Uskomatonta. Miksi halvat rumpujarrut?
ID.3:ssa ja ID.4;ssa rumpujarrut takana
53
6194
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän nuo käsijarrulle riitä. Takana oleva moottori on tehokkaampi jarru kun kerää sähköä jarrutuksesta.
- Anonyymi
Vastaat itse jo kysymyseesi. Koska ne on halvemmat.
Sen lisäksi ne on Suomen olosuhteissa toimintavarmemmatkin ja huoltovapaammat. - Anonyymi
Rumpujarruissa on enemmän osia ja materiaalia, niin kyllä ne on sitä kautta kalliimmat valmistaa, Rumpujarru tarvitsee kuitenkin vähemmän huoltoa ja on siinä itsetehostavuus omaisuus, niin ei se ole sähköauton jarruiksi mikään huono valinta.
- Anonyymi
Ne ovat paljon halvemmat kuin levyjarrut.
- Anonyymi
Taas tietämättömyys ja trollaus on tärkeintä, mitä dorkia nuo Terot.
- Anonyymi
VW id3/id4 rumpujarrujen on suunniteltu kestämään koko auton käyttöiän ajan. Ne eivät ruostu koska ovat pölyltä ja kosteudelta suojassa.
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagenin-tayssahkoinen-suv-id-4-tulee-tallainen-se-on- Anonyymi
Nuo mainitsemasi ominaisuudet eivät ole pelkästään kyseisen auton ominaisuuksia.
Omassa 28 vuotta vanhassa autossani on rumpujarrut takana eikä niille ole viimeisen 10 vuoden aikana tarvinut tehdä mitään.
Samaa autoa on ollut tarjolla myös levyjarruilla ja kun lukee käyttäjien kokemuksia, näyttää sille että nuo levyjarrut on olleet jumissa joka talven jälkeen.
Ja kun autossa on rumpujarrut takana, se tuo käsijarruun voimaa jota ei levyjarrullisesta vaan löydy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo mainitsemasi ominaisuudet eivät ole pelkästään kyseisen auton ominaisuuksia.
Omassa 28 vuotta vanhassa autossani on rumpujarrut takana eikä niille ole viimeisen 10 vuoden aikana tarvinut tehdä mitään.
Samaa autoa on ollut tarjolla myös levyjarruilla ja kun lukee käyttäjien kokemuksia, näyttää sille että nuo levyjarrut on olleet jumissa joka talven jälkeen.
Ja kun autossa on rumpujarrut takana, se tuo käsijarruun voimaa jota ei levyjarrullisesta vaan löydy.Lisäksi noi volsut on takavetoisia joten sähkömoottorin antamaa jarrutustehoa löytyy taakse varsin paljon. Rummut ei siis joudu koville ja itseasiassa takajarrut ei mitä ilmeisemmin tee juuri mitään juuri tuon re-generoinnin vuoksi. levyjarrut on heti ruosteessa ja jumissa kuten yllä sanottiin.
Rummut on siis ehdottomasi hyvä sähkäriin ja myös pienempitehoisiin hybrideihin.
Ylläpitokuluissa säästää rutkasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi noi volsut on takavetoisia joten sähkömoottorin antamaa jarrutustehoa löytyy taakse varsin paljon. Rummut ei siis joudu koville ja itseasiassa takajarrut ei mitä ilmeisemmin tee juuri mitään juuri tuon re-generoinnin vuoksi. levyjarrut on heti ruosteessa ja jumissa kuten yllä sanottiin.
Rummut on siis ehdottomasi hyvä sähkäriin ja myös pienempitehoisiin hybrideihin.
Ylläpitokuluissa säästää rutkasti.Sittenhän edessäkin pitäisi olla rumpujarrut,jos ne kerran paremmat on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo mainitsemasi ominaisuudet eivät ole pelkästään kyseisen auton ominaisuuksia.
Omassa 28 vuotta vanhassa autossani on rumpujarrut takana eikä niille ole viimeisen 10 vuoden aikana tarvinut tehdä mitään.
Samaa autoa on ollut tarjolla myös levyjarruilla ja kun lukee käyttäjien kokemuksia, näyttää sille että nuo levyjarrut on olleet jumissa joka talven jälkeen.
Ja kun autossa on rumpujarrut takana, se tuo käsijarruun voimaa jota ei levyjarrullisesta vaan löydy.Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.
Ajaletkin alle 10 vuoden ikäisellä kalustolla, siinä se selitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän edessäkin pitäisi olla rumpujarrut,jos ne kerran paremmat on.
Jarrut tarpeen mukaan, eli edessä tehokkaammat levyjarrut, koska autossa suurin osa jarrutustehosta tarvitaan eteen kun paino siirtyy sinne ja takajarruissa riittää joissain tapauksissa rummut. Ja kun puhutaan sähköautoista, niin takajarrujen tilanne on ihan toinen kun jarrutus tapahtuu sähkömoottorin voimin jne...
Vaikea on Teron tätä tajuta ja siksi hän tarttuu jälleen viimeisiin oljen korsiintajuamatta kuinka hölmöksi leimaa kaikki muutkin Toyota fanit ja hönöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.
Minun edellisessä autossani (vw vento 2,0i) oli levyjarrut takana. Nykyisessä (vw golf 1,9 td) rummut. Ei mitään eroa käytännössä. Vaimon autossa (ford galaxy) on levyt takana, ja joka hiton vuosi niitä on tarvinnut rassata että toimisivat katsastuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrut tarpeen mukaan, eli edessä tehokkaammat levyjarrut, koska autossa suurin osa jarrutustehosta tarvitaan eteen kun paino siirtyy sinne ja takajarruissa riittää joissain tapauksissa rummut. Ja kun puhutaan sähköautoista, niin takajarrujen tilanne on ihan toinen kun jarrutus tapahtuu sähkömoottorin voimin jne...
Vaikea on Teron tätä tajuta ja siksi hän tarttuu jälleen viimeisiin oljen korsiintajuamatta kuinka hölmöksi leimaa kaikki muutkin Toyota fanit ja hönöt.Hyvä kommentti Terolta. Kyllä Klongswagen pelittää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti oikein miettiä tarkasti että muistaisin milloin minulla on viimeksi ollut auto jossa oli takana rumpujarrut. Piti mennä tuonne 70 luvun puoliväliin. Sen jälkeen kaikissa autoissani on ollut molemmilla akseleilla levyjarrut, eikä ne ole olleet koskaan jumissa.
Kyl mulla Wartburgissa oli joka kulmalla rumpujarrut vielä 90-luvun lopussa (samoin auto halusiko😅) Kaupan päälle lukkiumattomat jarrut omalla tahdolla🫡
- Anonyymi
Kun akku on kallis, muussa pitää säästää.
- Anonyymi
Rumpujarrut takana on paljon huoltovapaampi ja kestävämpi mitä levyjarru. Levyjarruja saa takana korjata vähän väliä kun ruostuvat ja rapovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rumpujarrut takana on paljon huoltovapaampi ja kestävämpi mitä levyjarru. Levyjarruja saa takana korjata vähän väliä kun ruostuvat ja rapovat.
ei levyjarruja tarttisi vähän väliä korjata kun uskaltaisi vaa sitä jarrupoljinta käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei levyjarruja tarttisi vähän väliä korjata kun uskaltaisi vaa sitä jarrupoljinta käyttää.
Aika reippaasti saa jarruttaa että takapäähän painetta tulee kun välissä on vielä kuormaventtiili.
Onko se sitten asiallista jarrutella tuolla liikenteessä niin että tulee mustaa viivaa renkaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika reippaasti saa jarruttaa että takapäähän painetta tulee kun välissä on vielä kuormaventtiili.
Onko se sitten asiallista jarrutella tuolla liikenteessä niin että tulee mustaa viivaa renkaista.Eipä nykyään taida kauheasti mustaa viivaa jäädä, mutta reilu jarrutus silloin tällöin parantaa jarrujen toimintaa, tiedät sen kyllä.
- Anonyymi
Tarviiko se perinteistä jarrupala levy tekniikka, jos sähkömotor jurnuttaa kivasti?
- Anonyymi
Varmasti on juntturassa heti seuraavassa katsastukses ja savu merkkejä voi lähettää inkkareille?🤣😂😭
- Anonyymi
Ei ne mitkään Toyotan jarrut ole joita pitää vuosittain herkistellä huollossa ettei heti jumitu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne mitkään Toyotan jarrut ole joita pitää vuosittain herkistellä huollossa ettei heti jumitu.
Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.
Rumpujarrut on teknisesti paras ja varmin taka-akselille jossa on regenerointi.
Levyjarru ruostuisi ja jäisi jumiin tuollaisessa käytössä kun mekaanista jarrua käytetään aniharvoin.
Teknisesti tolvanat parturikampaajat eivät tätä ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.
Kyllä ainakin Hiluxsissa on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa ei ole rumpujarruja kuten jossain kulkuvälineissä näyttää nykyäänkin vielä olevan.
Tojotan jarrut pitää herkistellä joka huollossa . Kerran vuodessa siis .
- Anonyymi
Huvittavaa,kun vikawagenin uskonlahko tietää noiden jarrujen ylivertaisuudesta kun auto ei ole edes vuotta ollut myynnissä. Teslallakin on ollut jarruissa ongelmia.
- Anonyymi
"Huvittavaa,kun vikawagenin uskonlahko tietää noiden jarrujen ylivertaisuudesta kun auto ei ole edes vuotta ollut myynnissä."
Riittää kun tietää nillaiseen käyttöön jarrut joutuvat sähköautossa joka regeneroi taka-akselilta sekä rumpujarrujen ja levyjarrujen rakenteen. Kumpiakin on tehty jo sata vuotta. Kokemusta niistä kyllä löytyy.
- Anonyymi
VW haluu myydä sähköautoja, mutta kun mä en haluu sellasta ostaa. Ne on väläytelly, että vuonna 2050 euroopan autokanta pitäis olla täysin sähköinen. Okei, mut siihen on vielä 29 vuotta 😀
- Anonyymi
Juu kiirettä pukkaa, pakko ostaa heti että ehtii 😁
- Anonyymi
Juu ja uskomatonta että näkyy olevan Sisussa ja Scaniassakin rumpujarrut, vaikka niissä usein on paaaljon enemmän kuormaa hidasteltavana... USKOMATONTA
- Anonyymi
ne on halvemmat valmistaa
- Anonyymi
Oliskin rumpujarrut takana nykyautoissa, säästyisi takalevyjen normiajossa vähäisen käytön aiheuttamilta jumituksilta ja rempoilta
ABS oli helpompi toteuttaa levyillä, siitähän tuo muutos alkoi...- Anonyymi
"ABS oli helpompi toteuttaa levyillä, siitähän tuo muutos alkoi."
No tuossa toteutuksessahan ei ole mitään ero rumpujarrun ja levyjarrun välillä. - Anonyymi
Miksi ABS olisi mielestäsi helpompi toteuttaa levyillä ? Eihän siellä pyörännavassa ole kuin pyörimisnopeuden tunnistin .
- Anonyymi
Rumpujarru ei ole huono tiedoksenne. En ihanoi vw ja sähköautoja mutta rumpujarru on edelleen hyvä jarru.
- Anonyymi
Vanha Ladakin on hyvä jonkun mielestä, varsinkin ohjaus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha Ladakin on hyvä jonkun mielestä, varsinkin ohjaus
Tuotteille on monta käyttöolosuhdetta ja on paikkoja joissa vanha lada on oikeasti hyvä auto, edelleenkin.
Kun Suomessa on erittäin kuluttava keliolosuhteet autoille ja alhaiset ajonopeudet, on noille jarruille oleellisempaa se, että ne toimivat (rumpujarru), kuin että siellä takajarruissa on hi-tech tavaraa (levyjarru), joka ruostuu jumiin keliolosuhteiden ja vähäisen käytön vuoksi.
- Anonyymi
Pitää muistaa että polttiksen takajarrut osallistuvat aina jarrutukseen, vaikkakin pienellä teholla.
ID:ssä takajarrut eivät tee normaalijarrutuksessa yhtään mitään. Ne aktivoituvat vasta kun joutuu jarruttamaan reippaasti. Siksi ID:ssä on takana rumpujarrut ja polttiksessa levyjarrut. - Anonyymi
Pitää muistaa, että ID.3 etujarrut syttyy tuleen jos tekee rajun stopin, videot löytyy. Auto painaa 2 tonnia, Golfin jarrut on kovilla.
- Anonyymi
Kaikkien jarrut syttyy palamaan kun jarrutellaan tarpeeksi, siitä on videoita myös.
Senkin höpö, jaksatkin taas hönöillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien jarrut syttyy palamaan kun jarrutellaan tarpeeksi, siitä on videoita myös.
Senkin höpö, jaksatkin taas hönöillä.vituttaako vw paskalaatu ja jatkuva epäonnistuminen, floppi id 😆
- Anonyymi
Varokaa jarruttamasta liian kovaa, panssarivaunun jarrut voi liekehtii ja koko ID roihahtaa
- Anonyymi
Fordin kaverit ahertaa kolmessa Kölnissä jotta saavat valmiiksi tehtaan jossa MEB-alustalle asennetaan Fordin koppa. Ford saa rumpujarrut taakse kaupan päälle.
Sähköfordin sisällä on volsun sydän. Pääsee Fordin osalliseksi MEB-menestystarinasta.- Anonyymi
Fordin kaverit ahertaa kolmessa vuorossa Kölnissä
- Anonyymi
Rumpujarrut?????? Huh hei!
- Anonyymi
Wigawagenissa historialliset rumpujarrutkin voi olla tätä päivää. Minullakin oli 60- luvulla sellaiset. Takaveto rumpujarruilla ja volkkarin vikamaailmalla ei nyt ihan heti ala innostamaan eikä kiinnostamaankaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wigawagenissa historialliset rumpujarrutkin voi olla tätä päivää. Minullakin oli 60- luvulla sellaiset. Takaveto rumpujarruilla ja volkkarin vikamaailmalla ei nyt ihan heti ala innostamaan eikä kiinnostamaankaan
Sinua siis kiinnostavat historialliset levyjarrut. Noitain on käytetty jo melkein 70 vuotta ihan sarjatuotantoautoissa.
Kun volkkarin vikamaailma on keskittynyt moottoreiden ja vaihdelaatikoiden ongelmiin niin sähköautossahan ei ole kumpaakaan komponenttia. - Anonyymi
VW on jaksanut yllättää jo ainakin kymmenisen vuotta, milloin jakopää, milloin tsi, milloin dsg, katkeilevat kaasupolkimet, jäätyvät lukot ja välijääjdyttimet suunniteltu huijaus, öljyä hotkivat moottorit , ruostuvat passatit ja ja nyt takapotku rumpujarruilla! Onkohan vaijerivetoiset pantajarrut jo suunnitteilla lattian läpi menevällä polkimella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on jaksanut yllättää jo ainakin kymmenisen vuotta, milloin jakopää, milloin tsi, milloin dsg, katkeilevat kaasupolkimet, jäätyvät lukot ja välijääjdyttimet suunniteltu huijaus, öljyä hotkivat moottorit , ruostuvat passatit ja ja nyt takapotku rumpujarruilla! Onkohan vaijerivetoiset pantajarrut jo suunnitteilla lattian läpi menevällä polkimella?
Tojota silti matkii, mitään omaa niillä ei ole, kaikki apinoitu muilta autonvalmistajilta, edes se "itselataava" ei ole omaa, vaan kopsattu euroopasta ns. kehityshankkeesta, jossa olivat mukana, maailmassa on kaksi OMPELUKONE VALMISTAJAA joiden ei olisi koskaan pitänyt aloittaa auton valmistamista, toinen on OPEL ja se toinen TOYOTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on jaksanut yllättää jo ainakin kymmenisen vuotta, milloin jakopää, milloin tsi, milloin dsg, katkeilevat kaasupolkimet, jäätyvät lukot ja välijääjdyttimet suunniteltu huijaus, öljyä hotkivat moottorit , ruostuvat passatit ja ja nyt takapotku rumpujarruilla! Onkohan vaijerivetoiset pantajarrut jo suunnitteilla lattian läpi menevällä polkimella?
Heheheheheheh. Mut hei, me tienataan tällä! Tv. Toyota ukko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota silti matkii, mitään omaa niillä ei ole, kaikki apinoitu muilta autonvalmistajilta, edes se "itselataava" ei ole omaa, vaan kopsattu euroopasta ns. kehityshankkeesta, jossa olivat mukana, maailmassa on kaksi OMPELUKONE VALMISTAJAA joiden ei olisi koskaan pitänyt aloittaa auton valmistamista, toinen on OPEL ja se toinen TOYOTA.
Pistäppä listaten ne patentit mitkä Toyota on vuokrannut eurovlmistajilta ja vertaa sitä määrää Toyotan patenttisalkkuun.
Vai etkö olekaan selvittänyt keksintöaisaa ennen noita arvailujasi.
Sinuna en ihan heti lottoaisi. Ennuste on huono.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391