Pankki ei myöntänyt/antanut pankkitiliä??

Onko totta että pankki voi evätä tilin saannin jos luottotiedot ovat menneet? Eikö se kuulu jo perusoikeuksiin että on pankkitili, aikuisella ihmisellä. Näin oli tehnyt nordea eräälle tutulleni

11

2481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalainen

Miksi ei voisi? Kauppa se pankkikin on siinä missä lähikauppa tai vaateliike.

Luultavasti kyllä antavat käyttää pankin palveluita mutta vaativat kaikki maksut etukäteen.

• pankkineiti

Oikeus pankkitiliin on Suomessa ja EU:ssa lakisääteinen.

Se, jolta tavallisen luotottoman tilin avaaminen on evätty on aina se "tuttava", "eräs kaveri", tms.

• Suomalainen
        pankkineiti kirjoitti:

Oikeus pankkitiliin on Suomessa ja EU:ssa lakisääteinen.

Se, jolta tavallisen luotottoman tilin avaaminen on evätty on aina se "tuttava", "eräs kaveri", tms.

Kerro myös mikä on tämä laki ja kyseinen pykälä Suomen laissa josta tämä asia löytyy?Pankkitoimilakeja muutettu viime vuosikymmeninä niin tiuhaan etten ainakaan itse asiaa löydä suoralta kädeltä.

Helpottaisi jälleen näiden legendojen kumoamisessa paremmin kuin tuo sinun "kertomasi".

Periaatteessa uskon että tilin antaminen olisi "lakisääteinen", mutta uskon myös että pankit voivat edelleen vaatia tiettyjä takuita maksujen saamisesta (pantti tai ennakkomaksu). Tällä tavalla siis pankit voivat itse käytännössä valita asiakkaansa, tai ainakin tavan jolla tili avataan pankin kannalta riskittömästi.

• ei kuitenkaan

normaalia pankkikorttia. Sain itsekin automaattikortin. Kaverinikin. Soita pankkitarkastusvirastoon. Mihin muutoin plakta ja muut maksut tulisivat???

• ihminen se minäki

minulla on pankkitili ja kunnon pankkikorttikin.ei ole vaikuttanu mitenkää luottotiedot...

• Tyllerö65
        ihminen se minäki kirjoitti:

minulla on pankkitili ja kunnon pankkikorttikin.ei ole vaikuttanu mitenkää luottotiedot...

Ai mikä pankki sulla sitten on, jos olet oikein pankkikortin saanut?

• minä vaan
        Tyllerö65 kirjoitti:

Mä maksoin 2-3 vuotta sitten viimeisetkin velat ulosottoon ja luulinkin luottotietojeni putsautuneen ja hain reippaasti Nordeasta pankkikorttia. Aiemmin he olivat evänneet sen minulta, mutta nyt tuli päätös myöntämisestä samantien. Luulin kaiken olevan kunnossa, kun kerran sain pankkikortinkin.
        Joulukuussa olisin sitten tarvinnut joustoluottoa muutaman sata euroa, mutta sitä ei myönnetty minulle, koska luottotiedoissani oli merkintä.

Mä olen ollut säännöllisesssä työssä jo 5 vuotta, joten mitään uusia juttuja mulle ei oo tullut, vaan oon maksannut kaiken aina kiltisti eräpäivänä, jostain syystä joku vanhoista veloista näkyy vielä tiedoissa, vaikka kaikki on maksettu. Minua ihmetyttää itseänikin, että miten ihmeessä ne minulle Nordeassa pankkikortin myönsivät!

• pankkik.
        Tyllerö65 kirjoitti:

sampo-pankissa :)

• kummallista

Onkohan mennyt avaamaan jotain luotollista tiliä, eivät avaa, mutta jos lyö rahat tiskiin ja sanoo, että avataanpas tili, niin yksikään pankki ei kieltäydy, ai niin rahanpesuepäily voi estää.

• pankki

kanattais kääntyä kunnon pankin puoleen. mä en ikuna rahojani nordeaan laittais. pankkitiliin on kaikilla nykyisin oikeus, paitsi jos on epäilys, että käyttää tiliä väärin(rahanpesu ym. vastaava).

• mirel79

Tampereen hämeekadun op ei avannut minulle tiliä luottotietojeni takia.
        Marssin siis toiseen pankkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      66
      3276
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      90
      3066
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3008
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      136
      2385
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2366
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2211
    7. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1724
    8. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      1688
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      400
      1673
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      100
      1185
    Aihe