Kauheat nimet!!!

Sori kaikki J:t & S:t!

Meidän talossa asuu yksi perhe, heidän pikkupojansa nimi on Jouko. Siis Jouko 3.v (kuulostaa kummlliselta)ja hänen äitinsä odotti toista vauvaa...no, ajattelin että eivät voi keksiä uudelle vauvalle karseempaa nimeä.
Mutta kun ristiäiset olivat ohi, ja kyselin uuden vauvan nimeä, niin vauvahan oli saanut kasteessa nimen SEPPO!
No, pojat ovat saaneet "harvinaiset" nimet, tuskin tulee tarhassa vastaan toista Joukoa tai Seppoa!

70

7986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitipuoli

      hyvät nimet!

      • Sepon & Joukon äiti...?

        Ellen väärin arvaa.


      • Gil
        Sepon & Joukon äiti...? kirjoitti:

        Ellen väärin arvaa.

        Joukon ja Sepon äiti. Silti Äitipuolen kanssa samaa mieltä. Hyvät nimet on. Ihmetyttää tuommoinen kauhistelu.


      • Gil kirjoitti:

        Joukon ja Sepon äiti. Silti Äitipuolen kanssa samaa mieltä. Hyvät nimet on. Ihmetyttää tuommoinen kauhistelu.

        Seppo on ehk paras 50-luvun miesten/poikien trendinimistä. En siltikään antaisi lapselle nimeksi.


      • nykytatzka.sniiffaajaien

        nykyisin tim ja tom on in. läpeesätatuoitu äippäki ylpee, ku poika voi päästä myöhemmin missimister kisoissa jopa tom of finlandiksi.


    • mutta

      Kuule.. nimi annetaan koko iäksi, ja Jouko ja Seppo on mitä parhaimmat nimet aikamiehelle, sellaisiahan noista naapurin tenavistakin tulee. Koita sinä vaan elää asian kanssa, se ei oikeastaan kuulu sinulle millään tavalla.

      • ei kuulu muille vai?

        eikös tää oo palsta "poikien nimet" ?? mielestäni tänne saa kyllä laittaa omat mielipiteet sekä "hyvistä" nimistä, että "hunoista" jos noita kumpaakaan on edes olemassa.... eihän se valinta kenellekkään kuulu, mutta kyllä saa mielipiteensä varsinkin tällasessa paikassa ilmaista!


      • mutta
        ei kuulu muille vai? kirjoitti:

        eikös tää oo palsta "poikien nimet" ?? mielestäni tänne saa kyllä laittaa omat mielipiteet sekä "hyvistä" nimistä, että "hunoista" jos noita kumpaakaan on edes olemassa.... eihän se valinta kenellekkään kuulu, mutta kyllä saa mielipiteensä varsinkin tällasessa paikassa ilmaista!

        joka tapauksessa sinä arvostelet naapurisi lapsilleen antamia nimiä Jouko ja Seppo. Aivan kuin olisi sinun asiasi olla makutuomarina kuka minkäkin nimen voi laittaa. Et vastannut, mitkä on omien lastesi nimet, mikä on omasi. Kannattaisikohan sinun keksiä jotain muuta tekemistä, vaikka haravoida pihalta talven roskia.. saisit hyvän mielen etkä laukoisi täällä typeryyksiäsi.


      • noita nimiä,

        mutta silloin kun kyseiset Jouko ja Seppo ovat aikamiehiä, Jouko ja Seppo eivät todellakaan ole "aikamiesten nimiä" vaan joko "aikaa sitten kuolleiden isoisoisien nimiä" tai mahdollisesti pikkupoikien nimiä.


      • uswas
        noita nimiä, kirjoitti:

        mutta silloin kun kyseiset Jouko ja Seppo ovat aikamiehiä, Jouko ja Seppo eivät todellakaan ole "aikamiesten nimiä" vaan joko "aikaa sitten kuolleiden isoisoisien nimiä" tai mahdollisesti pikkupoikien nimiä.

        vedä nyt.......


    • Äippä

      Sehän on tietenkin jokaisen oma asia mitä lapsilleen nimeksi antaa! Itse en olis ikinä tuollaisia nimiä omilleni antanut.
      Kyllä nuo nimet on mielestäni aikansa eläneet! Eikä lasta pidä nimetä niin että tuleehan siitä muutaman kymmenen vuoden päästä vanha mies niin sitten tuo nimi kyllä passaa. Nimetkin kulkevat ajassa eteenpäin...
      Mutta tämä on vain minun mielipide!

      • ean

        "Kyllä nuo nimet on mielestäni aikansa eläneet!" ... "Nimetkin kulkevat ajassa eteenpäin... "

        Kovin ristiriitaisia ajatuksia: ensin nimet ovat aikansa eläneet ja sitten ne "kulkevat ajassa eteenpäin" !!!
        Onpas merkillistä logiikkaa kyseisellä "ajattelijalla"!

        "Mutta tämä on vain minun mielipide!" - Onneksi niin on!

        Kyllä nimet ovat ja pysyvät. Jouko ja Seppo ovat erinomaisia perinteisiä nimiä


      • donna
        ean kirjoitti:

        "Kyllä nuo nimet on mielestäni aikansa eläneet!" ... "Nimetkin kulkevat ajassa eteenpäin... "

        Kovin ristiriitaisia ajatuksia: ensin nimet ovat aikansa eläneet ja sitten ne "kulkevat ajassa eteenpäin" !!!
        Onpas merkillistä logiikkaa kyseisellä "ajattelijalla"!

        "Mutta tämä on vain minun mielipide!" - Onneksi niin on!

        Kyllä nimet ovat ja pysyvät. Jouko ja Seppo ovat erinomaisia perinteisiä nimiä

        noh,kerrankin olisin samaa mieltä eanin kanssa.
        Tuli vähän outo olo,kun arvostelit noita nimiä.
        Tavallisia suomalaisia perusnimiä,mitä vikaa niissä
        on.
        vanhemmat eivät ehkä halua roikkua muodin perässä
        ja kyllä he varmasti ovat"tunteella"lapsillensa
        nimet antaneet.
        saattaahan se olla,että myös on perinne kyseessä.
        mutta tosiasia on,että vanhemmat valikoivat nimet
        omien tuntemuksien mukaan,luulisin näin.
        tässä tapauksessa,nimet on varmaan päätetty itse,
        eikä EKA kyselty täältä mielipiteitä.(ois voinut
        arvostelujen perusteella muuttua)...


      • menna
        donna kirjoitti:

        noh,kerrankin olisin samaa mieltä eanin kanssa.
        Tuli vähän outo olo,kun arvostelit noita nimiä.
        Tavallisia suomalaisia perusnimiä,mitä vikaa niissä
        on.
        vanhemmat eivät ehkä halua roikkua muodin perässä
        ja kyllä he varmasti ovat"tunteella"lapsillensa
        nimet antaneet.
        saattaahan se olla,että myös on perinne kyseessä.
        mutta tosiasia on,että vanhemmat valikoivat nimet
        omien tuntemuksien mukaan,luulisin näin.
        tässä tapauksessa,nimet on varmaan päätetty itse,
        eikä EKA kyselty täältä mielipiteitä.(ois voinut
        arvostelujen perusteella muuttua)...

        Ei takuulla olis vanhemmat ppoikiensa nimiä muuttaneet,jos täältä olis kysyneet.Täällähän pari jotka hehkuttaa vanhoja nimiä ihan fanaattisesti,vähänkin uudemmat nimet heille punainen vaate.Kunnioitetaan vanhempien valintoja,oli sit uusia tai vanhoja nimiä.Poikkeuksetta se nimi sopii aina kantajalleen,aivan ihanat Miisan,Melindan,Väinön,Urhon -nimiset tunnen,heille nuo nimet kuin taivaassa annetut.


      • menna
        menna kirjoitti:

        Ei takuulla olis vanhemmat ppoikiensa nimiä muuttaneet,jos täältä olis kysyneet.Täällähän pari jotka hehkuttaa vanhoja nimiä ihan fanaattisesti,vähänkin uudemmat nimet heille punainen vaate.Kunnioitetaan vanhempien valintoja,oli sit uusia tai vanhoja nimiä.Poikkeuksetta se nimi sopii aina kantajalleen,aivan ihanat Miisan,Melindan,Väinön,Urhon -nimiset tunnen,heille nuo nimet kuin taivaassa annetut.

        Kiireessä kirjotin,nyt kiire töihin,kivaa päivän jatkoa teille kaikki nimelliset :D


      • Äippä
        ean kirjoitti:

        "Kyllä nuo nimet on mielestäni aikansa eläneet!" ... "Nimetkin kulkevat ajassa eteenpäin... "

        Kovin ristiriitaisia ajatuksia: ensin nimet ovat aikansa eläneet ja sitten ne "kulkevat ajassa eteenpäin" !!!
        Onpas merkillistä logiikkaa kyseisellä "ajattelijalla"!

        "Mutta tämä on vain minun mielipide!" - Onneksi niin on!

        Kyllä nimet ovat ja pysyvät. Jouko ja Seppo ovat erinomaisia perinteisiä nimiä

        No jos välttämättä aletaan saivartelemaan niin ehkä tuo sanavalinta ei ollut paras mahdollinen!
        Tarkoitin sillä kuitenkin että aika kulkee eteenpäin....kuten myös nimetkin. Eli siis nimet muuttuu ajan mukana. Toivottavasti nyt ymmärsit mitä tarkoitin.
        Laita toki sinä Seppoa tai Joukoa jos mieli tekee.
        Ehkä ne nimet ovatkin pysyviä mutta ei niitä kovin moni enään tänä päivänä lapsensa nimeksi anna


      • Äippä
        donna kirjoitti:

        noh,kerrankin olisin samaa mieltä eanin kanssa.
        Tuli vähän outo olo,kun arvostelit noita nimiä.
        Tavallisia suomalaisia perusnimiä,mitä vikaa niissä
        on.
        vanhemmat eivät ehkä halua roikkua muodin perässä
        ja kyllä he varmasti ovat"tunteella"lapsillensa
        nimet antaneet.
        saattaahan se olla,että myös on perinne kyseessä.
        mutta tosiasia on,että vanhemmat valikoivat nimet
        omien tuntemuksien mukaan,luulisin näin.
        tässä tapauksessa,nimet on varmaan päätetty itse,
        eikä EKA kyselty täältä mielipiteitä.(ois voinut
        arvostelujen perusteella muuttua)...

        Minä vaan en niistä tykkää. Mutta ei kaikki varmasti tykkää minunkaan lasteni nimistä ja hyväksyn sen. Mielipiteitä tähän maailmaan mahtuu!
        Kyllähän ne nimet sopii hyvin vanhemmalle väelle mutta ei mielestäni pienelle lapselle!
        En minä niitä nimiä kuitenkaan kummemmin arvostellut...minä vaan en itse niitä antaisi omilleni! Varmasti löytyy nimiä joita sinäkään et omille lapsillesi suostuisi antamaan...vai eikö?


      • Ilka
        Äippä kirjoitti:

        Minä vaan en niistä tykkää. Mutta ei kaikki varmasti tykkää minunkaan lasteni nimistä ja hyväksyn sen. Mielipiteitä tähän maailmaan mahtuu!
        Kyllähän ne nimet sopii hyvin vanhemmalle väelle mutta ei mielestäni pienelle lapselle!
        En minä niitä nimiä kuitenkaan kummemmin arvostellut...minä vaan en itse niitä antaisi omilleni! Varmasti löytyy nimiä joita sinäkään et omille lapsillesi suostuisi antamaan...vai eikö?

        mitkä ovat sinun lastesi nimet? Kyllähän lapsistakin jossain vaiheessa tulee sitä "vanhempaa väkeä"...


      • Äippä
        Ilka kirjoitti:

        mitkä ovat sinun lastesi nimet? Kyllähän lapsistakin jossain vaiheessa tulee sitä "vanhempaa väkeä"...

        Omien lasteni nimet olen tänne jo aikaisemminkin laittanut mutta tässä ne vielä Julianna ja Jesse!


      • ....

        En minäkään olisi laittanut Jesse-nimeä omalle pojalleni, ei sen puoleen. Mun mielestä Jesse sopii pienelle pojalle, muttei aikuiselle miehelle. Että näinkin päin voi olla...


      • nico-jimi
        .... kirjoitti:

        En minäkään olisi laittanut Jesse-nimeä omalle pojalleni, ei sen puoleen. Mun mielestä Jesse sopii pienelle pojalle, muttei aikuiselle miehelle. Että näinkin päin voi olla...

        Jesse on samantapaista Amerikan-jätettä kuin Jimi ja Jami ja eräät muut.


      • Äippä
        .... kirjoitti:

        En minäkään olisi laittanut Jesse-nimeä omalle pojalleni, ei sen puoleen. Mun mielestä Jesse sopii pienelle pojalle, muttei aikuiselle miehelle. Että näinkin päin voi olla...

        Eikös se vaan ole hyvä että nimimaku poikkeaa näinkin paljon? Ei olis kiva jos jokainen tykkäis tasan samasta nimestä. Sitten olis kaikki tytöt Maijoja ja pojat Matteja... :)
        Tulevaisuudessa on paljon Jesse nimisiä vanhoja miehiä...


      • salla
        nico-jimi kirjoitti:

        Jesse on samantapaista Amerikan-jätettä kuin Jimi ja Jami ja eräät muut.

        tiedätkös nico-jimi,mitkä vanhat ,vakiintuneet nimet meillä on myös "amerikan jätettä"? Kannattas pikkasen olla selvillä nimihistorista laukoessaan tollasia!!!!!!!!!!!


      • kiinnostunut puu
        salla kirjoitti:

        tiedätkös nico-jimi,mitkä vanhat ,vakiintuneet nimet meillä on myös "amerikan jätettä"? Kannattas pikkasen olla selvillä nimihistorista laukoessaan tollasia!!!!!!!!!!!

        Mitkä vanhat ovat Amerikan jätteitä? Teema kiinnostaa. Amerikkalaisia nimiä? Intiaanien?


      • puu
        salla kirjoitti:

        tiedätkös nico-jimi,mitkä vanhat ,vakiintuneet nimet meillä on myös "amerikan jätettä"? Kannattas pikkasen olla selvillä nimihistorista laukoessaan tollasia!!!!!!!!!!!

        Mitkä vanhat ovat Amerikan jätteitä? Teema kiinnostaa.


      • suomalaisuus kunniaan!
        Äippä kirjoitti:

        Eikös se vaan ole hyvä että nimimaku poikkeaa näinkin paljon? Ei olis kiva jos jokainen tykkäis tasan samasta nimestä. Sitten olis kaikki tytöt Maijoja ja pojat Matteja... :)
        Tulevaisuudessa on paljon Jesse nimisiä vanhoja miehiä...

        valitettavasti. :-(


      • leikki-ikä on lyhyt
        .... kirjoitti:

        En minäkään olisi laittanut Jesse-nimeä omalle pojalleni, ei sen puoleen. Mun mielestä Jesse sopii pienelle pojalle, muttei aikuiselle miehelle. Että näinkin päin voi olla...

        Jesse ei ole uskottava nimi, jos ajattelee vaikka ison firman toimitusjohtajaa, mutta Jouko sitä vastoin on hyvinkin uskottavan kuuloinen ja vakuuttava nimi ja tiedänkin useita Joukoja, jotka ovat korkeissa asemissa yhteiskunnassamme. Jorma Ollila kuulostaa uskottavalle aikuiselle miehelle, mutta miten olisi Jesse Ollila? Kuulostaisi pikkupojalta, joka puuhastelee korkeintaan hiekkalaatikolla. :) Jesse sopii pikkupojalle mutta ei aikuiselle miehelle. En laittaisi itse Jesseä pojalleni nimeksi.

        Joku laulukin oli, että pääseekö jessejames ulos, me vielä leikkiä haluttais...


      • Nimijä
        Äippä kirjoitti:

        Omien lasteni nimet olen tänne jo aikaisemminkin laittanut mutta tässä ne vielä Julianna ja Jesse!

        Tuleeko Julianna nimestä Julius? Olisit halunnut pojan mutta tulikin tyttö...

        Jesse, no joo, kiva olla 60v ja vieläkin Jesse. Tai ajattelitko että lapsesi saavat vaihtaa nimensä kun ikää tulee lisää ; ))

        Seppo ja Jouko on hyvät, sillä ne sopii aikuisenakin. Samaa ei voi sanoa monesta ns muotinimestä.

        Jätetäänkö nyt muiden arvosteleminen ja keskitytään vaan siihen ikiomaan elämään : )


      • Roskaa!
        .... kirjoitti:

        En minäkään olisi laittanut Jesse-nimeä omalle pojalleni, ei sen puoleen. Mun mielestä Jesse sopii pienelle pojalle, muttei aikuiselle miehelle. Että näinkin päin voi olla...

        Miksi pitää olla erikseen vanhojen ja nuorten nimiä?? Siksikö että niitä pitäisi sitten olla vaihtamassa kun ikää karttuu? Annan lapsilleni kyllä sellaisia nimiä jotka sopivat kaiken ikäisille!


      • sanottu:
        ean kirjoitti:

        "Kyllä nuo nimet on mielestäni aikansa eläneet!" ... "Nimetkin kulkevat ajassa eteenpäin... "

        Kovin ristiriitaisia ajatuksia: ensin nimet ovat aikansa eläneet ja sitten ne "kulkevat ajassa eteenpäin" !!!
        Onpas merkillistä logiikkaa kyseisellä "ajattelijalla"!

        "Mutta tämä on vain minun mielipide!" - Onneksi niin on!

        Kyllä nimet ovat ja pysyvät. Jouko ja Seppo ovat erinomaisia perinteisiä nimiä

        "........Kovin ristiriitaisia ajatuksia: ensin nimet ovat aikansa eläneet ja sitten ne "kulkevat ajassa eteenpäin" !!!
        Onpas merkillistä logiikkaa kyseisellä "ajattelijalla"! ........."

        Olen täysin samaa mieltä.


      • oudotjatosivanhatnimet
        Äippä kirjoitti:

        Omien lasteni nimet olen tänne jo aikaisemminkin laittanut mutta tässä ne vielä Julianna ja Jesse!

        vanha nimi jesse. jameksen jessekin pankkeja pölli 1800 luvulla jenkeis. juliannasta puhumattakaan, joka kuulostaa 1500 luvun. englantilaisen pubin emännältä.


    • jovain

      Meidän pojan kerhokaveri on nimeltään Jouko ja ihan hyvin se 3-vuotiaalle tuntuu sopivan. Mikäs on oma nimesi? Vain kehtaatko sanoa???

    • puu

      Kovin nuori taidat olla... No siitähän "paranee" ajan mittaan, mutta tyhmyydestä ei ehkä koskaan!

    • yx vaan

      tällaiset nimet kuin Nuutti tai Eetu? Ihania pikkupojan nimiä, mutta ajattelepa kun aikuisena Nuutti hakee esim. töitä niin eipä tuollaisella nimellä mitään kunnioitusta saa. Sori nyt vaan, onhan se ihanaa kun vauvalla on söpö nimi, mutta nimeä kannetaan läpi elämän ja olisi hyvä, jos vanhemmat miettisivät nimiä vähän pitemmällä tähtäimellä...

      • kaktus

        "...kun aikuisena Nuutti hakee esim. töitä niin eipä tuollaisella nimellä mitään kunnioitusta saa."

        Tarkoitatko, etteivät Nuutti-nimiset henkilöt saa työpaikkaa nimenomaan nimensä takia. Tai heitä halveksitaan nimensä takia: he eivät siis saa ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa. Ja pelkästään yhden etunimensä takia.

        Mitkähän muut nimet ajavat kantajansa vääjäämättä sosiaalisten arvoasteikkojemme alimme rappusille (tai jopa sysäävät kokonaan pois yhteiskunnastamme).

        Luettele kiireesti kaikki muutkin syrjäytymiseen johtavat nimet, jotta osaamme olla antamatta niitä lapsillemme ja osaamme halveksia ja töniä kaikkia, joilla ko. nimiä jo on!


      • yx vaan
        kaktus kirjoitti:

        "...kun aikuisena Nuutti hakee esim. töitä niin eipä tuollaisella nimellä mitään kunnioitusta saa."

        Tarkoitatko, etteivät Nuutti-nimiset henkilöt saa työpaikkaa nimenomaan nimensä takia. Tai heitä halveksitaan nimensä takia: he eivät siis saa ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa. Ja pelkästään yhden etunimensä takia.

        Mitkähän muut nimet ajavat kantajansa vääjäämättä sosiaalisten arvoasteikkojemme alimme rappusille (tai jopa sysäävät kokonaan pois yhteiskunnastamme).

        Luettele kiireesti kaikki muutkin syrjäytymiseen johtavat nimet, jotta osaamme olla antamatta niitä lapsillemme ja osaamme halveksia ja töniä kaikkia, joilla ko. nimiä jo on!

        Tarkoitin, että Nuutti-nimi (tai vaikkapa Eetu... tai Nuppu tytöllä) ei kunnioitusta herätä (siis NIMI ei itse ihminen), niin se vaan on. En kirjoittanut, ettei esim. työtä sillä nimellä saa mutta kyllä se vaan on niin, että monesti ihmisille syntyy nimestä tietty mielikuva (vaikkapa vaaleissa, kun yleensä äänestetään nimestä ja kasvoista saadun mielikuvan perusteella). Onko sinulle todellakin uusi asia, että jotkin nimet herättävät vahvemman mielikuvan kuin toiset? Mistään syrjäytymisistä ym. en sitten mitään kirjoittanut...

        Osuiko arkaan paikkaan, kun meni herne nenukkaan? :)


      • tarja

        näin nimittäin itse telkkarista jonkun "ison kihon" haastattelun ja hänen nimensä oli joku josta tuli tuollainen enemmänkin hauska mielleyhtymä kuin että olisi kuunnellut hänen puhettaan.
        Mutta en tarkoita myöskään sitä että tämä pitäisi ottaa huomioon nimeä annettaessa kuin en myöskään ymmärrä sitä että meidän suomalaisten pitäisi ottaa huomioon se mitä joku nimi tarkoittaa ulkomailla,paitsi jotkut ihan selkeät nimet vaikkapa Jesus,Elvis,Romeo yms.


      • pöpö
        yx vaan kirjoitti:

        Tarkoitin, että Nuutti-nimi (tai vaikkapa Eetu... tai Nuppu tytöllä) ei kunnioitusta herätä (siis NIMI ei itse ihminen), niin se vaan on. En kirjoittanut, ettei esim. työtä sillä nimellä saa mutta kyllä se vaan on niin, että monesti ihmisille syntyy nimestä tietty mielikuva (vaikkapa vaaleissa, kun yleensä äänestetään nimestä ja kasvoista saadun mielikuvan perusteella). Onko sinulle todellakin uusi asia, että jotkin nimet herättävät vahvemman mielikuvan kuin toiset? Mistään syrjäytymisistä ym. en sitten mitään kirjoittanut...

        Osuiko arkaan paikkaan, kun meni herne nenukkaan? :)

        No kyllä minusta ainakin esimerkiksi nämä alkuperäisen kirjoittajan parjaamat nimet Seppo ja Jouko antavat vahvemman ja aikuisemman mielikuvan kuin nämä nykyisin niin kovin suositut Niko, Miko, Jesse, Jere, Jimi, Miro ym. "koirannimet" (anopin kommentti kun mietittiin meidän lapselle nimeä). Seuraavaksi varmaan tulevat muotiin Tiku, Taku, Kille, Kalle, Mökö ja Luru. Vai ovatko jo...?


      • yx vaan
        pöpö kirjoitti:

        No kyllä minusta ainakin esimerkiksi nämä alkuperäisen kirjoittajan parjaamat nimet Seppo ja Jouko antavat vahvemman ja aikuisemman mielikuvan kuin nämä nykyisin niin kovin suositut Niko, Miko, Jesse, Jere, Jimi, Miro ym. "koirannimet" (anopin kommentti kun mietittiin meidän lapselle nimeä). Seuraavaksi varmaan tulevat muotiin Tiku, Taku, Kille, Kalle, Mökö ja Luru. Vai ovatko jo...?

        Nimestä saatu mielikuva on tärkeä, olen samaa mieltä että alkuperäisen haukkumat nimet kestävät kulutuksessa (sekä lapsena että aikuisena), mutta vaikeaa on näillä Jesse/Miku jne. nimisillä päteä elämässä aikuisena...


      • Äippä
        yx vaan kirjoitti:

        Nimestä saatu mielikuva on tärkeä, olen samaa mieltä että alkuperäisen haukkumat nimet kestävät kulutuksessa (sekä lapsena että aikuisena), mutta vaikeaa on näillä Jesse/Miku jne. nimisillä päteä elämässä aikuisena...

        Ihan yhtälailla Jesse nimellä voi "päteä" aikuisena kun vaikkapa Joukolla tai Sepolla! Tuo oli jo huvittavaa :)
        Mää luulen että näillä uudemmilla nimillä ei tuu olemaan mitään vaikeutta kulutuksessa. Niitä on sillon aikuisilla miehilläkin jo paljon! Se on jo sillon tyypillisempi aikuisen miehen nimi kun Jouko tai Seppo ja sitten on varmaan uudet muotinimet taas lapsilla :)


    • melinta mirella

      minä taas luulin aluksi, että oli nyt kyse niistä väliin toitotetuista "uusista kauniista nimistä" ...
      eiväthän nuo onneksi sellaisia ole.

    • mie taas

      Minusta Joukossa ja Sepossa ei ole mitään vikaa. On varmasti potria poikia.

      Tottahan on, että kaikkia ei voi miellyttää, mutta jos vanhemmat ovat tyytyväisiä poikiensa nimiin, niin mitäpäs me täällä niitä parjaamaan?

    • Susku*

      Sanotaanhan ettei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä, ja minusta se sopii tähän tapaukseen oivallisesti. Jospa pikku Joukosta ja Seposta tuleekin sellaisia hyväkäytöksisiä ja menestyviä hurmureita, että pian kaikki alkavat antaa lapsilleen näitä nimiä. Itse en kyllä voisi nimiä antaa... Joukon ehkä, mutta en Seppoa.

    • marjatiinatuulikki

      Makuasioita. Kyllähän nämä nimet on kuitenkin huomattavasti fiksumpia kenelle tahansa, kuin nykymuodin ja trendi-ihmisten keksimät nimet nykylapsille.
      Selaapas vaikka tarkemmin tätä palstaa niin ehkä huomaat asian.
      Käsittämättömiä nimiä keksitään lapsille.
      Sunnuntain hesari on kanssa yksi hyvä päivän piristäjä..siis kastetut palsta...uskomattomia nimiä

    • mieku

      Joukossa ja Sepossa ei ole mitään vikaa, ihan hyviä nimiä.. Mutta ei ole kyllä mitään vikaa Jessessä tai esim. Nuutissakaan..
      Kun tuolla oli,että esim. Jesse-nimisen tyypin olisi ehkä vaikeampi saada työpaikkaa, niin siihen en usko.. Ajatelkaapa nyt, eihän sitä tiedä millainen Nuutti tai Veeti siellä on pöydän toisella puolella ihmisiä palkkaamassa.. "maailma muuttuu Eskoseni..." :)

    • 10+9

      Mielestäni Jouko ja Seppo ovat paljon paremmat nimet kuin vaikka Aurinko ja Veeti. Jos äiti on nuori pojat on saatettu nimetä vaikka ukkien mukaan.
      Ja kirjoitanpa että en ole koskaan pitänyt nimistä Seppo ja Jouko, kun Pikku-Veetien äidit suuttuvat kuitenkin.

    • rimrose

      ovat komeita kalevalaisia miehennimiä, jotka eivät tällä hetkellä ole turhan yleisiä.
      Mielestäni oikein hyvät valinnat. Seuraavasta pojasta ehkä Väinö tai Sampo!

    • -------

      Huvittavaa, että on pitänyt tuollainen aloitus jonkun vääntää. Ei kuulu Jouko ja Seppo minunkaan suosikkeihini, mutta makuja on niin monia ja on hyvä, ettei kaikilla ihmisillä ole samaa nimeä!
      Itse en voi sietää mm. nimiä Severi, Jalmari, Fanny, Hermanni ja Ilari, jotka tuntuvat olevan kohtalaisen suosittuja, mutta ei tulisi mieleenkään kehitellä aloitusta, jossa haukkuisin jonkun ihmisen, joka on kyseiset nimet antanut lapsilleen.

    • Kauheaa

      Kaikki joukolla mukaan, myös Jouko!

      T: Tauno

    • Aarni-Artturi

      Minusta Jouko ja Seppo ovat hienoja perinteisiä nimiä. Meillekin on tulossa poikavauva ja ollaan mietitty Jouko-nimeä. Tuleekohan nimi Kalevalasta ja Joukahaisesta? Sieltähän niitä muitakin suosikkinimiä on tullut, kuten Aino-nimi, jonka suosio yllättäin räjähti ja sekin on vanha perinteinen nimi, joka löytyy Kalevalasta. Seppokin taitaa löytyä Kalevalasta. Ihanaa, että ihmiset antavat lapsilleen perinteisiä nimiä.

    • ...

      Jouko ja Seppo ovat hyviä suomalaisia perusimiä. Ei mitään vikaa. Muista Seppo ilmarinen!

    • Hanki elämä

      Hanki elämä

    • miestä pahenna

      sanoo sananlasku!

      • Sananlasku

        Ei nimi miestä pahenna jos ei mies itse!


    • landella tavallista

      Täällä maaseudulla on ihan tavallista, että lapsille annetaan tuollaisia perinteisiä nimiä. Eivät nuo nimet aiheuttaisi täällä mitään ihmetystä.

      Toiseksi, jotkut todella vanhat nimet ovat nyt taas muotia myös kaupunkilaisten silmissä.

    • sanaSeppo.

      Joukossa tyhmyys tiivistyy.

    • nimihakusessa

      ei huonoja nimiä lainkaan kuten nämä nykyiset väkisin väännetyt nimet kun täytyy olla NIIIIIN erikoista. On niin noloja nimiä että ihan säälittää vauvojen puolesta.

    • Mutteri84

      Todella tylsät pappanimet... En minäkään halua että lapset kuulostaa pienestä pitäen mummoilta/papoilta. Nykyään jo niin paljon erikoisia nimiä että tuskinpa tuottaa myöhemmin ongelmia olla 50v Jesse tai 60v Kia, sillonhan nuo nimet on kyseisissä ikäluokissa ihan tavallisia, heitä vanhemmat on todennäkösesti jo siinä ajassa tottuneet uusiin, erikoisempiin nimiin, ja nuoremmilla on varmaan vielä erikoisempia nimiä.
      Itse olisin kyllä mieluummin 60-vuotiaana vaikka Taika kuin nyt 26-vuotiaana Pirkko... Tosin, en olis, nimittäin nimi olis menny vaihtoon heti kun mahdollista.
      Ja vaikka se Jorma tai Ritva olis NIIIIN kiva nimi omalle ipanalle niin arvaatko onko siitä lapsesta kovin mukavaa kun koulussa haukutaan nimen takia, Jormakin kun on joidenkin suussa lempinimi pippelille. Saati että nykypäivänä annetaan nimeksi Elin (vähän aika sitten joku lapsiparka sen oli kasteessa saanut nimekseen), kuinka moni sen viitsii lausua "eelin", sen sijaan tyttö saa varmasti monia uusia nimiä Kikkelistä lähtien.
      Seppo on Suppo. Ja kaikki Joukolla jäätä särkemään...

    • Little Lovisa

      on YRJÖ, HEMMO tai KALLE. noihin verrattuna Seppo & Jouko ovat kesyä tavaraa.. ja otathan huomioon, että lapsi kasvaa ja nimeen tottuu :) t. loviisan 2 v äiti

      • tiitus yökyök!

        ei helvetti! Tiitus sopii vauvalle,mutta jo 10 vuotiaana lapsi varmasti kärsii nimestään.


      • 10 vee lapsen äiti
        tiitus yökyök! kirjoitti:

        ei helvetti! Tiitus sopii vauvalle,mutta jo 10 vuotiaana lapsi varmasti kärsii nimestään.

        Alan tätä vanhaa ketjua kaivelemaan (: Tunnen itse yhden Tiituksen joka on 10 vuotias. Poika ei todellakaan kärsi nimestään. Poikani luokalla KETÄÄN ei olla kiusattu nimen takia. Jotain kuittailua vaikka nimestä Artturi: Minnes ne ritarit jäi? Tyyliin.


      • Loviisa_vai_Porvoo

        Nuorena on äiti Lohiisansa saanut.... 2v =D =D


    • Ei Jouko ja Seppo -nimissä ole mitään vikaa. Paljon parempia kuin nämä nykyajan homonimet Onni, Jimi, Kimi, Timi, Veeti, Santtu jne.

    • sepon tyttö

      on Seppo, ja sopii yli 60v papparaiselle, mUTTA en tod. laittais omalleni ja Jouko kuuluu samaan kategoriaan Veikon kanssa.

      • monkeypro

        Voiskos jotkuu teist ihan oikeest pitää suunsa kii ja painuu sinne missä pippuri kasvaa!!! Alkaa raivostuttaa tollanen.
        Kyl mä ymmärrän et jokasel on oma mielipide ja pitääki olla mut miettikääs nyt vähä.
        Kuvitelkaa vaikka et näätte jossaa jonku kivan tyypin ja tuutte sen kaa tosi hyvin juttuu ja kaikkee. Mut sitte teille selviääki et sen nimi on vaikka just joku Jouko. Alkaisitteks te välttelee sit tai julistaa sodan sitä vastaa vaan sen takii et sen nimi on Jouko.
        HALOO!!
        Mitä välii sil ees on jos jollaa on vähä jännempi nimi ku sulla!
        Siis mä en ymmärrä tollasii ihmisii joitten mielest kaikki erilainen pitää tuhota tai jotaa.
        Enkä mä kyl ymmärrä sitäkää et miten Joukosta ja Seposta voi oikee paisuu näin iso riita.!!!


    • Seppo Taalasmaa

      Jouko on hieman hintahtava nimi, mutta Seppo on pirskatin hieno nimi!

    • PerkuleNimi

      Mitä vikaa Sepossa on? Oiva ja hyvä nimi näiden Alexeiden, Nicolaiten ja Cristoferejen seassa, ei mikään väkisin väännetty kuten äsköset, Joukokin on hyvä nimi, mutta en pidä jo-alkavista nimistä.

    • Sepe_Susi_

      Kukaan ei ole Seppo syntyessään =D

    • Kommenttitästä

      Jouko, Jouka, Jouni, Jousia ovat oikeita nimiä.
      Seppo on kuuluisa Kalevalasta. Seppo - seppä Ilmarinen... hyvä nimi myös

    • Kalevalasta

      Jouko - Joukahainen
      Seppo - seppä Ilmarinen

      Molemmat nimet ovat siis Kalevalasta.

      Ilmo - Ilmari -Ilmarinen myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe