Miten lukea ruutupiirrosta?

Anonyymi

Olen neulomassa Teemu Muurimäen villapaitaa, enkä onnistu olkapäissä, vaikka olen tehnyt ne jo kolme kertaa. Vika on varmasti siinä, etten osaa lukea ruutupiirrosta. Kysymykseni onkin: jos ohjeessa on silmukan lisäys (joka on ruutupiirroksessa U-kuvio), pitääkö seuraavassa kerroksessa tehdä ohjeen mukainen silmukka sekä juuri lisättyyn uuteen silmukkaan että vanhaan? Koska ruutupiirroksessa jokainen ruutu vastaa yhtä silmukkaa, tehdäänkö U-kuvioisen ruudun yläpuolella olevan ruudun silmukka kahteen silmukkaan siis?
Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan. Kiitos!

2

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurkkasin mainitsemaasi ohjetta. Ruutupiirroksessa silmukoiden lisäys näkyy siten, että kuvio siirtyy aina pykälän verran sivulle. Esim krs 15: neulo palmikon 6 oikeaa silmukkaa, lisää kahden nurjan silmukan väliin yksi silmukka; nosta etukautta edellisen kerroksen silmukoiden välinen lanka puikolle ja neulo se takareunastaan oikein. Nyt sinulla on palmikoiden välissä 3 silmukkaa jotka neulot seuraavalla kerroksella ohjeen mukaisesti (keskimmäinen takareunastaan pystyviiva-ohjeen mukaan) palmikoiden silmukoiden pysyessä paikallaan. Ja kerroksella 17 lisäät taas samalla tavoin. Näin palmikoiden välinen kaistale levenee koko ajan.

• Anonyymi

Kiitos paljon avusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikamika missä mika

Polliisi etsii https://poliisi.fi/-/epailty-henkirikos-torniossa?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
      Tornio ja Haaparanta
      33
      3397
    2. Sofia kertoo et halusi luvan kokeiluihin seksin suhteen Lontoossa asuessaan..

Katos nainen alkaa kertoa et seksikokeilut alkoi maistua, kun muutti Lontooseen.Marokkolainen räppäri ja tietenkin sekin on varsttu mies ja itse sen k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      199
      3211
    3. Mahdoton ymmärtää suomalaisia, jotka kannattaa Putinin venäjää

ja jopa hyökkäystä Ukrainaan. Minkälainen ihminen tuollainen voi olla, kysyn vaan? Mitä hienoa on diktatuurissa, ja vaikka siinä ettei ole edes sanan
      Maailman menoa
      361
      2877
    4. Mua kiinnostais

Aika paljon vietellä sut vielä J... ❤️❤️
      Ikävä
      58
      1408
    5. Aion ottaa yhteyttä sinuun

ens tai seuraavalla viikolla. Tähän vaan tiedoksi että osaat varautua rakas :)
      Ikävä
      95
      1214
    6. Jos laittaisin viestin

Laittaisn: vaan: Moi, mitäs kuuluu 😊 Se riittäisi kertomaan tarpeeksi kaiken jälkeen. Mitä itse laittaisit?
      Ikävä
      78
      1176
    7. Martina, Jasser ja kaik neljä tytärtä Järvisydämessä

Sinne se Jasseri kiitää pitkin baanaa. Esko oli niin kiva, että antoi autonsa hälle. Noin toimii fiksu, avarakatseinen ex.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1101
    8. Miehelle muistutuksena

Rakastan! Läpi tulen ja jään, minä tulen ja luoksesi jään (lainaus jostain). Odota minua! H
      Ikävä
      90
      1093
    9. Arvomaailma

Miten kukin elämää arvottaa. Tuli noista vaatteista mieleen tuossa yhdessä ketjussa, että miten te arvotatte ihmisiä, millä perusteella ja miten? Mä
      Sinkut
      282
      961
    Aihe