Olen neulomassa Teemu Muurimäen villapaitaa, enkä onnistu olkapäissä, vaikka olen tehnyt ne jo kolme kertaa. Vika on varmasti siinä, etten osaa lukea ruutupiirrosta. Kysymykseni onkin: jos ohjeessa on silmukan lisäys (joka on ruutupiirroksessa U-kuvio), pitääkö seuraavassa kerroksessa tehdä ohjeen mukainen silmukka sekä juuri lisättyyn uuteen silmukkaan että vanhaan? Koska ruutupiirroksessa jokainen ruutu vastaa yhtä silmukkaa, tehdäänkö U-kuvioisen ruudun yläpuolella olevan ruudun silmukka kahteen silmukkaan siis?
Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan. Kiitos!
Miten lukea ruutupiirrosta?
2
247
Vastaukset
Kurkkasin mainitsemaasi ohjetta. Ruutupiirroksessa silmukoiden lisäys näkyy siten, että kuvio siirtyy aina pykälän verran sivulle. Esim krs 15: neulo palmikon 6 oikeaa silmukkaa, lisää kahden nurjan silmukan väliin yksi silmukka; nosta etukautta edellisen kerroksen silmukoiden välinen lanka puikolle ja neulo se takareunastaan oikein. Nyt sinulla on palmikoiden välissä 3 silmukkaa jotka neulot seuraavalla kerroksella ohjeen mukaisesti (keskimmäinen takareunastaan pystyviiva-ohjeen mukaan) palmikoiden silmukoiden pysyessä paikallaan. Ja kerroksella 17 lisäät taas samalla tavoin. Näin palmikoiden välinen kaistale levenee koko ajan.
- Anonyymi
Kiitos paljon avusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865327- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032106- 351921
- 331854
- 461813
- 571714
- 191663
- 191627