ID.3:ssa ja ID.4;ssa rumpujarrut takana

Anonyymi

Uskomatonta. Miksi halvat rumpujarrut?

53

5920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän nuo käsijarrulle riitä. Takana oleva moottori on tehokkaampi jarru kun kerää sähköä jarrutuksesta.

    • Anonyymi

      Vastaat itse jo kysymyseesi. Koska ne on halvemmat.

      Sen lisäksi ne on Suomen olosuhteissa toimintavarmemmatkin ja huoltovapaammat.

    • Anonyymi

      Rumpujarruissa on enemmän osia ja materiaalia, niin kyllä ne on sitä kautta kalliimmat valmistaa, Rumpujarru tarvitsee kuitenkin vähemmän huoltoa ja on siinä itsetehostavuus omaisuus, niin ei se ole sähköauton jarruiksi mikään huono valinta.

      • Anonyymi

        Ne ovat paljon halvemmat kuin levyjarrut.


    • Anonyymi

      Taas tietämättömyys ja trollaus on tärkeintä, mitä dorkia nuo Terot.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nuo mainitsemasi ominaisuudet eivät ole pelkästään kyseisen auton ominaisuuksia.

        Omassa 28 vuotta vanhassa autossani on rumpujarrut takana eikä niille ole viimeisen 10 vuoden aikana tarvinut tehdä mitään.

        Samaa autoa on ollut tarjolla myös levyjarruilla ja kun lukee käyttäjien kokemuksia, näyttää sille että nuo levyjarrut on olleet jumissa joka talven jälkeen.

        Ja kun autossa on rumpujarrut takana, se tuo käsijarruun voimaa jota ei levyjarrullisesta vaan löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo mainitsemasi ominaisuudet eivät ole pelkästään kyseisen auton ominaisuuksia.

        Omassa 28 vuotta vanhassa autossani on rumpujarrut takana eikä niille ole viimeisen 10 vuoden aikana tarvinut tehdä mitään.

        Samaa autoa on ollut tarjolla myös levyjarruilla ja kun lukee käyttäjien kokemuksia, näyttää sille että nuo levyjarrut on olleet jumissa joka talven jälkeen.

        Ja kun autossa on rumpujarrut takana, se tuo käsijarruun voimaa jota ei levyjarrullisesta vaan löydy.

        Lisäksi noi volsut on takavetoisia joten sähkömoottorin antamaa jarrutustehoa löytyy taakse varsin paljon. Rummut ei siis joudu koville ja itseasiassa takajarrut ei mitä ilmeisemmin tee juuri mitään juuri tuon re-generoinnin vuoksi. levyjarrut on heti ruosteessa ja jumissa kuten yllä sanottiin.
        Rummut on siis ehdottomasi hyvä sähkäriin ja myös pienempitehoisiin hybrideihin.

        Ylläpitokuluissa säästää rutkasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi noi volsut on takavetoisia joten sähkömoottorin antamaa jarrutustehoa löytyy taakse varsin paljon. Rummut ei siis joudu koville ja itseasiassa takajarrut ei mitä ilmeisemmin tee juuri mitään juuri tuon re-generoinnin vuoksi. levyjarrut on heti ruosteessa ja jumissa kuten yllä sanottiin.
        Rummut on siis ehdottomasi hyvä sähkäriin ja myös pienempitehoisiin hybrideihin.

        Ylläpitokuluissa säästää rutkasti.

        Sittenhän edessäkin pitäisi olla rumpujarrut,jos ne kerran paremmat on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo mainitsemasi ominaisuudet eivät ole pelkästään kyseisen auton ominaisuuksia.

        Omassa 28 vuotta vanhassa autossani on rumpujarrut takana eikä niille ole viimeisen 10 vuoden aikana tarvinut tehdä mitään.

        Samaa autoa on ollut tarjolla myös levyjarruilla ja kun lukee käyttäjien kokemuksia, näyttää sille että nuo levyjarrut on olleet jumissa joka talven jälkeen.

        Ja kun autossa on rumpujarrut takana, se tuo käsijarruun voimaa jota ei levyjarrullisesta vaan löydy.

        Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.

        Ajaletkin alle 10 vuoden ikäisellä kalustolla, siinä se selitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän edessäkin pitäisi olla rumpujarrut,jos ne kerran paremmat on.

        Jarrut tarpeen mukaan, eli edessä tehokkaammat levyjarrut, koska autossa suurin osa jarrutustehosta tarvitaan eteen kun paino siirtyy sinne ja takajarruissa riittää joissain tapauksissa rummut. Ja kun puhutaan sähköautoista, niin takajarrujen tilanne on ihan toinen kun jarrutus tapahtuu sähkömoottorin voimin jne...
        Vaikea on Teron tätä tajuta ja siksi hän tarttuu jälleen viimeisiin oljen korsiintajuamatta kuinka hölmöksi leimaa kaikki muutkin Toyota fanit ja hönöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.

        Minun edellisessä autossani (vw vento 2,0i) oli levyjarrut takana. Nykyisessä (vw golf 1,9 td) rummut. Ei mitään eroa käytännössä. Vaimon autossa (ford galaxy) on levyt takana, ja joka hiton vuosi niitä on tarvinnut rassata että toimisivat katsastuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarrut tarpeen mukaan, eli edessä tehokkaammat levyjarrut, koska autossa suurin osa jarrutustehosta tarvitaan eteen kun paino siirtyy sinne ja takajarruissa riittää joissain tapauksissa rummut. Ja kun puhutaan sähköautoista, niin takajarrujen tilanne on ihan toinen kun jarrutus tapahtuu sähkömoottorin voimin jne...
        Vaikea on Teron tätä tajuta ja siksi hän tarttuu jälleen viimeisiin oljen korsiintajuamatta kuinka hölmöksi leimaa kaikki muutkin Toyota fanit ja hönöt.

        Hyvä kommentti Terolta. Kyllä Klongswagen pelittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.

        Kyl mulla Wartburgissa oli joka kulmalla rumpujarrut vielä 90-luvun lopussa (samoin auto halusiko😅) Kaupan päälle lukkiumattomat jarrut omalla tahdolla🫡


    • Anonyymi

      Kun akku on kallis, muussa pitää säästää.

      • Anonyymi

        Rumpujarrut takana on paljon huoltovapaampi ja kestävämpi mitä levyjarru. Levyjarruja saa takana korjata vähän väliä kun ruostuvat ja rapovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarrut takana on paljon huoltovapaampi ja kestävämpi mitä levyjarru. Levyjarruja saa takana korjata vähän väliä kun ruostuvat ja rapovat.

        ei levyjarruja tarttisi vähän väliä korjata kun uskaltaisi vaa sitä jarrupoljinta käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei levyjarruja tarttisi vähän väliä korjata kun uskaltaisi vaa sitä jarrupoljinta käyttää.

        Aika reippaasti saa jarruttaa että takapäähän painetta tulee kun välissä on vielä kuormaventtiili.

        Onko se sitten asiallista jarrutella tuolla liikenteessä niin että tulee mustaa viivaa renkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika reippaasti saa jarruttaa että takapäähän painetta tulee kun välissä on vielä kuormaventtiili.

        Onko se sitten asiallista jarrutella tuolla liikenteessä niin että tulee mustaa viivaa renkaista.

        Eipä nykyään taida kauheasti mustaa viivaa jäädä, mutta reilu jarrutus silloin tällöin parantaa jarrujen toimintaa, tiedät sen kyllä.


    • Anonyymi

      Tarviiko se perinteistä jarrupala levy tekniikka, jos sähkömotor jurnuttaa kivasti?

    • Anonyymi

      Varmasti on juntturassa heti seuraavassa katsastukses ja savu merkkejä voi lähettää inkkareille?🤣😂😭

      • Anonyymi

        Ei ne mitkään Toyotan jarrut ole joita pitää vuosittain herkistellä huollossa ettei heti jumitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne mitkään Toyotan jarrut ole joita pitää vuosittain herkistellä huollossa ettei heti jumitu.

        Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.

        Rumpujarrut on teknisesti paras ja varmin taka-akselille jossa on regenerointi.
        Levyjarru ruostuisi ja jäisi jumiin tuollaisessa käytössä kun mekaanista jarrua käytetään aniharvoin.
        Teknisesti tolvanat parturikampaajat eivät tätä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.

        Kyllä ainakin Hiluxsissa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.

        Tojotan jarrut pitää herkistellä joka huollossa . Kerran vuodessa siis .


    • Anonyymi

      Huvittavaa,kun vikawagenin uskonlahko tietää noiden jarrujen ylivertaisuudesta kun auto ei ole edes vuotta ollut myynnissä. Teslallakin on ollut jarruissa ongelmia.

      • Anonyymi

        "Huvittavaa,kun vikawagenin uskonlahko tietää noiden jarrujen ylivertaisuudesta kun auto ei ole edes vuotta ollut myynnissä."

        Riittää kun tietää nillaiseen käyttöön jarrut joutuvat sähköautossa joka regeneroi taka-akselilta sekä rumpujarrujen ja levyjarrujen rakenteen. Kumpiakin on tehty jo sata vuotta. Kokemusta niistä kyllä löytyy.


    • Anonyymi

      VW haluu myydä sähköautoja, mutta kun mä en haluu sellasta ostaa. Ne on väläytelly, että vuonna 2050 euroopan autokanta pitäis olla täysin sähköinen. Okei, mut siihen on vielä 29 vuotta 😀

      • Anonyymi

        Juu kiirettä pukkaa, pakko ostaa heti että ehtii 😁


    • Anonyymi

      Juu ja uskomatonta että näkyy olevan Sisussa ja Scaniassakin rumpujarrut, vaikka niissä usein on paaaljon enemmän kuormaa hidasteltavana... USKOMATONTA

      • Anonyymi

        ne on halvemmat valmistaa


    • Anonyymi

      Oliskin rumpujarrut takana nykyautoissa, säästyisi takalevyjen normiajossa vähäisen käytön aiheuttamilta jumituksilta ja rempoilta

      ABS oli helpompi toteuttaa levyillä, siitähän tuo muutos alkoi...

      • Anonyymi

        "ABS oli helpompi toteuttaa levyillä, siitähän tuo muutos alkoi."

        No tuossa toteutuksessahan ei ole mitään ero rumpujarrun ja levyjarrun välillä.


      • Anonyymi

        Miksi ABS olisi mielestäsi helpompi toteuttaa levyillä ? Eihän siellä pyörännavassa ole kuin pyörimisnopeuden tunnistin .


    • Anonyymi

      Rumpujarru ei ole huono tiedoksenne. En ihanoi vw ja sähköautoja mutta rumpujarru on edelleen hyvä jarru.

      • Anonyymi

        Vanha Ladakin on hyvä jonkun mielestä, varsinkin ohjaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha Ladakin on hyvä jonkun mielestä, varsinkin ohjaus

        Tuotteille on monta käyttöolosuhdetta ja on paikkoja joissa vanha lada on oikeasti hyvä auto, edelleenkin.

        Kun Suomessa on erittäin kuluttava keliolosuhteet autoille ja alhaiset ajonopeudet, on noille jarruille oleellisempaa se, että ne toimivat (rumpujarru), kuin että siellä takajarruissa on hi-tech tavaraa (levyjarru), joka ruostuu jumiin keliolosuhteiden ja vähäisen käytön vuoksi.


    • Anonyymi

      Pitää muistaa että polttiksen takajarrut osallistuvat aina jarrutukseen, vaikkakin pienellä teholla.
      ID:ssä takajarrut eivät tee normaalijarrutuksessa yhtään mitään. Ne aktivoituvat vasta kun joutuu jarruttamaan reippaasti. Siksi ID:ssä on takana rumpujarrut ja polttiksessa levyjarrut.

    • Anonyymi

      Pitää muistaa, että ID.3 etujarrut syttyy tuleen jos tekee rajun stopin, videot löytyy. Auto painaa 2 tonnia, Golfin jarrut on kovilla.

      • Anonyymi

        Kaikkien jarrut syttyy palamaan kun jarrutellaan tarpeeksi, siitä on videoita myös.
        Senkin höpö, jaksatkin taas hönöillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien jarrut syttyy palamaan kun jarrutellaan tarpeeksi, siitä on videoita myös.
        Senkin höpö, jaksatkin taas hönöillä.

        vituttaako vw paskalaatu ja jatkuva epäonnistuminen, floppi id 😆


    • Anonyymi

      Varokaa jarruttamasta liian kovaa, panssarivaunun jarrut voi liekehtii ja koko ID roihahtaa

    • Anonyymi

      Fordin kaverit ahertaa kolmessa Kölnissä jotta saavat valmiiksi tehtaan jossa MEB-alustalle asennetaan Fordin koppa. Ford saa rumpujarrut taakse kaupan päälle.

      Sähköfordin sisällä on volsun sydän. Pääsee Fordin osalliseksi MEB-menestystarinasta.

      • Anonyymi

        Fordin kaverit ahertaa kolmessa vuorossa Kölnissä


    • Anonyymi

      Rumpujarrut?????? Huh hei!

      • Anonyymi

        Wigawagenissa historialliset rumpujarrutkin voi olla tätä päivää. Minullakin oli 60- luvulla sellaiset. Takaveto rumpujarruilla ja volkkarin vikamaailmalla ei nyt ihan heti ala innostamaan eikä kiinnostamaankaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wigawagenissa historialliset rumpujarrutkin voi olla tätä päivää. Minullakin oli 60- luvulla sellaiset. Takaveto rumpujarruilla ja volkkarin vikamaailmalla ei nyt ihan heti ala innostamaan eikä kiinnostamaankaan

        Sinua siis kiinnostavat historialliset levyjarrut. Noitain on käytetty jo melkein 70 vuotta ihan sarjatuotantoautoissa.

        Kun volkkarin vikamaailma on keskittynyt moottoreiden ja vaihdelaatikoiden ongelmiin niin sähköautossahan ei ole kumpaakaan komponenttia.


      • Anonyymi

        VW on jaksanut yllättää jo ainakin kymmenisen vuotta, milloin jakopää, milloin tsi, milloin dsg, katkeilevat kaasupolkimet, jäätyvät lukot ja välijääjdyttimet suunniteltu huijaus, öljyä hotkivat moottorit , ruostuvat passatit ja ja nyt takapotku rumpujarruilla! Onkohan vaijerivetoiset pantajarrut jo suunnitteilla lattian läpi menevällä polkimella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on jaksanut yllättää jo ainakin kymmenisen vuotta, milloin jakopää, milloin tsi, milloin dsg, katkeilevat kaasupolkimet, jäätyvät lukot ja välijääjdyttimet suunniteltu huijaus, öljyä hotkivat moottorit , ruostuvat passatit ja ja nyt takapotku rumpujarruilla! Onkohan vaijerivetoiset pantajarrut jo suunnitteilla lattian läpi menevällä polkimella?

        Tojota silti matkii, mitään omaa niillä ei ole, kaikki apinoitu muilta autonvalmistajilta, edes se "itselataava" ei ole omaa, vaan kopsattu euroopasta ns. kehityshankkeesta, jossa olivat mukana, maailmassa on kaksi OMPELUKONE VALMISTAJAA joiden ei olisi koskaan pitänyt aloittaa auton valmistamista, toinen on OPEL ja se toinen TOYOTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on jaksanut yllättää jo ainakin kymmenisen vuotta, milloin jakopää, milloin tsi, milloin dsg, katkeilevat kaasupolkimet, jäätyvät lukot ja välijääjdyttimet suunniteltu huijaus, öljyä hotkivat moottorit , ruostuvat passatit ja ja nyt takapotku rumpujarruilla! Onkohan vaijerivetoiset pantajarrut jo suunnitteilla lattian läpi menevällä polkimella?

        Heheheheheheh. Mut hei, me tienataan tällä! Tv. Toyota ukko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota silti matkii, mitään omaa niillä ei ole, kaikki apinoitu muilta autonvalmistajilta, edes se "itselataava" ei ole omaa, vaan kopsattu euroopasta ns. kehityshankkeesta, jossa olivat mukana, maailmassa on kaksi OMPELUKONE VALMISTAJAA joiden ei olisi koskaan pitänyt aloittaa auton valmistamista, toinen on OPEL ja se toinen TOYOTA.

        Pistäppä listaten ne patentit mitkä Toyota on vuokrannut eurovlmistajilta ja vertaa sitä määrää Toyotan patenttisalkkuun.

        Vai etkö olekaan selvittänyt keksintöaisaa ennen noita arvailujasi.
        Sinuna en ihan heti lottoaisi. Ennuste on huono.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe