korvamerkeistä?

Riinukka

paljonkahan korvamerkkien tilaaminen maksaa? ja käykä samat pihdit niiden laittamiseen kuin lehmillä? Mikäli asian oikein eu-papereista ymmärsin, meidänkin on alattava merkkejä laittamaan. Uuhia on kolme pässi ja keväisin muutama karitsa myydään lemmikiksi tai kesäkaritsaksi. Ilman korvamerkkiä ei enää voisi laittaa "lapsia" maailmalle. Aiemmin on ilmoittaminen kuntaan riittänyt, mutta nyt sitten tämä korvamerkki ruljanssi...

13

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakollisia

      reilu kaksi euroa pari 7,5 euroa toimituskuluja.

    • .......

      Meillä ei EU:n mukaan tanssita. Emme halua niiden rahoja eivätkä ne soita meille pilliä jonka mukaan tanssia. Korvamerkit saisivat laittaa vain kuolleen ruumiini yli.

      • Pakko

        Korvamerkit on pakko olla, jos eläimet ovat nauta-tai vuohi/lammasrekisterissä. Tilalta ei saa myydä vuohia ja lampaita ilman merkkejä toukokuun jälkeen.. eli vaikka ne ei olisi paikoillaan niin niiden täytyy olla (annettavaksi ostetun eläimen mukaan).
        Tällä ei tekemistä EU-tukien kanssa vaan kuuluu eläinten terveysvalvontajärjestelmään.


      • jos
        Pakko kirjoitti:

        Korvamerkit on pakko olla, jos eläimet ovat nauta-tai vuohi/lammasrekisterissä. Tilalta ei saa myydä vuohia ja lampaita ilman merkkejä toukokuun jälkeen.. eli vaikka ne ei olisi paikoillaan niin niiden täytyy olla (annettavaksi ostetun eläimen mukaan).
        Tällä ei tekemistä EU-tukien kanssa vaan kuuluu eläinten terveysvalvontajärjestelmään.

        niitä ei myy vaan teurastaa ja syö ylimääräiset itse!!! Eläinrääkkäystä ovat keltaiset merkit, lampailla on korvat repaleilla kun repivät niitä ja mihinkäs sitten merkit lätkitään kun ei ole enää ehjää paikkaa. Eiköhän olis olemassa parempiakin tapoja seurata tautitilanteita.


      • jos kirjoitti:

        niitä ei myy vaan teurastaa ja syö ylimääräiset itse!!! Eläinrääkkäystä ovat keltaiset merkit, lampailla on korvat repaleilla kun repivät niitä ja mihinkäs sitten merkit lätkitään kun ei ole enää ehjää paikkaa. Eiköhän olis olemassa parempiakin tapoja seurata tautitilanteita.

        ihanaa EU-pyrokratiaa, joka vaan lisääntyy joka vuosi ja rupeaa koskemaan muitakin, kuin pelkästään varsinaisia maanviljelijöitä.Ympäristö seuravana, mökkiläisille laskua tiedossa.Järkeähän niissä kaikissa direktiiveissä ei välttämättä ole mutta!!!


      • löytyy
        kawasaki250 kirjoitti:

        ihanaa EU-pyrokratiaa, joka vaan lisääntyy joka vuosi ja rupeaa koskemaan muitakin, kuin pelkästään varsinaisia maanviljelijöitä.Ympäristö seuravana, mökkiläisille laskua tiedossa.Järkeähän niissä kaikissa direktiiveissä ei välttämättä ole mutta!!!

        Tämänpäiväinen scrapie uutinen tuo hyvinkin järkeä tähän korvamerkkiasiaan. Asia koskee myös lemmiikien pitäjiä, itseasiassa juuri nämä lemmikkien pitäjät ovat olleet jääräpäisimpiä ja ongelmallisimpia tässä asiassa.


    • Sanna

      Lampaalla on erilaiset korvamerkit kuin lehmillä (eli samat pihdit ei käy)...
      Lehmällä on sellaiset isot kolmionmuotoiset korvamerkit ja lampaalla ja vuohella on harmaat pitkulaiset, en osaa selittää kunnolla, mutta lampailla ei tartte niiden olla kiinni tilalla/ eloon myydessä. mutta jos viet eläimen teurastamoon eläimellä täytyy olla ne korvissaan. Toisin on naudoilla joilla täytyy olla läpyskät korvissa, jos EU-tarkastaja käy...
      Useilla ns.lemmikki lampailla ei tänäkään päivänä ole merkkejä, mutta ei niitä teuraaksi saakaan viedä, vaan näiden eläinten kuolessa ne ruhot hävitetään muulla tavalla...

      Hinnoista en tiedä

      • ota selvää

        ennen 1.5.2005 syntyneillä lampailla pitäisi olla korvassaan samanlainen kolmion mallinen muovilätkä kuin lehmilläkin. 1.5.2005 jälkeen syntyneille tulee laittaa molempiin korviin suorakaiteen muotoiset muovimerkit. Molempiin käyvät lehmien pihdit.

        Alumiiniset merkit eivät ole käyneet lampaiden merkitsemiseen enään aikoihin. Olisi mukavaa, että tietoa antaisivat ne, joilla sitä on.


      • tarjolla
        ota selvää kirjoitti:

        ennen 1.5.2005 syntyneillä lampailla pitäisi olla korvassaan samanlainen kolmion mallinen muovilätkä kuin lehmilläkin. 1.5.2005 jälkeen syntyneille tulee laittaa molempiin korviin suorakaiteen muotoiset muovimerkit. Molempiin käyvät lehmien pihdit.

        Alumiiniset merkit eivät ole käyneet lampaiden merkitsemiseen enään aikoihin. Olisi mukavaa, että tietoa antaisivat ne, joilla sitä on.

        Kyllähän tänne saa kirjoittaaa jokainen. Aivan selvästi Sannalla ei ole asia oikein handussa, mutta on hyvä, että hän kirjoittaa, jotta me voimme asian korjata !
        Siis lampaillakin on keltaiset viralliset merkit, jotka ON KIINNITETTÄVÄ korviin !
        Mitään lemmikkilampaita ei ole olemassakaan, vaan kaikki lampaat ovat mahdollisia elintarvikkeita.


    • pienempi

      Minä ihmettelisin lähinnä juuri sitä muovilätyn kokoa, miksi hitossa sen pitää olla niin iso? Ja, miksi ei voida vaikkapa siruttaa niitä elukoita, niin ei olisi vaaraa läpyskän irtoamisesta tms.? Sirutuksen hinnassakin on aika lailla ilmaa, eivät ne ole niin kalliita kustannuksiltaan, kuin mitä pieneläinten omistajilta peritään. Se olisi mielestäni paljon parempi vaihtoehto. Tai sitten tatuointi. Tai sitten ainakin kolmanneksen pienempi muovilätty. Tai no, ehkä EU:n sedät eivät sitten näkisi pienempää satelliitista?

    • merkit

      maksaa 2,01 euroa kappale, eli siis pari ja niitä saa tilata lammas ja vuohi rekisteristä. Vähimmäis tilaus kymmenen kpl.

      • vuohi

        Mutta onko ne merkit siis PAKKO olla KORVISSA? Eikö riitä, että lemmikkivuohen omistajalla on nuo merkit vaikka pöytälaatikossa. Määrääkö joku laki tms, että ne on laitettava korviin, vai voiko vaan hankkia merkit laatikkoon?


    • Jantta

      Vithun EU, vithun muoiviläpyskät. Täytyy ottaa sitten poroja, niillä ei vielä tarvitse muovia korvissaan olla ja sitä pitkin luontoa pudotella. Kirotut virkamiehet ja poliitikot, pelkkää harmia kaikille, langettakoon jumala kirouksen ylleen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe