutusta saa kuin bentzoilla, esimerkiksi Diapam on hyvä, mutta niitä ei nykyisin kuulemma saa kuin alkoholistit. Mielialalääkkeissä on pahoja sivuvaikutuksia , eivätkä ne muutenkaan ole hyväksi ollenkaan. Itsekin kokeilin Ataraxia nukkumiseen ja sekään ei toiminut, koska väsyttävä vaikutus alkoi vasta seuraavana päivänä ja olo oli erittäinkin ärtynyt ja kaksin verroin väsyneempi valvotun yön jälkeen. Lihasrelaksantit eivät myökään ole minua väsyttäneet lainkaan.

    • Anonyymi

      Ootko kokeillut valerianaa? Minulla valeriaana on toiminut unettomuuteen parhaiten. Kokemusta on usealta vuodelta, kun on ollut ajoittaisia tosi hankalia unettomuusjaksoja. Paraikaa otan taas valeriaanaa ja nukun nyt jo kolmatta viikkoa hyvin.
      Valeriaanaa saa luontaiskaupoista ja apteekista. Voi ottaa aika isonkin annoksen, 1000 mg tai yli, ilman että tulee haittoja. Käytän tällä hetkellä nestemäistä Sorian valeriaanaa (Ruohonjuuresta ja muista luontaiskaupoista). Sitä on helppo annostella, tosin en käytä pakkauksen mukana tulevaa pipettiä vaan mittalusikkaa jossa on millilitrat, 3-6 ml otan kerralla.
      Valeriaana vaikuttaa keskushermostoon ja apteekin pakkauksissa siinä on kolmio. Se voi päiväsaikaan otettuna väsyttää turhankin paljon. Ennenvanhaan valeriaanaa käytettiin mm. epilepsian hoitoon (siitä suomenkielinen nimi rohtovirmajuuri, virma=epilepsiakohtaus), hermokipuihin ja rauhoittavana lääkkeenä yleisesti.
      Mitään merkittäviä haittavaikutuksia sillä ei ole, ei tule toleranssia eikä riippuvuutta. Tietenkin on yksilöllistä mikä kenellekin tehoaa. Ihan alkuvaiheessa sain hieman vatsakipuja kun aloitin isolla annoksella, mutta ne menivät nopeasti ohi.

      Luontaiskauppojen valmisteissa yleisesti on se ongelma, että niitä ei ole standardoitu, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Se tarkoittaa että vaikuttavan aineen määrää ei ole testattu laboratorio-oloissa, joten se voi vaihdella jonkin verran pakkauksissa ja erissä. Solgarilla on joitakin tuotteita jotka on standardoitu. Standardointi lisää tuotteen hintaa, siksi sitä ei aina tehdä. Kun olen kokeillut valeriaanaa eri merkkeinä, teho on vaihdellut, joskus en ole huomannut mitään tehoa. Ehkä se johtuu juuri tästä. Sorian tuotteet ovat kyllä aina auttaneet. Heillä oli kapseli, mutta sitä ei nyt ole (tai on jokin uutuusversio jossa on mukana muutakin kuin valeriaanaa), mutta uute on, ja se on minusta tosi hyvä.

      • Anonyymi

        Lisään vielä että valeriaanaa voi ottaa bentsojenkin kanssa, psykiatri vahvisti tämän kun kysyin. Päällekkäisvaikutus ei siis haittaa (ellei sitten ole jotain sydänvaivoja tms. joka vaikuttaa). Joskus harvoin olen ottanut valeriaanan kanssa puolikkaan tai sitäkin pienemmän annoksen Diapamia (esim. 2 mg) kun tuntuu että olen unettomuuden lisäksi niin ahdistunut että tarvitsen molempia. Tämä on toiminut. Diapamin käyttö on minulla kuitenkin jäänyt melkein kokonaan pois nyt viime kuukausina kun olen ottanut nukkumiseen valeriaanaa. - Olo on päivällä ihan erilainen kun on nukkunut :) Mikä toimii yhdelle ei toimi jokaiselle tietenkään mutta suosittelen kokeilemaan.


    • Anonyymi

      Kirsikkamehu nukuttaa. 🍒🙂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe