Pankki ei myöntänyt/antanut pankkitiliä??

Onko totta että pankki voi evätä tilin saannin jos luottotiedot ovat menneet? Eikö se kuulu jo perusoikeuksiin että on pankkitili, aikuisella ihmisellä. Näin oli tehnyt nordea eräälle tutulleni

11

2490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalainen

Miksi ei voisi? Kauppa se pankkikin on siinä missä lähikauppa tai vaateliike.

Luultavasti kyllä antavat käyttää pankin palveluita mutta vaativat kaikki maksut etukäteen.

• pankkineiti

Oikeus pankkitiliin on Suomessa ja EU:ssa lakisääteinen.

Se, jolta tavallisen luotottoman tilin avaaminen on evätty on aina se "tuttava", "eräs kaveri", tms.

• Suomalainen
        pankkineiti kirjoitti:

Oikeus pankkitiliin on Suomessa ja EU:ssa lakisääteinen.

Se, jolta tavallisen luotottoman tilin avaaminen on evätty on aina se "tuttava", "eräs kaveri", tms.

Kerro myös mikä on tämä laki ja kyseinen pykälä Suomen laissa josta tämä asia löytyy?Pankkitoimilakeja muutettu viime vuosikymmeninä niin tiuhaan etten ainakaan itse asiaa löydä suoralta kädeltä.

Helpottaisi jälleen näiden legendojen kumoamisessa paremmin kuin tuo sinun "kertomasi".

Periaatteessa uskon että tilin antaminen olisi "lakisääteinen", mutta uskon myös että pankit voivat edelleen vaatia tiettyjä takuita maksujen saamisesta (pantti tai ennakkomaksu). Tällä tavalla siis pankit voivat itse käytännössä valita asiakkaansa, tai ainakin tavan jolla tili avataan pankin kannalta riskittömästi.

• ei kuitenkaan

normaalia pankkikorttia. Sain itsekin automaattikortin. Kaverinikin. Soita pankkitarkastusvirastoon. Mihin muutoin plakta ja muut maksut tulisivat???

• ihminen se minäki

minulla on pankkitili ja kunnon pankkikorttikin.ei ole vaikuttanu mitenkää luottotiedot...

• Tyllerö65
        ihminen se minäki kirjoitti:

minulla on pankkitili ja kunnon pankkikorttikin.ei ole vaikuttanu mitenkää luottotiedot...

Ai mikä pankki sulla sitten on, jos olet oikein pankkikortin saanut?

• minä vaan
        Tyllerö65 kirjoitti:

Mä maksoin 2-3 vuotta sitten viimeisetkin velat ulosottoon ja luulinkin luottotietojeni putsautuneen ja hain reippaasti Nordeasta pankkikorttia. Aiemmin he olivat evänneet sen minulta, mutta nyt tuli päätös myöntämisestä samantien. Luulin kaiken olevan kunnossa, kun kerran sain pankkikortinkin.
        Joulukuussa olisin sitten tarvinnut joustoluottoa muutaman sata euroa, mutta sitä ei myönnetty minulle, koska luottotiedoissani oli merkintä.

Mä olen ollut säännöllisesssä työssä jo 5 vuotta, joten mitään uusia juttuja mulle ei oo tullut, vaan oon maksannut kaiken aina kiltisti eräpäivänä, jostain syystä joku vanhoista veloista näkyy vielä tiedoissa, vaikka kaikki on maksettu. Minua ihmetyttää itseänikin, että miten ihmeessä ne minulle Nordeassa pankkikortin myönsivät!

• pankkik.
        Tyllerö65 kirjoitti:

sampo-pankissa :)

• kummallista

Onkohan mennyt avaamaan jotain luotollista tiliä, eivät avaa, mutta jos lyö rahat tiskiin ja sanoo, että avataanpas tili, niin yksikään pankki ei kieltäydy, ai niin rahanpesuepäily voi estää.

• pankki

kanattais kääntyä kunnon pankin puoleen. mä en ikuna rahojani nordeaan laittais. pankkitiliin on kaikilla nykyisin oikeus, paitsi jos on epäilys, että käyttää tiliä väärin(rahanpesu ym. vastaava).

• mirel79

Tampereen hämeekadun op ei avannut minulle tiliä luottotietojeni takia.
        Marssin siis toiseen pankkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      181
      1248
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      654
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      569
    7. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      569
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      305
      566
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      539
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      520
    Aihe